Gå til innhold

Kvinner er bedre i fotball enn menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har herrelandslaget vunnet ? jo en OL bronse i 1936

Hva har kvinnene vunnet? jo VM  i 1995, EM i 1987 og 1993 og OL i 2000.

Anonymkode: 9b1e6...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en måler det på den måten kan en jo si at Røa jenter 11 (tenkt eksempel) er bedre enn kvinnelandslaget om de har vunnet flere mesterskap på sitt nivå. 

Spørsmålet er jo hva en måler "best" i. Herrelandslaget er åpenbart enormt mye bedre enn kvinnelandslaget, og om de spilte mot hverandre ville ikke kvinnene hatt kjangs. Men i forhold til nivået på sine motstandere er kvinnene mye bedre enn herrene, på samme måte som et barnelag kan være enda mye bedre sammenlignet med andre barn igjen. 

Endret av herzeleid
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Heidegger skrev:

Jammen altså, selvfølgelig er det jo målt mot motstandere på samme nivå?

Selvfølgelig IKKE   - slik overskriften er formulert.

Anonymkode: 032c2...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er mye dårligere enn menn i fotball. Som gammel fotballspiller ser jeg mange dårlige pasninger, mange huller i forsvaret, dårlig koordinasjon i kvinnefotballen. Selv om det norske herrefotball landslaget er dårlig, vil de enkelt kunne vinne over alle kvinnelandslag i verden . I Feminist Norge er selvfølge mitt innspill totalt uakseptabelt. Det er faktisk fremdeles forskjell på menn og kvinner i 2019. Surprise !

Endret av AlkoMann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan alltids prøve seg i herrefotball om de vil, jeg er 100 % for det.

Dersom de er så selvsikre på at de er like gode og fortjener å få like bra betalt bare kjør på. Jeg husker når jeg var 14 år slo vi juniorlaget til jentene 6-1, men kvinner er jo selvsagt like gode i fotball. De vr absolutt på høyde med oss teknisk, nå var ikke vi et veldig bra lag og lå på siste plass i ligaen vår, hvor vi vant var det fysiske, de kunne ikke håndtere dødballer eller innlegg, var der vi vant kampen.

Endret av hocane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Heidegger skrev:

Jammen altså, selvfølgelig er det jo målt mot motstandere på samme nivå?

Da burde vel Røa jenter 11 tjene like godt som kvinnelandslaget om de gjør det like bra på sitt nivå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/viten/kvinner-vs.-menn-i-fotball-1.14481768

NRK postet nettopp en artikkel med innhold fra en norsk studie om fysiske forutsetninger i fotballen hos menn og kvinner. Forskningsartikkelen viser til reelle utfordringer og fysiske forskjeller blant menn og kvinner basert på biologiske forskjeller mellom kjønnene.

Jeg personlig tror det er vanskelig å si noe som helt som hvilket kjønn som er best i fotball, ettersom at det er så mange forskjellige faktorer som skal tas høyde for. Biologiske forskjeller vil jo vises dersom man bedømmes utfra helt like kriterier. Styrke, utholdenhet, hurtighet, teknikk, koordinasjon, spillforståelse, vurderingsevner vil få ulike resultater for kjønnene, men hva skal veie mest av for eksempel styrke og spillforståelse? Skal kvinner og menn måles opp mot hverandre? Eller skal de måles utfra krav og kriterier som er ulike, men tilpasset de biologiske forskjellene og like dersom man tar de biologiske forskjellene i betrakning?

Interessant problemstillig, men har det egentlig noe å si så fremst det ikke er snakk om å gjøre endringer i nåværende lovverk med tanke på ballstørrelse, spilletid, banelengde, målstørrelse og liknende?

Anonymkode: 5369a...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 0.00, Heidegger skrev:

Dessuten er vi best i lukeparkering også. Bare nevner det:nigo:

Hvis det måles i antall svinger før man kommer seg inn, eller antall bulker i forbindelse med det med høyest antall som best ja...

Anonymkode: 2afcf...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at svært få bryr seg om kvinnefotball. Spesielt her til lands er det knapt tilskuere.

Anonymkode: 6ad1e...fb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten er at svært få bryr seg om kvinnefotball. Spesielt her til lands er det knapt tilskuere.

