Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ispahan skrev:

Hvorfor kommer det misunnelseskortet opp hver gang Ørjan blir konfrontert med oppførselen sin? Er Tønne og Tusvik misunnelige? De håver inn på podcasten sin. Hvordan gikk det med podden til Ørjan igjen...?

Bergland har helt sikkert til salt i grøten, fastleger tjener ganske godt. Dette kommer i tillegg til komikerrollen. Hvorfor skulle han være misunnelig på Ørjan som er boikottet fra flere scener og må livnære seg ved å pushe humbug og leve på kona?

 

Du tenker at ev. misunnelse kun kan måles i penger? 

Hvor mange scener vil du anslå at Ørjan er boikottet fra, han skal ha svært mange show i sommer og høst. Jeg har hørt om et par, men du vet om flere?

De har vel til salt i grøten hele hurven tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, DianaV skrev:

Ørjan Burøe fortjener ALL kritikk som kommer hans vei. Han burde ikke få spille "offer" i noen sammenheng. Han burde skamme seg. Langt og lenge. 

Uenig. Han burde være ferdig med å skamme seg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DianaV skrev:

Ørjan Burøe fortjener ALL kritikk som kommer hans vei. Han burde ikke få spille "offer" i noen sammenheng. Han burde skamme seg. Langt og lenge. 

Helt enig. Synes han beviser sin mangel på sunn fornuft med den reaksjonen han nå viser. 

Komikere gjør narr av folk som driter seg ut. Det er et velkjent fenomen og noe Burøe bør kjenne seg igjen i. Jeg så showet hans, Fordommer, før skandalen og han har flere vitser der han nevner andre mennesker, kanskje ikke i like grovt ordlag som Kinge Bergland brukte i sin IGstory, men selve fenomenet er sammenlignbart. 

Ørjan Burøe burde holde kjeften sin og ikke måke på som et offer for omstendighetene gang på gang på gang. For en usmakelig fyr han er. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
1 minutt siden, Nuna skrev:

Du tenker at ev. misunnelse kun kan måles i penger? 

Hvor mange scener vil du anslå at Ørjan er boikottet fra, han skal ha svært mange show i sommer og høst. Jeg har hørt om et par, men du vet om flere?

De har vel til salt i grøten hele hurven tenker jeg :) 

Det vises stadig til at de er misunnelige på Ørjan suksess. I den bransjen måles suksess i penger. Så misunnelseskortet blir bare latterlig! Men det passer offerrollen hans, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ispahan skrev:

Det vises stadig til at de er misunnelige på Ørjan suksess. I den bransjen måles suksess i penger. Så misunnelseskortet blir bare latterlig! Men det passer offerrollen hans, da!

Det måles mye mer i andre ting. Penger er sjelden det komikere er mest opptatt av. Oppdrag, suksessfulle show etc. er i mye større grad drivkraften. 

Da Ørjan fikk oppmerksomhet langt utenfor Norge med den Frost-greia, falt det nok mange tungt for brystet i bransjen. Komikermiljøet er da kjent for å være dårlig, og i Bergen, der Schjeldrup hører til, har de et voldsomt lillebrorkompleks ift. Oslo. Bransjen består av «småkonger» som de andre ser opp til, og det har ikke med pengene å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå takker jeg for meg i denne tråden, for nå har den kommet inn i den gamle kjedelige tralten 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Nuna skrev:

Da Ørjan fikk oppmerksomhet langt utenfor Norge med den Frost-greia, falt det nok mange tungt for brystet i bransjen. 

Det med frost greia som er med far og sønn i Elsa kjole, hadde absolutt ingenting med bransjen og gjøre. På det tidspunktet så tok han opp er tabubelagt tema. Og visste fram at her i Norge så har vi ikke de samme holdningene, som amerikaner og andre land har til gutterbarn i kjoler. Samt så viste han sin støtte for sønnens interesser for Elsa og Frost. Dette fikk han myyye hyllelse for både her hjemme og i utlandet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med Kvinneguidens retningslinjer for opphavsrett.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
3 timer siden, Monna1234 skrev:

Feil, jeg hadde innrømmet det om det hadde funket, men sorry, dette er nok et bevis at folk kan tjene penger på idioti.

 

Hvorfor diskutere Charter Svein i en ØB tråd? Lag en egen tråd om det da🤦‍♀️ Og offer? Virkelig?😂

Så du har prøvd det? 

Fint hvis du holder deg saklig i diskusjonen, hvis du ikke klarer å se argumentene/eksemplene så forstår du kanskje ikke konseptet Diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 19.17, venus* skrev:

Vet du, du har egentlig rett.

Det er noen offentlige personer som jeg misliker. Jeg kan allikevel uten problemer lese noe om feks en politiker jeg misliker uten å føle et større behov for å diskutere det med noen.

Men Burøe, med sin kvalmende oppførsel, kroniske unnfallenhet og gjentagende offer-posisjonrering. Han! Føler jeg et behov for å skrive om.

Og du har også rett i at det er greit å kunne minnes han seksuell trakasserende oppførsel over mange år. 

Hvis du har gjort noe skamfullt trenger du ikke å henge rundt byens gapestokk i tide og utide.

Fantastisk skrevet! Slik oppførsel og slike handlinger som Burøe har vist skal og må aldri ties ihjel.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke utfallet til legen var morsomt. Jeg liker godt svart humor, men dette ble bare primitivt og plumpt for meg.

Det er bra at han som lege reagerer på jukseprodukt, men som komiker burde han kommet opp med noe bedre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg synes ikke utfallet til legen var morsomt. Jeg liker godt svart humor, men dette ble bare primitivt og plumpt for meg.

Det er bra at han som lege reagerer på jukseprodukt, men som komiker burde han kommet opp med noe bedre.

👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

17 timer siden, Nuna skrev:

Ja, forventer du noe annet?

90% av norges befolkning driter loddrett i alt medieoppstyret og beskyldninger mot han her,på fb og i media. 

Så lenge det ikke politianmeldes, legges frem skikkelige bevis og han blir dømt for det så gidder ikke folk flest ta det seriøst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Flettfrid skrev:

Ja, forventer du noe annet?

90% av norges befolkning driter loddrett i alt medieoppstyret og beskyldninger mot han her,på fb og i media. 

Så lenge det ikke politianmeldes, legges frem skikkelige bevis og han blir dømt for det så gidder ikke folk flest ta det seriøst. 

Dette gjør meg så trist. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.6.2019 den 4.57, Nuna skrev:

Men nå takker jeg for meg i denne tråden, for nå har den kommet inn i den gamle kjedelige tralten 😂

Men du følte av en eller annen grunn veldig for å dra opp igjen tråden nå? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, minimymlen skrev:

Men du følte av en eller annen grunn veldig for å dra opp igjen tråden nå? 

Ja. Ikke veldig, men litt 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Det er nok takket være kona si at han fortsatt har salt i grøten. 

Fruen har jo gitt han ekstra jobb som gartner i hagen og snekker ifølge snappen hennes😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...