Gå til innhold

Det er så hyggelig når kolleger er velvillige til å hjelpe ... 🙄


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bra det ordnet seg. Synes det høres rart ut at det skulle være så vanskelig å få noen til å jobbe en time ekstra en dag, selv om det var en fredag... Jeg har hatt mye vanskelige kollegaer i mitt liv, men sånne småting har pleid å gå greit. Med mindre alle andre har store og viktige planer samtidig (skal i selskap, må rekke et fly osv), så sier man jo ja til slikt... 

Anonymkode: 7237f...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk opplevd noe lignende som tråd-starter her! 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stilt opp for en eller annen kollega. De kan finne på å ringe for eksempel klokken seks eller syv om morningen, og spørre om jeg kan ta deres vakt som begynner klokken ÅTTE den dagen! Likevel stiller jeg opp uten problemer. 

Men når jeg plutselig fikk ett familie-medlem som ble veldig dårlig og måtte på sykehus, da var det plutselig null og niks hjelp å få fra noen. Da ble jeg faktisk  anklaget for å være en slags "sutrekopp" som bare ønsker ett par dager fri. Selv om jeg selvfølgelig hadde en EKSTREMT god grunn til å ta fri, i motsetning til enkelte andre... 

Anonymkode: b6f43...c7e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden så kjenner jeg at jeg blir enda litt mer glad i folka jeg jobber sammen med ❤️ Jeg jobber bare ettermiddager, og sitter alltid med dags/ukesoppgjør. Men det er med avtale om at jeg får fri en fredag, eventuelt jobbe tidlig en fredag hvis jeg trenger fri. Og det er aldri noe problem, ei som slutter tidlig fredager jobber gjerne et par timer ekstra (vi stenger seks, så vi er ferdige med oppgjør og alt senest halv sju). Er noen syke, eller det er ekstra mye å gjøre på jobb så kommer jeg  tidligere på jobb, så jeg ender alltid opp med å jobbe mer enn jeg skal selv med en og annen frifredag :)

Anonymkode: c8bf5...4e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 8.05, AnonymBruker skrev:

Det ordnet seg!! En kollega sa det var greit allikevel mot at jeg tok vedkommendes kveldsvakt neste uke, noe jeg selvfølgelig sa ja til. Fikk spørsmål om hva de skulle gjøre når jeg var borte da siden da måtte de ta mine oppgaver. Jeg sa at det var sjefen ta seg av. Jeg skal ta en samtale med sjefen etterpå og snakke om dette, for jeg synes ikke det er greit at det ikke blir gjort noe med frisøknader når det er en såpas viktig begivenhet og jeg purrer flere ganger

Anonymkode: b7b6e...1d5

Og nå har du laget en sur og bitter tråd om en bagatell som likevel ikke var et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne tråden så kjenner jeg at jeg blir enda litt mer glad i folka jeg jobber sammen med ❤️ Jeg jobber bare ettermiddager, og sitter alltid med dags/ukesoppgjør. Men det er med avtale om at jeg får fri en fredag, eventuelt jobbe tidlig en fredag hvis jeg trenger fri. Og det er aldri noe problem, ei som slutter tidlig fredager jobber gjerne et par timer ekstra (vi stenger seks, så vi er ferdige med oppgjør og alt senest halv sju). Er noen syke, eller det er ekstra mye å gjøre på jobb så kommer jeg  tidligere på jobb, så jeg ender alltid opp med å jobbe mer enn jeg skal selv med en og annen frifredag :)

Anonymkode: c8bf5...4e6

Og så har du dem som ikke har mulighet til å være fleksibel, av ulike grunner. Hva skal vi gjøre med dem? Utestenge og mobbe dem f.eks? Har inntrykk av at mange her inne synes det er rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tusseladen skrev:

Og så har du dem som ikke har mulighet til å være fleksibel, av ulike grunner. Hva skal vi gjøre med dem? Utestenge og mobbe dem f.eks? Har inntrykk av at mange her inne synes det er rimelig.

Er ingen som har sagt det. Forhold deg til tema

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.6.2019 den 13.13, Tusseladen skrev:

Og nå har du laget en sur og bitter tråd om en bagatell som likevel ikke var et problem.

