Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Trude4 skrev (22 minutter siden):

Og dere gjør det til en stor greie

I den store, vide verden er det ingen stor greie. 
På et nettforum, hvor emnet er Villa Paprika derimot, er det det... 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjugur skrev (Akkurat nå):

I den store, vide verden er det ingen stor greie. 
På et nettforum, hvor emnet er Villa Paprika derimot, er det det... 
 

Kun fordi dere lager det stort. Ingen annen grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (25 minutter siden):

Og dere gjør det til en stor greie

Hvem har utnevnt deg til å forsvare bloggere egentlig? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (1 minutt siden):

Hvem har utnevnt deg til å forsvare bloggere egentlig? 

Sånne kommentarer er så hull i hodet. Hvem har utnevnt kritikerne til å være kritisk? Hvem har utnevnt mobere til å mobbe? Hvem har utnevnt forsvarere til å forsvare? Hvet du det så fortell meg gjerne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At frøkna er desperat etter en «ny start», kan jeg tro på. Ellers var det ikke lett å forstå hva hun mente med teksten. At hun bruker så mye filter at både hun og yngste datter ser ut som amøber er pussig. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (8 minutter siden):

At frøkna er desperat etter en «ny start», kan jeg tro på. Ellers var det ikke lett å forstå hva hun mente med teksten. At hun bruker så mye filter at både hun og yngste datter ser ut som amøber er pussig. 

Eg tolket det til at hun ville kunne starte livet på nytt med akkurat di samme menneskene som hun har i livet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lett å forstå hva hun egentlig prøver å si. Formulerer seg veldig dårlig. Men hun håper ihvertfall at 32 blir fin, og har aldri vært mer sulten på en ny start enn nå.

Ny start? Er det ikke akkurat ny start med nytt firma, ny leiebolig, ny bil? Hva mer er det som trenger ny start?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (16 minutter siden):

Ikke lett å forstå hva hun egentlig prøver å si. Formulerer seg veldig dårlig. Men hun håper ihvertfall at 32 blir fin, og har aldri vært mer sulten på en ny start enn nå.

Ny start? Er det ikke akkurat ny start med nytt firma, ny leiebolig, ny bil? Hva mer er det som trenger ny start?

Hun er virkelig en kvinnelig «Torvald Tåke». Mulig at hun prøver å briljere med ord, men roter seg bort underveis. Når man dummer seg ut såpass jevnlig som hun gjør trenger man nok ny start både hist og her. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt for lillegutten at de ler av han og legger ut så alle kan se. Har de ingen grenser for hva de deler

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Kjempemorsomt for lillegutten at de ler av han og legger ut så alle kan se. Har de ingen grenser for hva de deler

Toppen av latterliggjøring og fornekter seg ikke. Har jo en historikk med å drite ur ungene sine😳

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæddan skrev (14 minutter siden):

Toppen av latterliggjøring og fornekter seg ikke. Har jo en historikk med å drite ur ungene sine😳

Eg ser det ikke... Hvor er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæddan skrev (26 minutter siden):

Toppen av latterliggjøring og fornekter seg ikke. Har jo en historikk med å drite ur ungene sine😳

Det har de, vi har veldig ulik humor hvertfall og veldig ulikt syn på hva man kan legge ut og ikke

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (9 minutter siden):

Kjenner ikke til hverken blogg eller bedrift, men husker hun fra "Unge mødre" 🙂

Husker jeg merket meg hvordan hun i sin verden uttalte ”sønnen navn”. 

(Sikkert hèlt vanlig på hennes dialekt, så ikke kritikk. Vrien var ny for meg og hørtes dermed "feil" ut på MIN måte :Knegg:

Jag tyckte också det var lite konstigt uttal. Hon skrev ju också äldsta sonens namn med ”ì” istället för vanliga ”i” där et bra tag, så jag trodde det var et eget namn som var så. Ser hon nu på senare tid har bortgått ifrån det där ”ì”-et dock.
 

