Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Menca skrev (11 timer siden):

Jeg synes ikke noe om eksponering av barn i sosiale medier. Jeg har flere barn og det finnes ikke et bilde av de noe sted. Det valget kan de ta selv noe de kan forstå konsekvensene av det.

At stilen hennes ikke appellerer til alle, det er forsåvidt greit. Det snører seg litt i halsen min når jeg ser alle puter og lys overalt! Men mange liker det tydeligvis, og at man ikke har samme stil betyr ikke at det nødvendigvis er stygt eller ikke salgbart. Det er bare ikke noe for meg.

Det som forundrer meg VELDIG, er derimot at hun fortsatt rydder og rer opp senger til barn som er store nok til å gjøre det selv. Virkelig? Nei det er ikke saklig kritikk av bedriften, jeg ser den. Men jeg får hakeslepp over hvor ofte hun rydder og vasker rommene til disse store ungene. Og rydder i klesskapene dems? Altså, mitt eldste barn på snart 10 år rydder eget rom, rydder i sine egne klær osv. Og dette viser hun frem, skjønner hun ikke at det kan påvirke barna i negativ retning? Jeg er på ingen måte en perfekt mamma det kan godt hende jeg legger oppgaver på barna mine jeg ikke burde. Så fortell meg gjerne om jeg burde gjøre disse tingene selv. Men jeg ser jo at de mestrer det. Og så er det ikke bare det at hun gjør det, men hun snakker jo ofte om at hun står på fra morgen til kveld, og det gjør hun jo virkelig! Men om du blir så sliten Camilla, hvorfor involverer du ikke familien din mer? Hvorfor kan du ikke la andre ta oppgaver som de helt naturlig burde kunne ta ansvar for? Jeg forstår det bare ikke. Og det vil ikke gagne barna dine i lengden.

Man er forskjellig , synes ikke dette er noe å ta de på akkurat. Ikke bor de der hver uke heller.

Jeg hadde ikke lagt det it da, det tenker jeg hun kan la være

Endret av Orly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig mye man kan ta denne bloggeren på, men mener noen her inne virkelig at man ikke kan kjøpe garderobeskap om man leier?😑

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

Er veldig mye man kan ta denne bloggeren på, men mener noen her inne virkelig at man ikke kan kjøpe garderobeskap om man leier?😑

Så enig med deg! En annen side er jo at huseier kan ha kjøpt de skapene. Heller ikke uvanlig at en huseier gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere for kjøp av garderobeskap er unødvendig, det er noe man kan ta med seg videre. Det som er kritikkverdig er pengene de bruker fliser, skal bruke på nytt blandebatteri og andre oppussingsting. Maling er også veldig forståelig at de gjør om de har tenkt til å bli noen år og det er ikke så dyrt. Malte selv stuen da jeg leide en leilighet, vil jo ha det så koselig som mulig. 

Skulle ønske at hun, som interiørblogger, heller hadde vist riktig fremgangsmåte. Det kan godt hende at hun postet bilde av at hun malte stellebordet senere enn det faktisk ble malt, men hadde vært så greit om hun delte fremgangsmåte. Jeg liker at hun maler møbler i stedet for å bytte det ut og viser at rimelige IKEA møbler feks, kan bli mer ditt eget med noen strøk maling. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DirtyDancing skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er hele familien registrert i folkeregisteret med en helt annen adresse enn der de bor? Noen som vet?

 

Er vel den gamle kanskje? Ikke alltid det blir oppdatert?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pæddan skrev (3 timer siden):

Er vel den gamle kanskje? Ikke alltid det blir oppdatert?

Man er pliktig å melde flytting til Folkeregisteret med en gang man flytter. Det blir da fort oppdatert. Rart, men da har de nok ikke meldt flytting. Litt pussig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DirtyDancing skrev (3 timer siden):

Hvorfor er hele familien registrert i folkeregisteret med en helt annen adresse enn der de bor? Noen som vet?

 

Det er ganske mye å ta Sirkus Paprika på, men å sjekke opp hvilken adresse de er registrert på hos Folkeregisteret, det er sykt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (25 minutter siden):

Det er ganske mye å ta Sirkus Paprika på, men å sjekke opp hvilken adresse de er registrert på hos Folkeregisteret, det er sykt. 

Kan ikke helt forstå hvorfor noen finner det interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DirtyDancing skrev (6 timer siden):

Hvorfor er hele familien registrert i folkeregisteret med en helt annen adresse enn der de bor? Noen som vet?

 

Hvorfor har du tilgang til folkeregisteret og hvorfor har du sjekket? Jeg har jobbet ett sted hvor vi i kraft av vår stilling hadde tilgang, men det er rimelig strengt å gjøre oppslag -man gjorde det kun i embedets ærend og ikke for å snoke. Du har kun tilgang til folkeregisteret om du har en jobb som krever det og da er du jo også underlagt strenge regler for hva og hvorfor du slår opp. Ved å legge ut sånne opplysninger her er vel strengt tatt å bryte en underlagt taushetsplikt vil jeg tro.

Endret av GulleGull
La til siste setning
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Hvorfor har du tilgang til folkeregisteret og hvorfor har du sjekket? Jeg har jobbet ett sted hvor vi i kraft av vår stilling hadde tilgang, men det er rimelig strengt å gjøre oppslag -man gjorde det kun i embedets ærend og ikke for å snoke. Du har kun tilgang til folkeregisteret om du har en jobb som krever det og da er du jo også underlagt strenge regler for hva og hvorfor du slår opp. Ved å legge ut sånne opplysninger her er vel strengt tatt å bryte en underlagt taushetsplikt vil jeg tro.

