Gå til innhold

Det er så hyggelig når kolleger er velvillige til å hjelpe ... 🙄


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Der jeg jobber er folk veldig behjelpelige

Samme her. Som regel er det samme gjengen som hjelper hverandre. Alltids noen som aldri vil hjelpe til, men da blir det samme behandling tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Tusseladen skrev:

Nei. Det er snakk om jobb vi får betalt for. Man jobber ikke for å være hyggelig.

Det er ganske normalt å være hyggelig og behjelpelig mot dem man jobber med... hvis ikke du har skjønt det enda.

Anonymkode: 5e611...b18

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tusseladen skrev:

Nei, ikke som jeg vet. Du er jo en mobber, og det er ikke særlig kjekt på en arbeidsplass. Min mening er like mye verdt som din og alle andres.

En mobber??? Jeg spurte fordi du sier at "man er på jobb for å jobbe og ikke være hyggelig". En med asberger kunne tenkt slik. Derfor spurte jeg, jeg mobbet ikke. Da hadde jeg lagt på en smiley av typen ;) eller 🤣 etter spørmålet., hvilket jeg ikke gjorde, eller hva? 

Du tar deg fort nær av ting og er ikke veldig hjelpsom og strekker deg ikke for å glede andre, og det er ikke særlig kjekt på en arbeidsplass det heller...

Anonymkode: ea874...167

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Etter å ha spurt en siste gang kunne kanskje en annen hjelpe meg. Skulle få svar i morgen så håper det går. Om ikke må jeg på jobb. Og jeg er ikke blant dem som går tidlig osv. Mannen er den som er hjemme med sykt barn, han henter etter skolen osv., men jeg ofte har jobbet fra kl. 8-22 fordi jobben trenger folk (andre avdelinger som er åpent til 22)

Anonymkode: b7b6e...1d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vera skrev:

Samme her. Som regel er det samme gjengen som hjelper hverandre. Alltids noen som aldri vil hjelpe til, men da blir det samme behandling tilbake.

Dette var en umoden logikk. Men da sier dette meg at TS ikke er av de behjelpelige typene siden ingen vil "hjelpe" henne.

 

6 minutter siden, Vera skrev:

 

 

Endret av Tusseladen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mobber??? Jeg spurte fordi du sier at "man er på jobb for å jobbe og ikke være hyggelig". En med asberger kunne tenkt slik. Derfor spurte jeg, jeg mobbet ikke. Da hadde jeg lagt på en smiley av typen ;) eller 🤣 etter spørmålet., hvilket jeg ikke gjorde, eller hva? 

Du tar deg fort nær av ting og er ikke veldig hjelpsom og strekker deg ikke for å glede andre, og det er ikke særlig kjekt på en arbeidsplass det heller...

Anonymkode: ea874...167

Takk for forsvarstalen. Det hjalp ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Tusseladen skrev:

Takk for forsvarstalen. Det hjalp ikke.

Tenkte meg det. Stokk i eget øye osv...

Anonymkode: ea874...167

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte meg det. Stokk i eget øye osv...

Anonymkode: ea874...167

Du snakker om å være hyggelig og spre glede??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tusseladen skrev:

Dette var en umoden logikk. Men da sier dette meg at TS ikke er av de behjelpelige typene siden ingen vil "hjelpe" henne.

 

 

Hvorfor er det umoden logikk? Det sier seg selv at man er mer velvillig til å hjelpe en man vet kommer til å hjelpe deg tilbake den dagen du trenger det. Det er ulogisk å forvente hjelp om man aldri hjelper selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tusseladen skrev:

Du snakker om å være hyggelig og spre glede??

Sprer ikke glede til folk som har holdninger som "jobber for å jobbe, ikke for å være hyggelig", de folka synes jeg man skal riste litt vett i. Man får som man sår! 

Anonymkode: ea874...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sprer ikke glede til folk som har holdninger som "jobber for å jobbe, ikke for å være hyggelig", de folka synes jeg man skal riste litt vett i. Man får som man sår! 

