Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Klink skrev:

Men, har dere aldri blitt solbrent selv? 

Jeg elsker og ligge i varmen, smører meg med 30 og tidvis 50 i syden. Likevel kommer jeg i skade for å bli solbrent. 

Jeg har bare blitt solbrent om jeg gjør to ting. 1) glemmer å smøre meg mens jeg holder på i hagen 2) går på medisiner som gjør at man lett blir solbrent uansett hvor mye man smører seg. 

Aldri om jeg er på stranden, i syden osv. Da smører jeg meg godt og/eller trekker inn under skygge dersom jeg merker at jeg begynner å få tendenser til å bli solbrent

Utifra hva jeg har sett i SoMe så gjentar dette seg hvert år, spesielt med Kim. Han blir jo hummerrød, ikke solbrun. Så jeg skjønner ikke hvorfor han bare er mer og mer i sola for hvert år. 

Virker ikke som at det brukes mye solkrem hos dem. Og det virker heller ikke som at de helt forstår at de må faktisk inn under skygge dersom man likevel blir rød

Ryddet for persondebatt. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keikolina
12 minutter siden, Klink skrev:

Jeg elsker og ligge i varmen, smører meg med 30 og tidvis 50 i syden. Likevel kommer jeg i skade for å bli solbrent. 

Nei da ingen har blitt solbrent her, alle lager all mat fra bunnen og bruker ikke ferdig taco krydder engang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, WhiteSwan skrev:

Herregud, hvorfor løy hun om det? Det blir for dumt 😑

Hvorfor er jeg ikke overrasket?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring og persondebatt med svar.

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Keikolina skrev:

Nei da ingen har blitt solbrent her, alle lager all mat fra bunnen og bruker ikke ferdig taco krydder engang 😊

Det er ikke poenget. Det er jo HVER gang de er i sola, samme hvor de reiser eller på stranda hjemme. Og har man gått på en smell bør man jo ikke kringkaste det med en smile emoji. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama
4 timer siden, Keikolina skrev:

Men nå smaker jo tross alt kjøpt tacokrydder helt jævlig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 19.18, Heisannheisann skrev:

Må bare spørre fordi jeg ikke har peiling: hvorfor kan man ikke reklamere for Nestlé? 

Jo det må bare reklamere for nestlé, men ikke med barn. Hold barnet utenfor. Å bruke barna som inntektskilde er bare helt forkastelig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klink skrev:

Ikke gang på gang på gang nei. Har man blitt brent en gang eller to, så lærer man av det... Eller de fleste voksne lærer av det. Hvis ikke man klarer å unngå å bli brent så bør man nesten holde seg unna sola i perioden mellom kl 12-15. 

Alternativt bli solbrent gang på gang med den risikoen som der følger med. Det er jo et eget valg man tar, det er jo ikke sånn at alle voksne tar fornuftige og gode valg hele tiden, men jeg synes de fleste klarer å velge fornuftig litt oftere enn denne gjengen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
32 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Men nå smaker jo tross alt kjøpt tacokrydder helt jævlig da. 

Nei da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Konabakmannen skrev:

Det er ikke poenget. Det er jo HVER gang de er i sola, samme hvor de reiser eller på stranda hjemme. Og har man gått på en smell bør man jo ikke kringkaste det med en smile emoji. 

Hvorfor ikke? Det er en uskyldig greie. Har lagt ut et humoristisk bilde en gang jeg også hvor jeg var blitt illrød. Tror det sto endelig sommer under bilde eller noe. 

Endret av Klink
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cati skrev:

Ikke gang på gang på gang nei. Har man blitt brent en gang eller to, så lærer man av det... Eller de fleste voksne lærer av det. Hvis ikke man klarer å unngå å bli brent så bør man nesten holde seg unna sola i perioden mellom kl 12-15. 

Alternativt bli solbrent gang på gang med den risikoen som der følger med. Det er jo et eget valg man tar, det er jo ikke sånn at alle voksne tar fornuftige og gode valg hele tiden, men jeg synes de fleste klarer å velge fornuftig litt oftere enn denne gjengen.

Greit nok at du mener man bør ditt og datt. Det betyr ikke at folk følger det du mener. 

Folk røyker og får kreft også. Jeg mener at det bør folk slutte med. 

Jeg mener at folk bør slutte og drikke alkohol. Det er skadelig. 

Feire folk bør slutte å spise så mye mat. 

Problemet er bare at det er voksne mennesker som bestemmer selv. Å bli solbrent har ingenting med saklig kritikk å gjøre. 

Endret av Klink
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Hvorfor ikke? Det er en uskyldig greie. Har lagt ut et humoristisk bilde en gang jeg også hvor jeg var blitt illrød. Tror det sto endelig sommer under bilde eller noe. 

Uskyldig?? Ja deg om det. Du får Google det!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir lett solbrent, selv om jeg smører meg. Dette gjelder skuldre og øvre del av rygg. Ofte merker jeg ikke at jeg er brent før noen timer etter sola. Dette lærer jeg aldri av... dessverre.... Også fordi jeg av og til tåler solen bedre enn andre ganger. Barna mine har blitt brent et par ganger også opp gjennom, dog ikke mye, men litt på skuldre og armer, selv med solfaktor 30 og 50. Fort gjort når man kommer likblek til syden, leker og bader og er "umulig" å få opp i tide. Men - når barna var små, ble de aldri brent. Hadde ALLTID en skyggeplass og uv-drakt på seg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne solkrem-debatten synes jeg blir litt rar.

Flere av bildene til Paprika er kraftig redigert, og rødfarge kan være et resultat av det. Jeg tenker det er mye man kan kritisere ved disse to sin livsførsel og forretningsdrift, men jeg opplever at de har en genuin omsorg for sine mindreårige. Dog ikke når det gjelder eksponering. Måten hun bruker mindreårig i reklame for Nestle synes jeg er lite gjennomtenkt. 

Paprika har selv skrevet i et innlegg da de var i Bulgaria at hun smører etter alle kunstens regler. Nå følger jeg ikke Gekko på IG, og ingen av dem på Snap. Men om det er sånn at mr Gekko ikke bruker solkrem, så kunne jeg ærlig talt ikke brydd meg mindre. 

Regner med de koser seg rått på Sunwing Alcudia. Det er en ganske kostbar ferie, så håper de har et bevisst forhold til hvordan de bruker pengene sine. Ja, hensyntatt deres grandiose planer om å overta huset. Normalt vil man trenge to gode inntekter for å betjene en finansieringsløsning, og det kan jeg ikke se at de verken har eller at det er utsikter til. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Konabakmannen skrev:

Uskyldig?? Ja deg om det. Du får Google det!

Uskyldig å legge ut bilde av det. Noen kommenterte at de ikke burde legge ut bilde av at han var grilla med smileemoji. 

Solbrent er ikke bra, men seriøst hvem har ikke blitt det? 

Endret av Klink
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...