Gå til innhold

Vi må kjempe for det toppløse rom.


I Grosny

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Madame Butterfly skrev:

La de som ønsker det bade toppløs 😎

Det hat funket fint i alle år, og det er vel ingen grunn til at det skal måtte endres nå? 

Hvorfor er det forresten vektere på stranden? Privat vakthold i strandsonen? Og hvilken rett har de til å legge seg opp i hva badegjestene gjør? 

Jeg er ikke vant med vektere på offentlige badestrender. Kanskje en livvakt er en god ting, men privat vakthold? Er det behov for det? Hvem betaler regningen? 

Sjøbadet på Sørenga er eid av Oslo Havn, så de betaler nok den regningen. Jeg antar at de ser ett behov for å pass på hele havnepromenaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ligger og soler deg toppløs på stranda, bryr det meg katta. Begynner du derimot å gå toppløs gjennom parker og gater, så blir det helt feil for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kontorotta said:

Om du ligger og soler deg toppløs på stranda, bryr det meg katta. Begynner du derimot å gå toppløs gjennom parker og gater, så blir det helt feil for meg.

Gjør du forskjell på kvinner og menn ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bag skrev:

Gjør du forskjell på kvinner og menn ?

Begge kjønn har rumper. Er det ok at vi alle begynner å gå med rumpa bar og et tørkle forran skrittet..? Kvinner og menn har ulike brystparti...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Macro said:

Begge kjønn har rumper. Er det ok at vi alle begynner å gå med rumpa bar og et tørkle forran skrittet..? Kvinner og menn har ulike brystparti...

Skal jeg tolke deg til at du er mer liberal til at menn er toppløse enn kvinner?

Rumpa bar og et tørkle foran skrittet? Er det en beskrivelse av stringtruse moten for kvinner?

Kvinner har også forskjellig brystparti. Menn har også forskjellig brystparti. Jeg har også sett menn som har større pupper enn mange kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går heller ikke toppløs, men jeg syns jeg skal ha rett til å gjøre det om jeg vil 🤷🏻‍♀️

Jeg ammer heller ikke i full offentlighet, men jeg syns at fremtidens mødre skal ha rett til å gjøre det om de vil. 

Det handler om prinsipp - ikke meg, meg selv og meg selv om igjen. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Bag skrev:

Gjør du forskjell på kvinner og menn ?

Mannfolk kan også kle på seg når de beveger seg i gater og parker for min del! Er en grunn til at en hel del butikker nekter folk som ikke har en overdel på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bag skrev:

Skal jeg tolke deg til at du er mer liberal til at menn er toppløse enn kvinner?

Rumpa bar og et tørkle foran skrittet? Er det en beskrivelse av stringtruse moten for kvinner?

Kvinner har også forskjellig brystparti. Menn har også forskjellig brystparti. Jeg har også sett menn som har større pupper enn mange kvinner.

Etter å ha tenkt litt konkluderer jeg med at jeg gir faen i hele problemstillingen. Det er ikke et problem å ta på seg plagg dersom omverden ønsker det. Dersom man vil lage problem av det, så vær så god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Macro said:

Etter å ha tenkt litt konkluderer jeg med at jeg gir faen i hele problemstillingen. Det er ikke et problem å ta på seg plagg dersom omverden ønsker det. Dersom man vil lage problem av det, så vær så god.

Gjelder det både bikinitopp og hijab? Hva med å ta av seg bikinitopp eller hijab hvis omverdenen ønsker det? Det er vel egentlig ikke et problem det heller? Eller skal vi la folk få velge selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Jeg tror ikke damene her på KG som ikke vil kaste toppen på stranda er påvirka av islam, altså. Det er mye større sannsynlighet for at mangelen på toppløsbading i amerikanske mainstreamfilmer påvirker oss. USA setter normen, mye mer enn vi tror.

Jaha? Har det vært mer toppløshet i Norske filmer da? For det har ihvertfall ikke jeg sett.

13 timer siden, Sol70 skrev:

Uff så tragisk! Jeg er oppvokst på 70/80-tallet og det å gå toppløs var ganske vanlig mener jeg. Jeg pleier å sole meg toppløs da jeg absolutt hater bh-er og bikinitopper. Men kler på meg om jeg føler det ubehagelig, hvis mannfolk glor osv. På nakenstrender er det alltid noen menn som er der kun for å glo, så dit går jeg aldri. Man har også disse som står med hendene på hoftene og vifter med pikken og ser utover. Disse typene finnes selvsagt over alt, så noen ganger er det mer behagelig å kle på seg. Hvorfor kan ikke folk bare oppføre seg normalt og alle gå kledt som de vil?

Det er nok like mange menn som glaner bak solbrillene på tekstilstrender som på nakenstrender. Men hvorfor plager der deg? De selv syns tydeligvis det bare er positivt det de ser på, og det skader heller ikke deg selv på noen som helst måte med mindre du lar deg plage av det. Plager det deg hvis folk ser på deg hvis du har på deg en fin kjole også?

13 timer siden, Bag skrev:

Eier har rett til å lage regler for eget område (innen visse grenser) og håndheve disse gjennom vektere. Her er det kommunen som er eier og vekterne har da eiers myndighet.

