Gå til innhold

Vi må kjempe for det toppløse rom.


I Grosny

Anbefalte innlegg

Ei jente ble av vektere nektet å bade toppløs på Sørenga i Oslo.

https://www.dagbladet.no/nyheter/christa-24-badet-topplos---ble-bedt-om-a-kle-pa-seg/71149673

Toppløsbading var vanlig på 70 , 80 og 90 tallet, men nå har det blitt mer og mer sjelden. Det er utrolig viktig å ikke la fundamentalistiske idéer styre vår adferd. Vi hadde ganske toppløse strender og er nå i ferd med å miste dem. Derfor oppfordrer jeg alle til å markere retten til toppløshet og ta toppløs plass på strendene og i parkene. Mange må gå toppløse for å gjenopprette toppløs som normalt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså.. Hvorfor skal man gå toppløs? Hvorfor behovet? Synes det er på grensa til ubehagelig, jeg. Kunne aldri gått slik selv på et offentlig sted som en badeplass eller park.

Endret av Moondance
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 minutter siden, Stina234 skrev:

Lykke til.

Jeg har ikke behov for å gå toppløs.

Ikke jeg heller. Er det veldig vanskelig å bare ta på seg en liten bikinitopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke lov til å vise vorte lengre men rumpe og anus er helt greit.  Kvinner går jo med rævva bar og man ser rett hjem når de bøyer seg. 

Endret av SupaWoman
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ikke jeg heller. Er det veldig vanskelig å bare ta på seg en liten bikinitopp?

Det handler om prinsipper. Selv går jeg alltid toppløs på stranda når det er varmt nok. Disse bikinitoppene blir forresten våte når man bader og er strengt tatt fullstendig unødvendige plagg. Man trenger mer enn det når det blir kjøligere. 

Det finnes folk som synes toppløst er uanstendig, mye fordi altfor mange går tildekket. Vi har en samfunnsutvikling der moralpoliti sniker seg inn, og min magefølelse er at disse vekterne som nektet toppløsbading på Sørenga brukte skjønn , basert på sin egen kultur, med en dæsj moralpoliti.

Vi må sette ned foten for tildekkingsutviklingen før den tar fullstendig overhånd, og det mest effektive jeg kan tenke meg er om alle går toppløse på stranda. Da blir moralpolitiet fullstendig nedstemt.

Endret av I Grosny
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var én vekter og han skulle få tilsnakk, så dette er en fullstendig ikke-sak. Men når Dagbladet får mulighet til å skrive om pupper, så gjør de jo det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moondance skrev:

Men altså.. Hvorfor skal man gå toppløs? Hvorfor behovet? Synes det er på grensa til ubehagelig, jeg. Kunne aldri gått slik selv på et offentlig sted som en badeplass eller park.

Der det er veldig få toppløse så kan de toppløse stikke seg ut og kan bli utsatt for uønsket oppmerksomhet. Hvis nesten alle går toppløse er det de med topp som stikker seg ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
21 minutter siden, I Grosny skrev:

Det handler om prinsipper. Selv går jeg alltid toppløs på stranda når det er varmt nok. Disse bikinitoppene blir forresten våte når man bader og er strengt tatt fullstendig unødvendige plagg. Man trenger mer enn det når det blir kjøligere. 

Det finnes folk som synes toppløst er uanstendig, mye fordi altfor mange går tildekket. Vi har en samfunnsutvikling der moralpoliti sniker seg inn, og min magefølelse er at disse vekterne som nektet toppløsbading på Sørenga brukte skjønn , basert på sin egen kultur, med en dæsj moralpoliti.

Vi må sette ned foten for tildekkingsutviklingen før den tar fullstendig overhånd, og det mest effektive jeg kan tenke meg er om alle går toppløse på stranda. Da blir moralpolitiet fullstendig nedstemt.

Personlig tenker jeg at folk må gjøre akkurat slik de vil, så lenge jeg får lov til å være påkledd. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Invicta skrev:

Det var én vekter og han skulle få tilsnakk, så dette er en fullstendig ikke-sak. Men når Dagbladet får mulighet til å skrive om pupper, så gjør de jo det. 

Jeg er gammel nok til å ha observert en tydelig samfunnsutvikling som har gått i retning mer tildekning. Vekterens inngripen var riktignok ikke som bestilt fra Oslo havn, men den avslørte en kulturell endring i samfunnet som bør motarbeides.

Endret av I Grosny
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, I Grosny skrev:

kulturell endring i samfunnet som bør motarbeides.

Joda, det kan jeg være enig i. Men jeg mener at den beste måten å motvirke det på er ved å gi faen, som hun i artikkelen også gjorde. Gjør det du vil, så lenge du ikke plager andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg er gammel nok til å ha observert en tydelig samfunnsutvikling som har gått i retning mer tildekning. Vekterens inngripen var riktignok ikke som bestilt fra Oslo havn, men den avslørte en kulturell endring i samfunnet som bør motarbeides.

Du kan ikke være så gammel og du har tydeligvis heller ikke vært på stranda på en stund. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Skyld på USA, sier jeg bare. Dobbeltmoralens vokter. Nippelgate, anyone?

Vet ikke om det er helt riktig, det har blitt mer vanlig og lovlig på mange amerikanske strender. Jeg tror heller det har med islamsk påvirkning på Europa å gjøre.

5 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ikke jeg heller. Er det veldig vanskelig å bare ta på seg en liten bikinitopp?

Jeg synes det er viktig at noen tøyer grensene, hvis ikke kan man til slutt ikke bruke bikini heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 time siden, kat-e skrev:

Vet ikke om det er helt riktig, det har blitt mer vanlig og lovlig på mange amerikanske strender. Jeg tror heller det har med islamsk påvirkning på Europa å gjøre.

Jeg synes det er viktig at noen tøyer grensene, hvis ikke kan man til slutt ikke bruke bikini heller.

Jeg tenker at folk må få gå i det de måtte ønske på stranda. Personlig går jeg ikke i bikini heller da jeg foretrekker å være mer påkledd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Invicta said:

Det var én vekter og han skulle få tilsnakk, så dette er en fullstendig ikke-sak. Men når Dagbladet får mulighet til å skrive om pupper, så gjør de jo det. 

Vekteren var en hun og ikke en han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
1 time siden, kat-e skrev:

Vet ikke om det er helt riktig, det har blitt mer vanlig og lovlig på mange amerikanske strender. Jeg tror heller det har med islamsk påvirkning på Europa å gjøre.

Jeg synes det er viktig at noen tøyer grensene, hvis ikke kan man til slutt ikke bruke bikini heller.

Jeg tror ikke damene her på KG som ikke vil kaste toppen på stranda er påvirka av islam, altså. Det er mye større sannsynlighet for at mangelen på toppløsbading i amerikanske mainstreamfilmer påvirker oss. USA setter normen, mye mer enn vi tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...