Gå til innhold

Kvinner er bedre i fotball enn menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er befriende å se fotball-VM for kvinner. For ser du på menns VM er det frustrerende å se alt skuespillet. Voksne menn som ruller seg rundt og spiller «død» for den minste kroppskontakt. Før de like etterpå er like friske igjen. Det er kommet til et punkt hvor det nå er direkte flaut å se på. Mannlige fotballspillere er blitt noen pussys av noen barn uten selvrespekt. Er nok å nevne Neymar, Suarez, Ronaldo...

Men ser du på kvinnefotball nå..så er den slags oppførsel nærmest ikke-eksisterende.  Rett og slett herlig befriende å se på. 

Anonymkode: cb7f4...270

Ja der har nok gutta virkelig noe å lære. Dessverre er jeg redd det blir motsatt, at så lenge den slags oppførsel belønnes vil også kvinnene, i takt med at disse blir flinkere, ta i bruk mange av de samme taktikkene for å snu spillet til sin fordel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.6.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor det?

Fordi både fotballen, selve banen, og målet er tilpasset menns størrelse, så dette er et spill som kvinner ikke har noen forutsetning for å få til på langt nær så godt som menn  bare på grunn av det. 

Anonymkode: d1df9...032

Nå ble vel målene for hvor stor en bane skal være etablert for en del år siden og menn var vel ca 10 cm laverer for 100 år siden enn i dag. Blir vel omtrent som kvinner i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er befriende å se fotball-VM for kvinner. For ser du på menns VM er det frustrerende å se alt skuespillet. Voksne menn som ruller seg rundt og spiller «død» for den minste kroppskontakt. Før de like etterpå er like friske igjen. Det er kommet til et punkt hvor det nå er direkte flaut å se på. Mannlige fotballspillere er blitt noen pussys av noen barn uten selvrespekt. Er nok å nevne Neymar, Suarez, Ronaldo...

Men ser du på kvinnefotball nå..så er den slags oppførsel nærmest ikke-eksisterende.  Rett og slett herlig befriende å se på. 

Anonymkode: cb7f4...270

Jeg er helt enig. Deilig å slippe se primadonnaer kaste seg for ingen ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

And here we go again. Who cares. Sorry, bryr meg ikke med fotball, men fy faen så sutrete noen av mannfolka er, f.eks han der Neymar. Herregud! Har ikke sett det på kvinnefotball. Messi er rå, Salah er rå, Ada Hegerberg. Flere bra spillere der ute da, men fotball interesserer meg dessverre ikke. Tror sånt må inn med morsmelka og ingen i min familie er interessert i fotball.

Anonymkode: c125b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinas rikeste mann gir 1,2 milliarder kroner til det kinesiske kvinnelandslaget. 

Pengene skal tilføres kvinnefotballen jevnt og trutt i løpet av de ti neste årene. I en uttalelse heter det at den drøye milliarden skal bidra til «skadeforebygging og behandling, karriereutvikling for fotballspillere som har avsluttet karrieren, teknisk utvikling, trenerutvikling og ungdomsutvikling».

https://www.dagbladet.no/sport/milliardaer-med-gigantgave-til-kvinnefotball/71373831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mye enklere å nå toppen i en liten idrett med få utøvere enn i store idretter (på verdensbasis). Det er f eks en vanvittig mye større prestasjon å bli verdensmester i herrefotball, som enormt mange driver med over hele verden, enn i f eks langrenn,  som er en svært liten idrett målt i verdensmålestokk. 

Anonymkode: 93a4c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...