Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Rubella skrev:

Haha, mange creeps på WordFeud ja...

Jeg har fått meldinger fra folk der de skriver at jeg er ei jævla fitte og at de håper at mora mi dør av kreft når jeg knuser dem i Hearthstone, haha! 

Jeg har måttet slutte å spille mot ukjente, det er så mange som ikke tåler et tap og tar fram hele ordboka 😂

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, 2ney skrev:

Tror du ikke AB tar kontakt med disse stakkars personene som tør å stå frem og si hva de mener? 

Dét må hun gjerne gjøre! Har mye å si henne face to face !?

• Liker 15
Skrevet
5 timer siden, Vipser skrev:

På instastory er det nå svarte ballonger med hetsende meldinger. Jeg har aldri sett slike meldinger her på Kvinneguiden, verken slettet eller ikke slettet. Da kan man vel anta at hetsen har kommet i (det nå lukkede) kommentarfeltet? 

Nei, slike innlegg  har ikke forkommet her inne men Davidsen selv har truet med at hun vet hvor kritikere bor og hvor barna deres går på skolen. 

• Liker 29
Gjest Ispahan
Skrevet (endret)
20 timer siden, Viking-girl skrev:

Har en hypotetisk teori, om hva hun «har holdt kjeft om» 

Alle forlagene og Bloggplattformene hun har vært innom, alle bloggerne og deres menn på veien hun har møtt. En liten magefølelse på at alle tidligere plattformer, UI, Egmonthuset, KG og blogger»venner» kommer til å få passet sitt påskrevet, alà «sånt var det, og sånn er X og Y, sånn egentlig. 

Dette er selvsagt antagelser.  

Med de ballongene jeg så på Snap, hetsen hun har fått, «drep deg selv», «syke syke fitte» Sånt snakker ikke kvinner til hverandre! Dette må komme fra menn. Menn som hater at hun står fram i dagsavisen om at «mannen må betale på første date og helst de to, tre neste også» Det kan også komme fra alle som fikk hakeslepp da hun fikk et av barna til å kaste flere kilo godteri uten innpakning på Halloween ? Sterke ord, å kalle en mor/kvinne for syk fitte, men det er IKKE gjengse ord fra en kvinne til en annen. Den ordlyden ville heller vært «jævla drittkjerring, bitch»  

Det er nok tøft der og da og lese alt «hatet» eller kritikken som det egentlig heter. Enda verre å legge alt «hat» i en mappe på pcn for senere å bruke det til bok. Hun har jo vært som en åpen bok, fortalt om turer på krisesentre, ekser som har vært utro, brutt forlovelse, nye kjærligheter som kommer og går. 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Anne Brith. Det er ingen skam å snu! 

De som forandrer mening, eller ikke klarer skittstormen som følger med og kaster inn håndkle, er ingen dritt. Men voksen! 

Jeg lurer veldig på hvordan hun kan være sikker på at det er kvinner som sender disse meldingene...

Endret av Ispahan
Skrevet
1 minutt siden, Ispahan skrev:

Jeg lurer veldig på hvordan hun kan være sikker på at det er kvinner som sender disse meldingene...

Ikke sant? Det kan godt hende at det er menn som sender disse meldingene.. 

• Liker 17
Gjest Ispahan
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Ikke sant? Det kan godt hende at det er menn som sender disse meldingene.. 

Men det kan hun jo ikke skrive. For det første er tittelen alt tatt. For det andre så finnes det ikke en mann i verden som ikke har lyst på Anne Brith! Kilde: Anne Brith

Skrevet
2 minutter siden, Ispahan skrev:

Men det kan hun jo ikke skrive. For det første er tittelen alt tatt. For det andre så finnes det ikke en mann i verden som ikke har lyst på Anne Brith! Kilde: Anne Brith

Ja, det var det da..

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, 2ney skrev:

Disse kommentarene... Dette kommer til å bli bråk. 

Jeg tenker at de kommentarene nok står der for en grunn. 

