Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Orly skrev:

I overskriften står det saklig kritikk!

Det er det mye som ikke er i denne tråden.

....og ganske mye saklig også. At noen mener at det er usaklig å kritisere skrivefeil og merkelige formuleringer hos en som lever av å skrive er for meg uforståelig. Det er som å mene at litteraturkritikere bedriver personhets. Eller at filmanmeldere er usaklige når de kritiserer måten det er filmet på, eller dialogen i filmen. Å debattere innholdet eller formuleringer i innlegg som er lagt ut av virksomheten villa paprika på en plattform den næringsdrivende har etablert for å tjene penger på innleggene, er helt greit og en del av den offentlige debatt. 

Å debattere eksponering av barn på some er viktig og riktig. Så har vi kanskje ulike meninger om det.

Å avsløre løgn fra næringsdrivende som lever av sin påvirkningskraft, er viktig og riktig. Det er jo på grunn av bloggernes persumptive påvirkningskraft på sine lesere at annonsører og andre samarbeider med dem for å selge sine produkter (ref. betegnelsen influencere). 

For meg fremstår det lite gjennomtenkt å kritisere KGs medlemmer for disse forholdene. Det kan ikke være slik at man ikke skal debattere fordi noen føler seg krenket. Da blir man raskt satt sjakk matt av C og K i det personforfølgnings- og krenkekortet dras relativt raskt.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marleah skrev:

Tro meg, jeg har fulgt/ lest denne tråden og flere før denne (som har blitt stengt.) Og det er nettopp grunnen til at jeg tenkte på den reklamen. Det skal se så koselig ut, men så ligger det et alvor bak fasaden som de aller fleste  ville mistet nattesøvnen av.

Jeg kan også synes at noen kommentarer er langt over grensen til akseptabelt, men jeg mener også at paprikaen & co for lengst burde tatt inn over seg at det kun er deres egen oppførsel og eksponering som ligger bak hver og en av dem...jeg har fulgt paprikaen fra hun var med i « unge mødre» og hadde sansen for henne og hennes interiørstil. Men fra det ble slutt med barnefar nr 2 har blogg og eksponering gått nedover og nesa oppover.

Det er altfor ofte sånn at hun sier en ting, mens hun dokumenterer en annen. Når man som følger av bloggen opplever dette for n’te gang, har man lov til å stille spørsmålstegn ved det!

Nå er jeg ingen fast følger av noen av hennes kanaler lenger, men det fasinerer meg på en merkelig måte at et menneske som i alder er voksen, men som i oppførsel fortsatt er et barn, ikke skal kunne stilles til ansvar for dette.

Hvis et lite barn lyver og dikter opp en alternativ sannhet, sier man i fra til det barnet at det ikke er greit- grunnen er at til slutt er det ingen som vil tro noe barnet sier. Dette skal man altså ikke kunne gjøre til en voksen??

Til slutt må jeg bare minne om at ingen av oss hadde visst noe som helst om dette hvis hun ikke selv hadde valgt å dele det!

👏 Så enig!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, No N skrev:

....og ganske mye saklig også. At noen mener at det er usaklig å kritisere skrivefeil og merkelige formuleringer hos en som lever av å skrive er for meg uforståelig. Det er som å mene at litteraturkritikere bedriver personhets. Eller at filmanmeldere er usaklige når de kritiserer måten det er filmet på, eller dialogen i filmen. Å debattere innholdet eller formuleringer i innlegg som er lagt ut av virksomheten villa paprika på en plattform den næringsdrivende har etablert for å tjene penger på innleggene, er helt greit og en del av den offentlige debatt. 

Å debattere eksponering av barn på some er viktig og riktig. Så har vi kanskje ulike meninger om det.

Å avsløre løgn fra næringsdrivende som lever av sin påvirkningskraft, er viktig og riktig. Det er jo på grunn av bloggernes persumptive påvirkningskraft på sine lesere at annonsører og andre samarbeider med dem for å selge sine produkter (ref. betegnelsen influencere). 

For meg fremstår det lite gjennomtenkt å kritisere KGs medlemmer for disse forholdene. Det kan ikke være slik at man ikke skal debattere fordi noen føler seg krenket. Da blir man raskt satt sjakk matt av C og K i det personforfølgnings- og krenkekortet dras relativt raskt.

Snakker ikke om skrivefeil jeg, det har jeg selv kommentert. Men veldig mye annet usaklig , dessverre tar dere aldri til dere akkurat det men bare kjører på samme hvor usaklig det er.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Orly skrev:

Snakker ikke om skrivefeil jeg, det har jeg selv kommentert. Men veldig mye annet usaklig , dessverre tar dere aldri til dere akkurat det men bare kjører på samme hvor usaklig det er.

Fint at ikke du snakker om at det er feil å kommentere skrivingen. Men det er det flere andre som gjør. 

Er det noe i mitt innlegg som er usaklig, mener du? Siden du skriver at «dere» aldri tar til dere men bare kjører på uansett hvor usaklig det er? Mitt innlegg var ment som et innlegg i debatten om nettopp hva som er saklig og usaklig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trukket meg litt vekk fra denne tråden i det siste da det har vært utrolig mye persondebatt. For min del er jeg ikke så interessert i det, men liker godt å lese mellom linjene, analysere litt og sjekke fakta mot blogg. 

Sånn jeg har forstått det, så har denne leiligheten opprinnelig to stuer med åpning mellom. For å få kabelen til å gå opp så har de valgt å bruke ene stuen til soverom for de voksne + minste. Et fornuftig valg. Camilla har skrevet at hun venter på både dør mellom stuene og et vitrineskap som skulle flytte inn. Om jeg har fulgt med skikkelig, så har vi ikke fått se noe av dette fra henne enda. Men; på Kims siste instapost så ser vi dette godt. Han tenker ikke alltid like godt gjennom vinkling på kamera for å skjule ting eller fargelegging av bilder for å duse ned detaljer. Gjennom han får vi liksom virkeligheten.

Sånn jeg klarer se det på de bildene som de to tilsammen har lagt ut, så er stua like bred som sofaen (går fra hjørne og helt til veggen mot soveromsstua) Spisebordet står helt opp i salongen og TV står egentlig i enden av spisebordet og snus litt på når de sitter i sofaen. Vitrineskapet stenger halve åpningen mellom de to stuene og senga står helt til åpningen mot stua. Finnes det i det hele tatt gulvplass i det rommet? Dte er heldigvis litt rundt kjøkkenøya, men mer enn det klarer ikke jeg se. 

Det jeg vil fram til er at de nå har stablet alle de store møblene sine, pluss enda mer inn i ei stue som er mye mindre enn både Rødåsen og toppetasjen. Det hadde vært så utrolig gøy å få en skikkelig forklaring på hva de egentlig holder på med. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "berømte tidsklemma" hun skriver om...

I går viste SoMe at begge voksne gikk tur med barnevogner midt i det som, for folk flest, er arbeidstid. I dag viser hun på Snap at begge voksne er på babysvømming.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gi opp å kommentere på enkelte brukere her inne. Ikke kast bort tid/energi på sånt.

Sannheten taler for seg selv! Alle vet at det ikke er tidsklemme, alle vet at det er grov utnyttelse av mindreårige og at de omtrent er på jobb døgnet rundt for å tjene penger til mor, far/stefar. Alle med vettet i behold ser hvor grovt dette egentlig er. 

Alle vet også at det oppi alt dette kun er to ansvarlige og de må ta det fulle og hele ansvar; nemlig paprika og gekko. Det å i det hele tatt prøve å skyve ansvaret over på kg-brukere er bare så latterlig at det ikke er verdt å kommentere noe mer rundt den saken. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, FruRosa skrev:

I går viste SoMe at begge voksne gikk tur med barnevogner midt i det som, for folk flest, er arbeidstid. I dag viser hun på Snap at begge voksne er på babysvømming.

Nå er hun blogger da, om hun er en god en kan diskuteres, men bloggerene flest er vel ikke okkupert på jobb på den tiden.

Blir litt feil å sammenligne med "folk flest" og ikke de innenfor samme "bransje".

Alle bloggere kaller jo alt for jobb. Venninnelunch, neglefiksing, om de hadde blitt sponset av dreamzone så hadde de kalt soving for jobb også. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
10 timer siden, Tiara07 skrev:

Jammen, kan ikke mor la være å publisere privatlivet for å få mat på bordet da?!! Hun og mister perfect har alle mulige grunner - og muligheter - til å skaffe seg inntekt på andre måter! De velger selv å bidra til at folk snakker(!), både ved måten de fremstiller seg på snap etc, samt usannhetene til C. De kan stoppe dette når som helst de "VIL"! Slik de lever livet sitt, provoserer folk, og så lenge de selv legger ut om alt mulig, må de tåle at "firmaet" får kritikk! De fleste her er opptatt av barnas ve og vel, men hvis ingen sier noe i det hele tatt, så får det bare fortsette! Dette gjelder alle idioter som lever på barna sine! På sikt kan det komme lover og regler som regulerer dette. Ikke så mye å få gjort i en slik tråd, det er jeg enig i, men samtidig sitter de fleste som "publikum" og dømmer "sendingen", og det må være innafor! Mor og far sitter på alle verktøy som kan stoppe dette! Dessverre vil de ikke ta verktøyet i bruk, de skylder alt på andre; "ALT ER DE DUMME KRITIKERNES FEIL SOM IKKE LAR C OG K FÅ LOV Å LEVE PÅ LUFTSLOTT UTEN PROBLEMER!"

Er også enig at det tar litt av i kritikken, men igjen, så forstår jeg folk er provosert, og da er det vanskelig å la være å si noe. Det man også må huske på, er at det finnes sikkert noen av de som kritiserer her inne som kjenner/vet mer/er personlig involvert. De har i så fall gode grunner til å skrive det de skriver. Noen av de har sikkert også meldt fra til riktige instanser ;) 

Igjen, så vil jeg også svar enda engang til de som tror vi som kritiserer er her inne hele tiden (jeg skriver vi, selv om jeg ikke er den som kritiserer mest, men "NOEN" kaller oss for "dere" uansett hva vi mener...) ; Da kan jeg nemlig avsløre noe :) ; Vi er ikke her hele tiden!! 😱... Det tar max 2 min å lese gjennom nye innlegg, og det tar et par minutter å svar... Og til dere som bruker så enormt mye tid til å kritisere oss som kritiserer - hva gjør dere på hele dagen?? Og hvorfor så engasjert som 3. personer/forsvarere? Just asking :) 

Hvorfor kan ikke familien få bestemme selv hvordan de ønsker å leve? Om man ikke ønsker å leve i et land hvor alle har eiendomsrett over eget liv, bør man kanskje flytte til nord Korea. Jeg er veldig glad jeg lever i et samfunn hvor jeg selv kan bestemme hvordan jeg vil tjene penger og hva jeg vil jobbe med. 

Det du kaller løyner, vil jeg heller kalle forskjellige virkelighetsoppfatninger. 

Og det paprika gjør er jo ikke ulovlig heller. 

Når det kommer til eksponering kan den debatten taes i bloggbana tråden, alt annet i denne tråden er helt unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cati skrev:

Det er bare å gi opp å kommentere på enkelte brukere her inne. Ikke kast bort tid/energi på sånt.

Sannheten taler for seg selv! Alle vet at det ikke er tidsklemme, alle vet at det er grov utnyttelse av mindreårige og at de omtrent er på jobb døgnet rundt for å tjene penger til mor, far/stefar. Alle med vettet i behold ser hvor grovt dette egentlig er. 

Alle vet også at det oppi alt dette kun er to ansvarlige og de må ta det fulle og hele ansvar; nemlig paprika og gekko. Det å i det hele tatt prøve å skyve ansvaret over på kg-brukere er bare så latterlig at det ikke er verdt å kommentere noe mer rundt den saken. 

Ingen skyver ansvaret på kg brukere. Det jeg mener er at tråden her er en del av pakka som ikke er til barnas beste! Tråden gjør det ikke bedre, men verre. 

Jeg hadde blitt lei meg om jeg leste så mye fælt om familien min. Og nei det betyr ikke at jeg mener VP ikke gjør noe galt. De 2 der skulle selvfølgelig ikke utsatt dem for eksponeringen. Vi i denne tråden fortsetter jo bare det foreldrene begynner. 

Endret av Klink
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det interessant at noen mener vi ikke skal skrive om bloggeren pga barna hennes kan lese det. 

Så utenforstående skal beskytte barna mot mors levemåte? Ikke moren selv? Som er et voksent menneske med foreldreansvar! 

Hvis vp sine barn skal skånes må hun enten slutte blogge, eller endre tema, fremtreden og bloggstil fullstendig. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som et tillegg til min forrige post, hvorfor skal bloggere MED barn skånes mer for kritikk enn bloggere uten? Her må bloggerne selv ta ansvar! Bloggerjobb er kanskje ikke forenlig med å være foreldre da, alt er ikke for alle! 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kristanna skrev:

Og som et tillegg til min forrige post, hvorfor skal bloggere MED barn skånes mer for kritikk enn bloggere uten? Her må bloggerne selv ta ansvar! Bloggerjobb er kanskje ikke forenlig med å være foreldre da, alt er ikke for alle! 

Jeg syns alle burde skånes for spekulasjoner og latterliggjøring over tid. Skrive om bloggeren kan man gjøre uten små stikk og holde seg saklig uten å spekulere og være hånlig og ekle. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruRosa skrev:

Så koselig!👏🏻

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
47 minutter siden, Klink skrev:

Jeg syns alle burde skånes for spekulasjoner og latterliggjøring over tid. Skrive om bloggeren kan man gjøre uten små stikk og holde seg saklig uten å spekulere og være hånlig og ekle. 

Selvfølgelig. Men mye som blir skrevet her og i andre tråder om bloggere med barn er ikke latterliggjøring. Bloggerne bør heller ikke legge opp til spekulasjoner hvis de vil unngå det. Her er vel ikke vp så ille, men flere bloggere med barn som holder på med det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Monky skrev:

Så koselig!👏🏻

Selvsagt er det koselig at de gjør ting med barna sammen!

Men da må hun ikke bruke tidsklemma som unnskyldning for at hun ikke får gjort jobben sin (blogge).

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cati skrev:

👏👏👏👏👏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
17 timer siden, førstedamen skrev:

I enkle ord. Om jeg lager en tilsvarende tråd om deg og din familie. Tror du barna dine ville tatt skade av at de selv, klassekamerater, venner, familie, arbeidsgivere og fremmede kunne lese alt i tråden? 

Jeg tror absolutt denne tråden er skadelig for de involverte, da også barna. 

Dette kunne du glatt gjort om min familie, du ville ikke finne et eneste bilde på nett, ikke noe informasjon du ikke kunne fått lov å skrive side opp og side ned om. Tråden ville blitt gørrende kjedelig og ungene ville ikke tatt skade av det. Det er hele forskjellen. Paprika legger opp til disse trådene med å selge ungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...