Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Justsaying skrev:

Legemiddelindustrien er jo selv kjent for å ha preparater som ikke virker de også. Så hvis noe virker for noen, selv om det bare er en tape (!) så må det vel være greit? 

 

Vi lever i et ganske så fritt land hvor smarte entreprenører stadig kommer på gode ideer til å tjene penger, og det er helt greit. Det som ikke er greit er at de som selger slangeolje og luriumpiller «stjeler» penger fra lettlurte mennesker og mennesker som har «prøvd alt» mot en eller annen sykdom. Den syke vil ikke gi opp (selvsagt) og tenker at det er verdt å prøve, og når mange nok tenker slik, blir noen rike på det. Og de som blir rike på at hvermannsen lar seg lure, de legger etikken i skuffen mens de teller penger.

Nå skal det sies at jeg ikke vet noe om den omtalte teipen.Håper den ikke er dyr eller lover mirakler a-la superhårpillene diverse kvinnelige influensere har reklame for ... hvor «håret garantert vokser tre-fire cm per måned». 4 x 12 = 48 😳 😂

 

Endret av Pust
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Pust skrev:

Vi lever i et ganske så fritt land hvor smarte entreprenører stadig kommer på gode ideer til å tjene penger, og det er helt greit. Det som ikke er greit er at de som selger slangeolje og luriumpiller «stjeler» penger fra lettlurte mennesker og mennesker som har «prøvd alt» mot en eller annen sykdom. Den syke vil ikke gi opp (selvsagt) og tenker at det er verdt å prøve, og når mange nok tenker slik, blir noen rike på det. Og de som blir rike på at hvermannsen lar seg lure, de legger etikken i skuffen mens de teller penger. Nå skal det sies at jeg ikke vet noe om den omtalte teipen.

Håper den ikke er dyr eller lover mirakler a-la superhårpillene diverse kvinnelige influensere har reklame for ... hvor «håret garantert vokser tre-fire cm per måned». 4 x 12 = 48 😳 😂

 

Bra forklart!! 👏👏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ney skrev:

Har han merket produktet som reklame? Eller er han en snik?  

#reklameskalmerkes 

Noe har han merket hvertfall, men om han har merket alt er jeg usikker på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
4 minutter siden, Pust skrev:

Vi lever i et ganske så fritt land hvor smarte entreprenører stadig kommer på gode ideer til å tjene penger, og det er helt greit. Det som ikke er greit er at de som selger slangeolje og luriumpiller «stjeler» penger fra lettlurte mennesker og mennesker som har «prøvd alt» mot en eller annen sykdom. Den syke vil ikke gi opp (selvsagt) og tenker at det er verdt å prøve, og når mange nok tenker slik, blir noen rike på det. Og de som blir rike på at hvermannsen lar seg lure, de legger etikken i skuffen mens de teller penger.

Nå skal det sies at jeg ikke vet noe om den omtalte teipen.Håper den ikke er dyr eller lover mirakler a-la superhårpillene diverse kvinnelige influensere har reklame for ... hvor «håret garantert vokser tre-fire cm per måned». 4 x 12 = 48 😳 😂

 

Kan ikke sammenligne akupressur med hårpiller. Og hvis den tapen virker til noen så er vel det flott? Dette er jo ikke en reklame som sier at den er garantert virkning, men hjelper den en syns jeg det høres bra ut. Spent på å prøve min, ikke dyr i det hele tatt. 

Forskjellen på folk her inne er at jeg hadde ikke hatt problemer med å si at dette ikke virket for mine helseplager, mens INGEN av Ørjans hatere hadde innrømmet om de prøvde det og det virket for dem 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justsaying skrev:

Kan ikke sammenligne akupressur med hårpiller. Og hvis den tapen virker til noen så er vel det flott? Dette er jo ikke en reklame som sier at den er garantert virkning, men hjelper den en syns jeg det høres bra ut. Spent på å prøve min, ikke dyr i det hele tatt. 

Forskjellen på folk her inne er at jeg hadde ikke hatt problemer med å si at dette ikke virket for mine helseplager, mens INGEN av Ørjans hatere hadde innrømmet om de prøvde det og det virket for dem 😃 

Jeg kan garantere at du vil være fornøyd med dette plasteret fra Ørjan. Det er jo tross alt Ørjan.😉

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Justsaying skrev:

Kan ikke sammenligne akupressur med hårpiller. Og hvis den tapen virker til noen så er vel det flott? Dette er jo ikke en reklame som sier at den er garantert virkning, men hjelper den en syns jeg det høres bra ut. Spent på å prøve min, ikke dyr i det hele tatt. 

