Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker ikke hvordan sist sesong endte og skjønner ikke hvorfor Serena tillatte June og ta babyen. Noen som husker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Jeg husker ikke hvordan sist sesong endte og skjønner ikke hvorfor Serena tillatte June og ta babyen. Noen som husker?

Serena hadde nettopp fått kappet av fingeren sin. Hun foreslo at jentene skulle få lov til å lese, men hun endte jo med en finger mindre. Når hun oppdaget June og babyen skjønte hun at å gi henne vekk var det beste for babyen.

Anonymkode: 9808a...5a0

Skrevet

Jeg lurer på om Aunt Lydia gråt fordi innså at det hun gjorde var grusomt? Virket nesten som hun tenkte noe sånt som "er det dette jeg har blitt?" eller er jeg for snill med henne nå?

Hjerteskjærende å se Emily med sønnen forresten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg lurer på om Aunt Lydia gråt fordi innså at det hun gjorde var grusomt? Virket nesten som hun tenkte noe sånt som "er det dette jeg har blitt?" eller er jeg for snill med henne nå?

Det kan være hun tenkte noe sånt, men uansett hvilken bakgrunn Aunt Lydia måtte ha, aldri om jeg noen gang kan få så mye som et lite snev av sympati for den karakteren 😠

Anonymkode: d890a...65d

• Liker 2
Skrevet
På 13.6.2019 den 20.16, Elaine Marley skrev:

Jeg tror hun følte mer at hun tapte fasaden/kontrollen over seg selv & handmaidsen «sin» foran kommandantene og konene... og derfor gråt hun.

kanskje blandet med det du sier!

Virker som om aunt Lydia begynner å miste grepet ihvertfall. Og herregud, Ann Dowd er fantastisk i rollen! Elsker Ann Dowd, gi henne en Emmy❤️

• Liker 2
Skrevet
På 14.6.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Det kan være hun tenkte noe sånt, men uansett hvilken bakgrunn Aunt Lydia måtte ha, aldri om jeg noen gang kan få så mye som et lite snev av sympati for den karakteren 😠

Anonymkode: d890a...65d

Nei, det var absolutt ikke det jeg mente :) Hun er et produkt av samfunnet de lever i hun også, men jeg er enig i at det er vanskelig å få sympati med henne etter alt hun har gjort.

På 14.6.2019 den 20.45, Sveva skrev:

Jeg tror hun følte mer at hun tapte fasaden/kontrollen over seg selv & handmaidsen «sin» foran kommandantene og konene... og derfor gråt hun.

kanskje blandet med det du sier!

Virker som om aunt Lydia begynner å miste grepet ihvertfall. Og herregud, Ann Dowd er fantastisk i rollen! Elsker Ann Dowd, gi henne en Emmy❤️

Ja, hun virket egentlig overrasket over reaksjonene deres. Hun forventet kanskje at de skulle støtte henne, men de virket sjokkert. Kanskje mest over at hun gjorde det foran dem, for det at slike ting foregår utenfor deres synsvidde synes å være godtatt.

Det er jeg også enig i. Hun er en fantastisk skuespiller :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker aunt lydia veldig godt. Usympatisk? Ja. Men i alle fall interessant 

Anonymkode: 080f0...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Var ikke denne TV-serien opprinnelig basert på en eller annen bok? 

Hvor mange sesonger planlegges det egentlig?        

Anonymkode: 57109...70b

Jo, det er en bok. Har lest den og den kan anbefales. Serien har allerede gått langt forbi bokens historie.

Anonymkode: eeb0d...140

• Liker 3
Skrevet
På 13.6.2019 den 20.16, Elaine Marley skrev:

Jeg satt igjen med den følelsen - at hun gråt fordi hun innså hva hun har blitt. 

Interessant karakter. Hun har fått en maktposisjon i det forferdelige samfunnet, og en snill-slem rolle.Makten har nok gått til hode på henne. "Snill" er hun på den måten at hun tilsynelatende er en morsfigur for maidsene. Kanskje hun til en viss grad tror på det selv - at hun er god mot dem. 

Jeg tror hun i et øyeblikk der så seg selv. Og jeg lurer på hvem hun var FØR hun ble "Aunt Lydia" i Gilead. 

• Liker 2
Skrevet

ånei:( dette er jo det verste som kunne skjedd. håper joseph hjelper june nå

Gjest tranedatter
Skrevet

Vi får vel se om den kanadensiske myndigheten tror på Waterfords.

Ellers var episoden ganske dryg. Kom liksom ikke i gang, synes jeg. Idetørke hos manusforfatterne?

