Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Monna1234 skrev:

Hun minner meg om Gunilla fra svenske Hollywoodfruer🙈 Gjør alt for å få oppmerksomhet, men ingen bryr seg🙈

Har tenkt samme tanken selv, hun minner meg veldig mye om Gunilla,  så her har vi nok norsk versjon 🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Malum skrev:

Det blir litt for dumt å jumpe inn i en debatt som har pågått over veldig lang tid og mene både dette og hint, uten å sette seg inn i hva diskusjonen faktisk går ut på.

De færreste her klikker seg inn på bloggen for å lese. Det kunne ikke falt mdg inn i halvsøvne å bidra til AB sitt livsopphold. Mye av det som diskuteres ses f.eks via imgur fra noen få som går inn og kikker. Resten får man med seg via snap og/eller instagram.

Det som først og fremst diskuteres er ting det ikke er lov å skrive detaljert om her, men kan leses mer generelt om her:

Ok, det blir for dumt ja sikkert....

Jeg har fred i sjelen og orker ikke krangle så jeg takker for meg.

Bare husk at for oss utenforstående ser det ut som dere fyrer og mater ved inn på et bål, samtidig som dere blir sinte og fortvilte over alle flammene som bare vokser.

Lykke til! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TWimo skrev:

Ikke fyre deg opp på meg også nå 😊

Nei, som jeg sa så var mitt første møte med en kvinneblogg femten minutter før mitt innlegg. Mitt budskap er imidlertid at om ingen besøker denne type ukvalifiserte skriblerier så vil alt som bekymrer forsvinne fordi det ikke vil være grunnlag for noen blogg. Og barna vil attpåtil være reddet...

Ta det helt med ro, jeg er ikke i nærheten av oppfyrt.

For egen del er jeg generelt aller mest opptatt av det problematiske rundt eksponering av mindreårige. Det gjelder jo ikke bare for bloggen som diskuteres her. Dette er et utbredt problem, og det blir ikke borte fordi folk lar være å belyse, bevisstgjøre og protestere.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg ser at det står i artikkelen at episoden er slettet, men den er fortsatt tilgjengelig for meg når jeg går inn på podcast-appen. Synes dog det er noe merkelig at ABD hevder hun har grått pga podcasten når hun tidligere nevner at hun ikke rakk å høre episoden selv? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SjokoLine skrev:

Leser at AB ble svært lei seg og at hun har grått.

Kjenner at jeg overhodet ikke har medfølelse med dama. Ikke et fnugg faktisk. Jeg forsvarer ikke det som tydeligvis ble sagt i podcasten (rakk ikke å høre den), men slik som AB har oppført seg mot veldig mange andre gjennom veldig lang tid, så er det vanskelig å ha medfølelse og sympati, gitt.

Men ja, nok en gang får AB spille offer. I en av landets største aviser.

Jeg blir helt matt.

Disse jentene har driti seg loddrett ut. Og gitt AB et høyst aktuelt og reelt eksempel til boka si. Håper de er stolte. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SjokoLine skrev:

...

Jeg blir helt matt.

Det kom som bestilt. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, TWimo skrev:

Som mann, med null peiling på, og interesse av bloggere og «influencere» så trykket jeg på denne tråden ved en feiltagelse....jeg ble imidlertid litt nysgjerrig fordi alle er sinte, fortvilte eller syrlige og fordømmende. Jeg måtte jo ved selvsyn ta en titt på selveste heksa, kjernen til alt hatet og all latterliggjøringen. Jeg besøkte bloggen hennes, og hva får jeg se...jo en helt vanlig dame som skriver masse om det meste av (for en mann) uvesentlige ting.

What is all the fuzz about?

Jeg tenker, når jeg skummer igjennom og tar stikkprøver i denne uendelige tråden, at jo....kanskje dama har litt rett. Kanskje det sitter et fuglefjell, full av - om ikke hatere så ihvertfall meget syrlige kritikere å rakker ned på bagateller og uvesentligheter. Lager digre høner av ei lita fjær. Den ene skal være sintere, sårere, mere krenket enn hun i forrige innlegg. Så baller det på seg, og det går litt ut av proporsjoner.

Hvis noen av dere er mottagelig for et råd, av en mann....som fikk tråden her, og det å se en kvinnenblogg for første gang for femten minutter siden så sier jeg slapp av, stress ned.

Ikke hiss dere opp, og slutt å besøk husmødre sine uskolerte skriblerier og forsøk på å bli kjent....Husk at om ingen oppsøker det som gjør dere så eitrende forbanna så vil dette dø ut av seg selv. Da slipper dere å bekymre dere for barna hennes, for samboen hennes...og for at hun ringer arbeidsgiveren din.

Peace&Love 😘

Hvordan har du fått lese bloggen når den er slettet? 

😘😘

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SjokoLine skrev:

Leser at AB ble svært lei seg og at hun har grått.

Kjenner at jeg overhodet ikke har medfølelse med dama. Ikke et fnugg faktisk. Jeg forsvarer ikke det som tydeligvis ble sagt i podcasten (rakk ikke å høre den), men slik som AB har oppført seg mot veldig mange andre gjennom veldig lang tid, så er det vanskelig å ha medfølelse og sympati, gitt.

Jeg blir helt matt.

Jeg tror at de som Davidsen har truet også ble lei seg særlig de som har barn da hun truet med dem. Om de har grått en skvett vet jeg ikke men at de har blitt ustatt for en påkjenning er sikkert og visst. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sletta bloggen? 

