Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest marie_82
1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Ja, på bildet ja. Men nå har jeg sett henne flere ganger i virkeligheten, og får ikke helt dette til å stemme. Her er det brukt filter. 

Også er hun sminket av 20 åringene. Da er det brukt både fondation, concealer, contouring, highlighter og løsvipper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Newroz skrev:

Det er ikke overraskende at andre ser på de som skriver på KG som nettroll, eller at "folk flest" har et dårlig inntrykk av KG. Det er utrolig mye dumt som skrives på KG. Også på rampelysdelen: i noen tråder går det over stokk og stein og moderatoerne klarer ikke å følge med. 

Samtidig: det å hevde seg utsatt for hets og sjikane er noe alle som er litt i media gjør. Enten har de hatt en vanskelig barndom og blitt mobbet (og nå blomstrer de så klart) eller så blir de daglig utsatt for hets (fordi de er så bra så klart). Og tydeligvis selger det veldig godt også. 

Jeg har lest artikkelen og oppfattet det ikke som at at Ida følte seg utsatt for hets og sjikane fra KG. Hun gjorde det klart at hun ønsker å assosieres med mat, at hun ikke vil være kjent som reality-deltager, og at hennes TV-planer fremover er matrelaterte. I den sammenhengen fortalte hun at realitydeltagelsene har gitt henne en del (uønsket) oppmerksomhet, som f.eks. omtalen på KG som hun valgte å la vær å lese fordi hun syntes det ble for dumt og det var lite hyggelig lesing.

I artikkelen står det jo også:

"Gran-Jansen forteller imidlertid at de aller fleste tilbakemeldingene er positive.

– Jeg er jo ikke den personen som har de særeste meningene, og jeg ønsker heller ikke å ha det bare for å stikke meg frem. Så det er nok begrenset hvor mye folk kan «ta meg på» når jeg driver en bakeblogg, ler hun."

Jeg synes det virker som dette er noe Ida har nevnt nærmest i en bisetning, men at VG-journalisten har tatt tak i "KG-fjæra" med begge hender og har gjort den til fem høns fordi det passer i narrativet til VG at KGs brukere er en gjeng med kaklehøns som mobber og hetser de som er i rampelyset, særlig bloggerne. Jeg er ikke uenig i at det går over stokk og stein her på Rampelyset fra tid til annen, men det er unntaket, ikke regelen synes jeg.

Endret av Christiane_W
La til link til kilde til sitat.
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2018 den 20.33, Privatbruker skrev:

Babe for alderen da! Det skal hun ha..

1E8A6A6B-0AB8-4BF0-80AA-6532153CEDE4.jpeg

ALLE kan bli babe på bilder, bare man har filter og redigeringsverktøy tilgjengelig. Men siden man ikke kan gå rundt med filter i virkeligheten, kan man jo lure på hva som er poenget.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Elefantenirommet skrev:

Og mer enn bare filter. Tipper det er brukt Facetune eller lignende apper. Da blir bildet tungt retusjert. Synes hun er helt ugjenkjennelig her.

Ser mange skriver at hun er flott for alderen. Det synes jeg er overraskende at dere mener. Jeg er i samme aldersgruppe som AB, og jeg synes hun ser mye eldre ut enn min omgangskrets. Hun er slank, ja, men det er det. Selv ikke botoxen hjelper henne i kampen mot alderen. 

Når det er sagt; jeg synes det er særs usjarmerende når folk på min alder later som de er på samme alder som kidsa. Jeg har mange ungdommer og 20-åringer som flyr inn og ut av huset her, det kunne virkelig ikke falt meg inn å feste med de. 🙄

Jeg er like gammel som AB, og synes ogå hun ser eldre ut enn meg og de fleste av mine jevnaldrende. På dette bildet greier jeg faktisk ikke å se at det er henne!!

Endret av Cookie123
Slettet noe....
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt sært å følge diskusjonen her nå. På den ene siden er noen opptatt av at VG og Dagbladet fremstiller Kvinneguiden som kaklende høns og hatere. Mange (meg inkludert) mener at det er saklig kritikk og viktige temaer som skrives her, og er oppgitte over at det blir avfeid som ondsinnet sladder fra anonyme brukere.

Parallelt går debatten om Anne Briths utseende. Diskusjonen omkring filterbruk er på sin plass, synes jeg, for det gir et urealistisk bilde av hva som kan oppnås. Men hvor gammel hun ser ut og hvor mye sminke 20-åringene har klint på henne?? Hvor ble det av sakligheten? Dette er brensel på bålet for Davidsen, er hun riktig heldig kommer en eller annen ivrig skribent til å sammenligne en kroppsdel eller to med kroppsdeler som sitter andre steder. Og så han hun ammunisjon de neste 10 åra. Dere skriver selv at dette blir slettet, og det skal vi alle være glade for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bue skrev:

Det er litt sært å følge diskusjonen her nå. På den ene siden er noen opptatt av at VG og Dagbladet fremstiller Kvinneguiden som kaklende høns og hatere. Mange (meg inkludert) mener at det er saklig kritikk og viktige temaer som skrives her, og er oppgitte over at det blir avfeid som ondsinnet sladder fra anonyme brukere.