Skrevet
39 minutter siden, tranedatter skrev:

Vi får vel se om den kanadensiske myndigheten tror på Waterfords.

Ellers var episoden ganske dryg. Kom liksom ikke i gang, synes jeg. Idetørke hos manusforfatterne?

Blir sikkert mye mer intens etter noen episoder.

Skrevet

Jeg har tre teorier:

1. Fred og Serena får ikke gjennom propagandaen sin, men tilbyr Luke en byttehandel som siste forsøk. Hannah mot Nichole. Luke sier ja.

2. Fred dør. Serena blir enke og «verdiløs» i samfunnet. Hun blir offisielt ingenting og har ikke lenger noen mann til å passe på seg. Hun får kjenne på hvordan det er å være utenfor samfunnet, så hun ringer Mr. Tuello og forsøker å flykte fra Gilead. Vi ser jo at hun tok vare på både mobil og nummeret han ga henne.

3. Luke gjør som June sier og finner en ny flamme. Det gjør ting jævla vanskelig den dagen June og Luke møtes igjen. 

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Milio skrev:

Jeg har tre teorier:

1. Fred og Serena får ikke gjennom propagandaen sin, men tilbyr Luke en byttehandel som siste forsøk. Hannah mot Nichole. Luke sier ja.

2. Fred dør. Serena blir enke og «verdiløs» i samfunnet. Hun blir offisielt ingenting og har ikke lenger noen mann til å passe på seg. Hun får kjenne på hvordan det er å være utenfor samfunnet, så hun ringer Mr. Tuello og forsøker å flykte fra Gilead. Vi ser jo at hun tok vare på både mobil og nummeret han ga henne.

3. Luke gjør som June sier og finner en ny flamme. Det gjør ting jævla vanskelig den dagen June og Luke møtes igjen. 

Ånei, håper ikke teori 1 stemmer. Tror ikke jeg takler at flere går imot June :(

AnonymBruker
Skrevet

Åh, herregud, kan ikke vente til neste episode. June må ha kjempet hardt for ikke å hyle når hun sto der bak. D må jo se passe sykt ut for det Canadiske folk, alle forstår vel at d er hun som er moren og må stå der bak dom en dukke🤬.

Er i USA neste uke, er de lenger der, tro? Sendt flere episoder?

Anonymkode: 4d75d...a5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stressa....! Fikk en dårlig følelse av denne episoden. Kan ikke vente til neste. 

Anonymkode: 3940d...284

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, herregud, kan ikke vente til neste episode. June må ha kjempet hardt for ikke å hyle når hun sto der bak. D må jo se passe sykt ut for det Canadiske folk, alle forstår vel at d er hun som er moren og må stå der bak dom en dukke🤬.

Er i USA neste uke, er de lenger der, tro? Sendt flere episoder?

Anonymkode: 4d75d...a5e

Nei, de lanserer episodene natt til onsdag (for oss). Vi får de først natt til torsdag, så de ligger hvertfall et døgn foran oss.

Anonymkode: ecb76...86a

Skrevet

Det er en ting jeg sitter og tenker på de siste episodene. Jeg forstår ikke helt den "ekstreme" tilknytningen Serena føler til Nicole (Holly) Ja, hun ønsket seg barn veldig sterkt, men hun er så veldig klar over at hun ikke er hennes - og at Gilead er et forferdelig samfunn å leve opp i. June som er biologisk mor og "avls-ku" har dessuten vært tilstede (eller i kulissene) hele tiden, noe som burde gi Serena problemer med å knytte seg særlig mye følelsesmessig (mer naturlig at følelsene ville være empati med June, og avsky for hele "seremonien" ) 

Selvsagt blir man veldig glad i en baby man har omsorgen for, men denne elleville morsfølelsen er jeg usikker på om oppstår så sterkt - så fort.. når det ikke er biologiske bånd. 

Ellers syns jeg det kan begynne å skje noe mer i serien snart. Det bare drøyer og drøyer nå. Jeg digger serien, men den er veldig seig nå altså. 

• Liker 7
Skrevet

Åhhh nå må jeg få sett episode 4! Elsker denne serien! Den er så god på alle plan.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker egentlig å følge noen av de andre karakterene enda mer. Merker jeg har begynt å irriterer meg over June med halvåpen munn hvor alt skal ta så lang tid. Det begynner å ødelegge serien litt for meg.. Begynte å reagere på denne nå som jeg så hele serien på nytt.

Anonymkode: cb91f...432

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...