Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Jeg har også tatt bedriftsøkonomilinjen på vgs. Nå er jeg eldre enn Kim, men før var jo fag og linjer på vgs helt annerledes enn i dag. Vet ikke når dette endret seg. 

(«Gammeldags» inndeling: Bedriftsøkonomi-, samfunnsfag-, språk- og realfagslinje. Alt er rødruss, minus bed.øk., som er blåruss. Derav uttrykket «blåruss» om voksne, som brukes  nedlatende/negativt/irettesettende i økonomisk perspektiv. Særlig med spark til jappetiden. Det var gjerne på BI eller NHH blårussen endte opp. )

Og ja, alle har gått livets skole. Og noen er tydeligvis rektor der. 😅

Men jeg forstår ikke hvordan inntekten deres går rundt! Jobber han fortsatt som selger? 

Endret av Ellevill
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, førstedamen said:

Bedriftsøkonomi er også en årsenhet på universitet. 

Da hadde det vel blitt nevnt at han hadde emner fra universitet?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
førstedamen skrev (9 timer siden):

Bedriftsøkonomi er også en årsenhet på universitet. 

Ikke gi dem idéer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (13 timer siden):

Skryt av ny bil på story, til alle som gjør narr av henne.

Det er en Hyundai varebil......, og den er ikke ny.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluttiplott skrev (29 minutter siden):

Det er en Hyundai varebil......, og den er ikke ny.

Atter en gang får hun det til å fremstå som noe annet enn det er.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kos, kos og atter kos" = skjerm, skjerm og atter skjerm.

Jeg tror ALDRI jeg har sett noen av dem poste noe som foregår i hjemmet uten at (minst en) skjerm er innvolvert.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Atter en gang får hun det til å fremstå som noe annet enn det er.

Nei, hun gjorde ikke det. Hun gjorde rett og slett narr av de/dere som er så opptatt av bilene deres, ny bil, gammel bil, solgt bil ,leaset bil osv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

"Kos, kos og atter kos" = skjerm, skjerm og atter skjerm.

Jeg tror ALDRI jeg har sett noen av dem poste noe som foregår i hjemmet uten at (minst en) skjerm er innvolvert.

Enig! I den alderen er å lese bøker sammen feks, mye bedre og viktigere enn de skjermene. Absolutt all kos, sent og tidlig, er skjermbasert. Bare trist å se.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør så mye ut av ingenting. Lagt ut bilde av far/sønn nå og skriver «hjertet mitt takler nesten ikke det her» 😍❤️

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine79 skrev (2 timer siden):

Hun gjør så mye ut av ingenting. Lagt ut bilde av far/sønn nå og skriver «hjertet mitt takler nesten ikke det her» 😍❤️

Alt må være så voldsomt overdrevent!! Alt!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutter ikke å bli overraska og sjokkert over at det første som snappes er TV-en og og det siste som snappes er TV-en. Er det ikke snø på Østlandet? Ikke en gang har jeg sett en snapp av barn på akebrett - som lager snømann i hagen...på skøyter...kakao og røde kinn. ALT dreier seg om TV-en. For et stusselig liv de lever. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine79 skrev (11 timer siden):

«Min alt for vakre datter»

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (48 minutter siden):

Jeg slutter ikke å bli overraska og sjokkert over at det første som snappes er TV-en og og det siste som snappes er TV-en. Er det ikke snø på Østlandet? Ikke en gang har jeg sett en snapp av barn på akebrett - som lager snømann i hagen...på skøyter...kakao og røde kinn. ALT dreier seg om TV-en. For et stusselig liv de lever. 

For å kvæle dette ang snø, nei vi har ikke snø - kun minus 14 med et lite lag med rim. MEN i Sarpsborg har de kjørt snøkanonene for fullt nede ved 08 stadioen, så fullt mulig å dra dit. Skøyter kan de stå på overalt, feks i Gamlebyen, Tunevannet, mange tjern m.m

Det er det flust av her nede :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minipilla skrev (3 timer siden):

10 januar er det delt bilder av leking i park, røde kinn osv. Å forrige helg sto de slalom. Skjer nok mye mer enn de få sekundene vi får ta del i gjennom dagen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (3 minutter siden):

10 januar er det delt bilder av leking i park, røde kinn osv. Å forrige helg sto de slalom. Skjer nok mye mer enn de få sekundene vi får ta del i gjennom dagen.

Få sekund? Vi har veldig forskjellig definisjon på få sekund hverfall 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn å greie å få inn 2 skrivefeil i en så kort tekst når du lever av sosiale medier. Gud bedre. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...