• Liker 18
Gjest Keikolina
Skrevet
4 timer siden, 2ney skrev:

Disse kommentarene... Dette kommer til å bli bråk. 

Hvor mange tusen har hun brukt på selvoppussingen?

Skrevet

Glemmer aldri ABD på Fixen i fjor. Kleint er betegnelsen på det. Med Erik32 i armen og hardt ut for å bygge nettverk ( mot CBE), neste kleine opplevelse er paneldebatt med ministeren vår (tidligere sådan) hvor ABD skal fortelle at ungdom kan tenke selv. Det er ingen andre enn ABD selv som har kjørt firma sitt ned, å skylde på kvinner som hater føyer seg inn i rekka med kleinhet. 

Skrevet (endret)
20 timer siden, Viking-girl skrev:

Har en hypotetisk teori, om hva hun «har holdt kjeft om» 

Alle forlagene og Bloggplattformene hun har vært innom, alle bloggerne og deres menn på veien hun har møtt. En liten magefølelse på at alle tidligere plattformer, UI, Egmonthuset, KG og blogger»venner» kommer til å få passet sitt påskrevet, alà «sånt var det, og sånn er X og Y, sånn egentlig. 

Dette er selvsagt antagelser.  

Med de ballongene jeg så på Snap, hetsen hun har fått, «drep deg selv», «syke syke fitte» Sånt snakker ikke kvinner til hverandre! Dette må komme fra menn. Menn som hater at hun står fram i dagsavisen om at «mannen må betale på første date og helst de to, tre neste også» Det kan også komme fra alle som fikk hakeslepp da hun fikk et av barna til å kaste flere kilo godteri uten innpakning på Halloween ? Sterke ord, å kalle en mor/kvinne for syk fitte, men det er IKKE gjengse ord fra en kvinne til en annen. Den ordlyden ville heller vært «jævla drittkjerring, bitch»  

Det er nok tøft der og da og lese alt «hatet» eller kritikken som det egentlig heter. Enda verre å legge alt «hat» i en mappe på pcn for senere å bruke det til bok. Hun har jo vært som en åpen bok, fortalt om turer på krisesentre, ekser som har vært utro, brutt forlovelse, nye kjærligheter som kommer og går. 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Anne Brith. Det er ingen skam å snu! 

De som forandrer mening, eller ikke klarer skittstormen som følger med og kaster inn håndkle, er ingen dritt. Men voksen! 

Hun kom jo med et "sånn var det egentlig" innlegg om deltakelsen i "Hele Norge baker" et år eller to etter. Hun var selvsagt et offer der også, som ble fremstilt på verst mulig måte av TV3/produksjonsselskapet. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 39
Skrevet

Jeg leste først tittelen som Kvinnesom hater kvinner........

Må innrømme at jeg er spent. Regner med boka er full av dokumentasjon på at det faktisk er folk der ute som hater henne, og ikke bare kritiserer bedriften og måten den drives på. For det er stort sett det jeg har sett på forumet her og i kommentarfeltene. For så vidt forståelig at det kan være vanskelig å skille på disse tingene når en blander seg og sitt så til de grader inn i bedriften, men det er nesten noe man må lære seg når man skal drive en slik blogg. Hva med forfattere og artister som får produktene sine slaktet eller kritisert? Blir de som personer hatet fordi anmelderne ikke mener boka eller plata/konserten er bra?

Det var en "forsvarer" som svarte en "kritiker" i kommentarfeltet på facebooksiden til forlaget at ordet skam var så sterkt at det var helt feil å bruke. Det vil jeg heller si om ordet hat; vil tro det er svært få, om noen, som får så sterke følelser for et menneske man kun kjenner til via en blogg og tv-serie. At man kan bli provosert og irritert - ja, men å kjenne hat? Nei.

• Liker 28
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Christiane_W skrev:

Hun kom jo med et "sånn var det egentlig" innlegg om deltakelsen i "Hele Norge baker" et år eller to etter. Hun var selvsagt et offer der også, som ble fremstilt på verst mulig måte av TV3/produksjonsselskapet. 

