Million Skrevet 5. mai 2020 #12501 Skrevet 5. mai 2020 Hva må egentlig til for at en person ilegges konkurskarantene? Hun starter og stenger jo AS'er over en lav sko. Starter det opp, tar seg betalt og kjøper ting på kreditt til firmaet, og så slår hun det konkurs når regningene begynner å forfalle eller folk begynner å klage og kreve pengene sine tilbake. 28
Turkis Sau Skrevet 5. mai 2020 #12502 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, MsKris skrev: Av det jeg vet om hennes bedrifter vil jeg nesten sammenligne henne med en spillavhengig som taper stort, men hele tiden vinner litt. Neste gang skal det lykkes, neste gang skal den store premien komme og man er rett og slett ikke i stand til å begrense seg eller har innsikt i hva utfallet kan bli. Satser stort og går på tryne. Gang på gang. Til slutt er det ingenting igjen og det er flere skadelidende på veien. Forstår ikke hvorfor hun ikke bare har holdt seg til det hun er skikkelig god på, istedet for å starte det som til slutt ble et "landsdekkende" bloggerkurs som det var umulig å gjennomføre. Hun er nok blitt veldig god på sosiale medier, skikkelig flink til å bake og flink til å møte mennesker, så hvorfor ikke holde små helgekurs både i blogging og baking? Sikker på at det kunne blitt en grei inntekt av det. Alt for redelig og kjedelig for Dronningen av Sørumsand, Røde Løpere, Champagnefester, Limo og Sponset omegn. 24
Populært innlegg nomore82 Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12503 Skrevet 5. mai 2020 Nå er det jo lov å drive bedrift og ta ut lønn/fortjeneste/overskudd. Det er jo ofte målet for de fleste bedriftseiere. Så det er jo i seg selv isolert sett ikke et problem å ta ut nok penger til å ha den livsstilen AB har frontet. Det store spørsmålet her er derimot hvorvidt hun har følgt de nødvendige lover hun må følge? For det skal jo ikke så mye pirking i overflaten til bedriftene for å se det at det er noe muffins her. Pun intended. Men det er et par ting som forundrer meg. Og beklager i forkant for en lengre tekst.. Anne-Brith AS med org nr 920567959 er registrert med en aksjekapital på kr 30.000,-. Eies av AB selv. Står og som eier av domenet influencerprogram.no. Anne Brith Holding AS med org nr 922755620 er registrert med en aksjekapital på kr 30.000,-. Eies av AB selv. Influencer Program AS med org nr 923365982 er registrert med en aksjekapital på kr 30.000,-. Eies 100% av Anne Brith Holding AS. AB står som daglig leder og styreleder i alle tre, og det utgjør hele styret i hvert av selskapene. Her er det da snakk om kr 90.000 i aksjekapital. Og styret i et aksjeselskap skal til enhver tid se til at selskapet har eiendeler/kapital som dekker aksjekapitalen. Dvs kr 30.000 pr aksjeselskap. Og dette er da bundne midler. Ved oppbud/konkurs skal altså disse midlene går til boet, dekke utgifter til å avslutte boet og ikke minst dekke utestående gjeld. Så vidt jeg vet kan aksjekapitalen bestå av utstyr og eiendom, men for at det skal være lov må utstyret være verdsatt før det tas inn som eiendel i selskapet. Nå kjenner jeg ikke til hvilket av disse selskapene som har vært økonomisk og juridisk ansvarlig for kursvirksomheten som det snakkes mye om. Men i følge årsregnskapet som ble godkjent i 2019 så var det Anne-Brith AS som hadde bokført over 1 mill i driftsinntekter i 2018, og selskapet Influencer Program AS ble ikke registrert før i september 2019 med vedtektsdato i juli 2019. Anne Brith Holding AS ble registrert mai 2019 med vedtektsdato februar 2019. I følge artiklene som nå omtaler siste avsløring så er det kun Influencer Program AS som slås konkurs. Altså kun det ene selskapet. Og ut fra tidligere omtaler fra klagene til kurset så er det også Influencer Program AS som nevnes som innklagde selskap. Men dette selskapet ble jo ikke stiftet eller registrert før flere måneder etter at eventyret med ABIP ble påbegynt? For i følge WL(en av deltakerene) så ble jo hun lovet plass allerede tilbake i april 2019 med minst en av hoveddelene av kurset i påsken 2019. Og hun var jo ikke alene, og de fleste kom vel til i samme tidsrom. Og i følge Mette Ask(annen deltaker) skulle kurset i utgangspunktet vare i 6 måneder. Noe som