Populært innlegg Isild Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13341 Del Skrevet 20. mars 2021 Nå burde - som jeg har nevnt tidligere - media skamme seg litt også. Jeg mener fortsatt at de blåste luft inn i luftslottet. Det samme mener jeg om advokater, forlag, kleiven, "powerladies"-podcast og andre som av en eller annen grunn forsvarte løgner, lot seg imponere av disse forretningene, og ga taletid og spalteplass til denne oppsetningen av "keiserens nye klær". 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13342 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Isild skrev (2 timer siden): Nå burde - som jeg har nevnt tidligere - media skamme seg litt også. Jeg mener fortsatt at de blåste luft inn i luftslottet. Det samme mener jeg om advokater, forlag, kleiven, "powerladies"-podcast og andre som av en eller annen grunn forsvarte løgner, lot seg imponere av disse forretningene, og ga taletid og spalteplass til denne oppsetningen av "keiserens nye klær". Ja det er betenkelig hvordan mange aktører helt ukritisk velger å være mikrofonstativ for influenserne. Da promoteres folk som Anne Brith Davidsen med brask og bram i God Morgen Norge, diverse podcaster og aviser, fullstendig uten bakgrunns- og faktasjekk. Men når luftslottene raser sammen, da blir det stille. Jeg forstår at man ikke ønsker å miste tilliten til kjendisene i lille Norge, åpenbart selv ikke de fallerte c-kjendisene, men eies ikke engang et snev av etikk i denne bransjen? Det er tvilsomt at like mange hadde meldt seg på Anne Brith Davidsen sitt influenserkurs og tapt pengene sine, dersom ikke tradisjonelle medier og svindeljeger (!!!) Kjell-Ola Kleiven hadde promotert henne. Det hadde tross alt ikke tatt promotørene mer enn 2 minutter med googlesøk for å skjønne at dette aldri kunne ha gått bra. Mange av ABIP-deltakerne fremstår som mennesker med svært begrenset økonomi, og det er mildt sagt uheldig at de ble lurt med på dette. Endret 20. mars 2021 av Ultiva 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13343 Del Skrevet 20. mars 2021 Ultiva skrev (1 minutt siden): Ja det er betenkelig hvordan mange aktører helt ukritisk velger å være mikrofonstativ for influenserne. Helt uten bakgrunns- og faktasjekk. Når luftslottene raser sammen, så nevnes de derimot ikke med et ord. Jeg forstår at man ikke ønsker å miste tråden til kjendisene i lille Norge, selv ikke de fallerte, men eies ikke engang et snev av etikk i denne bransjen? Man kan jo undres over om like mange hadde meldt seg på Anne Brith Davidsen sitt influenserkurs og tapt masse penger, dersom ikke tradisjonelle medier og b la svindeljeger Kjell-Ola Kleiven hadde promotert henne. Det hadde ikke tatt mer enn 2 minutter med googlesøk for å skjønne at dette aldri kunne ha gått bra. Nettopp! Ikke alle har/hadde like mye kjennskap til ABD som man har f.eks i denne tråden. Noen av de som meldte seg på kurs lot seg kanskje imponere av intervju på GMN, relasjon til advokat Elden, at hun tok kampen mot nettroll, at hun var en helt utrolig forretningskvinne (fordi det sa de i podcaster osv) ++. De som var med på å promotere og å forsvare løgnene det hele bygget på, er ikke skyldige i situasjonen, men de gjorde absolutt ingenting (tvert imot) for å stoppe det, og det er litt skremmende. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13344 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg vet jeg er skarp, men jeg har alltid prøvd å være rettferdig mot Anne Brith. Jeg har prøvd å se ting fra flere sider, jeg har prøvd å se på bakenforliggende årsaker og jeg har skrytt av henne de gangene hun har gjort noe bra. MEN: Davidsen selv trosset oppmøteplikten og uteble fra orienteringen. https://www.dagbladet.no/kjendis/granskes-av-skatteetaten/73531118 Nå får det søren meg være nok, Anne Brith, kvinn deg opp og ta litt ansvar! Det er din plikt, og da snakker jeg ikke bare om moralsk plikt, men lovpålagt plikt. Du har brukt opp pengene til andre mennesker på fyll og fest og egenpleie, det minste du kan gjøre er å prøve å rydde opp! Ha respekt nok for de du har svindlet til å møte dem (gjennom skjermen, det får du til!) Anne Brith har aldri tatt ansvar for noe som helst. Noen sinne! Aldri! Det er alltid noen andres feil, gjerne noen som er ute etter henne. Det er fascinerende å se en middelaldrende dame med så lite ansvarsfølelse. Total mangel på selvinnsikt. Anne Brith virker som om hun fikk puberteten i 40-årene, men for alt jeg vet har hun alltid oppført seg som en hormonell mean girl. Jeg har alltid sagt at Anne Brith har fått straff nok. "Imperiet" hennes er borte, pengene er borte, omdømmet er rasert, la det være nok. Hun har tross alt barn.... Nå har jeg endret mening. La Anne Brith få den straffen hun fortjener, for det er ingenting annet som hjelper. Dette er ei kynisk, selvopptatt, egoistisk dame som aldri kommer til å utvikle samvittighet. Løpet er kjørt. Ekspresstoget til moral har gått og Anne Brith står igjen på stasjonen og bitcher over at det er toget sin feil. 162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 20. mars 2021 #13345 Del Skrevet 20. mars 2021 Felis skrev (13 minutter siden): Jeg vet jeg er skarp, men jeg har alltid prøvd å være rettferdig mot Anne Brith. Jeg har prøvd å se ting fra flere sider, jeg har prøvd å se på bakenforliggende årsaker og jeg har skrytt av henne de gangene hun har gjort noe bra. MEN: Davidsen selv trosset oppmøteplikten og uteble fra orienteringen. https://www.dagbladet.no/kjendis/granskes-av-skatteetaten/73531118 Nå får det søren meg være nok, Anne Brith, kvinn deg opp og ta litt ansvar! Det er din plikt, og da snakker jeg ikke bare om moralsk plikt, men lovpålagt plikt. Du har brukt opp pengene til andre mennesker på fyll og fest og egenpleie, det minste du kan gjøre er å prøve å rydde opp! Ha respekt nok for de du har svindlet til å møte dem (gjennom skjermen, det får du til!) Anne Brith har aldri tatt ansvar for noe som helst. Noen sinne! Aldri! Det er alltid noen andres feil, gjerne noen som er ute etter henne. Det er fascinerende å se en middelaldrende dame med så lite ansvarsfølelse. Total mangel på selvinnsikt. Anne Brith virker som om hun fikk puberteten i 40-årene, men for alt jeg vet har hun alltid oppført seg som en hormonell mean girl. Jeg har alltid sagt at Anne Brith har fått straff nok. "Imperiet" hennes er borte, pengene er borte, omdømmet er rasert, la det være nok. Hun har tross alt barn.... Nå har jeg endret mening. La Anne Brith få den straffen hun fortjener, for det er ingenting annet som hjelper. Dette er ei kynisk, selvopptatt, egoistisk dame som aldri kommer til å utvikle samvittighet. Løpet er kjørt. Ekspresstoget til moral har gått og Anne Brith står igjen på stasjonen og bitcher over at det er toget sin feil. WORD!!! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 20. mars 2021 #13346 Del Skrevet 20. mars 2021 "Se og Hør har de siste dagene gjort en rekke forsøk på å få Anne Brith Davidsen i tale, både over telefon, tekstmelding og e-post. Hun har så langt ikke respondert på våre henvendelser." https://www.seher.no/kjendis/granskes-av-skatteetaten/73551071 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13347 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) @Felis🙌🙏👏 Tenk at hun virkelig søkte corona støtte, jeg tror ikke mine egne øyne! Tenk på alle ærlige, redelige, samvittighetsfulle folk som har mistet så mye i denne pandemien, også skal hun ha en del av denne kaka også. Det bekrefter jo alt som er skrevet om i denne tråden tidligere, hun har virkelig ikke tanke for noen andre enn seg selv. Er så enig @Felishun fortjener alt som kommer til henne nå. Men jeg er også helt enig med alle dere som skriver om de rundt som ble med på karusellen. Noen eier bare ikke yrkes moral, de burde skamme seg skikkelig de og. Endret 20. mars 2021 av Jobbermedbarn 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 20. mars 2021 #13348 Del Skrevet 20. mars 2021 @Felis Jeg elsker deg ❤️ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuriHelen Skrevet 20. mars 2021 #13349 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Jeg liker ikke ABD, men jeg lurer på hvordan hun har det inni seg. Fra å leve på en stor fot, og nå dette. Opp som en hjort, og ned som en lort. Jeg lurer på hvor «vennene» er, f eks den oransje jenta hun var mye sammen med. Uansett så er ikke dette greit. Endret 20. mars 2021 av GuriHelen Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13350 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Minipilla skrev (12 minutter siden): @Felis Jeg elsker deg ❤️ Love you to😘 Det irriterer meg at hun i over et år nå har brukt sykdom som unnskyldning for ikke å