Gå til innhold

Kvinner er bedre i fotball enn menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hahahahahahahahaha🤣 jeg er ikke glad i sport, men menn stiller i en helt annen liga enn kvinner når det gjelder fotball. Har sett kvinnefotball og det er bare tragisk. 

Anonymkode: 2c1cf...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, FrodeF skrev:

Den har ingen kommersiell verdi. De enste som følger med på kvinnefotball er jenter som ikke har kommet i puberteten. Finnes ikke penger å hente der.  

Ingen kommersiell verdi? Bare fordi det er mer penger i herrefotballen betyr det ikke at kvinnefotball ikke har noen kommersiell verdi.

https://www.nrk.no/kultur/kvinnelandskampen-mer-sett-enn-champions-league-finalen-1.12399041

Bare i Norge hadde VM-kampen på kvinnesiden mellom Norge og Thailand i 2015 flere seere enn Champions League-finalen på herresiden mellom Barcelona og Juventus samme år.

På verdensbasis hadde VM-finalen i 2015 på kvinnesiden mellom USA og Japan 764 millioner seere. Da sier det seg selv at det er et kommersielt marked der. Det har mange av de innovative og progressive organisasjonene, merkevarene og bedriftene oppfattet, og de investerer mer penger i kvinnefotballen. I år sikret toppligaen i England en rekordstor sponsoravtale med Barclays verdt 110 millioner kroner per år. UEFA annonserte i fjor at VISA er hovedsponsoren for alle fotballturneringene i deres regi på kvinnesiden fram til år 2025.

https://www.independent.co.uk/sport/football/womens_football/uefa-sponsorship-deal-womens-football-visa-a8670591.htmlhttps://www.nrk.no/sport/et-vm-som-kan-forvandle-kvinnefotballen-1.14580351

Om flere investorer fører til økt interesse eller om den økte interessen fører til flere investorer, er jo et annet spørsmål.

Anonymkode: 5369a...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 12.15, hocane skrev:

Kvinner kan alltids prøve seg i herrefotball om de vil, jeg er 100 % for det.

Dersom de er så selvsikre på at de er like gode og fortjener å få like bra betalt bare kjør på. Jeg husker når jeg var 14 år slo vi juniorlaget til jentene 6-1, men kvinner er jo selvsagt like gode i fotball. De vr absolutt på høyde med oss teknisk, nå var ikke vi et veldig bra lag og lå på siste plass i ligaen vår, hvor vi vant var det fysiske, de kunne ikke håndtere dødballer eller innlegg, var der vi vant kampen.

Noen kvinner er like gode toppidrettsutøvere som menn, også i fotballen. Caroline Graham Hansen og Ada Hegerberg holder fullkvalitet, men allikevel, når de ble 16 ble de fravokst av gutta i fysisk kapasitet.  

For at kvinnefotball skal bli like bra for publikum som herrefotball må man justere banene etter fysikken. Kvinner har ca 8% mindre fysikk, ergo bør ball, baner og mål nedskaleres med 8% for å oppnå samme tetthet og intensitet i kampene. 

Jeg mener at kvinnefotball i Norge er et skritt bak herrefotball av den enkle grunn at det er færre aktive spillere. Landslaget har ikke like mange skikkelig gode å velge mellom som herrene har. Hadde Wollf-Eikrem og Ohi (fysisk nedskalert til kvinner) vært damer så hadde de garantert vært på laget , men på herrelaget er de ikke i stallen en gang. Norsk damehåndball er sterkere  enn fotball. Bredden er bedre, god nok til stabil verdensklasse gjennom årtier. Det er også morsommere å se på fordi banene er mindre.

 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hahahahahahahahaha🤣 jeg er ikke glad i sport, men menn stiller i en helt annen liga enn kvinner når det gjelder fotball. Har sett kvinnefotball og det er bare tragisk. 

Anonymkode: 2c1cf...472

Og hvorfor det?

Fordi både fotballen, selve banen, og målet er tilpasset menns størrelse, så dette er et spill som kvinner ikke har noen forutsetning for å få til på langt nær så godt som menn  bare på grunn av det. 
Her ser du størrelsen på målet menn måtte spilt med om de var kvinner: image.png.143c4afa926f659f2f7c355bde8a51ad.png

Dette sier Rosenborgs landslagskeeper om det: 
"Det er vanskelig nok fra før av, men man har jo en følelse av at det er mulig å stenge målet. I alle fall til en viss grad. Hadde målet vært enda større så tror jeg nesten ikke det hadde vært gøy, for da hadde jeg ikke hatt fysiske forutsetninger for å løse oppgaven."
https://www.nrk.no/viten/kvinner-vs.-menn-i-fotball-1.14481768

Så slutt å rakke ned på kvinner fordi de er mindre enn dere!