Nei. I strandsonen gjelder allemannsretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bag skrev:

Gjelder det både bikinitopp og hijab? Hva med å ta av seg bikinitopp eller hijab hvis omverdenen ønsker det? Det er vel egentlig ikke et problem det heller? Eller skal vi la folk få velge selv?

Ok. Du jo gått glipp av basiskunnskaper i menneskelig natur og samfunnsordning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bananbøy said:

Jaha? Har det vært mer toppløshet i Norske filmer da? For det har ihvertfall ikke jeg sett.

Det er nok like mange menn som glaner bak solbrillene på tekstilstrender som på nakenstrender. Men hvorfor plager der deg? De selv syns tydeligvis det bare er positivt det de ser på, og det skader heller ikke deg selv på noen som helst måte med mindre du lar deg plage av det. Plager det deg hvis folk ser på deg hvis du har på deg en fin kjole også?

Nei. I strandsonen gjelder allemannsretten.

Du vet ikke hva allemannsretten innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Bag skrev:

Gjør du forskjell på kvinner og menn ?

Det er forskjell på kvinner og menn. Men det er ikke alle plasser det er greit at menn går uten noe på overkroppen også. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Macro skrev:

Begge kjønn har rumper. Er det ok at vi alle begynner å gå med rumpa bar og et tørkle forran skrittet..? Kvinner og menn har ulike brystparti...

Kvinner går allerede med rumpa bar på norske strender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, alltid presis said:

En mann som oppfordrer til kamp for kvinners toppløshet..? Jauda.

Denne melder jeg meg ikke på.

Du klarer ikke å forholde deg til argumentene uten å spekulere i om motdebatanten har alternative motiver? Å tillegge motdebatanter mindre hederlige motiver fremfor å forholde seg til argumentene er vel en av hersketeknikkene.

Men for all del, selvfølgelig kan det finnes menn som har mindre hederlige motiver for å argumentere for at kvinner ikke skal bruke nikab, hijab, bikinitopp o.s.v. Men å gå derfra til å avskrive at menn skal få mene noe om saken blir vel litt ekstremt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det mest sjokkerende er jenta som ropte at hun måtte ha på seg bh. Hvorfor må enkelte blande seg opp i hva andre gjør? Greit at hun ikke vil det selv eller synes det er ekkelt. Men det kan hun da virkelig holde for seg selv.

Samme med folk som må oppdra andres unger. Så ei jente som lekte naken på stranda og ble bedt av noen fremmede om å kle på seg. Hvorfor ikke tillate andre den samme friheten man har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Vi burde ikke tillate toppløse damer i det offentlige rom. Heller ikke ved badestrender. Det finnes naturiststrender derimot, som kan benyttes, hvis det absilutt er av interesse å vise frem og lufte sine to "melkespann".

At menn går i bar overkropp, er noe helt annet. En ting er jo at opprørske damer vil ha en til å tro at pupper er til for å mate spedbarna, noe det også er, men en annen ting er jo at dem prøver å få en til å tro at det ikke er noe seksuellt over pupper. En ting må visse damer forstå, at det faktisk er noe seksuellt over pupper. Så lenge menn blir seksuellt tiltrukket og opphisset av pupper, så burde puppene pakkes inn i en bikini, ikke bare for de seksuellt opphissedes menns del, men også for damenes egen del og trygghet.

Jeg, og mange andre, er ikke interessert i å få "trykket" pupper i trynet, hvor en vi går, bare fordi opprørske damer, fra et likestillingsperspektiv, vil gå i bar overkropp. Bare fordi menn går toppløs, så betyr dette ikke at det burde gjøres av damer også. Kvinner og menn er forskjellig, både i kropp og sinn. Er det et ønske å gå toppløs, for noen kvinner, så kan dem ta en tur til en naturiststrand, eller flytt gjerne til en isolert stammekultur i amazonas og vis dere frem der.

Har ved flere andledninger sett kvinner gå rundt i Oslo by, i bar overkropp med pupper sjonglerende foran seg, og på t-banen og stasjoner. Det synes jeg ikke noe om. Jeg synes ikke vi skal bli for frigjort, men være mer anstendig og kle seg deretter ved å dekke til sine kvinnelige former.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2019 den 19.15, I Grosny skrev:

Det handler om prinsipper. Selv går jeg alltid toppløs på stranda når det er varmt nok. Disse bikinitoppene blir forresten våte når man bader og er strengt tatt fullstendig unødvendige plagg. Man trenger mer enn det når det blir kjøligere. 

Det finnes folk som synes toppløst er uanstendig, mye fordi altfor mange går tildekket. Vi har en samfunnsutvikling der moralpoliti sniker seg inn, og min magefølelse er at disse vekterne som nektet toppløsbading på Sørenga brukte skjønn , basert på sin egen kultur, med en dæsj moralpoliti.

Vi må sette ned foten for tildekkingsutviklingen før den tar fullstendig overhånd, og det mest effektive jeg kan tenke meg er om alle går toppløse på stranda. Da blir moralpolitiet fullstendig nedstemt.

Mens bikinitrusen holder seg tørr da eller? Eller badeshortsen til menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...