rydde opp. For sannheten er at hun ikke har vært for syk til å fortsette sitt sedvanlige terrorvelde. I november i fjor fikk jeg et ganske aggressivt brev, gjennom Wordpress. På svært haltende engelsk. Hun hevdet at jeg hadde plagiert podcasten hennes og dermed påført henne økonomiske tap. Klagen bar på ingen måte preg av å være forfattet av en syk og knukket kvinne. Skal jeg være ærlig, så lot jeg meg skremme. Recapsene betydde ikke nok for meg til å stå i en langvarig konflikt med henne. Jeg skrev et blogginnlegg om dette den gangen, men valgte å ikke publisere det. Men jeg har gjort det nå, for jeg synes hun har snodd seg unna nok. Endret 20. mars 2021 av Felis 96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg nomore82 Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13351 Del Skrevet 20. mars 2021 Søknaden om Coronastøtte er toppen av frekkhet. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble overrasket når jeg leste det, men dama er tydeligvis totalt blottet for all skam! 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. mars 2021 #13352 Del Skrevet 20. mars 2021 Felis skrev (3 minutter siden): Love you to😘 Det irriterer meg at hun i over et år nå har brukt sykdom som unnskyldning for ikke å rydde opp. For sannheten er at hun ikke har vært for syk til å fortsette sitt sedvanlige terrorvelde. I november i fjor fikk jeg et ganske aggressivt brev, gjennom Wordpress. På svært haltende engelsk. Hun hevdet at jeg hadde plagiert podcasten hennes og dermed påført henne økonomiske tap. Klagen bar på ingen måte preg av å være forfattet av en syk og knukket kvinne. Skal jeg være ærlig, så lot jeg meg skremme. Recapsene betydde ikke nok for meg til å stå i en langvarig konflikt med henne. Jeg skrev et blogginnlegg om dette den gangen, men valgte å ikke publisere det. Men jeg har gjort det nå, for jeg synes hun har snodd seg unna nok. Forstår godt at du lot deg skremme. Det er vanskelig å skrive så mye rundt dette, men vi er sikkert flere her som kjenner igjen mønstrene, og du gjorde tydeligvis det helt riktige, holde seg langt unna er eneste resepten🙌 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 20. mars 2021 #13353 Del Skrevet 20. mars 2021 Felis skrev (10 minutter siden): Love you to😘 Det irriterer meg at hun i over et år nå har brukt sykdom som unnskyldning for ikke å rydde opp. For sannheten er at hun ikke har vært for syk til å fortsette sitt sedvanlige terrorvelde. I november i fjor fikk jeg et ganske aggressivt brev, gjennom Wordpress. På svært haltende engelsk. Hun hevdet at jeg hadde plagiert podcasten hennes og dermed påført henne økonomiske tap. Klagen bar på ingen måte preg av å være forfattet av en syk og knukket kvinne. Skal jeg være ærlig, så lot jeg meg skremme. Recapsene betydde ikke nok for meg til å stå i en langvarig konflikt med henne. Jeg skrev et blogginnlegg om dette den gangen, men valgte å ikke publisere det. Men jeg har gjort det nå, for jeg synes hun har snodd seg unna nok. På engelsk? Hvorfor i all verden skulle hun ta det på engelsk tenker jeg, det blir jo ikke noe mer proft av det liksom 😜 Hvor har du dette blogginnlegget ditt da? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knope Skrevet 20. mars 2021 #13354 Del Skrevet 20. mars 2021 https://kgfelis.com/2020/11/05/en-hilsen-fra-mor-sjol/ 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13355 Del Skrevet 20. mars 2021 Felis skrev (25 minutter siden): Love you to😘 Det irriterer meg at hun i over et år nå har brukt sykdom som unnskyldning for ikke å rydde opp. For sannheten er at hun ikke har vært for syk til å fortsette sitt sedvanlige terrorvelde. I november i fjor fikk jeg et ganske aggressivt brev, gjennom Wordpress. På svært haltende engelsk. Hun hevdet at jeg hadde plagiert podcasten hennes og dermed påført henne økonomiske tap. Klagen bar på ingen måte preg av å være forfattet av en syk og knukket kvinne. Skal jeg være ærlig, så lot jeg meg skremme. Recapsene betydde ikke nok for meg til å stå i en langvarig konflikt med henne. Jeg skrev et blogginnlegg om dette den gangen, men valgte å ikke publisere det. Men jeg har gjort det nå, for jeg synes hun har snodd seg unna nok. Jeg har også sagt at hun fortjener å være i fred, har fått straff så det holder, og at man ikke skal sparke noen som ligger nede. Men nå slår det meg at det er slik jeg har tenkt at det er. Jeg har tenkt at hun lå nede - utifra min egen samvittighet og skamfølelse i livet. Men forstår jo nå at hun ikke nødvendigvis hverken angrer, innser, ligger nede eller ønsker å rydde opp. Søke coronastøtte var skamløst. Brev på Engelsk hørtes ut som det var i god, gammel og kjent "skremme"-stil. Jeg grøsser litt. Kom på at jeg faktisk ble redd bare av å lese hva andre opplevde med henne da alt sto på. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13356 Del Skrevet 20. mars 2021 At hun truet deg @Felis er ikke sjokkerende.. Hun vil aldri endre seg. Derfor håper jeg nå at hun får den straffen som er berettiget og velfortjent. Jeg tenker mest på alle de hun har truet og tråkket på. Hennes kyniske og iskalde oppførsel. Måten hun har truet og skremt de som har turt å si imot. (Alt fra foreldre i 17 mai komite, til kritikere på bloggen, abip deltagere som innså de ble svindlet osv.) ALL ÆRE til journalisten i Dagbladet som har fortsatt å følge opp. Jeg visste noe som dette ville komme for en dag. At AB nå fortsatt velger å sitte stille i båten er jo bare fasinerende. Er glad for at det ikke skal lønne seg å drive med svindel og uærlig bedriftsvirksomhet. Regner med skatteetaten også vet om de 30 000 hun ba deltagere vippse henne på hennes private konto i forkant av Tromsø turen. Og alt annet av shady virksomhet og spons/reklame på snap som ikke kan spores tilbake. Og media bør virkelig gå i seg selv etter dette. Som dere skriver var de absolutt en stor del av hennes virksomhet -de ga henne mye gratis PR på bakgrunn av hennes løgner. Særlig TV2 med GMN og Bloggerene i spissen. LITT yrkesstolthet burde jo de også ha eller? Snakk om å drite seg ut ved å la henne fjase rundt i beste sendetid med krokodilletårer og trussel om jordskjelv.. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #13357 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Da det ble stille om ABD i tabloidene, tenkte jeg det var en bra ting og at all oppmerksomhet rundt noen som har drevet bevisst med å lure andre kvinner for penger, forsvant, og at denne tråden bare skulle dø hen. Men da tenkte jeg som @Isild, at ABD skulle gjøre opp for seg og at hennes fravær fra sosiale medier var fordi hun skammet seg. Tenk så feil man kan ta! Tiden blir altså brukt til å fortsette med trusler og påstander om egen fortreffelighet, og nå kan vi se at hun slett ikke har noen interesse i å hverken forklare seg eller i å gjøre opp for seg. Artikkelen i Dagbladet er en grei oppsummering, selv om den kommer med påstanden om at hatboken var en bestselger. Endret 20. mars 2021 av Pust 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 20. mars 2021 #13358 Del Skrevet 20. mars 2021 Felis skrev (2 timer siden): Love you to😘 Det irriterer meg at hun i over et år nå har brukt sykdom som unnskyldning for ikke å rydde opp. For sannheten er at hun ikke har vært for syk til å fortsette sitt sedvanlige terrorvelde. I november i fjor fikk jeg et ganske aggressivt brev, gjennom Wordpress. På svært haltende engelsk. Hun hevdet at jeg hadde plagiert podcasten hennes og dermed påført henne økonomiske tap. Klagen bar på ingen måte preg av å være forfattet av en syk og knukket kvinne. Skal jeg være ærlig, så lot jeg meg skremme. Recapsene betydde ikke nok for meg til å stå i en langvarig konflikt med henne. Jeg skrev et blogginnlegg om dette den gangen, men valgte å ikke publisere det. Men jeg har gjort det nå, for jeg synes hun har snodd seg unna nok. Hvorfor engelsk? Er hun ikke norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 20. mars 2021 #13359 Del Skrevet 20. mars 2021 There’s no elevator to success, you have to take the stairs. Hun merker vel dette rådet på kroppen selv nå, vil jeg tro, der hun ligger i bunnen av kjellertrappa. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 20. mars 2021 #13360 Del Skrevet 20. mars 2021 Trude4 skrev (9 minutter siden): Hvorfor engelsk? Er hun ikke norsk Grunnen er nok at hun sendte det gjennom wordpress, og der foregår kommunikasjonen på engelsk. Så ikke noe merkverdig ved det. Bare underholdende å se nivået på engelsken. «One of the biggest influencers in Norway» insisterte i sin tid på å kommunisere med sitt publikum på engelsk, på tross av at de var like norske som henne. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg