UnniB Skrevet 17. februar 2019 #3121 Skrevet 17. februar 2019 (endret) 32 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg fikk med meg debatten om bruken av begrepene opplag og salgstall, der noen forlag oppgav opplagstallene i stedet for salgstall. Jeg lurer på om du har noen kilder på SALGSTALL til disse bloggbøkene. Forlagene holder jo kortene tett til brystet hva gjelder reelle salgstall. Jeg kan jo selvfølgelig gi ut bok og trykke den opp i 1 million bøker, men jeg er jo ikke salgsvinner likevel. https://www.vg.no/rampelys/bok/i/G17aqx/disse-boekene-solgte-mest-i-2018 Litt rart å bruke en liste fra 2018 når flesteparten av de nevnte bøkene ikke kom ut i 2018. Totale salgstall for bøkene i år er derfor ikke klare enda. Men at de selger godt (ikke opplag) er udiskutabelt. Du må så vidt jeg vet selge 2000 eks eller mer i uken for å komme inn på bestselgerlisten. Annijor lå på topp en lang stund. I Sophie Elises tilfelle skriver jeg at hun solgte flere titalls tusen. Det er ikke opplag. De høye salgstallene er en av årsakene til at forlaget gikk inn på nytt bokprosjekt med henne. Trines Matblogg har solgt (ikke opplag) over 370.000 bøker per 2017. Det er en grunn til at forlag signer bloggere, bloggere selger og forlaget tjener penger på dem. Man kan like eller mislike det, men det er virkeligheten. Endret 17. februar 2019 av UnniB 4
Littlewoman Skrevet 17. februar 2019 #3122 Skrevet 17. februar 2019 Bloggen hennes er slettet. Kun reklame for boken. Merkelig strategi men mulig smart. 10
Gjest CecilieX Skrevet 17. februar 2019 #3123 Skrevet 17. februar 2019 1 minutt siden, UnniB skrev: Litt rart å bruke en liste fra 2018 når flesteparten av de nevnte bøkene ikke kom ut i 2018. Totale salgstall for bøkene i år er derfor ikke klare enda. Men at de selger godt (ikke opplag) er udiskutabelt. Du må så vidt jeg vet selge 2000 eks eller mer får å komme inn på bestselgerlisten. Annijor lå på topp en lang stund. I Sophie Elises tilfelle skriver jeg at hun solgte flere titalls tusen. Det er ikke opplag. De høye salgstallene er en av årsakene til at forlaget gikk inn på nytt bokprosjekt med genne. Trines Matblogg har solgt (ikke opplag) over 370.000 bøker per 2017. Det er en grunn til at forlag signer bloggere, bloggere selger og forlaget tjener penger på dem. Man kan like eller mislike det, men det er virkeligheten. Jeg savner fortsatt kilder. Det kan godt være det du sier stemmer, men jeg har ikke sett annet enn opplagstall, så fint om du henviser til kilder for tallene dine.