Hun gikk nettopp forbi meg i molde og jeg tenkte jeg skulle finne ut hva hun gjør her. 😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pøbelkråka skrev:

Har hun sletta bloggen? 

Hun gikk nettopp forbi meg i molde og jeg tenkte jeg skulle finne ut hva hun gjør her. 😅

Jeg har ikke sjekket men ser at andre skriver at den er slettet.. Merkelige greier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, TWimo skrev:

Ikke fyre deg opp på meg også nå 😊

Nei, som jeg sa så var mitt første møte med en kvinneblogg femten minutter før mitt innlegg. Mitt budskap er imidlertid at om ingen besøker denne type ukvalifiserte skriblerier så vil alt som bekymrer forsvinne fordi det ikke vil være grunnlag for noen blogg. Og barna vil attpåtil være reddet...

«Hun sa at hun vet hvor jeg jobber og at hun har funnet barnet mitt på Facebook. Hun ville også ta saken til pressen og anmelde meg for injurie. Jeg sa at jeg oppfattet det som trusler, noe hun bekreftet at det var ment som, sier Gry Monica Engen.» https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Yann skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler

Får virkelig håpe at du ikke er representativ for oss menn når du skriver at denne bloggeren skriver om uvesentlige ting for en mann.

Har selv hegnet om barn som har hatt det veldig vondt p.g.a. utagerende forelder. Heldigvis så har det gått bra med barna i ettertid. Foreldreutvalget på skolen tok grep.  Nærmiljøet det samme.  Vedkommende forelder skjønte at det var ikke hatere, det var rett og slett bare oppriktige bekymrende mennesker som ville barna vel. 

Du skriver at det er det er et fuglefjell der ute som rakker ned på bagateller og uvesentligheter.  Nei.. det er ikke bagateller og uvesentligheter det som landets fremste fagpersoner uttaler om uheldig eksponering av barn i bilder og omtale.  Ref. vedlagte link.

Barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy Tore Mørk uttaler til VG:  Dropp barna på bloggen.  Det kan være til skade eller være belastende.  På en offentlig blogg ville (WTM) ikke trukket inn barna i det hele tatt.  Han forteller at forskning viser at barn tar skade av og bli eksponert av profilerte foreldre.  Barna blir utsatt for trakasering og mobbing.  Barnet selv blir flau.

Spesialrådgiver i Redd Barna, Sara Eline Grønvold forteller i samme artikkel til VG at Redd Barna er bekymret for den økende grad av eksponering på sosiale medier.  Grønvold som også jurist og forfatter av boken "Barn og personvern", sier at barn kan bli frarøvet privatlivet sitt med eksponering i ord og bilder på sosiale medier.

Takk til alle oppegående oppriktige bekymrede  "bicher" og "troll" her på forumet. Dere har satt flombelys på et stort problem.  Eksponering av barn og unge.  Det har hatt en oppdragende effekt. (Ikke for alle).  Dagens og morgendagens bloggerbarn takker dere.  Keep up the good work ;)

Bitches & trolls 😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TWimo skrev:

Som mann, med null peiling på, og interesse av bloggere og «influencere» så trykket jeg på denne tråden ved en feiltagelse....jeg ble imidlertid litt nysgjerrig fordi alle er sinte, fortvilte eller syrlige og fordømmende. Jeg måtte jo ved selvsyn ta en titt på selveste heksa, kjernen til alt hatet og all latterliggjøringen. Jeg besøkte bloggen hennes, og hva får jeg se...jo en helt vanlig dame som skriver masse om det meste av (for en mann) uvesentlige ting.

What is all the fuzz about?

Jeg tenker, når jeg skummer igjennom og tar stikkprøver i denne uendelige tråden, at jo....kanskje dama har litt rett. Kanskje det sitter et fuglefjell, full av - om ikke hatere så ihvertfall meget syrlige kritikere å rakker ned på bagateller og uvesentligheter. Lager digre høner av ei lita fjær. Den ene skal være sintere, sårere, mere krenket enn hun i forrige innlegg. Så baller det på seg, og det går litt ut av proporsjoner.

Hvis noen av dere er mottagelig for et råd, av en mann....som fikk tråden her, og det å se en kvinnenblogg for første gang for femten minutter siden så sier jeg slapp av, stress ned.

Ikke hiss dere opp, og slutt å besøk husmødre sine uskolerte skriblerier og forsøk på å bli kjent....Husk at om ingen oppsøker det som gjør dere så eitrende forbanna så vil dette dø ut av seg selv. Da slipper dere å bekymre dere for barna hennes, for samboen hennes...og for at hun ringer arbeidsgiveren din.

Peace&Love 😘

Dette var jo søtt av deg, men du har nok ikke fått med deg essensen her. Jeg anbefaler deg sterkt å reflektere rundt hva som kommer frem av dokumentasjon her https://influencere.wordpress.com/category/ab/page/1/

Peace&Love til alle som opptrer ærlig og redelig i virkeligheten og på nettet, og som beskytter sine barn 😘

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Jeg ser at det står i artikkelen at episoden er slettet, men den er fortsatt tilgjengelig for meg når jeg går inn på podcast-appen. Synes dog det er noe merkelig at ABD hevder hun har grått pga podcasten når hun tidligere nevner at hun ikke rakk å høre episoden selv? 

Hun sier også at de har gått inn på hennes privatliv. Hvis hun ikke hadde blogget om alt fra dobesøk, mensen og snap av kropp hvordan kunne de diskutert privatlivet hennes? Veldig merkelig det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...