Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva må egentlig til for at en person ilegges konkurskarantene? Hun starter og stenger jo AS'er over en lav sko. Starter det opp, tar seg betalt og kjøper ting på kreditt til firmaet, og så slår hun det konkurs når regningene begynner å forfalle eller folk begynner å klage og kreve pengene sine tilbake.

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, MsKris skrev:

Av det jeg vet om hennes bedrifter vil jeg nesten sammenligne henne med en spillavhengig som taper stort, men hele tiden vinner litt.  Neste gang skal det lykkes, neste gang skal den store premien komme og man er rett og slett ikke i stand til å begrense seg eller har innsikt i hva utfallet kan bli. Satser stort og går på tryne. Gang på gang. Til slutt er det ingenting igjen og det er flere skadelidende på veien.

Forstår ikke hvorfor hun ikke bare har holdt seg til det hun er skikkelig god på, istedet for å starte det som til slutt ble et "landsdekkende" bloggerkurs som det var umulig å gjennomføre.

Hun er nok blitt veldig god på sosiale medier, skikkelig flink til å bake og flink til å møte mennesker, så hvorfor ikke holde små helgekurs både i blogging og baking?  Sikker på at det kunne blitt en grei inntekt av det.  

Alt for redelig og kjedelig for Dronningen av Sørumsand, Røde Løpere, Champagnefester, Limo og Sponset omegn.

• Liker 24
Skrevet
5 timer siden, Felis skrev:

Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. 

Korona er helt sikkert ett hunnkjønn det også, på lik linje med at stormer og orkaner får kvinnenavn 🙈 så da er det jo ikke rart at koronaen tok knekket på firmaet hennes. Det er jo det kvinner/hunnkjønn gjør, ødelegger for AB!

• Liker 29
Skrevet
2 timer siden, FruJohansen skrev:

HUN har det, men det er ikke hun som står foran konkurs, det er selskapet hennes. Det skal ekstremt mye til før man blir stilt personlig ansvarlig for gjeld opparbeidet i eget AS. Selv om man tok det til sivilt søksmål, og mot formodning vant på bakgrunn av svindel, er det likevel en svært lang og uhyre kronglete vei til å få pant i huset for å drive inn kravet rettslig via namsmann. Huset måtte i tilfelle selges på tvang for å dekke kravet fra saksøkerne. Det er en helt utopisk tanke. Dessuten er huset allerede belånt til pipehatten, OG en advokat har allerede pant i det på 70.000 kr fordi hun ikke har gjort opp for seg der heller. Jeg tipper det står flere i kø for å få pant i huset, slik hun har røktet businessen sin. Det er ikke flisa å hente selv i det helt usannsynlige scenario at huset skulle bli solgt på dette grunnlaget. Bilen er leaset og dermed ikke salgbar for fortjeneste. Kanskje kan boet hoste opp en mobil eller pc, eller et kamera som kan selges for noen få tusenlapper. Det spørs hvilket av firmaene hennes som har utgiftsført disse kjøpene. Uansett er det forsvinnende lite. Ellers helt enig i @Isild sin kommentar over her. 

Er ikke for å vinne nødvendigvis, noen ganger må en gjøre ting pga det prinsipielle.

Vet det er firmaet, som juridisk er en egen person, som hun slår konkurs men det er likevel lov å gå etter styret og det vil si ABD.

• Liker 15
Skrevet
6 timer siden, Felis skrev:

Anne Brith og unnskyldningene hennes... Hvordan kan man gå gjennom livet med så mange fiaskoer og alltid være den som er offeret? Villa Perlesukker gikk konkurs fordi menneskene på Sørumsand ikke støttet henne. Dessuten skrev de dårlige anmeldelser på Facebook som ødela for henne. At hun leverte et dårlig produkt, noen ganger ikke leverte i det hele tatt har visst ingen ting med saken å gjøre. Ei heller at hun la seg på samme prisnivå som Pascal. For ikke å snakke om den elendige kundeservicen, hun svarte på negative tilbakemeldinger akkurat som hun har svart på all annen kritikk. Hun skremte jo vekk potensielle kunder.

Hun vant ikke Hele Norge Baker (eller var det Kakekrigen?) fordi TV3 hadde bestemt på forhånd at Ida Gran-Jansen skulle vinne og at de skulle fremstille henne som en aggressiv skrulle. Hun trengte psykolog etterpå, faktisk!

Hun måtte ut av Egmont, men det var heller ikke hennes feil. Det var Egmont som ikke ville endre reglene på Kvinneguiden etter hennes ønske, så da hadde hun ikke noe valg.

Da hun var ferdig i Nettavisen var det fordi de tvang henne til å bruke clickbaits, noe hun var ukomfortabel med.

Bloggen la hun ned fordi datteren ble truet. Så var det fordi hun ble mobbet, særlig på Kvinneguiden. Til slutt innrømmet hun at det var fordi hun ikke fikk samarbeid lenger, slik at hun ikke kunne leve av det. Mangelen på samarbeid var selvfølgelig ikke hennes feil, det var misunnelige kvinner som ikke tålte suksessen hennes som skrev løgner til samarbeidspartnerne.