Anonymkode: 6ad1e...fb3

Interessen er nok lavere rundt kvinnefotball enn herrefotball, men det betyr jo ikke at ingen bryr seg. The Financial Times anslår blant annet at årets VM vil nå én milliard TV-seere. I mars spilte Atlético Madrid og Barcelona foran 60 739 tilskuere på Wanda Metropolitano.

Interessen for kvinnefotball er på vei oppover, og den vil nok bare øke med tiden når klubbene innser den kommersielle verdien kvinnelagene har, og dermed spytter i mer penger til utviklingen av lag, og forhåpentligvis også i premiepottene.

Anonymkode: 5369a...853

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessen er nok lavere rundt kvinnefotball enn herrefotball, men det betyr jo ikke at ingen bryr seg. The Financial Times anslår blant annet at årets VM vil nå én milliard TV-seere. I mars spilte Atlético Madrid og Barcelona foran 60 739 tilskuere på Wanda Metropolitano.

Interessen for kvinnefotball er på vei oppover, og den vil nok bare øke med tiden når klubbene innser den kommersielle verdien kvinnelagene har, og dermed spytter i mer penger til utviklingen av lag, og forhåpentligvis også i premiepottene.

Anonymkode: 5369a...853

Den har ingen kommersiell verdi. De enste som følger med på kvinnefotball er jenter som ikke har kommet i puberteten. Finnes ikke penger å hente der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FrodeF skrev:

Den har ingen kommersiell verdi. De enste som følger med på kvinnefotball er jenter som ikke har kommet i puberteten. Finnes ikke penger å hente der. 

Bevis

Anonymkode: 9b1e6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.6.2019 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Hva har herrelandslaget vunnet ? jo en OL bronse i 1936

Hva har kvinnene vunnet? jo VM  i 1995, EM i 1987 og 1993 og OL i 2000.

Anonymkode: 9b1e6...4c0

På 90-tallet var ikke kvinnefotballen særlig stor, og de hadde ikke store motstanden. Konkurransen på herresiden er jo noe helt, helt annet. Enormt mye større prestasjon av Norges herrer å komme til et herre-VM og åttendelsfinale, med tanke på hvor stor sporten er på verdensbasis og hvor utbredt den er blant gutter.

På damesiden var Norge tidlig ute, og vant mesterskap på et tidspunkt hvor veldig få nasjoner satset på damelag. Etter dette har vi jo blitt forbigått også på damesiden.

Ja, damene har vunnet mer enn herrene, men vi må tenke på konkurransen motstanderne har å by på.

På 8.6.2019 den 10.27, AlkoMann skrev:

Kvinner er mye dårligere enn menn i fotball. Som gammel fotballspiller ser jeg mange dårlige pasninger, mange huller i forsvaret, dårlig koordinasjon i kvinnefotballen. Selv om det norske herrefotball landslaget er dårlig, vil de enkelt kunne vinne over alle kvinnelandslag i verden . I Feminist Norge er selvfølge mitt innspill totalt uakseptabelt. Det er faktisk fremdeles forskjell på menn og kvinner i 2019. Surprise !

Jeg mener at de fleste a-lag på herresiden hadde slått kvinnelandslaget. Selv 6.divisjons-lag. Rett og slett grunnet de enorme forskjellene i fysikk og hurtighet. Og keepernivået er bare til å le av. Hadde blitt lett å score, for målene er ekstremt store i forhold til damene og det er generelt dårlig nivå på keeperne.

Selv har jeg spilt mot og med en jente som har fått kamper i Toppserien. Jeg kunne kanskje spilt i 5. og 6.divisjon på herresiden, det er mitt nivå. Denne jenta hadde kanskje bedre basisteknikk enn meg, pasninger, mottak og generell ballkontroll, men jeg gruset henne på hurtighet, styrke, teknisk finesse og målteft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fornuftig-mann skrev:

Jeg mener at de fleste a-lag på herresiden hadde slått kvinnelandslaget. Selv 6.divisjons-lag. 

Alle a-lag på herresiden hadde slått kvinnelandslaget. de fleste guttelag på 15-17 år hadde slått kvinnelandslaget

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...