da betyr at Influencer Program AS ble registrert noelunde i siste halvdel av kurset ABIP, tett opp mot sluttdato og rundt den mye omtalte Tromsøturen. Jeg kan ikke nok om dette, men jeg stiller et par spørsmålstegn bak følgende: - Influencer Program AS skal minimum ha 30.000 i aksjekapital. Når selskapet melder seg insolvens og melder oppbud så betyr jo det at gjelden overstiger tilgjengelig kapital til selskapet. I følge omtale så er det altså 7 stk som har klaget på selskapet og krever pengene tilbake. Men allerede før mekling er i gang så konkluderer eieren at dette ikke lar seg gjøre da det ikke er penger til en evnt ukjent tilbakebetaling. Betyr det at det allerede nå er andre kreditorer på banen og? Det var vel snakk om tilbyder av Instagram-kurs som ikke har fått betalt? Men det kurset var jo avholdt minst 2 måneder før Influencer Program AS ble etablert... uansett så bør de som klager sende krav til konkursboet just in case det faktisk er noe å hente der. - Er Influencer Program AS rett selskap å gå etter, når det beviselig ble opprettet etter at kursvirksomheten ble påtenkt, planlagt og iverksatt? Det virker ufattelig planlagt å ha dette selskapet som en kan slå konkurs når det blir vanskelig.. - For om en ser på tidslinja her så virker det som om inntektene ble ført inn i Anne-Brith AS(som var etablert før dette) eller Anne Brith Holding AS(som ble etablert samtidig), mens utgiftene og evnt krav om tilbakebetaling går mot Influencer Program AS(som ble etablert i ettertid). Det er jo en fin måte å gjøre det på....? Mitt tips til de som nå sitter igjen og risikerer å ikke få noe tilbakebetalt så vil jeg anbefale dere å se på hvem dere faktisk har hatt med å gjøre. Og da tenker jeg ikke på personen bak, men hvilket selskap er det som har stått for kurset slik det er blitt kommunisert til dere. For eks hvilket selskap står det på fakturaen for kurset? Hvem står som eier av konto dere betalte til? Og lignende. For om det da tegner seg et annet bilde enn Influencer Program AS så vil det jo være mulig å ta saken videre der og? Selv om løsningen for eier allerede nå er ganske åpenbar. 83
Flettfrid Skrevet 5. mai 2020 #12504 Skrevet 5. mai 2020 5 timer siden, Felis skrev: Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. Korona er helt sikkert ett hunnkjønn det også, på lik linje med at stormer og orkaner får kvinnenavn 🙈 så da er det jo ikke rart at koronaen tok knekket på firmaet hennes. Det er jo det kvinner/hunnkjønn gjør, ødelegger for AB! 29
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12505 Skrevet 5. mai 2020 (endret) Så bra skrevet @nomore82 Veldig kloke og viktige innspill som jeg håper de rette personene leser.. Jeg tror mange her er enige i at det skal ikke lønne seg å drive svindel og skitten bedriftsaktiviteter slik Anne Brith har gjort. Hun har OPPLAGT fått mange økonomiske goder ut av sin virksomhet -som for folk flest med rettferdighetssans opplever blodig urettferdig. At hun nå sitter med alle sine goder som nedbetalt gjeld, hus, bil etc og ikke får noen andre konsekvenser enn å "miste" sitt ene AS er helt ubegripelig.. ABIP var uansett ferdig og dødsdømt lenge før corona kom på banen -mtp all den publistet den hadde fått i media og div blogger. Hennes konkurs har INGENTING med corona å gjøre. At hun kan skylde på dette -og bli trodd på det er helt ubegripelig det også. Og så håper jeg inderlig skatteetaten går henne i sømmene; Hvor ble det av pengene hun krevde innbetalt? Ikke minst de som ble betalt på privat konto? Har hun oppført all reklame hun har spydd ut DAGLIG på sin snapkonto gjennom 2019? bare der bør hun vel ha lagt av typ 4-500 000 til skatt.. Nei vet dere hva -jeg håper virkelig ikke at skittent spill, svindel og uærlighet skal lønne seg. Og generelt at INGEN noensinne vil samarbeide med dama noensinne. Om hun nå bare flyter videre og feks starter blogg igjen, bakekurs eller annet så håper jeg seriøst det hele tar toget til tunnelkræsj. Synes hun fremstår utrolig kald og kynisk. Mange av de som trodde på henne og betalte opptil 14 500 kr i troen på hennes lovnader er ikke akkurat rike i utgangspunktet. For dem var nok den kursavgiften MYE penger. Og at AB nå kan sitte med innbetalt gjeld, hus, bil, interiør ++ er veldig urettferdig.. Endret 5. mai 2020 av Cessa74 66
