Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Drifter hun fortsatt mentorkursene? Er hun i aktivitet noe sted? Er noe avgjordt vedrørene klagene, hun fikk jo utsettelse, men vet ikke hvor lenge.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Regine. skrev:

Drifter hun fortsatt mentorkursene? Er hun i aktivitet noe sted? Er noe avgjordt vedrørene klagene, hun fikk jo utsettelse, men vet ikke hvor lenge.

Hun har gitt tilsvar til FT: 

https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-svarer-hun-etter-anklagene/72212839

Aner ikke hvor lang tid FT bruker på behandling av saker, men det tar sikkert litt tid. Kursene aner jeg ikke noe om, kanskje andre vet? Det første kurset går vel mot slutten, og jeg syns jeg leste for noen mnd siden at det var lagt ut nytt kurs "på salg" (til 9 999,-) Jeg følger ikke kanalene hennes, så jeg vet ikke egentlig. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Isild skrev:

Hun har gitt tilsvar til FT: 

https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-svarer-hun-etter-anklagene/72212839

Aner ikke hvor lang tid FT bruker på behandling av saker, men det tar sikkert litt tid. Kursene aner jeg ikke noe om, kanskje andre vet? Det første kurset går vel mot slutten, og jeg syns jeg leste for noen mnd siden at det var lagt ut nytt kurs "på salg" (til 9 999,-) Jeg følger ikke kanalene hennes, så jeg vet ikke egentlig. 

Det er fra 11.03, ikke noe nytt med andre ord.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skureguri skrev:

Det er fra 11.03, ikke noe nytt med andre ord.

Har ikke vært noe etter det så vidt jeg vet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Ida Amalie opplyser følgende på sin blogg 17.03.

“Dine ettersendinger er lagt til din sak. Saken legges nå til fordeling, og når en saksbehandler har fått saken vil denne ta ny kontakt i forkant av meklingen.

Per i dag startes saken opp ca 8 – 9 uker etter innregistrering, men i disse tider kan det ta noe lengre tid.”

https://idaamalieunjem.blogg.no/siste-om-abip-kurs-bali-avreise-og-tatovering.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Regine. skrev:

Det ligger i hvertfall ute på hjemmesiden hennes, fremdeles til redusert pris..

63629A53-B379-4F69-99C2-9039225668E1.png

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skureguri skrev:

Var noen i tvil?

Nei, ikke med mindre man skylder IQ.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ingen konsekvenser annet enn brev fra FT da altså. Det er jo slik de håndterer influencere, så ingen overraskelser der. 

Men, jeg tror de konsekvensene det antageligvis får kan bli vanskelige allikevel. Håper AB tar til seg veiledningen, og får skuta si på rett kjøl. Men, hvis deltagerne som har klaget (og kanskje også de misfornøyde som ikke turde å klage) nå fritt kan kreve pengene tilbake - så tror jeg ikke det er bare- bare å "hoste opp" de kursavgiftene. 

Omdømmet til kurset har vel også fått seg en smekk. "Brutt loven" høres ikke bra ut når man selger noe - uansett om lovbruddet får konsekvenser i form av bot eller brev. 

FT har nok tatt stilling til det de kan, og jeg tenker at noe av bakgrunnen for at lovnader om telefonoppfølging osv kanskje ikke er ettergått i sømmene, er at det ikke er ulovlig å drive kurs i "hva det måtte være" her til lands. Det hviler et ansvar på de som melder seg på kurset også.

Jeg selv ville f.eks aldri betalt et rødt øre uten å få en individuellt tilpasset kursplan (i og med at jeg måtte gått ut ifra at min blogg var helt spesiell - for det var det alle deltagerne fikk beskjed om. Da ville jeg hatt en plan for MIN blogg, og MIN utvikling. Til den prisen ville jeg hatt det skriftlig) Jeg ville videre hatt  fakturagrunnlag som viste hva jeg betalte - og til hvem (f.eks ang den turen til Tromsø)  Sier ikke at kursdeltagerne har gjort feil, men det kan være greit å notere seg for ettertiden også for dem. 

Forøvrig høres det ut som advokaten ikke har denne saken.

Endret av Isild
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...