Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anbefaler de som skal ha penger, at de sender kravet til henne nå. Angreretten er utvidet til 12 mnd. Var det april 19,de første startet? 

Send rek. Sending. De fleste er vel blokkert på mail? 

• Liker 46
Videoannonse
Annonse
Gjest pop up bruker
Skrevet

Jeg har forståelse for at FT først skal forsøke en veilederne rolle. Samtidig er jeg ganske lei av at influensere kan holde på som de selv ønsker, og kun får en liten smekk over fingrene om de bryter loven. Jeg kan ikke komme på et annet rettsområde hvor lovbrudd behandles på denne måten. 

Uansett: dette er bra for alle de som sendte inn klage. De kan nå kreve tilbake pengene sine, og Influenserprogrammet har fått et ripe i lakken det skal gjøres mye for å rette opp. Hvem vil melde seg på, og betale masse penger, for et kurs som nettopp har fått passet påskrevet av FT? 

Jeg håper også at media-Norge tar dette til etterretning og ikke inviterer AB til alt mulig rart, og lar henne fortelle sin sannhet uimotsagt. 

Skrevet
6 minutter siden, Hestehalm skrev:

Anbefaler de som skal ha penger, at de sender kravet til henne nå. Angreretten er utvidet til 12 mnd. Var det april 19,de første startet? 

Send rek. Sending. De fleste er vel blokkert på mail? 

Viktig at de alle gjør det raskt.

Lurer på om skatteetaten har eller skal gjøre bokettersyn etter alt som har kommet frem, for å sjekke om alle beløp er betalt skatt av. Det foregår nok mer i det stille eventuelt.

• Liker 36
Skrevet

Håper ALLE ber om full refusjon for det har betalt. Oi nå bør det svi hos Anne Brith - og hun har så godt av det!!!!

• Liker 42
Skrevet
46 minutter siden, Justlooking skrev:

Viktig at de alle gjør det raskt.

Lurer på om skatteetaten har eller skal gjøre bokettersyn etter alt som har kommet frem, for å sjekke om alle beløp er betalt skatt av. Det foregår nok mer i det stille eventuelt.

Bokettersyn bør absolutt gjøres dersom de rette instanser er klar over hvordan ABIP-kurset kan ha blitt drevet, og det håper jeg virkelig vil skje, for noe må bli gjort for å få AB til å både skjønne at dette ikke er greit og få svi for det

• Liker 46
Skrevet (endret)

Jeg krysser fingrene, og håper de som har betalt for noe de ikke har fått, får pengene tilbake. Etter hva hun sier om seg selv, både som en hederlig, real, person og om sin økonomi, burde det jo ikke bli noe problem. Nå får hun anledning til å rydde opp. Og det er bra! Jeg vil veldig gjerne overraskes om at jeg har tatt feil - både om AB og hennes bedrifter. Og - veldig enig i de over her som oppfordrer alle som føler de har penger til gode å være raske. Hiv dere rundt! Og lykke til! 

Endret av Oransjesjel
  • Liker 47
Skrevet
3 timer siden, FruJohansen skrev:

Jeg anbefaler alle som håper å få noen penger ut av ABIP om å sende kravet fort - typ i morgen. Kursvirksomheten er skilt ut som et eget AS, og dermed fristilt fra AB sin privatøkonomi. *kremt*  Om man ser bort fra at bedriftseier ber kunder om å Vippse 1000 kr rett inn på konto til henne for uspesifiserte utgifter på en tur de allerede hadde betalt. Uansett; ABIP er neppe solvent i øyeblikket, og det skyldes nok ikke corona. Et krav av den størrelsen som mest sannsynlig vil komme fra tidligere kursdeltagere, vil drive dette firmaet til skifteretten. Om AB hadde titalls tusen tilgjengelig ville hun betalt sin største samarbeidspartner Hilde Palladino de 50.000 hun fremdeles hadde utestående da saken nådde media. Palladino var en stor del av verdien på ABIP kurset, og mye av grunnen til at AB priset seg så høyt. (Nå var det jo noe mur og lur med måten denne utregningen var gjort på også, men orker ikke gå inn på det) Hun har neppe mer penger nå, enn da hun ikke betalte sin viktigste partner for tre mnd siden.  

Poenget er at ABIP kommer til å bli den fjerde konkursen i Anne Brith Davidsen sitt navn, og de som vil ha penger fra boet må ha krav inne om de skal ha en sjans i havet å få en dividende når dette kommer til skifteretten. 

De som har betalt. Før det opp på sine skattemeldinger, før dere sender inn. De fleste hadde i tankene at dette skulle de leve av. Skriv opp navn, og kontonr til den de betalte til. 