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12506 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, FruJohansen skrev: HUN har det, men det er ikke hun som står foran konkurs, det er selskapet hennes. Det skal ekstremt mye til før man blir stilt personlig ansvarlig for gjeld opparbeidet i eget AS. Selv om man tok det til sivilt søksmål, og mot formodning vant på bakgrunn av svindel, er det likevel en svært lang og uhyre kronglete vei til å få pant i huset for å drive inn kravet rettslig via namsmann. Huset måtte i tilfelle selges på tvang for å dekke kravet fra saksøkerne. Det er en helt utopisk tanke. Dessuten er huset allerede belånt til pipehatten, OG en advokat har allerede pant i det på 70.000 kr fordi hun ikke har gjort opp for seg der heller. Jeg tipper det står flere i kø for å få pant i huset, slik hun har røktet businessen sin. Det er ikke flisa å hente selv i det helt usannsynlige scenario at huset skulle bli solgt på dette grunnlaget. Bilen er leaset og dermed ikke salgbar for fortjeneste. Kanskje kan boet hoste opp en mobil eller pc, eller et kamera som kan selges for noen få tusenlapper. Det spørs hvilket av firmaene hennes som har utgiftsført disse kjøpene. Uansett er det forsvinnende lite. Ellers helt enig i @Isild sin kommentar over her. Er ikke for å vinne nødvendigvis, noen ganger må en gjøre ting pga det prinsipielle. Vet det er firmaet, som juridisk er en egen person, som hun slår konkurs men det er likevel lov å gå etter styret og det vil si ABD. 15
Populært innlegg Chrisssi Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12507 Skrevet 5. mai 2020 Vi fikk vel ettertrykkelig bekrefte at Anne Brith, mor godhjerta, selvutnevnt superkjendis, programleder, forfatter, alenemødrenes forbilde og gode hjelper bare er en simpel svindler. Hun som har stått på barrikadene og proklamert i store ord at man gir seg ikke og ikke oppdrar tapere, hun går ned for fulle seil igjen og igjen. Etter å ha fylt whiteboard tavla med millioner, var det ikke 10 millioner som var målet i år forresten, er det null og nada igjen. Jeg er glad jeg har ein normal jobb og tjener mine millioner uten snev av svindel !!! 77
Consita Skrevet 5. mai 2020 #12508 Skrevet 5. mai 2020 6 timer siden, Felis skrev: Anne Brith og unnskyldningene hennes... Hvordan kan man gå gjennom livet med så mange fiaskoer og alltid være den som er offeret? Villa Perlesukker gikk konkurs fordi menneskene på Sørumsand ikke støttet henne. Dessuten skrev de dårlige anmeldelser på Facebook som ødela for henne. At hun leverte et dårlig produkt, noen ganger ikke leverte i det hele tatt har visst ingen ting med saken å gjøre. Ei heller at hun la seg på samme prisnivå som Pascal. For ikke å snakke om den elendige kundeservicen, hun svarte på negative tilbakemeldinger akkurat som hun har svart på all annen kritikk. Hun skremte jo vekk potensielle kunder. Hun vant ikke Hele Norge Baker (eller var det Kakekrigen?) fordi TV3 hadde bestemt på forhånd at Ida Gran-Jansen skulle vinne og at de skulle fremstille henne som en aggressiv skrulle. Hun trengte psykolog etterpå, faktisk! Hun måtte ut av Egmont, men det var heller ikke hennes feil. Det var Egmont som ikke ville endre reglene på Kvinneguiden etter hennes ønske, så da hadde hun ikke noe valg. Da hun var ferdig i Nettavisen var det fordi de tvang henne til å bruke clickbaits, noe hun var ukomfortabel med. Bloggen la hun ned fordi datteren ble truet. Så var det fordi hun ble mobbet, særlig på Kvinneguiden. Til slutt innrømmet hun at det var fordi hun ikke fikk samarbeid lenger, slik at hun ikke kunne leve av det. Mangelen på samarbeid var selvfølgelig ikke hennes feil, det var misunnelige kvinner som ikke tålte suksessen hennes som skrev løgner til samarbeidspartnerne. Skattesmellen har hun faktisk ikke klandret andre for, men at det gikk så langt som til retten var fordi den kvinnelige kemneren hadde noe imot henne personlig og derfor ville drite henne ut for pressen. Hun satt til og med navnet hennes utenfor rettslokalet (Anne Brith vs Kemner, eller hva det nå heter), slik at pressen skulle finne henne. Dessuten samarbeidet kemneren med politiet og Skatt Øst, som heller ikke likte Anne Brith. Hun fikk ikke lån fordi hun er kvinne. Vennene forsvinner like fort som de kommer fordi de bare vil kjøre limo. Det har ingenting med Anne Briths person å gjøre! Mennene forsvinner også fort og det er selvfølgelig fordi de er slemme mot henne. Influencerkurset gikk på ræva på grunn av Mette Ask. Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. Det er ikke rart hun ser livet som en kamp, så mye motgang og urett hun har fått kjenne på. Hun har hele livet møtt på en salig blanding av psykopater, konspirasjoner og misunnelige kvinner, som alle er ute etter lille henne. Og nå altså en pandemi. Det er fascinerende å være vitne til graden av ansvarsfraskrivelse, men også litt trist. For jeg tror Anne Brith tror på dette selv og da må det være en veldig skremmende verden hun lever i. ( @fotballjenta jeg krysser fingrene for dere!) Utrolig bra oppsummert men samtidig veldig skummelt.. 31
Populært innlegg Felis Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12509 Skrevet 5. mai 2020 Veldig bra tidslinje og gode spørsmål @nomore82 , det er veldig mange spørsmål jeg sitter igjen med etter Anne Briths karriere som business woman og eier av 9 AS. Men jeg vil legge til et par ting. AB står som daglig leder og styreleder i alle tre, og det utgjør hele styret i hvert av selskapene. Her er det da snakk om kr 90.000 i aksjekapital. Hun sitter neppe på en aksjekapital på 90 000. Regnskapet for Anne Brith AS viste et underskudd på 79 000 og aksjekapitalen var brukt opp. Og jeg tipper ABIP er helt tomt også. 30 000 er et minimum av hva man må skyte inn av aksjekapital, og disse pengene får hun ikke igjen hvis hun slår seg konkurs. Det kan dermed se ut som om hun også har gått på et personlig økonomisk tap. Dessverre tror jeg ikke det. Faktum er at de 30 000 må stå på konto til firmaet blir registrert. Etterpå står man fritt til å ta de ut og bruke til hva man vil. For eksempel skyte inn aksjekapital i et AS til. Det er ingen ende på hvor mange ganger man kan gjøre dette (i hvert fall ikke før regnskapstallene skal presenteres). Så i realiteten kan man opprette 9 AS med de samme 30 000. Og akkurat det tror jeg har skjedd her. Men allerede før mekling er i gang så konkluderer eieren at dette ikke lar seg gjøre da det ikke er penger til en evnt ukjent tilbakebetaling. Betyr det at det allerede nå er andre kreditorer på banen og? Det var vel snakk om tilbyder av Instagram-kurs som ikke har fått betalt? I følge artiklene i forbindelse med kurset har ABIP 2 betalingsanmerkninger. Vi vet at hovedleverandøren har utestående til sammen 50 000. I podcasten forteller Anne Brith om regninger som ikke kan betales og et slags køsystem som baserer seg på alt annet enn forfallsdato. Jeg tror vi trygt kan konkludere med at firmaet var insolvent før krav om tilbakebetaling av kursavgift kom på banen. Og da tenker jeg ikke på personen bak, men hvilket selskap er det som har stått for kurset slik det er blitt kommunisert til dere. For eks hvilket selskap står det på fakturaen for kurset? Hvem står som eier av konto dere betalte til? Og lignende. Kursdeltakerne forteller at kursavgiften ble betalt på Anne Briths personlige konto. Det ble også den uventede ekstrautgiften til Tromsøturen. Hvor disse pengene tok veien i etterkant vites ikke. Har hun holdt pengene på sin konto til ABIP var registrert, og så overført dem dit? Det er i så tilfelle ikke ulovlig (tror jeg). Men hvis hun har beholdt pengene selv, hvem skal finne ut av det? Hvis det aldri er skrevet gyldig kontrakt, ikke er ført tilstrekkelig regnskap osv, så tror jeg disse pengene går under radaren. Så her er det veldig viktig at deltakerne sender krav til boet, for det er eneste måten de kan avsløre dette. Ellers har de rett og slett vippet Anne Brith en gave på 14500. Jeg håper flest mulig sender krav til boet, men i likhet med @FruJohansen vil jeg advare mot å gå til sak mot Anne Brith personlig. Det koster mange titalls tusen og det er ingenting å hente! Hun eier ingen ting og huset er det allerede tatt pant i. Selvfølgelig hadde det vært deilig å vinne, men det er ikke fullt så morsomt med en enorm advokatregning i etterkant. Ikke gjør det! 57