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 17. februar 2019 Populært innlegg #3124 Skrevet 17. februar 2019 (endret) 19 minutter siden, Littlewoman skrev: Bloggen hennes er slettet. Kun reklame for boken. Merkelig strategi men mulig smart. Klart, skal du redefinere deg fra rabiat clickbatedronning, som eksponerer unger og skjeller ut ex-er og ellers alle som ytrer seg det minste kritisk, til et offer for alskens nettroll som du på mirakuløst vis har klart å kjempe deg vekk fra, er det lurt å slette alle spor. Som en fugl Føniks oppstår nye AB med alvorlig mine og Glenn Close-blikk, borte vekk er forrige ukes pastellbakende mammablogger. Endret 17. februar 2019 av Firestone 74
Justlooking Skrevet 17. februar 2019 #3125 Skrevet 17. februar 2019 11 minutter siden, Littlewoman skrev: Bloggen hennes er slettet. Kun reklame for boken. Merkelig strategi men mulig smart. Tror det er smart at «nye» som får med seg boken pga eventuelle diskusjoner i forbindelse med denne, ikke kan se alt det kritikkverdige som er skrevet på bloggen. Selv om det meste er slettet tidligere er det nok lurt å slette spor. Selv om Internett aldri glemmer 😊 24
Populært innlegg Aricia Skrevet 17. februar 2019 Populært innlegg #3126 Skrevet 17. februar 2019 2 minutter siden, Firestone skrev: Klart, skal du redefinere deg fra rabiat clickbatedronning, som eksponerer unger og skjeller ut ex-er og ellers alle som ytrer seg det minste kritisk, til et selvdefinert offer for alskens nettroll som du på mirakuløst vis har klart å kjempe deg vekk fra, er det lurt å slette alle spor. Som en fugl Føniks oppstår nye AB med alvorlig mine og Glenn Close-blikk, borte vekk er forrige ukes pastellbakende mammablogger. Derfor er det så superfint at alt er tatt vare på, slik at Anne Brith aldri, aldri kan lyve seg vekk fra de faktiske forhold: https://influencere.wordpress.com/2019/02/16/anne-brith-kvinner-som-hater-kvinner/ 78
Gjest Picketfence Skrevet 17. februar 2019 #3127 Skrevet 17. februar 2019 (endret) Uansett om AB er utsatt for årelang netthets eller ei, forandrer det ikke at hun driver en shady virksomhet med uetisk bruk av barn, eksponering av ikke bare egne, men også andres barn, utlevering av andre, hykleri etc. Synes selvfølgelig det er synd om hun har vært utsatt for sjikane og forfølgelse i 8 år, men det gir ikke fripass til å drive virksomheten sin på denne måten. Endret 17. februar 2019 av Picketfence
Kollontaj Skrevet 17. februar 2019 #3128 Skrevet 17. februar 2019 Vel, for to år siden sa hun at de første seks årene var problemfrie. 45
Pust Skrevet 17. februar 2019 #3129 Skrevet 17. februar 2019 18 minutter siden, Firestone skrev: Klart, skal du redefinere deg fra rabiat clickbatedronning, som eksponerer unger og skjeller ut ex-er og ellers alle som ytrer seg det minste kritisk, til et offer for alskens nettroll som du på mirakuløst vis har klart å kjempe deg vekk fra, er det lurt å slette alle spor. Som en fugl Føniks oppstår nye AB med alvorlig mine og Glenn Close-blikk, borte vekk er forrige ukes pastellbakende mammablogger. 😂 13
Pust Skrevet 17. februar 2019 #3130 Skrevet 17. februar 2019 14 minutter siden, Aricia skrev: Derfor er det så superfint at alt er tatt vare på, slik at Anne Brith aldri, aldri kan lyve seg vekk fra de faktiske forhold: https://influencere.wordpress.com/2019/02/16/anne-brith-kvinner-som-hater-kvinner/ 👏 16
Oline12 Skrevet 17. februar 2019 #3131 Skrevet 17. februar 2019 2 timer siden, UnniB skrev: Her kommer du med et par ting som ikke stemmer. Annijors "Bare en natt" fikk slakt, men solgte og selger godt. Isabel Raads bok ble ikke anmeldt, men har også solgt seg opp på bestselgerlisten. Sophie Elise solgte flere titalls tusen av Forbilde, som også fikk gode kritikker. Hennes nyeste bok har også fått gode anmeldelser. Bloggeren bak Trines Matblogg har utgitt flere bøker, hvor en av dem er trykket i over 17 opplag. Kristine Webers bøker har også vært bestselgere. Funkygines bøker har solgt godt. At det ikke er noe å tjene på boksalg med mindre du er krimforfatter er også feil. En av de mestselgende bøkene i Norge i fjor var en debutant som skrev romanen "Tante Ulrikkes Vei". Flere andre romaner solgte også mye bedre enn krimbøker. Det er greit at man vil kritisere en blogger, men gjør det i hvert fall med korrekte fakta! Blir synsing fra min side ja, så du har sikkert rett. Men det jeg egentlig ville si var at for å tjene mye penger på boksalg så ville jeg tro at å gi ut bokserier, slik som romanforfattere, krim osv gjør gjerne genererer mer penger enn én enkeltstående bok. Var ikke klar over at bloggere sine bøker har kommet på bestselgerlisten, spesielt Annijor sin, det gjør meg litt trist at slike bøker blir kjøpt. Men for å ikke avspore helt, jeg kan ikke tro at boka til AB vil selge godt. Isåfall så mister jeg trua på folk. 15
Lkk Skrevet 17. februar 2019 #3132 Skrevet 17. februar 2019 AB er vel den første av bloggerne som har gitt ut bøker , som ser seg nødt til å slette bloggen , tror hun kanskje at falske konkurranser , utlevering av barn , uthenging av ekskjærester , svigerfamilie , venner og naboer bare blir borte og glemt , for ikke å snakke om trusler mot både voksne og deres barn , godt at noen sitter på all denne dokumentasjonen . 49
Populært innlegg Fleur Delacour Skrevet 17. februar 2019 Populært innlegg #3133 Skrevet 17. februar 2019 https://influencere.wordpress.com/2019/02/16/anne-brith-kvinner-som-hater-kvinner/ Fantastisk at dette er tatt vare på og så lett tilgjengelig for alle som ønsker å lese. Bra jobba @Asti. 52
Lkk Skrevet 17. februar 2019 #3134 Skrevet 17. februar 2019 13 minutter siden, Sukrin skrev: https://influencere.wordpress.com/2019/02/16/anne-brith-kvinner-som-hater-kvinner/ Fantastisk at dette er tatt vare på og så lett tilgjengelig for alle som ønsker å lese. Bra jobba @Asti. 👍🙌 9
Pust Skrevet 17. februar 2019 #3135 Skrevet 17. februar 2019 Hun kan ikke slette bloggen! Hvor skal hun ellers få hengt ut ekser og andre som ikke danser etter hennes pipe? 26
Justlooking Skrevet 17. februar 2019 #3136 Skrevet 17. februar 2019 26 minutter siden, Sukrin skrev: https://influencere.wordpress.com/2019/02/16/anne-brith-kvinner-som-hater-kvinner/ Fantastisk at dette er tatt vare på og så lett tilgjengelig for alle som ønsker å lese. Bra jobba @Asti. Denne bloggen er gull verdt når debatten om boken kommer og ellers når også andre bloggere sletter og vil lyve seg bort fra det de har skrevet og slettet 😊 37
Trollmora Skrevet 18. februar 2019 #3137 Skrevet 18. februar 2019 Hadde jeg produsert et produkt som jeg kunne stått inne for, og var stolt av hadde jeg aldri i verden forkastet det sånn. Sierlitt om henne og hva hun egentlig har produsert til/for samfunnet de siste årene 🙄 25
enkefru Skrevet 18. februar 2019 #3138 Skrevet 18. februar 2019 Følger man linker fra fb-siden til bloggen hennes nå, kommer en rett til reklame for forlaget. En del av hele jippoen dette her... 16
Snaskesnusken Skrevet 18. februar 2019 #3139 Skrevet 18. februar 2019 6 timer siden, Trollmora skrev: Hadde jeg produsert et produkt som jeg kunne stått inne for, og var stolt av hadde jeg aldri i verden forkastet det sånn. Sierlitt om henne og hva hun egentlig har produsert til/for samfunnet de siste årene 🙄 Hun har produsert «nettsøppel». 19
kahaki Skrevet 18. februar 2019 #3140 Skrevet 18. februar 2019 Dette med å eie sin egen historie kommer veldig godt frem i dette innlegget: https://www.dagbladet.no/kultur/det-hjelper-ikke-a-gjemme-seg-lenger/70771819 Handler i utgangspunktet om Burøe, men relevant også for Davidsen. 26
Fremhevede innlegg