Viking-girl Skrevet 8. mai 2020 #12561 Del Skrevet 8. mai 2020 Amen! Meget godt skrevet @Felis 👏🏼👏🏼👏🏼 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. mai 2020 #12562 Del Skrevet 8. mai 2020 @Felis 🙏👏👍 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 8. mai 2020 #12563 Del Skrevet 8. mai 2020 5 timer siden, Isild skrev: Jeg tror hun har veldig lyst til å få til noe, få suksess med noe - og hun har svært mange gode ideer, det skal hun ha. Desverre så virker det som hun selv litt kvikt tar den "heisen" hun selv prater om: "There is no elevator to success, you have to take the stairs". Når det gjelder kurset, så burde hun fulgt de første 10 og hatt suksess med de - før hun oppsøkte ytterligere 90-100. Dette! Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør..... 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 11. mai 2020 #12564 Del Skrevet 11. mai 2020 På 8.5.2020 den 14.13, Felis skrev: Det krever mye å stå i alle meningene? Hun har svindlet, brutt loven, vært ufin mot både kursdeltakere og journalisten og hun innrømmer overhode ikke feil. Denne oppførselen har hun drevet med i årevis. I tillegg slår hun seg konkurs og rømmer fra ansvaret. Dette er ikke noe folk "mener", det er fakta. Klart det er hardt å stå i, men det skal ikke så mye til for henne å gjøre situasjonen litt greiere for seg selv. Hun har fått masse tips her på Kvinneguiden (og vi vet hun leser her), men gjør hun noe av det? Selvfølgelig ikke... At hun har sin mening om saken er jo tydelig. Hun har ikke brutt loven, hun har levert det hun skulle, hun har ikke løyet om tall og hun har oppført seg veldig pent. Og det har hun ment i årevis. Du skriver at man lærer så lenge man lever, men det virker som om Anne Brith har usedvanlig tungt for det. Hun gjør de samme feilene igjen og igjen. Og igjen... Det er derfor tidligere "episoder" ramses opp, det viser at det er et mønster her, og at det har pågått lenge. Uansett hvor hange feil (i mangel av et mer dekkende ord) hun gjør, så er resultatet det samme: Anne Brith er offeret, alle andre er slemme. At hun drar den regla NOK EN GANG tyder på at ingen ny kunnskap har entret hodet hennes. Jeg har skrevet det før, hvis tilgangen til andres tid og penger skal kuttes, så blir det opp til alle andre å si nei, og da må de ha et beslutningsgrunnlag. Derfor må sannheten frem. Det fører mye med seg på lang sikt, tenker jeg. Pussig at du nevner mediene, for dem er det mange her inne som har reagert på i årevis. Anne Brith (og andre influensere) har fått si akkurat det som passer dem og mediene har trykket det, uten tanke for om det er sant eller ei. De verste eksemplene kom i forbindelse med boka hennes, da hun fikk lyve seg gjennom intervju etter intervju. Hvor var faktasjekkere? Hadde ingen journalister et snev av integritet? Jeg, og sikkert mange andre, har kontaktet utallige journalister og bedt om redelighet, uten at vi nådde frem. Og slik var det helt til premierefesten til Bloggerne, hvor Anne Brith fikk skryte av New York-tur med hemmelig flamme. At vinden har snudd og Anne Brith ikke lenger dikterer innholdet i sakene om seg selv, er sikkert både overraskende og vondt. Men for en gangs skyld har Dagbladet og Romerikes Blad gjort skikkelig arbeid i en influencersak. De har gravd, faktasjekket, latt alle parter slippe til. Det skal de jammen ha ros for! Jeg håper alle klikkene disse artiklene har gitt gir mersmak og at de fortsetter å gå i dybden på en av Norges mest skitne bransjer. «Hun fikk masse tips her på kvinneguiden...», jeg tror nok du overvurder dette forumet. Tror ikke Kripos heller benytter seg av rådene herfra... 🤔😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 11. mai 2020 Populært innlegg #12565 Del Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, Nor skrev: «Hun fikk masse tips her på kvinneguiden...», jeg tror nok du overvurder dette forumet. Tror ikke Kripos heller benytter seg av rådene herfra... 🤔😂 Kripos? Ganske vist er Anne Brith en svindler men det er vel neppe en sak for "den nasjonale enheten for forkjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet". Svindelsakene hennes er ganske lett gjennomskuelige så det trenger ikke akkurat et team med særskilt kompetanse. Når det er sagt er det mye av det AB har holdt på med som absolutt kan og bør anmeldes (til rette instans) av de berørte. Angående tips fra KG. Hadde AB tatt til seg de gode rådene hun har fått fra KG hadde hun ikke sittet i dritten slik hun gjør nå. AB-tråden har høy saklighet og mange gode velfunderte innlegg. Mer fokus på de gode saklige innleggene og mindre på å finne opp mobbing og hets (ref boken hennes) hadde lønt seg for AB. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 11. mai 2020 #12566 Del Skrevet 11. mai 2020 (endret) 1 time siden, Nor skrev: «Hun fikk masse tips her på kvinneguiden...», jeg tror nok du overvurder dette forumet. Tror ikke Kripos heller benytter seg av rådene herfra... 