Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Når du ikke tar referansen har du ikke fulgt med på rampelys lenge nok😅

Selvfølgelig forstår jeg hva dere driver med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lopploella skrev:

Hva ER et online bakekurs? Hvem trenger det eller vil betale for det? Det fins jo millioner av kokebøker og oppskrifter på nett, for den som vil lære å bake.

Hehe sant sant men tenkte at det kunne være kjekt å snappe opp noen tips. Verden vil bedras🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

51 minutter siden, Blubird skrev:

Var det noen andre som reagerte..? Eller som har reagert på det samme i etterkant i SoMe..? 

Jo mange i chatten der som reagerte og kalte hele opplegget lureri, noe det er. Hun svarte selvfølgelig ikke på noe av det.

Var med på et sånt webinar en gang med hun VeronicaLill (tanketreneren?) men hun pratet iallefall over halve tida om matnyttige ting som jeg fikk noe utav.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å arrangere et gratis online kurs/webinar/workshop som pitcher et mer omfattende opplegg som er betalt er en helt legitim måte å drive butikken sin på. Det er helt vanlig praksis. Alle har lov til å tjene penger på arbeidet de gjør. De fleste bygger det imidlertid opp med 95% godt innhold som gratisbrukerne får nytte av. De siste 5% er en pitch om noe mer. Det er ugunstig med slike gratiskurs hvis magefølelsen til de som i utgangspunktet var interessert sier at dette var ekstremt bortkastet tid...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Puffin skrev:

Å arrangere et gratis online kurs/webinar/workshop som pitcher et mer omfattende opplegg som er betalt er en helt legitim måte å drive butikken sin på. Det er helt vanlig praksis. Alle har lov til å tjene penger på arbeidet de gjør. De fleste bygger det imidlertid opp med 95% godt innhold som gratisbrukerne får nytte av. De siste 5% er en pitch om noe mer. Det er ugunstig med slike gratiskurs hvis magefølelsen til de som i utgangspunktet var interessert sier at dette var ekstremt bortkastet tid...

Ja, og det har jeg forståelse for. Det jeg synes er forkastelig er at reklamen er 90% og «kurset» er 10%...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mnjah said:

Sammenlignet du nettopp hønseflokken/heksejakt-gjengen på KG med veldedige organisasjoner med pondus? Joggu sa jeg smør.

For noen mennesker må man sette det så sinnsvakt på spissen for at de skal forstå poenget. Jeg klarte tydeligvis ikke å sette det på spissen nok for alle.

Himmel.

Nei KG gjengen er ikke i nærheten av veldedige organisasjoner. Poenget som jeg følte var åpenlyst var at noen her påstår man skal passe på sine egne barn og ikke bry seg om andre barns rettigheter og sikkerhet. 

Get it now?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amber said:

Ja, og det har jeg forståelse for. Det jeg synes er forkastelig er at reklamen er 90% og «kurset» er 10%...

Helt klart. Det er en strategi som fører til lite salg, som oftest.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Når du ikke tar referansen har du ikke fulgt med på rampelys lenge nok😅

.. men ikke veldig voksent. Dere bør respektere ulike brukere av forumet og heller rapportere. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Puffin skrev:

Helt klart. Det er en strategi som fører til lite salg, som oftest.

Tror 2 el 3 meldte seg på..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carina Maria skrev:

Jeg har skjønt det men du har et valg og la være og iritere deg ved og slutte og se på snapper for dem viser frem barna sine. DET ER DERES BARN OG IKKE DITT.

Gjennom min oppvekst var privatliv noe jeg sjeldent hadde og skulle så inderlig ønske at det var noen der ute på den tiden som sa ifra om at det ikke var greit. Jeg kan garantere for meg selv, og helt sikkert for mange andre i samme situasjon at eksponering av barn og ungdom ALDRI er greit. Man skal verne om barns privatliv, ikke selge det til høystbydende.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sånn at blogging og vanlig instagramming er på vei ut, og stories på vei inn, som en flyktig bror av YouTube, da er det vel slik at Anne Briths hyppige bruk av YouTube, chatstory og instastory helt i forkant av trendene?

Jeg forstår bare ikke hvorfor hun, som har sagt flere steder (inkludert media) at hun vil skjerme barna sine, velger akkurat disse kanalene til å legge ut video, på video, på video, av et av barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Amber skrev:

Tror 2 el 3 meldte seg på..

2 eller 3 av 800 (? - var det ikke 800 hun sa at hadde meldt seg på gratiskurset..?) er jo ikke noe å skryte av synes jeg. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Blubird skrev:

2 eller 3 av 800 (? - var det ikke 800 hun sa at hadde meldt seg på gratiskurset..?) er jo ikke noe å skryte av synes jeg. 

Nesten 1000 påmeldte skrev hun enten på snap eller IG

Endret av Ellenn
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Puffin skrev:

Utrolig irriterende med slike pro-influencer/utleverings-kommentarer. Det merkeligste argumentet for disse influencerne som eksponerer og utleverer barna sine er at det er deres barn. Hva forandrer det? Fagpersoner med kompetanse på områder sier at dette er skadelig for barna - og det må man gjerne tenke hva man vil om.. men jeg undrer: så lenge det er en mulighet for at barna tar skade eller opplever negative konsekvenser - hvorfor er man villig til å ta sjansen? Hvis det utelukkende handler om økonomi er man rett og slett en dårlig forelder. Man har andre muligheter til å sørge for familien sin i Norge.

Foreldre må ta mange valg på vegne av barna sine når de vokser opp. De aller, aller fleste foreldre ønsker å ta de beste valgene de kan ut i fra informasjonen de har. De fleste velger en posisjon som sier "better safe than sorry" når det gjelder barna sine. Det gjør ikke influencere som bretter ut barna sine liv for offentligheten på denne måten. De sjanser med barnas ve og vel!

Barna er egne individer men enkelte bloggere har store vanskeligheter med å skjønne dette.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Berga skrev:

Hvis det er sånn at blogging og vanlig instagramming er på vei ut, og stories på vei inn, som en flyktig bror av YouTube, da er det vel slik at Anne Briths hyppige bruk av YouTube, chatstory og instastory helt i forkant av trendene?

Jeg forstår bare ikke hvorfor hun, som har sagt flere steder (inkludert media) at hun vil skjerme barna sine, velger akkurat disse kanalene til å legge ut video, på video, på video, av et av barna. 

Jeg forstår det heller ikke, men det kan jo hende hun tenker det ikke er så farlig, siden en story er ute i "bare 24 timer" før den forsvinner. 
Men jo, det er farlig. Disse storyene av øyeblikksbilder og videoer er nesten enda mer privat, og minst like ille. som tar oss enda lengre inn i privatlivet til barna. 

Endret av Oktnxbye
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette online bakekurset, kan det jo hende AB har møtt seg selv litt i døra. Over flere år har hun jobbet med etablere venninneforholdet til leserne sine, og som man kan se i kommentarfeltene har hun lykkes med det.

Når venninnen så blir invitert til gratis bakekurs, ser hun muligens for seg en koselig bakestund med Anne Brith. En trivelig kveld med nordnorsk humor på sitt beste, kanskje litt felles fnising over hvordan få marengsen stiv. En kveld spekket med gode råd og tips - i stedet får hun reklame for et kurs som koster penger.

Mor godhjerta, hun som bare gir og gir, hun som aldri tenker på seg selv, men alltid setter andre først. Hun vil faktisk tjene penger på DEG.

Klart det blir en kalddusj for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...