Anonymkode: ea874...167

Personlig jobber jeg for å tjene penger. Forøvrig har jeg liten sans for folk som ikke tolererer at andres meninger ikke er identiske med deres egne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Etter å ha spurt en siste gang kunne kanskje en annen hjelpe meg. Skulle få svar i morgen så håper det går. Om ikke må jeg på jobb. Og jeg er ikke blant dem som går tidlig osv. Mannen er den som er hjemme med sykt barn, han henter etter skolen osv., men jeg ofte har jobbet fra kl. 8-22 fordi jobben trenger folk (andre avdelinger som er åpent til 22)

Anonymkode: b7b6e...1d5

Håper det ordner seg. Kjenner godt til den typen kollegaer du har. Mine ledere skalter og valter med min turnus STADIG vekk og gjorde seg svært vanskelige den ene gangen jeg hadde behov for fri. Har også kollegaer som har ønsket å bytte helg med meg fordi de vil på ferie. Jeg jobbet helgen for min kollega som skulle da jobbe min helg etterpå. Gjett hvem som måtte jobbe likevel? Joda, Minitroll, for kollegaen la seg syk for n'te gang... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg!! En kollega sa det var greit allikevel mot at jeg tok vedkommendes kveldsvakt neste uke, noe jeg selvfølgelig sa ja til. Fikk spørsmål om hva de skulle gjøre når jeg var borte da siden da måtte de ta mine oppgaver. Jeg sa at det var sjefen ta seg av. Jeg skal ta en samtale med sjefen etterpå og snakke om dette, for jeg synes ikke det er greit at det ikke blir gjort noe med frisøknader når det er en såpas viktig begivenhet og jeg purrer flere ganger

Anonymkode: b7b6e...1d5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Tusseladen skrev:

Det er veldig irriterende når noen forventer spesialbehandling fordi de tilfeldigvis har planer en ettermiddag. De fleste har kanskje planer en fredag ettermiddag. Noen orker rett og slett ikke jobbe, de har avtaler m henting av barn, middag med venner osv osv. Er det liksom forventet at disse skal endre planene sine fordi en person er dårlig til å planlegge?

Mener du at TS er dårlig til å planlegge siden hun ikke har byttet jobb før bryllupet?

Hun har jo søkt for mange uker siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Illuminatum skrev:

Mener du at TS er dårlig til å planlegge siden hun ikke har byttet jobb før bryllupet?

Hun har jo søkt for mange uker siden.

Nei, men det er ille å forvente at noen bytter med en, og i tillegg bli sur fordi det ikke passer andre å jobbe fredag ettermiddag. Be om ulønnet permisjon f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tusseladen skrev:

Nei, men det er ille å forvente at noen bytter med en, og i tillegg bli sur fordi det ikke passer andre å jobbe fredag ettermiddag. Be om ulønnet permisjon f.eks.

Hun har vel spurt om å få fri og det kan vel godt være ulønnet permisjon?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Tusseladen skrev:

Skjønner godt at ingen frivillig vil ta en vakt fredag ettermiddag. De har vel andre planer. Ikke deres ansvar at du skal noe.

En liten time?

Anonymkode: a13ef...35b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk til en annen gang. Ville også sagt «Du trenger ikke spørre meg neste gang du har behov for at noen tar vakta eller ett par timer ekstra»

Anonymkode: 8e998...b8c

For en flott idé. For dette forsurer ikke arbeidsmiljøet eller forholdet med kollegaene i det heeele tatt. Det er ikke alltid man får fri når man trenger det, og det er faktisk sånn det er å jobbe. Det er ikke kollegaene sitt ansvar, det var TS som var satt opp. Deal with it.

Anonymkode: 9110b...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo heller si at du kan jobbe til 17 en annen dag for deg som jobber til 17 for deg. Slik ikke du er eneste som står igjen med «fordel». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎06‎.‎2019 den 8.05, AnonymBruker skrev:

Det ordnet seg!! En kollega sa det var greit allikevel mot at jeg tok vedkommendes kveldsvakt neste uke, noe jeg selvfølgelig sa ja til. Fikk spørsmål om hva de skulle gjøre når jeg var borte da siden da måtte de ta mine oppgaver. Jeg sa at det var sjefen ta seg av. Jeg skal ta en samtale med sjefen etterpå og snakke om dette, for jeg synes ikke det er greit at det ikke blir gjort noe med frisøknader når det er en såpas viktig begivenhet og jeg purrer flere ganger

Anonymkode: b7b6e...1d5

Så hun skal jobbe 1 time ekstra, mens du skal ta en hel kveldsvakt for henne? I så fall er det skikkelig gjerrig av henne. 

Anonymkode: 4057a...d3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...