Skattesmellen har hun faktisk ikke klandret andre for, men at det gikk så langt som til retten var fordi den kvinnelige kemneren hadde noe imot henne personlig og derfor ville drite henne ut for pressen. Hun satt til og med navnet hennes utenfor rettslokalet (Anne Brith vs Kemner, eller hva det nå heter), slik at pressen skulle finne henne. Dessuten samarbeidet kemneren med politiet og Skatt Øst, som heller ikke likte Anne Brith.

Hun fikk ikke lån fordi hun er kvinne.

Vennene forsvinner like fort som de kommer fordi de bare vil kjøre limo. Det har ingenting med Anne Briths person å gjøre!

Mennene forsvinner også fort og det er selvfølgelig fordi de er slemme mot henne.

Influencerkurset gikk på ræva på grunn av Mette Ask.

Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. 

Det er ikke rart hun ser livet som en kamp, så mye motgang og urett hun har fått kjenne på. Hun har hele livet møtt på en salig blanding av psykopater, konspirasjoner og misunnelige kvinner, som alle er ute etter lille henne. Og nå altså en pandemi. Det er fascinerende å være vitne til graden av ansvarsfraskrivelse, men også litt trist. For jeg tror Anne Brith tror på dette selv og da må det være en veldig skremmende verden hun lever i.

( @fotballjenta jeg krysser fingrene for dere!)

Utrolig bra oppsummert men samtidig veldig skummelt..

• Liker 31
Skrevet
14 minutter siden, Felis skrev:

Jeg håper flest mulig sender krav til boet, men i likhet med @FruJohansen vil jeg advare mot å gå til sak mot Anne Brith personlig. Det koster mange titalls tusen og det er ingenting å hente! Hun eier ingen ting og huset er det allerede tatt pant i. Selvfølgelig hadde det vært deilig å vinne, men det er ikke fullt så morsomt med en enorm advokatregning i etterkant. Ikke gjør det!

Enig i punkt 1

Uenig i punkt 2

De fleste av kursdeltakerne vil nok ha rett på fri rettshjelp og jeg med flere er nok villig til å spytte inn endel i en pott for saksøking slik at de ikke får et kraftig smell 

Ellers vil jeg oppfordre de som har kjøpt varen å anmelde henne for svindel.

• Liker 36
Skrevet
47 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Enig i punkt 1

Uenig i punkt 2

De fleste av kursdeltakerne vil nok ha rett på fri rettshjelp og jeg med flere er nok villig til å spytte inn endel i en pott for saksøking slik at de ikke får et kraftig smell 

Det er bare å starte opp en spleis på spleis.no. Jeg er sikker på at det er mange som ønsker å bidra.

• Liker 35
Skrevet

Jøss. Aldri kommentert et ord til henne og likevel blokkert på snap. Hun må være paranoid. 

• Liker 28
Skrevet
32 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er bare å starte opp en spleis på spleis.no. Jeg er sikker på at det er mange som ønsker å bidra.

Må jeg ikke da oppgi hvem jeg er?

Er litt glad i Inkognito livet mitt.

• Liker 7
Skrevet
18 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Må jeg ikke da oppgi hvem jeg er?

Er litt glad i Inkognito livet mitt.

Jeg har ingen anelse. Jeg tenkte at en av disse kursdeltakerne kunne startet opp en. Jeg gir pengere til ting jeg synes er viktig. Om de får vite navnet mitt eller ikke, aner jeg ikke.

• Liker 15
Skrevet
50 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg har ingen anelse. Jeg tenkte at en av disse kursdeltakerne kunne startet opp en. Jeg gir pengere til ting jeg synes er viktig. Om de får vite navnet mitt eller ikke, aner jeg ikke.

Jeg og gir til diverse men er nøye på å være anonym. Er f.eks glad mine naboer ikke kjenner hele navnet mitt de få gangene jeg bommer og kommer på topp listene i forhold til skatt. 

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Cessa74 skrev:

Og så håper jeg inderlig skatteetaten går henne i sømmene; Hvor ble det av pengene hun krevde innbetalt? Ikke minst de som ble betalt på privat konto? Har hun oppført all reklame hun har spydd ut DAGLIG på sin snapkonto gjennom 2019? bare der bør hun vel ha lagt av typ 4-500 000 til skatt..

Hvordan får man dem til å gjøre det? Er det noe sted man kan melde henne inn? Eller er de kanskje på saken allerede? 

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Minipilla skrev:

Jøss. Aldri kommentert et ord til henne og likevel blokkert på snap. Hun må være paranoid. 

Jeg er også fjernet.
Har aldri kommentert noe, så jeg tror at hun bare har slettet følgerne sine for å begynne på nytt.

• Liker 15
Skrevet

Hvordan finner man ut om man er fjernet/blokkert på snap da? 

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Enig i punkt 1

Uenig i punkt 2

Jeg håper du har rett, men anbefaler likevel alle deltakerne å skjekke opp.

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...