• Liker 31
Skrevet
3 timer siden, FruJohansen skrev:

Jeg anbefaler alle som håper å få noen penger ut av ABIP om å sende kravet fort - typ i morgen. Kursvirksomheten er skilt ut som et eget AS, og dermed fristilt fra AB sin privatøkonomi. *kremt*  Om man ser bort fra at bedriftseier ber kunder om å Vippse 1000 kr rett inn på konto til henne for uspesifiserte utgifter på en tur de allerede hadde betalt. Uansett; ABIP er neppe solvent i øyeblikket, og det skyldes nok ikke corona. Et krav av den størrelsen som mest sannsynlig vil komme fra tidligere kursdeltagere, vil drive dette firmaet til skifteretten. Om AB hadde titalls tusen tilgjengelig ville hun betalt sin største samarbeidspartner Hilde Palladino de 50.000 hun fremdeles hadde utestående da saken nådde media. Palladino var en stor del av verdien på ABIP kurset, og mye av grunnen til at AB priset seg så høyt. (Nå var det jo noe mur og lur med måten denne utregningen var gjort på også, men orker ikke gå inn på det) Hun har neppe mer penger nå, enn da hun ikke betalte sin viktigste partner for tre mnd siden.  

Poenget er at ABIP kommer til å bli den fjerde konkursen i Anne Brith Davidsen sitt navn, og de som vil ha penger fra boet må ha krav inne om de skal ha en sjans i havet å få en dividende når dette kommer til skifteretten. 

Fristilt fra hennes privatøkonomi?, men pengene har gått inn på hennes private konto. Eller, overførte hun de til firmaets konto etterpå? 

Så lenge pengene har gått privat til henne (om dr er det), så hadde jeg gått til privat søksmål. Om det blir ras, konkurser, jeg skulle forfulgt henne med krav. 

• Liker 44
Skrevet

Er det noen som følger AB på instagram ? Har hun skrevet noe vedr dette de siste dagene/ukene ?

• Liker 9
Skrevet

Ser ikke noe innlegg fra henne siden 1. mars 

• Liker 9
Skrevet (endret)
17 timer siden, Hestehalm skrev:

Fristilt fra hennes privatøkonomi?, men pengene har gått inn på hennes private konto. Eller, overførte hun de til firmaets konto etterpå? 

Så lenge pengene har gått privat til henne (om dr er det), så hadde jeg gått til privat søksmål. Om det blir ras, konkurser, jeg skulle forfulgt henne med krav. 

Har ikke noe å si hvilken konto pengene har gått inn på, selv om det er en konto med hennes navn kan det være en firmakonto. Fordelen med et AS er nettopp det at ved en konkurs blir man ikke personlig skadelidende, i motsetning til ved et enkeltmannsforetak hvor eieren slås personlig konkurs dersom enkeltmannsforetaket går konkurs. Man kan som eier av et as bli erstatningsansvarlig dersom man har foretatt seg ting som bobestyrer mener er lovstridig. Men det skal mye til i denne saken, tror jeg. Har det vært store ulovligheter kan man bli ilagt konkurskarantene, dvs ikke få lov til opprette nytt firma de neste to årene. 

Du hadde neppe oppnådd noe ved å gå til privat søksmål, annet enn tapte utgifter til advokat. Det er dessverre slik at et AS gir eieren beskyttelse i det at kreditorer ikke kan gå på ens private økonomi ved en konkurs. Det er en av årsakene til at opprettelsen av AS anbefales fremfor enkeltmannsforetak. 

Det største som vil skje ved en eventuell konkurs, er at virksomheten i aksjeselskapet opphører, hvilket vil si at influencerprogrammet må legges ned. 

Endret av UnniB
  • Liker 8
Skrevet
47 minutter siden, UnniB skrev:

Har ikke noe å si hvilken konto pengene har gått inn på, selv om det er en konto med hennes navn kan det være en firmakonto. Fordelen med et AS er nettopp det at ved en konkurs blir man ikke personlig skadelidende, i motsetning til ved et enkeltmannsforetak hvor eieren slås personlig konkurs dersom enkeltmannsforetaket går konkurs. Man kan som eier av et as bli erstatningsansvarlig dersom man har foretatt seg ting som bobestyrer mener er lovstridig. Men det skal mye til i denne saken, tror jeg. Har det vært store ulovligheter kan man bli ilagt konkurskarantene, dvs ikke få lov til opprette nytt firma de neste to årene. 

Du hadde neppe oppnådd noe ved å gå til privat søksmål, annet enn tapte utgifter til advokat. Det er dessverre slik at et AS gir eieren beskyttelse i det at kreditorer ikke kan gå på ens private økonomi ved en konkurs. Det er en av årsakene til at opprettelsen av AS anbefales fremfor enkeltmannsforetak. 

Det største som vil skje ved en eventuell konkurs, er at virksomheten i aksjeselskapet opphører, hvilket vil si at influencerprogrammet må legges ned. 

Hvis et AS er drevet uaktsomt så kan det i noen tilfeller rettes krav mot ledelsen personlig. Men det er ikke vanlig, da skal det være ganske grovt uaktsomt. 

• Liker 24
Gjest pop up bruker
Skrevet

Ikke noe lenke til influenser programmet på noen av AB sine kontoer, men siden består og fortsatt samme informasjon så vidt jeg kan se. Utsagnet om at den første millionen er det vanskeligste står også. 

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger.

Måne, admin.

Tråden er ryddet for avsporinger igjen.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...