Forskjellen på folk her inne er at jeg hadde ikke hatt problemer med å si at dette ikke virket for mine helseplager, mens INGEN av Ørjans hatere hadde innrømmet om de prøvde det og det virket for dem 😃 

Tenker du ville kjøpt sand fra Burøe om du møtte han i Sahara. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Justsaying skrev:

Kan ikke sammenligne akupressur med hårpiller. Og hvis den tapen virker til noen så er vel det flott? Dette er jo ikke en reklame som sier at den er garantert virkning, men hjelper den en syns jeg det høres bra ut. Spent på å prøve min, ikke dyr i det hele tatt. 

Forskjellen på folk her inne er at jeg hadde ikke hatt problemer med å si at dette ikke virket for mine helseplager, mens INGEN av Ørjans hatere hadde innrømmet om de prøvde det og det virket for dem 😃 

Tja. Begge deler tilhører Lurium vulgaris. 

Hvordan virker akupressur tro?  «Ut fra tradisjonell kinesisk medisin er det enklere å forklare - hvis man som vestlig er villig til å svelge en kamel eller to. Der snakker man om energier som flyter i kroppen. I magen flyter denne energien nedover og dersom den snur seg og går oppover, da spyr man. Ved å stimulere bestemte punkter kan man gjenskape denne energibalansen.»

😄

https://forskning.no/svangerskap-uit-norges-arktiske-universitet-alternativ-behandling/akupressur-mot-svangerskapskvalme/1034860

https://sciencebasedmedicine.org/acupuncture-doesnt-work/ Akupressur er i prinsipp det samme som akupunktur, bare uten nåler.

Endret av Pust
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Tja. Begge deler tilhører Lurium vulgares. 

Hvordan virker akupressur tro?  «Ut fra tradisjonell kinesisk medisin er det enklere å forklare - hvis man som vestlig er villig til å svelge en kamel eller to. Der snakker man om energier som flyter i kroppen. I magen flyter denne energien nedover og dersom den snur seg og går oppover, da spyr man. Ved å stimulere bestemte punkter kan man gjenskape denne energibalansen.»

😄

https://forskning.no/svangerskap-uit-norges-arktiske-universitet-alternativ-behandling/akupressur-mot-svangerskapskvalme/1034860

https://sciencebasedmedicine.org/acupuncture-doesnt-work/ Akupressur er i prinsipp det samme som akupunktur, bare uten nåler.

Tidsskrift for norsk legeforening skriver følgende: 

«Konklusjon

Vår studie kan ikke støtte de tidligere funn at det er betydelig effekt av akupressur ved svangerskapskvalme. Responsen i placebogruppen viser at enhver intervensjon ved svangerskapskvalme kan ha effekt. Akupressur kan imidlertid redusere antall timer med plager, og bør derfor anbefales for gravide med svangerskapskvalme, særlig før medikamentelle anbefalinger gis.»

Bare Lurium vulgares-folk der også eller?

https://tidsskriftet.no/2001/09/klinikk-og-forskning/akupressur-mot-svangerskapskvalme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nuna skrev:

Tidsskrift for norsk legeforening skriver følgende: 

«Konklusjon

Vår studie kan ikke støtte de tidligere funn at det er betydelig effekt av akupressur ved svangerskapskvalme. Responsen i placebogruppen viser at enhver intervensjon ved svangerskapskvalme kan ha effekt. Akupressur kan imidlertid redusere antall timer med plager, og bør derfor anbefales for gravide med svangerskapskvalme, særlig før medikamentelle anbefalinger gis.»

Bare Lurium vulgares-folk der også eller?

https://tidsskriftet.no/2001/09/klinikk-og-forskning/akupressur-mot-svangerskapskvalme

https://forskning.no/svangerskap-uit-norges-arktiske-universitet-alternativ-behandling/akupressur-mot-svangerskapskvalme/1034860

Les hele artikkelen. Også den siste delen. 

Sitatet jeg hadde med (i kursiv) er hentet fra artikkelen du lenker til.

PS Placebo er helt uten bivirkninger. Bør anbefales alle som tror. Retter også opp vulgares. Skal selvsagt være i flertall, vulgaris. 