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12510 Skrevet 5. mai 2020 14 minutter siden, Felis skrev: Jeg håper flest mulig sender krav til boet, men i likhet med @FruJohansen vil jeg advare mot å gå til sak mot Anne Brith personlig. Det koster mange titalls tusen og det er ingenting å hente! Hun eier ingen ting og huset er det allerede tatt pant i. Selvfølgelig hadde det vært deilig å vinne, men det er ikke fullt så morsomt med en enorm advokatregning i etterkant. Ikke gjør det! Enig i punkt 1 Uenig i punkt 2 De fleste av kursdeltakerne vil nok ha rett på fri rettshjelp og jeg med flere er nok villig til å spytte inn endel i en pott for saksøking slik at de ikke får et kraftig smell Ellers vil jeg oppfordre de som har kjøpt varen å anmelde henne for svindel. 36
Honey Dew Skrevet 5. mai 2020 #12511 Skrevet 5. mai 2020 47 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Enig i punkt 1 Uenig i punkt 2 De fleste av kursdeltakerne vil nok ha rett på fri rettshjelp og jeg med flere er nok villig til å spytte inn endel i en pott for saksøking slik at de ikke får et kraftig smell Ellers vil jeg oppfordre de som har kjøpt varen å anmelde henne for svindel. Det er bare å starte opp en spleis på spleis.no. Jeg er sikker på at det er mange som ønsker å bidra. 35
Minipilla Skrevet 5. mai 2020 #12512 Skrevet 5. mai 2020 Jøss. Aldri kommentert et ord til henne og likevel blokkert på snap. Hun må være paranoid. 28
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12513 Skrevet 5. mai 2020 32 minutter siden, Honey Dew skrev: Det er bare å starte opp en spleis på spleis.no. Jeg er sikker på at det er mange som ønsker å bidra. Må jeg ikke da oppgi hvem jeg er? Er litt glad i Inkognito livet mitt. 7
Honey Dew Skrevet 5. mai 2020 #12514 Skrevet 5. mai 2020 18 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Må jeg ikke da oppgi hvem jeg er? Er litt glad i Inkognito livet mitt. Jeg har ingen anelse. Jeg tenkte at en av disse kursdeltakerne kunne startet opp en. Jeg gir pengere til ting jeg synes er viktig. Om de får vite navnet mitt eller ikke, aner jeg ikke. 15
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12515 Skrevet 5. mai 2020 50 minutter siden, Honey Dew skrev: Jeg har ingen anelse. Jeg tenkte at en av disse kursdeltakerne kunne startet opp en. Jeg gir pengere til ting jeg synes er viktig. Om de får vite navnet mitt eller ikke, aner jeg ikke. Jeg og gir til diverse men er nøye på å være anonym. Er f.eks glad mine naboer ikke kjenner hele navnet mitt de få gangene jeg bommer og kommer på topp listene i forhold til skatt. 4
clyde Skrevet 5. mai 2020 #12516 Skrevet 5. mai 2020 4 timer siden, Cessa74 skrev: Og så håper jeg inderlig skatteetaten går henne i sømmene; Hvor ble det av pengene hun krevde innbetalt? Ikke minst de som ble betalt på privat konto? Har hun oppført all reklame hun har spydd ut DAGLIG på sin snapkonto gjennom 2019? bare der bør hun vel ha lagt av typ 4-500 000 til skatt.. Hvordan får man dem til å gjøre det? Er det noe sted man kan melde henne inn? Eller er de kanskje på saken allerede? 18
Sol Rampelyset Skrevet 5. mai 2020 #12517 Skrevet 5. mai 2020 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. Sol, admin. 1
Infinity Skrevet 5. mai 2020 #12518 Skrevet 5. mai 2020 4 timer siden, Minipilla skrev: Jøss. Aldri kommentert et ord til henne og likevel blokkert på snap. Hun må være paranoid. Jeg er også fjernet. Har aldri kommentert noe, så jeg tror at hun bare har slettet følgerne sine for å begynne på nytt. 15
Guidet Kvinne Skrevet 5. mai 2020 #12519 Skrevet 5. mai 2020 Hvordan finner man ut om man er fjernet/blokkert på snap da? 4
spirå12 Skrevet 5. mai 2020 #12520 Skrevet 5. mai 2020 6 timer siden, Imperfectionibus skrev: Enig i punkt 1 Uenig i punkt 2 De fleste av kursdeltakerne vil nok ha rett på fri rettshjelp og jeg med flere er nok villig til å spytte inn endel i en pott for saksøking slik at de ikke får et kraftig smell Ellers vil jeg oppfordre de som har kjøpt varen å anmelde henne for svindel. Jeg håper du har rett, men anbefaler likevel alle deltakerne å skjekke opp. 7
Fremhevede innlegg