Parallelt går debatten om Anne Briths utseende. Diskusjonen omkring filterbruk er på sin plass, synes jeg, for det gir et urealistisk bilde av hva som kan oppnås. Men hvor gammel hun ser ut og hvor mye sminke 20-åringene har klint på henne?? Hvor ble det av sakligheten? Dette er brensel på bålet for Davidsen, er hun riktig heldig kommer en eller annen ivrig skribent til å sammenligne en kroppsdel eller to med kroppsdeler som sitter andre steder. Og så han hun ammunisjon de neste 10 åra. Dere skriver selv at dette blir slettet, og det skal vi alle være glade for!

VELDIG enig!!!! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, bue skrev:

Godt sagt. Det gjelder ikke bare denne tråden, men også andre hvor utseende blir heftig kommentert og rett og slett latterliggjøring av person. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det ikke kan diskuteres to ting samtidig på denne tråden , er jo aktuelle saker begge deler . AB har selv gått ut å advart mot kroppspress da synes jeg det er kritikkverdig at hun stiller opp og publiserer bilder hvor hun er ugjennkjennelig .

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg @Lkk.

Med så mye fokus det er på retusjering av bilder må det være innafor å diskutere de som holder på sånn. Når man stadig vekk presenterer bilder som ikke stemmer overens med virkeligheten burde man ikke late som man er opptatt av kroppspress. Snakker ikke kun om AB, men på generelt grunnlag.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Enig med deg @Lkk.

Med så mye fokus det er på retusjering av bilder må det være innafor å diskutere de som holder på sånn. Når man stadig vekk presenterer bilder som ikke stemmer overens med virkeligheten burde man ikke late som man er opptatt av kroppspress. Snakker ikke kun om AB, men på generelt grunnlag.

Diskutere retusjering er absolutt greit, jeg kjenner heller ikke igjen dama på bildet, men noen av kommentarene her går ikke bare på det, og jeg syns vi skal holde oss for god for å komme med slike bemerkninger bare. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oline12 skrev:

Diskutere retusjering er absolutt greit, jeg kjenner heller ikke igjen dama på bildet, men noen av kommentarene her går ikke bare på det, og jeg syns vi skal holde oss for god for å komme med slike bemerkninger bare. 

Slike kommentarer er det best å overse + rapportere.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lkk skrev:

Skjønner ikke hvorfor det ikke kan diskuteres to ting samtidig på denne tråden , er jo aktuelle saker begge deler . AB har selv gått ut å advart mot kroppspress da synes jeg det er kritikkverdig at hun stiller opp og publiserer bilder hvor hun er ugjennkjennelig .

Det er en forskjell på å diskutere filter, photoshop og kirurgiske inngrep, og å skrive at hun ser eldre ut enn "meg og vennene mine" eller at hun ser ut som om hun er eldre enn 50. Det første har med kroppspress å gjøre, det andre er bare slemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lkk skrev:

Helt enig med deg. AB ser ikke sånn ut i virkeligheten, jeg har sett henne i sommer på Sarbuvollen flere ganger, og det er IKKE sånn hun ser ut. Det at hun hele tiden bruker filter, må jo være pga. at hun prøver å skjule noe? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Navigasjon skrev:

Helt enig med deg. AB ser ikke sånn ut i virkeligheten, jeg har sett henne i sommer på Sarbuvollen flere ganger, og det er IKKE sånn hun ser ut. Det at hun hele tiden bruker filter, må jo være pga. at hun prøver å skjule noe? 

Jeg så henne få timer før dette bilde ble tatt og hun var ikke som på bilde. Det bilde kan ikke bare være sminke og lys

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J.. skrev:

Er nok ikke filter,men mye sminke,avstand og elendig lys i/mot fjeset.

De fleste ser faktisk bedre ut i mørket..

Det er filter i tillegg. Ansiktsfasongen/proposjonene i ansikter er annerledes enn på bilder uten på mer naturlige bilder. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Elefantenirommet skrev:

Og mer enn bare filter. Tipper det er brukt Facetune eller lignende apper. Da blir bildet tungt retusjert. Synes hun er helt ugjenkjennelig her.

Ser mange skriver at hun er flott for alderen. Det synes jeg er overraskende at dere mener. Jeg er i samme aldersgruppe som AB, og jeg synes hun ser mye eldre ut enn min omgangskrets. Hun er slank, ja, men det er det. Selv ikke botoxen hjelper henne i kampen mot alderen. 

Når det er sagt; jeg synes det er særs usjarmerende når folk på min alder later som de er på samme alder som kidsa. Jeg har mange ungdommer og 20-åringer som flyr inn og ut av huset her, det kunne virkelig ikke falt meg inn å feste med de. 🙄

Hva ER dette for noe å skrive om et annet menneske? I tillegg får det flust med likes.

Gratulerer til deg som holder deg så ung og fresh og som er med på å opprettholde KGs dårlige rykte. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så dumt når hun legger ut bilde på instagram med lang tekst om å være seg selv og ikke retusjere osv osv for 2 mnd siden, glemt det allerede :P 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...