Yngsta dotterns namn hade hon också et annorlunda sätt att stava på, intills hon fick väldigt många kommentarer på at namnet så som hon stavades det var et helt annat namn än det som hon uttalade. 

Endret av Hei2016
Jag tror inte man får skriva ut barnens namn så tok bort det i din sitering.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Orly said:

Kjempemorsomt for lillegutten at de ler av han og legger ut så alle kan se. Har de ingen grenser for hva de deler

Det der var helt forferdelig å se😔 De later som de er sinte på han, helt til de plutselig begynner å le. Barnet skjønner selvsagt ingenting, og viser tydelig at han blir lei seg. Da ler de enda mere. 

Det får meg til å tenke på en film jeg så på nettet for et par - tre år siden. Det handlet om foreldres tilknytning til barnet sitt, og hvordan barn reagerer på foreldrenes adferd. Det var en mor som satt ved siden av babyen sin og spilte avvisende, før hun plutselig ble glad og imøtekommende igjen. Barnet reagerte veldig, og poenget var vel å vise hvor sterkt små barn reagerer på voksnes humør, ansiktsuttrykk og væremåte. 

Måten paprika og mannen behandler barnet på er bare så feil, og dessverre skjønner de det ikke selv. 

Endret av Gjesta
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (1 time siden):

Kjempemorsomt for lillegutten at de ler av han og legger ut så alle kan se. Har de ingen grenser for hva de deler

Helt tragisk, stakkars unge. Og det blikket faren sendte ham, ikke morsomt i det hele tatt. Nok til at hvem som helst kan bli vettskremt.   Den måten foreldrene holder på kommer garantert til å gi følger i forholdet. Ingen oppegående foreldre som driver på sånn.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (1 time siden):

Kjenner ikke til hverken blogg eller bedrift, men husker hun fra "Unge mødre" 🙂

Merket meg hvordan hun i sin verden uttalte "eldstesønnens navn".

(Sikkert hèlt vanlig på hennes dialekt, så ikke kritikk. Vrien var ny for meg og hørtes dermed "feil" ut på MIN måte :Knegg:

Den uttalen av navnet har jeg også lagt merke til, og tenkt litt på. Er det vanlig å uttale det navnet sånt? Har aldri hørt det noe annet sted. Vet om flere som har navnet, men det uttales ikke sånn... 

(Ikke kritikk herfra heller, altså, men bare lurer på om det er en vanlig måte å uttale det på.)

Endret av Cookie123
Tok bort barnets navn i sitering.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (2 timer siden):

Den uttalen av navnet har jeg også lagt merke til, og tenkt litt på. Er det vanlig å uttale det navnet sånt? Har aldri hørt det noe annet sted. Vet om flere som har navnet, men det uttales ikke sånn... 

(Ikke kritikk herfra heller, altså, men bare lurer på om det er en vanlig måte å uttale det på.)

Det er selvsagt ikke helt vanlig nei. Å det hørtes helt på trynet ut🤪. Å jeg tviler på at det er noen andre enn moren som uttaler det slikt🙈🤪

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesta skrev (13 timer siden):

Det der var helt forferdelig å se😔 De later som de er sinte på han, helt til de plutselig begynner å le. Barnet skjønner selvsagt ingenting, og viser tydelig at han blir lei seg. Da ler de enda mere. 

Det får meg til å tenke på en film jeg så på nettet for et par - tre år siden. Det handlet om foreldres tilknytning til barnet sitt, og hvordan barn reagerer på foreldrenes adferd. Det var en mor som satt ved siden av babyen sin og spilte avvisende, før hun plutselig ble glad og imøtekommende igjen. Barnet reagerte veldig, og poenget var vel å vise hvor sterkt små barn reagerer på voksnes humør, ansiktsuttrykk og væremåte. 

Måten paprika og mannen behandler barnet på er bare så feil, og dessverre skjønner de det ikke selv. 

Enig , det var vondt å se. At man ikke skjønner at det der er feil, er i grunn bare trist

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...