Gå til innhold

Ørjan Burøe

venus*

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Nuna skrev:

Har han? Det ser da ikke slik ut, billetter blir solgt og show skal holdes.

Uavhengig av hva Ørjan har gjort og ikke gjort, så er det underlig at dere støtter uttalelsene til Bergland.

Dere?

Jeg støtter ikke noe som helst. Sier meg enig at Ørjan får smak av karma når det kommer til nettmobbing og trolling. Om han får juling eller ei tar jeg avstand for. Selv om showet hans er utsolgt, så betyr det ikke at karrieren han går plettfritt etter alt som har komment fram. Folk glemmer ikke. 

Sitatet er ryddet for tekst som bryter med Kvinneguidens retningslinjer for opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokka
25 minutter siden, The Kitten skrev:

Du vet du ikke trenger å ta alt bokstavlig, sant?

Bokstavelig? Det er klart vi gjør. Men når komikeren/legen kaller dette humor, så er det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nuna skrev:

Har han? Det ser da ikke slik ut, billetter blir solgt og show skal holdes.

Uavhengig av hva Ørjan har gjort og ikke gjort, så er det underlig at dere støtter uttalelsene til Bergland.

Du leste hele artikkelen, eller bare det som fremmer ditt syn på saken?

Jeg vil anta folk flest er oppegående nok til å skjønne at Bergland ikke mente bokstavelig at knyttneven skulle brukes på Burøe. Men offerrollen er kanskje en behagelig rolle å innta, eller?

Innlegget er ryddet for tekst som bryter med Kvinneguidens retningslinjer for opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Oida skrev:

Du leste hele artikkelen, eller bare det som fremmer ditt syn på saken?

Jeg vil anta folk flest er oppegående nok til å skjønne at Bergland ikke mente dette bokstavelig. Men offerrollen er kanskje en behagelig rolle å innta, eller?

Ørjan inntar offer rollen for å ta igjen det han gjorde ang Metoo. Men det han ikke skjønner er at det er ikke slik det funker.

Sitatet er ryddet for innlegg som bryter med Kvinneguidens retningslinjer for opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Nok en gang legges «skyld» på Ørjan. 

I denne saken er det ikke Ørjan som tar en offerrolle, hvis dere skal uttale dere er det en fordel å holde seg til fakta? Selv om det ikke har vært helt vanlig før her heller ;) 

Men det er ikke slik at Ørjan selv har ropt ut om denne saken, dette har andre varslet media om og media har tatt tak i saken. Fordi _andre_ mener at dette var et overtramp av Doktor Mersom Morsom, så er det unødvendig å la hans utspill ramme Ørjan dobbelt opp. 

Utover det er jeg enig med media, å oppfordre til vold er sannelig ikke greit, ikke om det er skjult bak humor heller. 

Hadde dere syntes det var morsomt om han byttet ut ordet Ørjan med «neger» «innvandrer» «homo» ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Dessuten venter jeg på en pakke Zpikes selv, skal love dere å komme med stjernekast etter å ha prøvd. Har flere venninner som har blitt hjulpet av dette, så har veldig troa ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Justsaying skrev:

Nok en gang legges «skyld» på Ørjan. 

I denne saken er det ikke Ørjan som tar en offerrolle, hvis dere skal uttale dere er det en fordel å holde seg til fakta? Selv om det ikke har vært helt vanlig før her heller ;) 

Men det er ikke slik at Ørjan selv har ropt ut om denne saken, dette har andre varslet media om og media har tatt tak i saken. Fordi _andre_ mener at dette var et overtramp av Doktor Mersom Morsom, så er det unødvendig å la hans utspill ramme Ørjan dobbelt opp. 

Utover det er jeg enig med media, å oppfordre til vold er sannelig ikke greit, ikke om det er skjult bak humor heller. 

Hadde dere syntes det var morsomt om han byttet ut ordet Ørjan med «neger» «innvandrer» «homo» ? 

Det er som noen sier i kommentarfeltet under VG-oppslaget; "det er politisk korrekt å ta Ørjan" 

Utrolig hva folk her synes er greit å si så lenge det er han som rammes. Altså her inne, ikke ellers. Det ser ikke ut til at doktoren kom helt heldig ut av dette, og når han ble konfrontert, så svarer han arrogant og med en "ovenfra-og-ned holdning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et show med Bergland, i beste fall helt middels. Ikke sett Burøe ennå, men regner med han er bedre. Uansett er dette vel et forsøk på å skape blest om seg selv gjennom å sparke en som ligger nede, ufint av den middelmådige doktoren :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Var på et show med Bergland, i beste fall helt middels. Ikke sett Burøe ennå, men regner med han er bedre. Uansett er dette vel et forsøk på å skape blest om seg selv gjennom å sparke en som ligger nede, ufint av den middelmådige doktoren :)

27 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Så utfra å ha sett show med bare en av de omtalte komikerene kan du anta at den du ikke har sett show med er bedre?

At du tolker det som at Bergland, som er lege, forsøker å skape blest om seg selv gjennom å påpeke at Burøe reklamerer for udokumenterte og alternativ helsehjelp via sosiale medier er jo interessant. For min del ser jeg det tvert om. Dette er Burøe spesial, rett i offerrollen for å høste sympati i håp om å gjenvinne litt kred. 

Deja vu til Burøes og frues utveksling av sms med påfølgende lekking til media for egen vinning.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Oida skrev:

Så utfra å ha sett show med bare en av de omtalte komikerene kan du anta at den du ikke har sett show med er bedre?

At du tolker det som at Bergland, som er lege, forsøker å skape blest om seg selv gjennom å påpeke at Burøe reklamerer for udokumenterte og alternativ helsehjelp via sosiale medier er jo interessant. For min del ser jeg det tvert om. Dette er Burøe spesial, rett i offerrollen for å høste sympati i håp om å gjenvinne litt kred. 

Deja vu til Burøes og frues utveksling av sms med påfølgende lekking til media for egen vinning.

Så enig!! Ørjan har både snikreklamert for Spike ved og klistre på en kompis som hadde vondt i ryggen, og en annen kompis som hadde vondt et annet sted. Han satte på de Spike og lovet full tilfriskning innen en time. Han har og vist hele varelageret sammen med to medsvorne kompiser i denne «Spike fikser alle kroppslige problemer» saken. Ikke én gang har han merket snappene med REKLAME heller. Skjønner meget godt at Doktor Jonas Kinge Bergland reagerer på reklame for sånne humbug produkter. Om noen tror at det virker, så er det i såfall placebo effekten. 

Endret av Viking-girl
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
11 minutter siden, Oida skrev:

Så du mener virkelig at Ørjan gjør seg til et offer fordi noen reagerer på at en annen oppfordrer til vold mot Ørjan? Du er sannelig spesiell. 

Forøvrig lurer jeg på hvorfor Bergland absolutt vil ta Ørjan for zpike, når han kunne tatt CharterSvein for at han plutselig går på fjellet eller andre lignende produkter? Fordi Ørjan ER offeret til komikerne. Han skal tas for alt som alle andre gjør også, og heldigvis begynner dette å bli veldig tydelig nå. 

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Viking-girl skrev:

Så enig!! Ørjan har både snikreklamert for Spike og vist hele varelageret sammen med to medsvorne kompiser i denne «Spike fikser alle kroppslige problemer» saken. Ikke én gang har han merket snappene med REKLAME heller. Skjønner meget godt at Doktor Jonas Kinge Bergland reagerer på reklame for sånne humbug produkter. Om noen tror at det virker, så er det i såfall placebo effekten. 

Skal si du følger godt med på Ørjan i SoMe 😘 

Enig i at det må merkes reklame, men har faktisk ikke lagt merke til om det er merket eller ikke. Så hvis det ikke er det må Ørjan fikse opp i det. 

Og humbug er det ikke, prøv selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Justsaying skrev:

Så du mener virkelig at Ørjan gjør seg til et offer fordi noen reagerer på at en annen oppfordrer til vold mot Ørjan? Du er sannelig spesiell. 

Forøvrig lirer jeg på hvorfor Bergland absolutt vil ta Ørjan for zpike, når han kunne tatt CharterSvein for at han plutselig går på fjellet eller andre lignende produkter? Fordi Ørjan ER offeret til komikerne. Han skal tas for alt som alle andre gjør også, og heldigvis begynner dette å bli veldig tydelig nå. 

Hvorfor tror du at han alltids skal tas av de andre komikerne? Kan det være at dem har sett seg møkka lei av fyren gjennom årene eller?

Endret av Uglesjel
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Justsaying skrev:

Forøvrig lirer jeg på hvorfor Bergland absolutt vil ta Ørjan for zpike, når han kunne tatt CharterSvein for at han plutselig går på fjellet eller andre lignende produkter? Fordi Ørjan ER offeret til komikerne. Han skal tas for alt som alle andre gjør også, og heldigvis begynner dette å bli veldig tydelig nå. 

Ørjan er offer for så mangt han stakkars! Selvinnsikt står det særlig dårlig til med. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Hvorfor tror du at han alltids skal tas av de andre komikerne? Kan det være at dem hat sett seg møkka lei av fyren gjennom årene eller?

Pft, tull. De har egne svin på skogen, så klart de heller setter søkelyset mot andre og vekk fra seg selv. 

Dette handler om konkurranse, sjalusi, overdrevent tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Oida skrev:

Du ser så svart/hvitt på det. Det er da ikke slik at man må velge en helt og en skurk i hver konflikt. For alt jeg vet er begge usympatiske. Angående Burøes show vet jeg ikke, men såpass middelmådig som Berglands show var antar jeg Burøe er dyktigere, inntil det motsatte er bevist, men sikker kan jeg naturligvis ikke være :)

Angående Antonsen-saken gikk ikke Antonsen ut offentlig, så det er noe helt annet enn Bergland som forsøker å utnytte Burøes nylige «upopularitet» i enkelte kretser til å oppnå høyere anseelse. Litt som da «alle» fordømte den stakkars Plumbo-vokalisten etter en uheldig Mokka-spøk for noen år siden :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Justsaying skrev:

Pft, tull. De har egne svin på skogen, så klart de heller setter søkelyset mot andre og vekk fra seg selv. 

Dette handler om konkurranse, sjalusi, overdrevent tull.

Alle har svin på skogen. Men noen klare ikke og la vær og forsette gjennom flere år🤨 At han blir tatt nå og da av sine kollegaer er ikke noe sjokk. Vil si at han er den mannlige versjonen av SE på en måte🙄

Det ingen sjalusi eller konkurranse som du nevner. At Ørjan er ovetdrevet tull er rett på spikeren😉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ørjan er offer for så mangt han stakkars! Selvinnsikt står det særlig dårlig til med. 

Å så jævlig dårlig også, det er helt fantastisk at han tørr å stikke det fugly trynet sitt frem i media lenger. Alt for sympati, som det "offeret" han er. Team Dr. Bergland her, ingen tvil. Han påpeker bare det åpenbare... 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Du ser så svart/hvitt på det. Det er da ikke slik at man må velge en helt og en skurk i hver konflikt. For alt jeg vet er begge usympatiske. Angående Burøes show vet jeg ikke, men såpass middelmådig som Berglands show var antar jeg Burøe er dyktigere, inntil det motsatte er bevist, men sikker kan jeg naturligvis ikke være :)

Angående Antonsen-saken gikk ikke Antonsen ut offentlig, så det er noe helt annet enn Bergland som forsøker å utnytte Burøes nylige «upopularitet» i enkelte kretser til å oppnå høyere anseelse. Litt som da «alle» fordømte den stakkars Plumbo-vokalisten etter en uheldig Mokka-spøk for noen år siden :)

Er det viktig for deg å få frem at du mener Berglands show var middelmådig? Gjør det til at Burøe i mindre grad påtar seg offerrollen?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...