Folkeregisteret har alle tilgang til😉

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (1 time siden):

Folkeregisteret har alle tilgang til😉

Nei? Man kan vel bare søke om å få utlevert informasjon? 
https://www.skatteetaten.no/deling/tilgang/folkeregisteret/privatperson/

Hvis noen har søkt om å få utlevert informasjon om alle som bor på denne adressen vil jeg faktisk kalle det stalking. Dersom noen har tilgang til folkeregisteret og brutt taushetsplikten er det veldig ille og jeg vil kalle det stalking også. Hvilken adresse de bor på er irrelevant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan mene mye om Paprika'n, det er ikke alt som er A4 der, men å snoke rundt vedr. hvilken adresse de bor/ikke bor på kan jeg ikke forstå kan være av interesse. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pålur skrev (11 timer siden):

Folkeregisteret har alle tilgang til😉

Du kan få utlevert noen opplysninger fra folkeregisteret ja, men da må du du fysisk be om de. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

broadwaycappuchino skrev (1 time siden):

Kom over dette, tenkte på Villa Paprika og denne tråden med en gang😆

9B72EC64-DABD-47A2-A6BB-884ED5116EBB.jpeg

OK????? Det var sakli kritikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visse personer skulle virkelig hatt premie for å filme barna som konstant sitter/ står foran tv-en 🙄 lurer oppriktig på om hun gjør det med vilje- eller skjønner hun ikke bedre?? 
Forferdelig uinteressant for andre enn familie og venner.... Men det har jo blitt tatt opp x antall ganger før, og ingenting skjer... Håpløst tilfelle de der altså.. 😳

Tror også som nevnt over her at barna ikke har særlig til eierforhold til rommene sine. Alt blir både møblert og omorganisert etter mors ønsker. Det er jo helt tydelig! Rommene finnes ikke personlige. Og det får de jo aldri blitt når barna selv ikke får bestemme noe som helst. Hos oss er barnerommene ikke særlig fotogene nettopp fordi barna setter sitt eget preg på det med ting de selv ønsker og syns er fint. Hos «paprika» skal alt bare se pent ut og matche hennes stil... nitrist! 
 

Må også si at jeg blir imponert over hvor hardt hun prøver å få det til å virke som at de selv eier huset de bor i. Ser jo på insta at mange spør om ting- og det blir omtalt som at de både har pusset opp selv (med hjelp av innleid firma som hun referer til på bildene) og valgt alt av materialer selv. Må si jeg venter fælt på dette badekaret hun så fint skulle ha på badet jeg da😂 Huseier er muligens ikke like gira som paprika kanskje 🤷‍♀️ Også de høyskapene som skulle «på plass» den gangen hun hadde housetour.. Tror hun har glemt alle planene hun presenterte😉 Hadde hun bare skjønt selv hvor tåpelig dette fremstår. Hvorfor ikke bare si det som det er? Er ingen skam å leie. Men det er virkelig skammelig å lyve og pynte på sannheten! Det burde hun holde seg for god for. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (14 minutter siden):

om hun gjør det med vilje- eller skjønner hun ikke bedre?? 

Satser på det siste der altså 🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har vi et fantastisk eksempel på hvorfor du må skjerme barna dine Camilla. Det sitter følgere på de sosiale kontoene dine, som sjekker adressen din på folkeregisteret, for så å poste et innlegg om det på det største forumet i Norge. Hvor sprøtt er ikke det?

Jeg skjønner ikke at du tør å utlevere de på denne måten! Og jeg skjønner ikke at det ikke finnes strengere lover mot dette i Norge? 

Mang en tenåring hadde flytta om moren brukte rommet deres som utstilling for bedriften sin, la det ut på some med over 30k følgere.

Og ja, du tenker kanskje nå, men jeg har spurt han, han sier det er greit? Jaha? Han er et barn. Han vet ikke følgene. Og nå sitter folk og sjekker dere på folkeregisteret, de sjekker Brønnøysund, hvilke bil dere har, heftelser på bilen...  Gud hvite hva mer noen skruller her sitter og sjekker....de vet hvor barna går på skole? Hvor de er, når de er der. Hva de har på seg, hva de spiser, hva de ser på TV, når de legger seg, når de står opp. DETTE ER IKKE GREIT! 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanderehjelpe skrev (1 minutt siden):

Og her har vi et fantastisk eksempel på hvorfor du må skjerme barna dine Camilla. Det sitter følgere på de sosiale kontoene dine, som sjekker adressen din på folkeregisteret, for så å poste et innlegg om det på det største forumet i Norge. Hvor sprøtt er ikke det?

Jeg skjønner ikke at du tør å utlevere de på denne måten! Og jeg skjønner ikke at det ikke finnes strengere lover mot dette i Norge? 

Mang en tenåring hadde flytta om moren brukte rommet deres som utstilling for bedriften sin, la det ut på some med over 30k følgere.

Og ja, du tenker kanskje nå, men jeg har spurt han, han sier det er greit? Jaha? Han er et barn. Han vet ikke følgene. Og nå sitter folk og sjekker dere på folkeregisteret, de sjekker Brønnøysund, hvilke bil dere har, heftelser på bilen...  Gud hvite hva mer noen skruller her sitter og sjekker....de vet hvor barna går på skole? Hvor de er, når de er der. Hva de har på seg, hva de spiser, hva de ser på TV, når de legger seg, når de står opp. DETTE ER IKKE GREIT! 

 

Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...