Endret av Pust
Lagt til et PS.
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pust skrev:

https://forskning.no/svangerskap-uit-norges-arktiske-universitet-alternativ-behandling/akupressur-mot-svangerskapskvalme/1034860

Les hele artikkelen. Også den siste delen. 

Sitatet jeg hadde med (i kursiv) er hentet fra artikkelen du lenker til. 

Selvsagt har jeg lest hele. Jeg linket til den et par sider tilbake. 

Forfatteren du har sitert har forøvrig også skrevet dette:

https://tidsskriftet.no/2011/02/nyheter/akupunktur-kan-hjelpe-mot-postoperativt-oppkast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Folk havner fort på brukerdebatt som vanlig, gjenganger dette med å ikke engang lese hva folk skriver men hvem som skriver. 

Hvordan hadde dere følt det om det var CharterSvein som ble offeret i denne saken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... "Ved å stimulere bestemte punkter kan man gjenskape denne energibalansen." 

🤔

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, DianaV skrev:

Altså.... "Ved å stimulere bestemte punkter kan man gjenskape denne energibalansen." 

🤔

Hahahaha 😂

@Nuna Vi får håpe influenserne som annonserer for slangeolje/magiske armbånd har prøvd ut (placeboeffekten) og kan garantere for virkningen. Anbefales alle som tror. 👍

29 minutter siden, Justsaying skrev:

Folk havner fort på brukerdebatt som vanlig, gjenganger dette med å ikke engang lese hva folk skriver men hvem som skriver. 

Hvordan hadde dere følt det om det var CharterSvein som ble offeret i denne saken? 

CharterSvein løper rundt i fjellheimen og lager reklame for noe annet rart, men han har ikke blitt hengt ut foreløpig. Jeg lurer litt på om ikke komikermiljøet har litt for mange individer med store egoer .... At det ikke er så romslig som i andre deler av underholdningsbransjen. Eller tar jeg feil?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Justsaying skrev:

Folk havner fort på brukerdebatt som vanlig, gjenganger dette med å ikke engang lese hva folk skriver men hvem som skriver. 

Hvordan hadde dere følt det om det var CharterSvein som ble offeret i denne saken? 

Offer? Når ble Burøe offer?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Justsaying skrev:

Kan ikke sammenligne akupressur med hårpiller. Og hvis den tapen virker til noen så er vel det flott? Dette er jo ikke en reklame som sier at den er garantert virkning, men hjelper den en syns jeg det høres bra ut. Spent på å prøve min, ikke dyr i det hele tatt. 

Forskjellen på folk her inne er at jeg hadde ikke hatt problemer med å si at dette ikke virket for mine helseplager, mens INGEN av Ørjans hatere hadde innrømmet om de prøvde det og det virket for dem 😃 

Feil, jeg hadde innrømmet det om det hadde funket, men sorry, dette er nok et bevis at folk kan tjene penger på idioti.

 

2 timer siden, Justsaying skrev:

Folk havner fort på brukerdebatt som vanlig, gjenganger dette med å ikke engang lese hva folk skriver men hvem som skriver. 

Hvordan hadde dere følt det om det var CharterSvein som ble offeret i denne saken? 

Hvorfor diskutere Charter Svein i en ØB tråd? Lag en egen tråd om det da🤦‍♀️ Og offer? Virkelig?😂

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oida skrev:

Offer? Når ble Burøe offer?

Hadde du likt om noen hadde kommet med en sånn «spøk» til deg om vold? Hadde du synes at det var morsomt? Jeg trodde at hvis man spøker med noen at det skal være gøy. Tror du Ørjan lo og synes at det var en morsom «spøk»? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Flettfrid skrev:

Har legen slettet innlegget sitt på insta?

Instastories ligger vel ute i 24 timer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Hvorfor kommer det misunnelseskortet opp hver gang Ørjan blir konfrontert med oppførselen sin? Er Tønne og Tusvik misunnelige? De håver inn på podcasten sin. Hvordan gikk det med podden til Ørjan igjen...?

Bergland har helt sikkert til salt i grøten, fastleger tjener ganske godt. Dette kommer i tillegg til komikerrollen. Hvorfor skulle han være misunnelig på Ørjan som er boikottet fra flere scener og må livnære seg ved å pushe humbug og leve på kona?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan Burøe fortjener ALL kritikk som kommer hans vei. Han burde ikke få spille "offer" i noen sammenheng. Han burde skamme seg. Langt og lenge. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...