Oida Skrevet 4. april 2020 #301 Del Skrevet 4. april 2020 10 timer siden, Justsaying skrev: Det mest interessante her er å se hvordan brukerdebatt virker viktigst for de som aldri forlater denne tråden og holder liv i rykter. Jeg har tilgode å lese noe jeg ikke har lest 40 ganger før og har fremdeles ikke lest noe som gjør at jeg mistror Ørjan. Har derimot lest masse som gjør at jeg støtter han og ingen av de delene blir delt her uten grunn. Men kanskje til avisen den dagen noen endelig presenterer noe annet enn løse påstander. Din helt Burøe fikk tilsendt en del spørsmål fra en avis da denne saken sprak. Han har til dags dato ikke svart på disse. Skjønner ikke hvorfor han ikke har benyttet seg av denne muligheten til å "dele delene som ikke blir delt uten grunn". 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 4. april 2020 #302 Del Skrevet 4. april 2020 11 timer siden, Justsaying skrev: Det mest interessante her er å se hvordan brukerdebatt virker viktigst for de som aldri forlater denne tråden og holder liv i rykter. Jeg har tilgode å lese noe jeg ikke har lest 40 ganger før og har fremdeles ikke lest noe som gjør at jeg mistror Ørjan. Har derimot lest masse som gjør at jeg støtter han og ingen av de delene blir delt her uten grunn. Men kanskje til avisen den dagen noen endelig presenterer noe annet enn løse påstander. 😂😂😂😂 Kan si akkurat det samme om deg og partneren din, men med motsatt fortegn. 😂👍 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stupebrett Skrevet 4. april 2020 #303 Del Skrevet 4. april 2020 Justsaying har jo for lengst avslørt at uansett hvor mange vitnesbyrd som legges frem på bordet, vil det være det samme. For h*n blir det det samme om det er 100 mennesker som sier at Ørjan Burøe har oppført seg dritt mot dem og at han fortsatt sier det ikke er sant, da er det liksom fortsatt ord mot ord 😄 . Det er ikke noen normale mennesker som uoppfordret sender trusler av typen jeg delte screenshot av, der man blander sammen "du det var bare kødd/jeg er egentlig en snill fyr/oppfatter du dette som en trussel er det dessuten fordi du fortjener å bli truet". Dette er noen som har svart belte i gaslighting. En klassisk overgriperstrategi. ØB og kona mener nok oppriktig den dag i dag at det ikke har blitt gjort noe galt. Heldigvis er de aller fleste uenige med dem, og hver gang de drar det opp igjen får folk en påminnelse om at ØB langvarig trakasserte sine omgivelser til det punktet at han ble uønsket på flere komikerklubber, folk nektet å stå på scenen med og turnere sammen med ham, og at han til slutt fikk sparken i StandUp Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juoigi Skrevet 4. april 2020 #304 Del Skrevet 4. april 2020 2 hours ago, Stupebrett said: Justsaying har jo for lengst avslørt at uansett hvor mange vitnesbyrd som legges frem på bordet, vil det være det samme. For h*n blir det det samme om det er 100 mennesker som sier at Ørjan Burøe har oppført seg dritt mot dem og at han fortsatt sier det ikke er sant, da er det liksom fortsatt ord mot ord 😄 . Det er ikke noen normale mennesker som uoppfordret sender trusler av typen jeg delte screenshot av, der man blander sammen "du det var bare kødd/jeg er egentlig en snill fyr/oppfatter du dette som en trussel er det dessuten fordi du fortjener å bli truet". Dette er noen som har svart belte i gaslighting. En klassisk overgriperstrategi. ØB og kona mener nok oppriktig den dag i dag at det ikke har blitt gjort noe galt. Heldigvis er de aller fleste uenige med dem, og hver gang de drar det opp igjen får folk en påminnelse om at ØB langvarig trakasserte sine omgivelser til det punktet at han ble uønsket på flere komikerklubber, folk nektet å stå på scenen med og turnere sammen med ham, og at han til slutt fikk sparken i StandUp Norge. 👏🏻 I tillegg er det åpenbart at ved hver nye situasjon som oppstår med denne karen så er det tydeligvis bare å si «MEN VG OG EN LØGNER OG SIGRID SA LÅRET OG HAN SELGER UT FULLE HUS OG JEG HAR IKKE SETT BEVIS» og så skal liksom det gjøre alt OK igjen. Det er fokusflytting. Det er tåkelegging. Ørjan har, for to dager siden, sendt et bilde av huset til foreldrene til en person som har vært kritisk til han på Twitter. Det er ikke normal og oppegående oppførsel. Det viser bare hva denne mannen er i stand til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2020 #305 Del Skrevet 4. april 2020 4 timer siden, Oida skrev: Din helt Burøe fikk tilsendt en del spørsmål fra en avis da denne saken sprak. Han har til dags dato ikke svart på disse. Skjønner ikke hvorfor han ikke har benyttet seg av denne muligheten til å "dele delene som ikke blir delt uten grunn". Hvorfor sier du at han ikke har svart? Har du spurt Dagbladet om han har svart? Han har svart dem, kan du ikke heller spørre Dagbladet hvorfor de ikke publiserte svarene? Igjen: du antar og sprer usannheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2020 #306 Del Skrevet 4. april 2020 4 timer siden, Stupebrett skrev: Justsaying har jo for lengst avslørt at uansett hvor mange vitnesbyrd som legges frem på bordet, vil det være det samme. For h*n blir det det samme om det er 100 mennesker som sier at Ørjan Burøe har oppført seg dritt mot dem og at han fortsatt sier det ikke er sant, da er det liksom fortsatt ord mot ord 😄 . Det er ikke noen normale mennesker som uoppfordret sender trusler av typen jeg delte screenshot av, der man blander sammen "du det var bare kødd/jeg er egentlig en snill fyr/oppfatter du dette som en trussel er det dessuten fordi du fortjener å bli truet". Dette er noen som har svart belte i gaslighting. En klassisk overgriperstrategi. ØB og kona mener nok oppriktig den dag i dag at det ikke har blitt gjort noe galt. Heldigvis er de aller fleste uenige med dem, og hver gang de drar det opp igjen får folk en påminnelse om at ØB langvarig trakasserte sine omgivelser til det punktet at han ble uønsket på flere komikerklubber, folk nektet å stå på scenen med og turnere sammen med ham, og at han til slutt fikk sparken i StandUp Norge. Det fins jo _ingen_ vitnesbyrd. Selv om du sier det fins som blir de ikke ekte uansett. Hvem har stått frem og sagt ting? Nevn 5 stykker som har stått frem og sagt, noe de ikke har blitt avslørt som løgner av og som ikke har endret historien sin på, som er seksuelt trakassert av Ørjan? Kjøyr på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2020 #307 Del Skrevet 4. april 2020 2 timer siden, juoigi skrev: 👏🏻 I tillegg er det åpenbart at ved hver nye situasjon som oppstår med denne karen så er det tydeligvis bare å si «MEN VG OG EN LØGNER OG SIGRID SA LÅRET OG HAN SELGER UT FULLE HUS OG JEG HAR IKKE SETT BEVIS» og så skal liksom det gjøre alt OK igjen. Det er fokusflytting. Det er tåkelegging. Ørjan har, for to dager siden, sendt et bilde av huset til foreldrene til en person som har vært kritisk til han på Twitter. Det er ikke normal og oppegående oppførsel. Det viser bare hva denne mannen er i stand til å gjøre. Og hva kalles det når Helten Kemma står frem men avsløres som løgner etterpå og man plutsleog ikke har noen å peke på når man spør om bare EN pil mot bevis utenom løgnere? Tåkelegging det og vil jeg si. Eller mørklegging. Har ikke hørt Tuss og Tass sagt mer om dette heller etter at de bæsja på leggen. Eller låret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 4. april 2020 #308 Del Skrevet 4. april 2020 5 minutter siden, Justsaying skrev: Og hva kalles det når Helten Kemma står frem men avsløres som løgner etterpå og man plutsleog ikke har noen å peke på når man spør om bare EN pil mot bevis utenom løgnere? Tåkelegging det og vil jeg si. Eller mørklegging. Har ikke hørt Tuss og Tass sagt mer om dette heller etter at de bæsja på leggen. Eller låret? Hvem tror du egentlig tør å stå frem når man ser BEVIS på hvordan han oppfører seg som en torpedo som truer både enkeltpersoner og familien deres?? Skjønner Latter måtte ta avstand fra en såpass truende person. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2020 #309 Del Skrevet 4. april 2020 7 minutter siden, heavyheart skrev: Hvem tror du egentlig tør å stå frem når man ser BEVIS på hvordan han oppfører seg som en torpedo som truer både enkeltpersoner og familien deres?? Skjønner Latter måtte ta avstand fra en såpass truende person. Haha, så nå er han torpedo fordi han svarer en fyr som harsellerer med kona? Haha, så morsomt å se hvordan en fjær blir til 10 høns. Igjen og igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stupebrett Skrevet 4. april 2020 #310 Del Skrevet 4. april 2020 (endret) Komiske Ali ville blitt imponert over standhaftigheten her altså. Det finnes en haug med eksempler. Flere av dem er nevnt i tråden. Noen av dem finnes det til og med bilder av, som jenta som ba om å få ta et bilde med Burøe backstage der han uten forvarsel bare dro opp toppen hennes på bildet. Sjarmerende fyr Hadde Ørjan Burøe fått lov å holde på uten korreks i noen år til, så ville han antageligvis endt opp som Gaute Drevdal eller Harvey Weinstein. Sånne folk trenger av og til en spade i trynet for å normalisere oppførselen sin bittelitt. Selv om han fortsatt sikkert er en ufyselig fyr, er i hvert fall sannsynligheten for at han slipper unna med å presse en ung kollega inn på toalettet og ta henne i skrittet ganske liten nå. ... Fordi overgripere trenger nyttige idioter som bagatelliserer oppførselen deres, ser den andre veien eller trekker på skuldrene fordi de ikke ønsker å lage "dårlig stemning". Uten dem, vil de før eller siden ikke klare å operere lenger, i alle fall ikke i det omfanget som de har pleid. Endret 4. april 2020 av Stupebrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. april 2020 #311 Del Skrevet 4. april 2020 1 time siden, Justsaying skrev: Og hva kalles det når Helten Kemma står frem men avsløres som løgner etterpå og man plutsleog ikke har noen å peke på når man spør om bare EN pil mot bevis utenom løgnere? Tåkelegging det og vil jeg si. Eller mørklegging. Har ikke hørt Tuss og Tass sagt mer om dette heller etter at de bæsja på leggen. Eller låret? Hvor ble kemma avslørt som løgner? Hva med alle tidligere kolleger som sto frem i den perioden og at han selv skrev et langt «unnskyldende» facebookinnlegg? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 4. april 2020 #312 Del Skrevet 4. april 2020 Jeg spurte han på snap for en stund siden om han ikke skulle merke promoen av konen sin butikk som reklame. Han svarte nei, han hadde ikke noen økonomisk vinning på det. Jeg spurte igjen om han var sikker, for jeg mente at det skal merkes hvis noen ( konen) har økonomisk vinning på det. Da fikk jeg tilbake info om meg og min arbeidsgiver, og at han kunne tenke seg å kanskje legge ut litt diverse om meg til dem. Jeg passet jo da på å screenshotte dialogen vår, og ba han kjøre på. Dette ligner jo veldig på det som kom frem lenger oppe, så det er nok et mønster han har. Til @Justsaying og @Baresierdet. Dere kan sjekke med Ørjan. Han fikk med seg at jeg screenshottet. Dere må også slutte å si til folk at det er bare å spørre han på Snapchat. Han bruker da meldingen på å finne ut hvem folk er, så han kan true dem i ettertid. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 4. april 2020 #313 Del Skrevet 4. april 2020 22 minutter siden, Justlooking skrev: Hvor ble kemma avslørt som løgner? Hva med alle tidligere kolleger som sto frem i den perioden og at han selv skrev et langt «unnskyldende» facebookinnlegg? Dette trekkes frem hele tiden, men det kommer aldri noe kilde til anklage. @Justsaying Du må vise til hvor hun er avslørt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 4. april 2020 #314 Del Skrevet 4. april 2020 23 minutter siden, Infinity skrev: Jeg spurte han på snap for en stund siden om han ikke skulle merke promoen av konen sin butikk som reklame. Han svarte nei, han hadde ikke noen økonomisk vinning på det. Jeg spurte igjen om han var sikker, for jeg mente at det skal merkes hvis noen ( konen) har økonomisk vinning på det. Da fikk jeg tilbake info om meg og min arbeidsgiver, og at han kunne tenke seg å kanskje legge ut litt diverse om meg til dem. Jeg passet jo da på å screenshotte dialogen vår, og ba han kjøre på. Dette ligner jo veldig på det som kom frem lenger oppe, så det er nok et mønster han har. Til @Justsaying og @Baresierdet. Dere kan sjekke med Ørjan. Han fikk med seg at jeg screenshottet. Dere må også slutte å si til folk at det er bare å spørre han på Snapchat. Han bruker da meldingen på å finne ut hvem folk er, så han kan true dem i ettertid. Han har aldri truet meg, eller funnet ut hvor jeg bor eller jobber. Jeg har ingen negativ opplevelse med å sende en melding for å spørre om enkelte ting. Og andre oppfordrer meg til å sende melding gang på gang for å spørre om ting de lurer på, så da må jeg kunne si at folk kan spørre selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 4. april 2020 #315 Del Skrevet 4. april 2020 21 minutter siden, Infinity skrev: ........ Dette ligner jo veldig på det som kom frem lenger oppe, så det er nok et mønster han har. ............ Dere må også slutte å si til folk at det er bare å spørre han på Snapchat. Han bruker da meldingen på å finne ut hvem folk er, så han kan true dem i ettertid. Dette stemmer også med hva andre har fortalt, blant annet tidligere komikerkolleger. Meldingen som ble lagt ut på Twitter er jo typisk for dette mønsteret. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 4. april 2020 #316 Del Skrevet 4. april 2020 4 minutter siden, Baresierdet skrev: Han har aldri truet meg, eller funnet ut hvor jeg bor eller jobber. Jeg har ingen negativ opplevelse med å sende en melding for å spørre om enkelte ting. Og andre oppfordrer meg til å sende melding gang på gang for å spørre om ting de lurer på, så da må jeg kunne si at folk kan spørre selv også. Han har nok ikke noe grunn til å true deg. Du er jo ikke kritisk til noe han gjør eller sier. Legg også merke at det var måten han merket reklame på jeg var kritisk til. Ingenting med metoo saken å gjøre. Allikevel var det responsen jeg fikk. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 4. april 2020 #317 Del Skrevet 4. april 2020 Akkurat nå, Infinity skrev: Han har nok ikke noe grunn til å true deg. Du er jo ikke kritisk til noe han gjør eller sier. Legg også merke at det var måten han merket reklame på jeg var kritisk til. Ingenting med metoo saken å gjøre. Allikevel var det responsen jeg fikk. Jeg har stilt kritiske spørsmål også. Hvis jeg ikke hadde gjort det, kunne jeg heller ikke hatt den meningen jeg har om forskjellige ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 4. april 2020 #318 Del Skrevet 4. april 2020 2 timer siden, Justsaying skrev: Og hva kalles det når Helten Kemma står frem men avsløres som løgner etterpå og man plutsleog ikke har noen å peke på når man spør om bare EN pil mot bevis utenom løgnere? Tåkelegging det og vil jeg si. Eller mørklegging. Har ikke hørt Tuss og Tass sagt mer om dette heller etter at de bæsja på leggen. Eller Ganske fasinerende det intense naget du og helten/alter ego Burøe har til Sigrid Bonde Tusvik. Det er jo flere tidligere kvinnelige kollegaer som har fortalt om sine opplevelser med denne mannen, blant annet Lisa Tønne, men det er Tusvik dere går etter. Hvorfor det? Er det utslag av såret stolthet etter å ha blitt avvist kanskje? En avvisning svir nok når du har et ego på høyde med en skyskraper. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 4. april 2020 #319 Del Skrevet 4. april 2020 28 minutter siden, Baresierdet skrev: Han har aldri truet meg, eller funnet ut hvor jeg bor eller jobber. Jeg har ingen negativ opplevelse med å sende en melding for å spørre om enkelte ting. Og andre oppfordrer meg til å sende melding gang på gang for å spørre om ting de lurer på, så da må jeg kunne si at folk kan spørre selv også. Men du har vel ikke vært kritisk til han eller stilt spørsmålstegn ved oppførselen hans?? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 4. april 2020 #320 Del Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, heavyheart skrev: Men du har vel ikke vært kritisk til han eller stilt spørsmålstegn ved oppførselen hans?? Jo, selvfølgelig har jeg det. Hvis du leser den gamle tråden kan man tydelig se at i starten var jeg kun imot offentlig gapestokk. Men usikker på hva som var sant eller usant. Så en haug spørsmål stilt. Han har til dagsdato aldri noen gang, uavhengig spørsmål vært frekk eller ufin. Så tenker uten å tråkke noen på tærne, at det handler mer om hvordan spørsmålet blir stilt. Har man en frekk tone, kan man vel ikke forvente annet tilbake heller. Man skal ikke behøve å bli truet så rettferdiggjør ikke det, hvis det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå