Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

clyde skrev (4 timer siden):

Er så enig med deg. Anne Brit har svindlet og oppført seg ufint mot folk (dette har blitt dokumentert her på kg i mange år), det var hennes valg så der kan man ikke skylde på mediene. 

Det er vel ikke snakk om å «skylde» på mediene (dersom det hintes til @Felis sitt innlegg), men å beskrive/forklare medienes rolle og ansvarsfraskrivelse. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Felis skrev (1 time siden):

Jeg sel Kjell Ola Kleiven er ute og støtter svindelofre i VG:

Mange svindelofre får ikke igjen pengene sine på grunn av økonomien til bedrageren. Nå mener svindelekspert Kjell-Ola Kleiven at staten må ta regningen.

Noen ganger har jeg så lyst til å skifte beite og bli Rampelys-journalist, så jeg kan konfrontere denne gjengen med tidligere uttalelser og handlinger. -Så Kjell Ola, du synes svindelofre skal forskutteres i likhet med voldsofre? Gjelder dette også ofrene til Anne Brith? Du vet, det svindelopplegget du satt og promoterte på podcasten din?

Jeg hadde nok mistet jobben ganske snart, ikke en eneste influencer hadde møtt meg. Men det beviser hvor råtten bransjen er. I det ene øyeblikket høster de klikk på Anne Briths svindel, et år etter lar de svindeljegeren uttale seg, som om den episoden aldri skjedde. Jeg vet ikke om det er fordi journalistene er for sløve til å kjøre bakgrunnssjekk, eller om det er fordi det er lenge siden vi hørte fra Kleiven, og han tar seg godt ut på bilder. Dere vet, den evige runddansen av medieskapte kjendiser som må holdes ved like.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86ER71/kritisk-til-behandlingen-av-svindelofre-tragisk

Tenkte på det samme da jeg så artikkelen. Det er flaut for både journalistene og for Kjell Ola Kleiven! Et bittelite googlesøk, så kan man se at Kleiven ikke har fjernet podcasten - der han selv blir lurt av en svindler. Beviset ligger på nettet ...

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må trekke litt på smilebåndet. "Svindelekspert". VG har blitt så elendig at det er helt komisk etterhvert. Greit nok at Kleiven pga et TV-program ble `Svindeljegeren`, men noen ekspert er han da virkelig ikke. 

Og HVIS han var så, så burde han ta sårt trengt påfyll/påbygg. Den podcasten er jo rett og slett flau. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Lin11

1) Advarsel til andre influensere om å ikke ta lett på forbrukermakten. 2) Advarsel til andre influensere om å ikke henge ut folk som kritiserer de konstruktiv. Jobbet ikke en av de ABD hengte ut i skatteetaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Boang
Lin11 skrev (1 time siden):

1) Advarsel til andre influensere om å ikke ta lett på forbrukermakten. 2) Advarsel til andre influensere om å ikke henge ut folk som kritiserer de konstruktiv. Jobbet ikke en av de ABD hengte ut i skatteetaten?

Ja, det stemmer at ei av de gjorde/gjør det. Hun er en av flere som har krav mot ABD(ref. Utleggspant i huset). 

Endret av Boang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep

Jaja, hun fikk nå det jordskjelvet hun varslet om, men som aldri kom. Før nå. Kanskje ikke den hun tenkte på, men skjelv eller skjelv, eller hva. 🙃

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Villroses hage skrev (28 minutter siden):

De artiklene er jo fra 18.februar og det har kommet til mange nye opplysninger siden da. Det har bl.a også vært en skiftesamling. Rart at ikke vg og Nettavisen har fulgt opp, men det kommer nok. 

Endret av Lunabelle
La til siste setning.
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

https://www.dagbladet.no/kjendis/granskes-av-skatteetaten/73531118

Artikkelen er en veldig fin oppsummering av alt som har blitt diskutert her på KG. 

Jeg har tidligere forsvart at AnneBrith fortsatt diskuteres fordi hun selv har søkt offentlig oppmerksomhet og fordi det handler om uetisk forretningsdrift som i aller høyeste grad har gått ut over noen. Det mest provoserende har vært at det er mulig å holde på slik i årevis uten at det får konsekvenser. Men i denne saken virker heldigvis systemet.

Andre bloggere får fortsette i ufortrødent i uten at det får konsekvenser for dem. Forbrukertilsynet fremstår veike, Barneombudet likeså. Hva gjelder kroppspress og negativ påvirkning har vi ikke noen retninglinjer som regulerer internett, bortsett fra det som handler om reklame.

I saken om AnneBrith så tok den uetiske bloggingen slutt og foretningsdriften får konsekvenser. Når rettskraftig dom foreligger, tenker i alle fall jeg at videre omtale på KG er unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...