Anonymkode: d1df9...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor det?

Fordi både fotballen, selve banen, og målet er tilpasset menns størrelse, så dette er et spill som kvinner ikke har noen forutsetning for å få til på langt nær så godt som menn  bare på grunn av det. 
Her ser du størrelsen på målet menn måtte spilt med om de var kvinner: image.png.143c4afa926f659f2f7c355bde8a51ad.png

Dette sier Rosenborgs landslagskeeper om det: 
"Det er vanskelig nok fra før av, men man har jo en følelse av at det er mulig å stenge målet. I alle fall til en viss grad. Hadde målet vært enda større så tror jeg nesten ikke det hadde vært gøy, for da hadde jeg ikke hatt fysiske forutsetninger for å løse oppgaven."
https://www.nrk.no/viten/kvinner-vs.-menn-i-fotball-1.14481768

Så slutt å rakke ned på kvinner fordi de er mindre enn dere!

Anonymkode: d1df9...032

Tror aldri jeg har sett noen rakke ned på kvinner fordi de er mindre enn menn.

Anonymkode: 9b1e6...4c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Hva har herrelandslaget vunnet ? jo en OL bronse i 1936

Hva har kvinnene vunnet? jo VM  i 1995, EM i 1987 og 1993 og OL i 2000.

Anonymkode: 9b1e6...4c0

Jeg ser ikke helt hvordan dette beviser at kvinner er bedre i fotball enn menn? Det eneste det beviser er at det norske kvinnelaget, som spiller mot andre kvinnelag, er bedre enn det norske herrelaget som spiller mot andre herrelag.

Anonymkode: cf8e3...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror aldri jeg har sett noen rakke ned på kvinner fordi de er mindre enn menn.

Anonymkode: 9b1e6...4c0

Hvis man rakker ned på kvinnefotball fordi kvinner spiller på en bane som er for stor for dem så rakker man ned på kvinner fordi de er mindre enn menn.

Anonymkode: d1df9...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre-landslaget generer jo selvfølgelig langt mer penger i kassa enn kvinne-fotballen. 

Fullstendig absurd at mannfolkene skal dele sine inntekter med noen som utelukkende er en enorm utgiftspost... 

Anonymkode: f38ab...30b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor det?

Fordi både fotballen, selve banen, og målet er tilpasset menns størrelse, så dette er et spill som kvinner ikke har noen forutsetning for å få til på langt nær så godt som menn  bare på grunn av det. 
Her ser du størrelsen på målet menn måtte spilt med om de var kvinner: image.png.143c4afa926f659f2f7c355bde8a51ad.png

Dette sier Rosenborgs landslagskeeper om det: 
"Det er vanskelig nok fra før av, men man har jo en følelse av at det er mulig å stenge målet. I alle fall til en viss grad. Hadde målet vært enda større så tror jeg nesten ikke det hadde vært gøy, for da hadde jeg ikke hatt fysiske forutsetninger for å løse oppgaven."
https://www.nrk.no/viten/kvinner-vs.-menn-i-fotball-1.14481768

Så slutt å rakke ned på kvinner fordi de er mindre enn dere!

Anonymkode: d1df9...032

En del folk her på Kvinneguiden påstår jo hele tiden at at kvinner er MINST like flinke som menn. 

Sdet burde overhodet ikke være noe som helst problem å arbeide under prikk like forutsetninger...  

Anonymkode: f38ab...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Guile skrev:

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller de mot mannlige fotballspillere eller en programleder og hans venner ?

Anonymkode: 9b1e6...4c0

Jeg venter, spilte de mot mannlige fotballspillere eller en programleder og hans venner?

Anonymkode: 9b1e6...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 14.35, Guile skrev:

I en ballbinge kommer de tekniske ferdighetene frem. Da er jentene så klart bedre enn 3 menn som ikke har mye fotball i kroppen. Landslagsjentene spiller tross alt fotball hele tiden, så skulle bare mangle at de ikke vinner i en ballbinge.

11 menn mot 11 damer på stor bane er noe helt annet. Da kommer hurtighet og styrke også til syne. Mennene ville lett vunnet forutsatt at kondisen er noenlunde tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir faen i fotball, både kvinner og menn 😄

Anonymkode: c125b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.6.2019 den 17.39, I Grosny skrev:

Noen kvinner er like gode toppidrettsutøvere som menn, også i fotballen. Caroline Graham Hansen og Ada Hegerberg holder fullkvalitet, men allikevel, når de ble 16 ble de fravokst av gutta i fysisk kapasitet.  