🤔😂 Der tar du faktisk feil Tillegg: @Inocybe leste noe annet i kommentaren til Nor enn meg. Kripos har naturligvis ingenting med AB å gjøre. Jeg mente at det er feil å tro at ikke etterforskning også foregår på forum som dette. Endret 11. mai 2020 av FruJohansen 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 11. mai 2020 #12567 Del Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, Nor skrev: «Hun fikk masse tips her på kvinneguiden...», jeg tror nok du overvurder dette forumet. Tror ikke Kripos heller benytter seg av rådene herfra... 🤔😂 Anne Brith og Kripos, to alen av samme stykke 😂 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. mai 2020 #12568 Del Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, FruJohansen skrev: Der tar du faktisk feil Tillegg: @Inocybe leste noe annet i kommentaren til Nor enn meg. Kripos har naturligvis ingenting med AB å gjøre. Jeg mente at det er feil å tro at ikke etterforskning også foregår på forum som dette. Ikke utenkelig det er jeg som tolket innlegget feil og du som har rett Jeg leste det som en påstand om at ABs sak skulle være aktuell for Kripos og ikke som et forsøk på diskreditere etterforskingen som foregår her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 11. mai 2020 #12569 Del Skrevet 11. mai 2020 Ser at det enda ikke er åpnet konkurs i bedriften Influencer Program AS. Hun sier til media(for litt under ei uke siden) at hun starter samarbeidet med regnskapsfører om å melde inn konkursen. Dette var da mandag. Spørsmålet er om regnskapsfører er så samarbeidsvillig før de får betalt - som det ikke er penger til? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 11. mai 2020 Populært innlegg #12570 Del Skrevet 11. mai 2020 25 minutter siden, nomore82 skrev: Ser at det enda ikke er åpnet konkurs i bedriften Influencer Program AS. Hun sier til media(for litt under ei uke siden) at hun starter samarbeidet med regnskapsfører om å melde inn konkursen. Dette var da mandag. Spørsmålet er om regnskapsfører er så samarbeidsvillig før de får betalt - som det ikke er penger til? Det er ikke komplisert å melde oppbud, man trenger bare å dokumentere at firmaet har større utgifter enn inntekter. Det er neppe særlig vanskelig i dette tilfellet, og jeg lurer i grunn på hvorfor AB sin regnskapsfører skal bruke tid på det. Men så klart, dersom man har vanskeligheter med å dokumentere hva som er faktisk omsetning, hva som er private overføringer og hvilke utgifter som skal føres til inntektservervelse og ikke, kan det være greit å få hjelp av en profesjonell, før en advokat skal gå gjennom det samme regnskapet. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 11. mai 2020 #12571 Del Skrevet 11. mai 2020 (endret) 38 minutter siden, nomore82 skrev: Ser at det enda ikke er åpnet konkurs i bedriften Influencer Program AS. Hun sier til media(for litt under ei uke siden) at hun starter samarbeidet med regnskapsfører om å melde inn konkursen. Dette var da mandag. Spørsmålet er om regnskapsfører er så samarbeidsvillig før de får betalt - som det ikke er penger til? Jeg stusset også litt over at hun ikke var konkurs, men at hun var i en prosess mot konkurs. Kanskje hun håper å hale ut tiden, også på dette området? Hun har jo en forhistorie med påstander om at ting kommer til å skje uten at det nødvendigvis gjør det. Og så blåser ting over. Håper ikke det er slik at hun tror at å vifte med en MULIG konkurs vil få sakene til å forsvinne. En luftslott konkurs har jeg aldri hørt om, men det ville passe som hånd i hanske med AnneBrith sin modus. Alt for å snike seg unna konsekvenser. Endret 11. mai 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 11. mai 2020 #12572 Del Skrevet 11. mai 2020 Var det noe litt harselerende i Dagbladets overskrift "går for" konkurs, tro? Liksom at det var det hun satset på nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Klemen10na Skrevet 11. mai 2020 Populært innlegg #12573 Del Skrevet 11. mai 2020 1 hour ago, Kritt said: Var det noe litt harselerende i Dagbladets overskrift "går for" konkurs, tro? Liksom at det var det hun satset på nå... Dagbladet har jo skjønt at hun er en svindler, og regnet vel med at hun kom til å smyge seg unna dette på et vis også. Så overskriften «går for konkurs» var vel hintet til at hun heller velger konkurs enn å rydde opp etter seg, og kred til dagbladet for det. At hun i tillegg skylder på corona er provoserende, hun slet lenge før corona i det hele tatt oppstod i Kina.. Når hun skylder på corona får hun mer medfølelse enn kritikk. 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 11. mai 2020 #12574 Del Skrevet 11. mai 2020 7 timer siden, Nor skrev: Hun fikk masse tips her på kvinneguiden...», jeg tror nok du overvurder dette forumet. Tror ikke Kripos heller benytter seg av rådene herfra... 