Og i tillegg så la hun skylden på en x som er da far til noen av hennes mindreårige. Det var et krisesenter involvert ifølge henne. Kan ikke annet enn å si at gjenbruk av samme kjeks og cupcake ikke inviterer til inspirasjon. Jeg lurer på hvorfor det alltid er de samme rosa cupcakene som fremstilles? 

Endret av Emmy_H
Skrevet
27 minutter siden, Scoop skrev:

Jeg leste først tittelen som Kvinnesom hater kvinner........

Må innrømme at jeg er spent. Regner med boka er full av dokumentasjon på at det faktisk er folk der ute som hater henne, og ikke bare kritiserer bedriften og måten den drives på. For det er stort sett det jeg har sett på forumet her og i kommentarfeltene. For så vidt forståelig at det kan være vanskelig å skille på disse tingene når en blander seg og sitt så til de grader inn i bedriften, men det er nesten noe man må lære seg når man skal drive en slik blogg. Hva med forfattere og artister som får produktene sine slaktet eller kritisert? Blir de som personer hatet fordi anmelderne ikke mener boka eller plata/konserten er bra?

Det var en "forsvarer" som svarte en "kritiker" i kommentarfeltet på facebooksiden til forlaget at ordet skam var så sterkt at det var helt feil å bruke. Det vil jeg heller si om ordet hat; vil tro det er svært få, om noen, som får så sterke følelser for et menneske man kun kjenner til via en blogg og tv-serie. At man kan bli provosert og irritert - ja, men å kjenne hat? Nei.

Stakkars bokanmeldere, særlig kvinnelige, som skal gjøre jobben med å kritisere Kvinner som hater kvinner. Hun får kalle inn til et orienteringsmøte slik at hun kan forklare dem hvordan de skal skrive om boken og hvilket terningkast den skal ha. Og hvis de ikke gjør som hun sier, så kommer de med i Kvinner som hater kvinner, volum 2. 

Neida. Men jeg er enig i at det er litt komisk at en middelaldrende dame bruker begreper som hører hjemme blant skoleelever, og da blir coveret ufrivillig komisk.

• Liker 38
Skrevet
56 minutter siden, KonemorGunda skrev:

https://podtail.com/no/podcast/andersen-jakobsen/29-kalte-vi-henne-nettopp-for-anne-dritt/

Anbefaler denne podcasten virkelig! Alle KG sine tanker er samlet i en pod!!

En god oppfordring til Anne Brith om å ta hensyn til barna sine. 

Oisann, de snakker jo virkelig rett fra levra vil jeg si 😮  "Ingen syns det er inspirerende med en dame i 50-åra som fortsatt prøver å finne ut av livet. Som prøver å få seg pikk". 

Har ikke hørt hele (ennå) - men jeg vet ikke helt om jeg syns det er måten å snakke på det der heller da ;) 

• Liker 21
Skrevet

Jeg har hørte hele sekvensen som handler om fru Anne Birth, og den er jo helt tatt på kornet. Vekdig bra! Imidlertid fikk jeg ørlite hakeslepp da de dro sammenligning mellom AB og andre bloggere, og fremhevet CBE som et forbilde. Det ble nokså åpenbart at disse damene ikke har reflektert noe som helst over temaet bloggere og eksponering av barn, og det virket ikke som de har forstått hva kritikken av bildene fra morsdagen gikk ut på. De har nok heller ikke fått med seg manglende merking og ektemannens hurramegrundt i kommentarfeltet. For dem er hun bare snill og grei ig unorsk. Jeg har ikke hørt mye på podcasten før, og aldri lest bloggene deres (har begge blogg?), men jeg trodde de var mer reflekterte enn som så.

• Liker 25
Gjest tranedatter
Skrevet

Tross ABD sin egen overbevisning om at det finns så mange fans, så er det ingen som forsvarer henne i det innlegget på forlaget sin side.

Er dette bare et stunt fra forlaget for å få PR??? Noen som har sendt melding til forlaget og fått svar?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...