For at kvinnefotball skal bli like bra for publikum som herrefotball må man justere banene etter fysikken. Kvinner har ca 8% mindre fysikk, ergo bør baner og må nedskaleres med 8% for å oppnå samme tetthet og intensitet i kampene. 

Det handler ikke bare om fysikk. Gutter og menn er teknisk mye bedre enn kvinnene også. Selv en 15 årig vanlig fotball gutt er teknisk bedre enn en voksen landslags kvinne på tross av det uendelig mye større støtteapparatet, antall treninger, osv. bak kvinnen.

Bare se på f.eks idretter hvor teknikk er alt. Slik som snowboard, skateboard, FMX, osv. Selv der er "fjortis" gutter mye bedre en profesjonelle voksne kvinner. Og her er det over hodet ikke fysikken som avgjør dette.

Anonymkode: 2afcf...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

En del folk her på Kvinneguiden påstår jo hele tiden at at kvinner er MINST like flinke som menn. 

Sdet burde overhodet ikke være noe som helst problem å arbeide under prikk like forutsetninger...  

Anonymkode: f38ab...30b

De spiller under forutsetninger som landslagskeeperen sier ville vært meningsløst for han fordi det er en umulig oppgave.

Anonymkode: d1df9...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner legger seg ihvertfall ikke ned og skriker som at de dør bare fordi noen puster på dem slik mange mannlige spillere gjør.

Om en kvinne ligger nede så er hun skadet, om en mann ligger nede så er det stor sjanse for at han filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke bare om fysikk. Gutter og menn er teknisk mye bedre enn kvinnene også. Selv en 15 årig vanlig fotball gutt er teknisk bedre enn en voksen landslags kvinne på tross av det uendelig mye større støtteapparatet, antall treninger, osv. bak kvinnen.

Bare se på f.eks idretter hvor teknikk er alt. Slik som snowboard, skateboard, FMX, osv. Selv der er "fjortis" gutter mye bedre en profesjonelle voksne kvinner. Og her er det over hodet ikke fysikken som avgjør dette.

Anonymkode: 2afcf...645

Fysikk har noe å si for teknikk , fordi styrke gir bedre teknikk.

Caroline Graham Hansen er fullt på høyde med gutta teknisk, at mange andre ligger et hakk bak har med profesjonalitet og bredde å gjøre. Mange nok kan ikke trene like mye fordi de tjener for lite til å drive med fotball på heltid, og da vil de fleste naturligvis ligge litt bak de fulltidsprofesjonelle.

Det er færre absolutt toppidrettsutøvere blant kvinner enn det er blant menn fordi bredden er mindre og færre har tid til å trene maksimalt. For å bli absulutt topp må man trene maksimalt. Noen kvinner gjør det. Gunn Rita Dahle (sykkel) gjorde det og var når man regner inn brøken for fysisk ulempe helt i gutteverdensklasse. Gunn Rita gikk også lenger enn til max og ble kraftig svekket noen år før hun kom tilbake igjen.  Petter Northug har makset, og også gått over streken og blitt svakere. Jeg vet ikke hvor mange kvinnefotballspillere som makser, fordi jeg ikke følger godt med, men for å ha ett verdensklasselandslag så må muligens minst 100 damer makse.  

Det finnes herrelandslagspillere som jeg ikke er trygg på at har god nok teknikk til damelandslaget.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke bare om fysikk. Gutter og menn er teknisk mye bedre enn kvinnene også. Selv en 15 årig vanlig fotball gutt er teknisk bedre enn en voksen landslags kvinne på tross av det uendelig mye større støtteapparatet, antall treninger, osv. bak kvinnen.

Bare se på f.eks idretter hvor teknikk er alt. Slik som snowboard, skateboard, FMX, osv. Selv der er "fjortis" gutter mye bedre en profesjonelle voksne kvinner. Og her er det over hodet ikke fysikken som avgjør dette.

Anonymkode: 2afcf...645

Hvilket grunnlag har du for å si at menn har bedre teknikk enn kvinner?

Ta for eksempel snowboard, som du nevnte, som et eksempel. Mye handler om teknikk, men fysikken spiller selvfølgelig også en stor rolle. Menn har større muskelfibre enn kvinner, og de har også flere type II muskelfiber, altså anaerobe muskelfiber som gir eksplosiv styrke. Eksplosiv styrke har stor betydning når det kommer til f. eks. spenst i hoppene. Menn hopper dermed høyere enn kvinner.

Testosteron spiller også en viktig rolle. Dr. Linn Goldberg ved Oregon's Sports Medicine school (Health and Science University at Oregon) sa i forbindelse med evnen til å hoppe: “Although women do produce some androgen, it is a small amount compared to males, and thus they have less muscle strength and power to jump. Testosterone not only increases muscle mass, it also increases the size of motor neurons, which induces more power, which is needed for jumping ability.”

Kanskje kan menn ta større, mer avanserte og lengere hopp på snowboard, skateboard eller sykkel enn kvinner - men å si at det handler utelukkende om teknikk blir helt feil, spesielt når fysikk åpenbart også spiller en nøkkelrolle.

Anonymkode: 5369a...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Ingen kommersiell verdi? Bare fordi det er mer penger i herrefotballen betyr det ikke at kvinnefotball ikke har noen kommersiell verdi.

https://www.nrk.no/kultur/kvinnelandskampen-mer-sett-enn-champions-league-finalen-1.12399041

Bare i Norge hadde VM-kampen på kvinnesiden mellom Norge og Thailand i 2015 flere seere enn Champions League-finalen på herresiden mellom Barcelona og Juventus samme år.

eeh nei!  Det er null kommersiell verdi faktisk, for det tilsier alle tall angående publikum. Unntatt er helt store finaler i VM kanskje, men knapt dette, og da bare i Norge. En VM finale i herrefotball er vel en av de mest sette idrettsbegivenhetene i historien hver gang, alt etter hvilket lag som spiller der. Dra frem en CL finale mellom to helt begrensede fotballag angående interesse i Norge? Det er patetisk det. Er vel bare en håndfull Barca og juve supportere i Norge egentlig. Men uansett er det blodig urettferdig å sammenligne disse forskjellige idrettene, for det er akkurat det dette er.

De store pengene kommer fra tv avtalene fra de forskjellige land, og der er damefotballen ikke eksisterende angående interesse. Det vil neppe aldri bli det heller, det er jeg rimelig sikker på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

eeh nei!  Det er null kommersiell verdi faktisk, for det tilsier alle tall angående publikum. Unntatt er helt store finaler i VM kanskje, men knapt dette, og da bare i Norge. En VM finale i herrefotball er vel en av de mest sette idrettsbegivenhetene i historien hver gang, alt etter hvilket lag som spiller der. Dra frem en CL finale mellom to helt begrensede fotballag angående interesse i Norge? Det er patetisk det. Er vel bare en håndfull Barca og juve supportere i Norge egentlig. Men uansett er det blodig urettferdig å sammenligne disse forskjellige idrettene, for det er akkurat det dette er.

De store pengene kommer fra tv avtalene fra de forskjellige land, og der er damefotballen ikke eksisterende angående interesse. Det vil neppe aldri bli det heller, det er jeg rimelig sikker på. 

Hvilke tall har du på at det er null kommersiell verdi i kvinnefotball? For som jeg viste i mitt forrige innlegg, men som du valge å utelukke i siteringen din, er det åpenbart kommersiell verdi i kvinnefotball. Jeg gjentar: I år sikret toppligaen i England en rekordstor sponsoravtale med Barclays verdt 110 millioner kroner per år. UEFA annonserte i fjor at VISA er hovedsponsoren for alle fotballturneringene i deres regi på kvinnesiden fram til år 2025. Nike, som er på topp 10-lista over verdens største merkevare, er en av de største sponsorene på kvinnesiden av fotball.

Publikumstallene går opp. Er de på høyde med herrefotball? Nei, langt fra. Betyr det at det ikke er kommersiell verdi å hente i kvinnefotball? Overhodet ikke. Herrefotball er jo den definitivt største idretten i verden. Basketball, for eksempel, er ikke i nærheten av like høye seertall som herrefotball, likevel er det enorme kommersielle verdier å hente der. Du kan ikke kan måle kommersiell verdi utfra seertall i en gitt idrett i forhold til seertall i herrefotball. Kommersiell verdi kommer fra kringkasting, ja, men også publikumstall og reklame.

Poenget er at selv om den kommersielle verdien i kvinnefotball ikke er i nærheten av den kommersielle verdien på herresiden, kan du ikke si at det ikke er noen kommersiell verdi i det hele tatt. Verdiene stiger.

Anonymkode: 5369a...853

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...