Hun visste jo ikke at det kom til å ordne seg da hun startet tråden da. Er hun synsk liksom?

Anonymkode: 568b2...e41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 10.48, Tusseladen skrev:

Nei. Det er snakk om jobb vi får betalt for. Man jobber ikke for å være hyggelig.

Det er rett at en ikke jobber for å være hyggelig mot jobben, men det kan lønne seg å være hyggelig mot kollegaer.

Det er slik en får ett godt arbeidsmiljø, og hjelp tilbake en gang en selv blir bedt i selskap, vil på en spesiell konsert eller en ønsker å gå i begravelse til en bekjent.... mye som kan falle på din arbeidsdag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2019 at 10:41 AM, Tusseladen said:

Det er veldig irriterende når noen forventer spesialbehandling fordi de tilfeldigvis har planer en ettermiddag. De fleste har kanskje planer en fredag ettermiddag. Noen orker rett og slett ikke jobbe, de har avtaler m henting av barn, middag med venner osv osv. Er det liksom forventet at disse skal endre planene sine fordi en person er dårlig til å planlegge?

Herregud. Er du treig? Tror du skal lese hva TS skriver en gang til 😂

 

 

Anonymkode: 20d44...c49

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært veldig direkte og ikke altfor superhøflig og hyggelig? Mange som ikke er direkte nok når de spør om ting, så lufter de frustrasjonen til andre i stedet. Om du vil i det bryllupet, prøv å spørre en gang til å si at det er utrolig viktig og at du ikke kommer til å ta noen vakter for de om det er omvendt en annen gang. De skjønner kanskje ikke at du mener alvor når du har ventet så lenge for å fikse fri og muligens ikke forteller hvor viktig det er for deg å få fri. 

Anonymkode: 7a693...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg skreiv nettopp..) Ops, ser det har ordnet seg 😅😆 Bra 😃

Anonymkode: 7a693...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 10.10, Summ skrev:

Men det er ikke greit å hele tiden be om at folk kan jobbe for seg. Er vakten din, så er den det! Da får du ringe inn syk hvis du absolutt ikke takler ansvaret for den vakten, eller da evt. betale noen til å ordne det for deg.

Her er det en post jeg ikke har fått med meg. Kan du kopiere den posten som sier  at TS sier hun gjør dette hele tiden? Jeg har forstått det sånn at dette var noe spesielt også bryllupet og ikke noe hun pleier å gjøre.

Anonymkode: a9f39...c95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 13.13, Tusseladen skrev:

Og nå har du laget en sur og bitter tråd om en bagatell som likevel ikke var et problem.

Tror jaggu meg ikke hun ville klart det uten dine innspill 🙄

Anonymkode: 3d55b...158

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

På 19.6.2019 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Tror jaggu meg ikke hun ville klart det uten dine innspill 🙄

Anonymkode: 3d55b...158

👌👌👌👌

Anonymkode: 08bb8...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Teit å lage en hel tråd på et forum om det. Skaff deg dagbok

Anonymkode: 5cfaa...5be

Hvorfor er du så slem med ts?

Anonymkode: 6b079...6c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 10.03, Summ skrev:

Du virker ikke akkurat så veldig medgjørlig du heller... hos oss (for å øke arbeidsmoralen til de som ønsker fri, uten å ha planlagt i forveien, FØR vaktlistene kommer ut), må betale den som takker ja til vakten for full vakt, pluss at den får lønnen sin. Det er noe vi internt som kollegaer, ledelsen vet ingenting om vår lille avtale. 

Men du kan jo tilby folk å betale? Litt mer spennende å ta Vakten da

Så hvis en ansatt hos dere er så uheldig at en nærstående havner på sykehus eller noe annet tragisk skjer helt uventet, da må vedkommende betale en kollega for å få fri for å kunne stille opp? 

Og hvordan øker dette arbeidsmoralen? Mener du at folk sjelden ber om å bytte? Hvis alle er enige om det, så kan dere jo bare ha en avtale om ikke å be om tjenester for ofte. Må innrømme at jeg synes denne ordningen deres virket veldig smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...