Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Carina Maria skrev:

Jeg har holdt på i flere uker og lest meg opp på det som har skjedd med Anne Britt gjennom linkene til avis artiklene og jeg må få be dere om unskyldning for at jeg aviste dere og var så hard på at hun var uskyldig.

En ting er sikkert og det er at det er to sider av saken men jeg er skuffet over Anne Britt som er voksen influencer at hun har den atferden hun har på sosiale medier. Jeg er ikke for bloggen om topp bloggere for den bloggen mener jeg er en rykte og sladre blogg men jeg stoler mer som kilde på det avisene har skrevet. Jeg slettet meg selv som følger av hennes snap chat og instagram. 

Ress'pekt, bror!

Endret av jabx
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Carina Maria skrev:

Takk for det :) Jeg har brukt dem siste ukene på å lese avisartiklene fra dn og når en avis som dn tar opp saken så er det ugler i mosen som ikke er bra. Etter dette slettet jeg meg som følger på hennes instagram og snap chat og jeg mistet lysten på og følge henne videre på sosiale medier. 

Jeg innrømmer gjerne at jeg tok feil for når dn skriver om saken så er det seriøst for dn er en seriøs avis. 

👍👌 Respekt 👍 God egenskap å innrømme at man har tatt feil👍

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Privatbruker

Unnskyld meg, men hva er dette for noe tull? Dette er en voksen dame på over 40 år med fire barn som driver med en offentlig skittentøysvask. Alt av anmeldelser, beskyldninger, uthenging, brudd på privatlivets fred både når det kommer til barna og eksen. For det er jo nettopp det det er. Ingen andre har rett til å vite hva som foregår i hjemmet, på skolen med barna/fritidsaktiviteter eller resultater i idrett, personlig informasjon etc. 

Dette er BARN med rett til privatliv, og eksen har også samme rettigheter mtp utlevering av forholdet og uenigheter dem i mellom. Det er en IKKE-SAK for offentligheten. Nå er det faen meg på tide å ta hensyn og oppføre seg som en voksen, og som en god rollemodell for barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Privatbruker skrev:

Unnskyld meg, men hva er dette for noe tull? Dette er en voksen dame på over 40 år med fire barn som driver med en offentlig skittentøysvask. Alt av anmeldelser, beskyldninger, uthenging, brudd på privatlivets fred både når det kommer til barna og eksen. For det er jo nettopp det det er. Ingen andre har rett til å vite hva som foregår i hjemmet, på skolen med barna/fritidsaktiviteter eller resultater i idrett, personlig informasjon etc. 

Dette er BARN med rett til privatliv, og eksen har også samme rettigheter mtp utlevering av forholdet og uenigheter dem i mellom. Det er en IKKE-SAK for offentligheten. Nå er det faen meg på tide å ta hensyn og oppføre seg som en voksen, og som en god rollemodell for barna sine.

Det er ikke tull for jeg har lest artiklene som stod skrevet svart på hvit i dagens nærings liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er ikke tull for jeg har lest artiklene som stod skrevet svart på hvit i dagens nærings liv. 

Hun snakker om AB. Ikke alt her i tråden handler om deg :dry:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå er Mia Landsem nominert til årets navn i Dagbladets kåring. Der kjenner jeg meg nok litt ambivalent, etter å ha sett hva hun stelte i stand når det gjelder AB og de innspillene hun kom med i den forbindelse. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra tanken om at hun ble brukt av AB. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, ashera skrev:

Og nå er Mia Landsem nominert til årets navn i Dagbladets kåring. Der kjenner jeg meg nok litt ambivalent, etter å ha sett hva hun stelte i stand når det gjelder AB og de innspillene hun kom med i den forbindelse. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra tanken om at hun ble brukt av AB. 

Enig med deg. Mia er en sint, ung kvinne, og jeg tviler ikke et sekund på at hennes engasjement kan misbrukes av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyret om Anne Brith og youtube-julekalenderen som rant vekk i sanden... 

Nei, jeg orker egentlig ikke å hverken se filmene eller skrive dette i eventyr-stil :P Men jeg tok en titt på kanalen hennes, tallene og sånn, og det ser ut som om entusiasmen begynner å dabbe av?