🤔😂 Hva har Kripos med saken å gjøre? ABD derimot, leser her og det har hun jo sagt flere ganger.(eller om hun har noen som leser for seg og rapporterer om det som skrives) Om hun faktisk hadde lest ordentlig og tatt til seg de gode rådene hun har fått her, så hadde ting stilt seg annerledes for henne i dag. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skureguri Skrevet 11. mai 2020 #12575 Del Skrevet 11. mai 2020 Så hvis ABIP AS ender med å ikke «gå for konkurs», hvilke rettigheter har kreditorer? Noen må vel be om en konkursbegjæring hvis de ikke mottar pengene sine? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 11. mai 2020 #12576 Del Skrevet 11. mai 2020 19 minutter siden, Skureguri skrev: Så hvis ABIP AS ender med å ikke «gå for konkurs», hvilke rettigheter har kreditorer? Noen må vel be om en konkursbegjæring hvis de ikke mottar pengene sine? Det koster ganske mye å begjære noen konkurs. Man må vel garantere for deler av utgiftene til bobestyrer mm. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 11. mai 2020 #12577 Del Skrevet 11. mai 2020 Hva skjer med de deltagerene som fortsatt går/ skal begynne på abip-kurset nå? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg nomore82 Skrevet 12. mai 2020 Populært innlegg #12578 Del Skrevet 12. mai 2020 I all min enkelthet så tenker jeg at de ikke vil kunne få kurset allikevel. Og evnt kursavgift som er betalt er nå tapt på lik linje med alle andre krav mot selskapet Influencer Program AS. Når det gjelder kostnadene rundt konkursen så stemmer det at det koster litt. Om man melder frivillig oppbud så ligger kostnaden på rundt 40k i følge linken under. Men om det ikke er penger til dette så betyr naturligvis ikke det at en ikke kan tå konkurs. Det betyr bare at selve oppgjøret i boet blir enklere/forkortet enn hva en kanskje kunne tenkt seg, og kostnadene rundt dette dekkes nok av det offentlige. Altså fellesskapet. Link: https://firmanytt.no/dette-skjer-under-en-konkurs/ Det jeg ikke forstår er hvorfor AB skal samarbeide med regnskapsfører om dette. Regnskapsfører skal ha betalt for tiden som brukes og en konkurs er jo definisjonen på at det ikke er penger å betale for timene. Med mindre regnskapsfører da fakturerer holding selskapet eller Anne-Brith AS. Og så må jo pengene i disse selskapene komme fra et sted, og mest innlysende for tiden blir jo da inntektene fra kurset. Som andre og har spekulert i så lurer jeg på om dette bare er et forsøk på å flytte fokuset til media, forbrukertilsynet og misfornøyde deltakere. Jeg håper de som har et krav mot et av selskapene følger med på nettopp dette og ikke minst følger opp dette med pengeflyten som jeg har vært inne på før. Jeg er ikke ute etter å ta AB personlig med dette. Men en av de tingene hun aktivt bruker for å få folk med seg på prosjekter er jo nettopp historiene om hvor mange bedrifter hun er involvert i og hvor vellykkede de bedriftene er. Jo flere av disse som faktisk avsløres jo vanskeligere blir det å fortelle disse eventyreren fremover, og kanskje da og færre som lar seg lokke til eksisterende eller fremtidige prosjekt - uten å gjøre en grundigere vurdering så en vet hva en begir seg ut på. Nettsiden influencerprogram.no er fortsatt i drift og der står det så fint «I dag er Anne Brith medeier i ni ulike selskaper/ prosjekter»... 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 12. mai 2020 #12579 Del Skrevet 12. mai 2020 Ved et konkurs, er det sånn at noen utenfra må se over regnskapet i firmaet det siste året? Og hvis de ser at penger i firmaet har blitt brukt til personlige ting, hva skjer da? Kan hun anmeldes? Jeg sier ikke at det HAR skjedd, men det er jo rimelig å anta, i og med at AB hadde et vanvittig forbruk i tiden rundt innbetalingene til ABIP. Ikke skjønner jeg helt hvordan utgiftene til et internettbasert kurs er høyere enn inntektene heller. Da har hun jo priset helt feil isåfall, noe som også er betenkelig siden prisen var såpass høy og vi vet hun «ikke har tatt ut lønn», samtidig som kostnaden til IG-kurset var mye lavere enn det hun markedsførte det som. Jeg lurer også fortsatt på hva de 30.000 hun samlet inn før Tromsøturen gikk til, men kan ikke tenke meg dette ble loggført i firmaet iom at hun aldri har svart deltakerne på det. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 12. mai 2020 #12580 Del Skrevet 12. mai 2020 16 timer siden, Måneskinn skrev: Hva har Kripos med saken å gjøre? ABD derimot, leser her og det har hun jo sagt flere ganger.(eller om hun har noen som leser for seg og rapporterer om det som skrives) Om hun faktisk hadde lest ordentlig og tatt til seg de gode rådene hun har fått her, så hadde ting stilt seg annerledes for henne i dag. Få noen til å forklare deg ordet sarkasme 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg