Gå til innhold

Hvorfor er ikke resett.no kosher på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig skal offentlig informasjon være offentligheten tilgjengelig, og vi er enig om at noe annet ville vært uakseptabelt. Men beveggrunnene til Resett for å navngi dommere som domfeller en tiltalt for rasisme..? Det er bare nok et støt i hundefløyta. 

Når det gjelder feilaktige saker kan vi nevne dansken som angivelige skulle ha blitt voldtatt av fem innvandrere. Orginalartikkelen fra Danmark skrev at det ble voldelig.. Resett "illustrerte" en sak om hijab i sikkerhetskontrollen med bilde som ga sine assosiasjoner blant målgruppen de henvender seg til. Om terroren på Sri Lanka publiserte de en dag Erna Solbergs fordømmelse, for så neste dag å publisere et innlegg hvor det ble påstått at våre ledere ikke hadde gitt knyst fra seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, LukeDanes skrev:

Selvfølgelig skal offentlig informasjon være offentligheten tilgjengelig, og vi er enig om at noe annet ville vært uakseptabelt. Men beveggrunnene til Resett for å navngi dommere som domfeller en tiltalt for rasisme..? Det er bare nok et støt i hundefløyta. 

Når det gjelder feilaktige saker kan vi nevne dansken som angivelige skulle ha blitt voldtatt av fem innvandrere. Orginalartikkelen fra Danmark skrev at det ble voldelig.. Resett "illustrerte" en sak om hijab i sikkerhetskontrollen med bilde som ga sine assosiasjoner blant målgruppen de henvender seg til. Om terroren på Sri Lanka publiserte de en dag Erna Solbergs fordømmelse, for så neste dag å publisere et innlegg hvor det ble påstått at våre ledere ikke hadde gitt knyst fra seg. 

Så de er i realiteten på lik linje med øvrige medier altså. Bare med annet fortegn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Så de er i realiteten på lik linje med øvrige medier altså. Bare med annet fortegn. 

Som sagt, vi kan gjerne diskutere hva media gjør feil i en annen tråd. Nå diskuterer vi hvorfor propagandabloggen Resett er et problem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FirstNameLastName skrev:

Resett er ensidig og tendensiøs blogg som prøve å gi seg ut for å være en seriøs avis/nyhetsformidler. Man kan  ikke ta det som står der på alvor.

Kan du fortelle meg definisjonen på nyhetsmedia/nyhetsformidler? 
Om du sjekker definisjonen så går de ganske rett inn under den definisjonen.. 

Bare fordi du (eller jeg) ikke er interessert i det, betyr ikke at det ikke er en nyhetsformidler. 

Tar du det som står på vg eller dagbladet på alvor? Håper virkelig ikke det, for de tilbakeholder mye informasjon fra oss.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LukeDanes skrev:

Som sagt, vi kan gjerne diskutere hva media gjør feil i en annen tråd. Nå diskuterer vi hvorfor propagandabloggen Resett er et problem. 

Hvorfor kaller du det en blogg? Er VG også bare en blogg? Eller er de nyhetsmedia fordi de er venstrevridde? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LukeDanes skrev:

Som sagt, vi kan gjerne diskutere hva media gjør feil i en annen tråd. Nå diskuterer vi hvorfor propagandabloggen Resett er et problem. 

Å kalle Resett en blogg viser at man ikke forstår verdien av et sårt tiltrengt mediemangfold. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får ikke balanserte nyheter fra de etablerte mediene. Derfor er "alternative media" som resett nødvendig.

Anonymkode: 4b653...d00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LukeDanes said:

Som sagt, vi kan gjerne diskutere hva media gjør feil i en annen tråd. Nå diskuterer vi hvorfor propagandabloggen Resett er et problem. 

Spørsmålet er, hvorfor er akkurat resett (og document.no også, antar jeg), bannlyst på Kvinneguiden, men ikke tilsvarende media på venstresiden, som Radikalportal og Tjen folket?

Anonymkode: 4b653...d00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Hvorfor kaller du det en blogg? Er VG også bare en blogg? Eller er de nyhetsmedia fordi de er venstrevridde? 

Resett er en blogg. "Redaktøren" er ikke medlem av Redaktørforeningen, følger ikke Redaktørplakaten, og øvrige ansatte bryr seg katten om Vær Varsom-plakaten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre skrev ikke om saken fordi de mente at den ikke hadde noen plass i det offentlige.

Og der har vi det.. VG / dagbladet skal ikke bestemme hva som har plass i det offentlige. De skal søke sannheten og fortelle oss den uansett hva det er. De skal fortelle HELE sannheten, ikke skjule diverse ting som ville gjort at de ikke lenger var PK.. 

Beklager, men ingen media er å stole på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LukeDanes skrev:

Resett er en blogg. "Redaktøren" er ikke medlem av Redaktørforeningen, følger ikke Redaktørplakaten, og øvrige ansatte bryr seg katten om Vær Varsom-plakaten. 

Og medlemmene av redaktørforeningen, hvor mange av disse er på høyre-siden ? Hvor mange av dem er skeptiske til msm?   (Jeg aner ikke svaret, derfor jeg spør.) Jeg spør også fordi jeg antar 0 av dem. Jeg tipper de alle er venstreradikale/orienterte. 

Endret av AndreasBR
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er, hvorfor er akkurat resett (og document.no også, antar jeg), bannlyst på Kvinneguiden, men ikke tilsvarende media på venstresiden, som Radikalportal og Tjen folket?

Anonymkode: 4b653...d00

Det kan ikke jeg som egentlig bare har vært aktiv siste uka uttale meg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LukeDanes skrev:

Resett er en blogg. "Redaktøren" er ikke medlem av Redaktørforeningen, følger ikke Redaktørplakaten, og øvrige ansatte bryr seg katten om Vær Varsom-plakaten. 

Det gjør det da fortsatt ikke til en blogg. De formidler journalistikk, og er da altså per definisjon en nettavis. Lik det eller ei, men å kalle det en blogg viser ikke noe annet enn at man ikke vet hva en blogg er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Oj, det vare en artig variant. Reset ønsket å grave i en politikers seksualliv og lage en sak av noe som var en ikke-sak, Andre skrev ikke om saken fordi de mente at den ikke hadde noen plass i det offentlige. De fleste kjente saken i lang tid på forhånd.

Anonymkode: 6477d...b82

Og til slutt slapp de til Grande med sine løgner, selv om de visste det hun sa var løgn og ansvarsforskrivelse. Og alle vet at hvis dette hadde vært en mannlig Frp-politiker ville MSM gått amokk.

Anonymkode: 4b653...d00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LukeDanes skrev:

Det kan ikke jeg som egentlig bare har vært aktiv siste uka uttale meg om. 

Du skjønner nok den egentlige årsaken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName
8 minutter siden, AndreasBR said:

Kan du fortelle meg definisjonen på nyhetsmedia/nyhetsformidler? 
Om du sjekker definisjonen så går de ganske rett inn under den definisjonen.. 

Bare fordi du (eller jeg) ikke er interessert i det, betyr ikke at det ikke er en nyhetsformidler. 

Tar du det som står på vg eller dagbladet på alvor? Håper virkelig ikke det, for de tilbakeholder mye informasjon fra oss.. 

Jeg tar redaktørforeningen på alvor. Jeg orker ikke å diskutere med noen prepubertale edge-lords om hvorvidt Resett er et nettside som kan tas på alvor eller ikke. Det blir for dumt. Da har jeg meldt meg ut av diskusjonen. Anbefaler forøvrig NRK's  "Debatten"-episode om Resett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AndreasBR skrev:

Og medlemmene av redaktørforeningen, hvor mange av disse er på høyre-siden ?  (Jeg aner ikke svaret, derfor jeg spør.) Jeg spør også fordi jeg antar 0 av dem. Jeg tipper de alle er venstreradikale/orienterte. 

I 2013 hadde dagens regjeringsparti 45% av stemmene blant journalister og redaktører. Undersøkelse i anledning mediedagene i fjor ga de fire en oppslutning på 29,9. Høyre gikk ned 7,4%, Venstre 6,5%. Frp ned 0,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken for eller imot hverken resett eller document.. De har en agenda de også, på lik linje med msm.

Men det er viktig at vi er enige om definisjoner her. Jeg har prøvd å bruke bokmålsordboken så mye som mulig, men den går litt i sirkel ang journalistikk merker jeg.. 

Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
nett|avis m1, f1 avis som publiseres på Internett
 
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
avis m1, f1 (fransk 'mening, melding', av latin ad 'til' og visum'syn, tanke')
1 trykt nyhetspublikasjon som kommer ut regelmessig (minst to ganger i uka), blad (4)
det stod i avisen i går / kjøpe, abonnere på en avis
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
nyhet m1, f1
2 hendelse, begivenhet som gjøres kjent for første gang
avisene bringer nyheten i dag / høre på nyhetene i radioennyhetssending
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
journalist m1 redaksjonell medarbeider i avis, nyhetsbyrå eller kringkastingens nyhetsavdelinger; frilanser som har journalistikk som hovederverv
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
journalistikk m1 den virksomhet som en journalist driver

 


Wikipedia omtaler Journalist som:

 

Sitat

En journalist er en person som utøver journalistikk, det vil si å samle opplysninger og formidle disse i form av tekst, lyd, bilder mv. gjennom ulike massemedier som aviser på papir og nett, ukeblader og tidsskrifter, nyhetsbyråer, fjernsyn og radio.

Dersom resett og document samler opplysninger og formidler disse på en nettside er de per definisjon journalister og nettsiden er en nettavis. 
Wikipedia omtaler nyhet som: 
 

Sitat

En nyhet er informasjon om en aktuell hendelse. Nyheter formidles til mennesker av journalister gjennom massemedier som aviser, TV, magasiner, ukeblader, internett, tekst-TV, radio eller annet.

Dersom resett eller document publiserer informasjon om en aktuell hendelse er de per definisjon nyhetsmedia.

Vi må gjerne være uenige i det de skriver, og påstå at det de skriver er feil, i så fall er de fake news. Men de har like mye rapportert på noe, og om man stoler på det de rapporterer eller ikke er opp til en selv.

Konklusjon: Resett og Document er nettaviser. 

EDIT: Følelser har ingenting å si for om de er nyhetsmedia eller ikke. Kun fakta. Faktaene er lagt fram her i form av definisjoner av ord.

Endret av AndreasBR
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det gjør det da fortsatt ikke til en blogg. De formidler journalistikk, og er da altså per definisjon en nettavis. Lik det eller ei, men å kalle det en blogg viser ikke noe annet enn at man ikke vet hva en blogg er.

All den tid de ikke forholder seg til journalistiske prinsipp og verdier, men aktivt fremmer xenofobi basert på hudfarge, religion og legning så kan du kalle Resett nettavis til kyrne kommer hjem. Ikke alt blir en sannhet om det gjentas for ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LukeDanes skrev:

All den tid de ikke forholder seg til journalistiske prinsipp og verdier, men aktivt fremmer xenofobi basert på hudfarge, religion og legning så kan du kalle Resett nettavis til kyrne kommer hjem. Ikke alt blir en sannhet om det gjentas for ofte.

At Resett er en nettavis trenger ikke gjentas for å bli sant. Det er allerede sant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...