Vi er nå på 17. desember (kl.10.00) - men i spillelisten hennes som heter "Julekalender" så ligger det kun 9 videoer. Eller, det vil si, det gjør det heller ikke - siden 2 av dem er privat/slettet. Så 7 videoer samla i julekalenderen:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLAfKwtHI5aW5qvkJwH1VBGDnvj9oQS-PO

Det står ikke riktig så galt til likevel, men dog, om en klikker seg inn på oversikten over alle videoer - så ligger det noen flere her:
https://www.youtube.com/channel/UC96n3DvWSzAbMH9oGWPJasw/videos

Igjen, vi er på 17.desember, men siste kalendervideoen ble lasta opp 14.desember. I tillegg mangler også 9. og 11. desember. Så da mangler det minst 4-5 dager: 9, 11, 15, 16 og idag. Så tilsammen ligger det kun 12 "luker" der nå.

Kan det være seertallene ikke stod helt til forventningene? Den med høyest seertall per nå, og som skiller seg veldig ut, er den med Isabelle Eriksen som gjest - 13 000 har sett den. Av AB's egne videoer ligger 4 under 1000 seere, 2 knapt over. Av totalt 12 videoer. 

Gjennomsnittet blir da:
For 12 videoer, inkludert 13 000 seere til Isabelle - 2844 seere per episode.
For 11 videoer, om en tar bort 13 000 seere til Isabelle - 1921 seere per episode. 

Litt mindre utlevering av eget og ikke minst andres privatliv, inkludert mindreårige - og litt mer promotering av egne produkter og nysatsinger, det hadde sikkert hjulpet på det. 

For per nå, så er det nok ganske reelt av hovedtyngden av leserskaren er der for dramaet. De gidder ikke se annet innhold - og de som faktisk var interessert i baking er skremt bort. Det tar tid å jobbe for å få dem tilbake igjen. Å bygge opp et seriøst image. Å henge ut ekser og svigerfamilie i innlegg etter innlegg er neppe oppskriften for det... Det virker nesten som bloggeier bevisst saboterer for seg selv? 




 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Cavatina skrev:

Det hadde faktisk vært helt på sin plass om AB saboterte sin egen bedrift.


Etter min mening, så er det i praksis det hun gjør. Jeg ønsker jo ikke at noen skal feile og mislykkes, men må si jeg undrer meg over prioriteringene her. 

Har ikke sett videoene, så skal ikke uttale meg om innholdet, men bare noe så enkelt som å ikke faktisk å sørge for å gjennomføre julekalenderen - noe som er viktig for merkevaren hun prøver å bygge opp, er høyst forunderlig. Den lista med halvveis gjennomførste prosjekter, konkurser osv begynner å bli innmari lang....

Hun har heller ikke sørget for å gjøre skademinimering og oppbygging av egen merkevare etter den store fadesen i Dagens Næringsliv. Den såkalte "unnskyldning" - som bestod av gjenta alle beskyldninger, sjikane og ærekrenkelser mot de som fortjente en unnskyldning, gjorde jo nok en gang bare vondt verre. Og heller bekrefta inntrykket hun ga i DN som et ustabilt og aggressivt menneske. 

Fikk hun noen nye lesere etter opptredenen i DN, så sitter de vel med hakeslipp alle sammen, etter ukesvis med skittentøysvask, anklager og utlevering av andre personer - i hennes firmablogg.... Hvem tar en slik person seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, inox skrev:

Eventyret om Anne Brith og youtube-julekalenderen som rant vekk i sanden... 

Nei, jeg orker egentlig ikke å hverken se filmene eller skrive dette i eventyr-stil :P Men jeg tok en titt på kanalen hennes, tallene og sånn, og det ser ut som om entusiasmen begynner å dabbe av?

Vi er nå på 17. desember (kl.10.00) - men i spillelisten hennes som heter "Julekalender" så ligger det kun 9 videoer. Eller, det vil si, det gjør det heller ikke - siden 2 av dem er privat/slettet. Så 7 videoer samla i julekalenderen:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLAfKwtHI5aW5qvkJwH1VBGDnvj9oQS-PO

Det står ikke riktig så galt til likevel, men dog, om en klikker seg inn på oversikten over alle videoer - så ligger det noen flere her:
https://www.youtube.com/channel/UC96n3DvWSzAbMH9oGWPJasw/videos

Igjen, vi er på 17.desember, men siste kalendervideoen ble lasta opp 14.desember. I tillegg mangler også 9. og 11. desember. Så da mangler det minst 4-5 dager: 9, 11, 15, 16 og idag. Så tilsammen ligger det kun 12 "luker" der nå.

Kan det være seertallene ikke stod helt til forventningene? Den med høyest seertall per nå, og som skiller seg veldig ut, er den med Isabelle Eriksen som gjest - 13 000 har sett den. Av AB's egne videoer ligger 4 under 1000 seere, 2 knapt over. Av totalt 12 videoer. 

Gjennomsnittet blir da:
For 12 videoer, inkludert 13 000 seere til Isabelle - 2844 seere per episode.
For 11 videoer, om en tar bort 13 000 seere til Isabelle - 1921 seere per episode. 

Litt mindre utlevering av eget og ikke minst andres privatliv, inkludert mindreårige - og litt mer promotering av egne produkter og nysatsinger, det hadde sikkert hjulpet på det. 

For per nå, så er det nok ganske reelt av hovedtyngden av leserskaren er der for dramaet. De gidder ikke se annet innhold - og de som faktisk var interessert i baking er skremt bort. Det tar tid å jobbe for å få dem tilbake igjen. Å bygge opp et seriøst image. Å henge ut ekser og svigerfamilie i innlegg etter innlegg er neppe oppskriften for det... Det virker nesten som bloggeier bevisst saboterer for seg selv? 




 

 

Dette er bare nok et kapittel i eventyret om hun som ikke klarte å fullføre et eneste prosjekt hun begynte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier jo hele tiden at hun er så hardtarbeidende, men virker ikke som om hun gjør noe skikkelig egentlig... Hvis jeg skulle laget en julekalender på YouTube ville jeg ha planlagt alle luken før 1. desember og laget manus slik at det ble lettere å spille de inn og få et ryddig resultat. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Grennellik skrev:

Hun sier jo hele tiden at hun er så hardtarbeidende, men virker ikke som om hun gjør noe skikkelig egentlig... Hvis jeg skulle laget en julekalender på YouTube ville jeg ha planlagt alle luken før 1. desember og laget manus slik at det ble lettere å spille de inn og få et ryddig resultat. 


Enig, men vil legge til - jeg ville ha sørga for at alle var innspilte og ferdige før desember, og aller helst før jeg annonserte utad. For shit happens og alt det der, og jeg ville ikke ønske å fremstå så uprofesjonell at det plutselig ble manglende luker fordi noe uforutsett dukker opp. Det handler om å ha fokus på opplevelsen til kundene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, inox skrev:


Enig, men vil legge til - jeg ville ha sørga for at alle var innspilte og ferdige før desember, og aller helst før jeg annonserte utad. For shit happens og alt det der, og jeg ville ikke ønske å fremstå så uprofesjonell at det plutselig ble manglende luker fordi noe uforutsett dukker opp. Det handler om å ha fokus på opplevelsen til kundene sine. 

Jeg ville også hatt alle "lukene" ferdig i god tid før desember. Da ville ikke episodene være såpass stresspregede som de framstår, jeg ville også vurdert å droppe gøyal julegenser, og kanskje heller gått for noe lettere. Synes det er noe svett, masete og kjasete over det hele, dessuten får kombinasjonen deig,(eller særlig marsipan) og laaange negler meg til å grøsse😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettsiden til BakeAPP'en inneholder - ingenting...?

http://www.bakeapp.no/

Personlig, så ville jeg vel sørga for at denne siden var godt etablert og brukt den til promotering i forkant av lansering - sånn bygga merkevare og utnytta sosiale media til å fremme det jeg faktisk var interessert i å selge.... Dette fremstår forbløffende uprofesjonelt. 

Denne siden linkes det til fra appstore, for de som ønsker mer info om produktet de vurderer å kjøpe. Gir ikke akkurat godt inntrykk av kvalitet på app'en. Selv om den for alt jeg veit er helt fin - har ikke tenkt å bruke 33 kr for å finne det ut, jeg kjøper ikke noe på nett uten gode referanser - for meg, som uavhengig potensiell kjøper, så ville dette fremstått som lureri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ashera skrev:

Og nå er Mia Landsem nominert til årets navn i Dagbladets kåring. Der kjenner jeg meg nok litt ambivalent, etter å ha sett hva hun stelte i stand når det gjelder AB og de innspillene hun kom med i den forbindelse. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra tanken om at hun ble brukt av AB. 

Jeg skal ikke stemme på henne ihvertfall. Hun er ung, men bør likevel kunne tenke sjæl. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt. Hvorfor bruke en app som i tillegg koster penger for å finne oppskrifter? Ligger ute gratis på nett. Kan forstå at Trines matblogg kunne laget en sånn app for det er jo den mest leste matbloggen i Norge. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ashera skrev:

Og nå er Mia Landsem nominert til årets navn i Dagbladets kåring. Der kjenner jeg meg nok litt ambivalent, etter å ha sett hva hun stelte i stand når det gjelder AB og de innspillene hun kom med i den forbindelse. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra tanken om at hun ble brukt av AB. 

Hadde et godt inntrykk av henne tidligere, med etter de veldig barnslige og useriøse kommentarene i fbm AB mistet jeg sansen.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...