Populært innlegg Minipilla Skrevet 15. september 2019 Populært innlegg #1981 Del Skrevet 15. september 2019 Jada - sikkert mye merkelig kritikk. MEN - det må virkelig være lov å stille et stort spørsmålstegn ved at to voksne hjemmeværende kan klage på tidsklemme. Helt alvorlig! 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 15. september 2019 #1982 Del Skrevet 15. september 2019 1 minutt siden, Minipilla skrev: Jada - sikkert mye merkelig kritikk. MEN - det må virkelig være lov å stille et stort spørsmålstegn ved at to voksne hjemmeværende kan klage på tidsklemme. Helt alvorlig! Med mange barn er det vel en del styr.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 15. september 2019 #1983 Del Skrevet 15. september 2019 Akkurat nå, Klink skrev: Med mange barn er det vel en del styr.... Sikkert. Men kun et barn 100%. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. september 2019 #1984 Del Skrevet 15. september 2019 Denne tråden er virkelig full av usaklig kritikk . 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menca Skrevet 15. september 2019 #1985 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg har tre unger, to på skole og er i permisjon med tredje som er like gammel som Camilla sin yngste. Jeg kan fint se en film på dagtid om jeg vil. Men jo,et par dager i uka kommer jeg i tidsklemma fordi alt skjer på en gang. Ikke kan jeg gjøre lekser med ungene når de ikke er hjemme,ei heller kjøre de på hver sin trening. Og ja,jeg kan godt lage ferdig middag,men ei kan jeg heller spise den for ungene mine når de er på skolen fordi vi skal rekke noe annet rett etterpå. Å ha tidsklemma trenger vel ikke bety at man har fullt opp hver eneste time i døgnet?? Da har i allefall jeg misforstått. Det er mye jeg ikke synes er riktig angående eksponering av barn, men det er vel egentlig også det eneste som jeg ser som "problemet" med Camilla. At hun er sammen med en som ikke er i min smaksboks,nei men så flott at det var en annen som liker han da! At hun ikke skriver om alt som går nedenom og hjem, ja hvorfor skal hun det? Om jeg hadde levd gjennom sosiale medier hadde jeg nok også etterstrebet å holde en fasade. Hvorfor er det krise? Jeg har flere bekjente som legger ut ting i hytt og gevær om hvor fantastisk ferien har vært, men jeg som kjenner de bakenfor skjermen har jo fått vite at det ikke er slik. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor man ønsker å fremstille noe som ikke egentlig er slik, men tar noen skade av det? Nei. De gjør faktisk ikke det. Og ikke kom og si at hun er influenser og lurer folk. Hun blogger om livet sitt. Hun selger en sjelden gang inn et reklameprodukt. Hun har dårlig rettskriving og lite interessant å komme med. Men gjør det noe?? Sitte her inne og klage på arbeidsmoral. Hvorfor? Hvorfor skal man la seg irritere av det? Fordi man ikke har en jobb man selv kan slurve på? Jeg hadde antakelig fått sparken i min jobb om jeg ikke leverer det jeg skal, men det gjør jo ikke hun, og ingenting av det hun gjør går vel utover noens arbeid eller? Jeg har gått fra å være veldig kritisk til Camilla til å nå tenke at det begynner å ta litt av her inne. Det ødelegger for en konstruktiv debatt når det skal slenges ut at Kim ikke smiler med tennene,de er sikkert så stygge. Eller at hun sier hun skal leve sunt men spiser loff. Det blir bare så idiotisk. Tenker man sikkert kan mene noe om akkurat slike ting og,men må vi virkelig slenge det ut på et forum? Hun velger selv å ikke dele noe med økonomien. Likevel legges det ut her. Og så? Som nevnt over,hadde hun skrevet om det hadde det garantert vært feil fordi det er for privat. Kan hun ikke egentlig bare få blogge om hav hun vil så lenge hun forholder seg korrekt til merking av f.eks reklame og lar barna få retten sin til privatliv? Resten synes hvertfall jeg det begynner å bli litt dumt å pirke på. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 15. september 2019 #1986 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) 9 minutter siden, Minipilla skrev: Sikkert. Men kun et barn 100%. Tja, hektisk likevel. Endret 15. september 2019 av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 15. september 2019 #1987 Del Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, Menca skrev: Jeg har tre unger, to på skole og er i permisjon med tredje som er like gammel som Camilla sin yngste. Jeg kan fint se en film på dagtid om jeg vil. Men jo,et par dager i uka kommer jeg i tidsklemma fordi alt skjer på en gang. Ikke kan jeg gjøre lekser med ungene når de ikke er hjemme,ei heller kjøre de på hver sin trening. Og ja,jeg kan godt lage ferdig middag,men ei kan jeg heller spise den for ungene mine når de er på skolen fordi vi skal rekke noe annet rett etterpå. Å ha tidsklemma trenger vel ikke bety at man har fullt opp hver eneste time i døgnet?? Da har i allefall jeg misforstått. Det er mye jeg ikke synes er riktig angående eksponering av barn, men det er vel egentlig også det eneste som jeg ser som "problemet" med Camilla. At hun er sammen med en som ikke er i min smaksboks,nei men så flott at det var en annen som liker han da! At hun ikke skriver om alt som går nedenom og hjem, ja hvorfor skal hun det? Om jeg hadde levd gjennom sosiale medier hadde jeg nok også etterstrebet å holde en fasade. Hvorfor er det krise? Jeg har flere bekjente som legger ut ting i hytt og gevær om hvor fantastisk ferien har vært, men jeg som kjenner de bakenfor skjermen har jo fått vite at det ikke er slik. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor man ønsker å fremstille noe som ikke egentlig er slik, men tar noen skade av det? Nei. De gjør faktisk ikke det. Og ikke kom og si at hun er influenser og lurer folk. Hun blogger om livet sitt. Hun selger en sjelden gang inn et reklameprodukt. Hun har dårlig rettskriving og lite interessant å komme med. Men gjør det noe?? Sitte her inne og klage på arbeidsmoral. Hvorfor? Hvorfor skal man la seg irritere av det? Fordi man ikke har en jobb man selv kan slurve på? Jeg hadde antakelig fått sparken i min jobb om jeg ikke leverer det jeg skal, men det gjør jo ikke hun, og ingenting av det hun gjør går vel utover noens arbeid eller? Jeg har gått fra å være veldig kritisk til Camilla til å nå tenke at det begynner å ta litt av her inne. Det ødelegger for en konstruktiv debatt når det skal slenges ut at Kim ikke smiler med tennene,de er sikkert så stygge. Eller at hun sier hun skal leve sunt men spiser loff. Det blir bare så idiotisk. Tenker man sikkert kan mene noe om akkurat slike ting og,men må vi virkelig slenge det ut på et forum? Hun velger selv å ikke dele noe med økonomien. Likevel legges det ut her. Og så? Som nevnt over,hadde hun skrevet om det hadde det garantert vært feil fordi det er for privat. Kan hun ikke egentlig bare få blogge om hav hun vil så lenge hun forholder seg korrekt til merking av f.eks reklame og lar barna få retten sin til privatliv? Resten synes hvertfall jeg det begynner å bli litt dumt å pirke på. Meget godt skrevet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. september 2019 #1988 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) 44 minutter siden, Minipilla skrev: Jada - sikkert mye merkelig kritikk. MEN - det må virkelig være lov å stille et stort spørsmålstegn ved at to voksne hjemmeværende kan klage på tidsklemme. Helt alvorlig! Spesielt etter denne helgen hvor kun en av fem har vært hos dem... Edit: det er tiden etter de kom hjem fra fjellet hun beskriver som tidsklemma. Da har de bare vært 3. Ingen lekser og ingen kjøring til fritidsaktiviteter, men helg og masse TVtitting (dokumentert i SoMe). Det er dette JEG reagerer på i alle fall, ikke det at hun evt har beskrevet en ettermiddag der alle er samlet som travel. Endret 15. september 2019 av FruRosa 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 15. september 2019 #1989 Del Skrevet 15. september 2019 1 time siden, FruRosa skrev: Spesielt etter denne helgen hvor kun en av fem har vært hos dem... Edit: det er tiden etter de kom hjem fra fjellet hun beskriver som tidsklemma. Da har de bare vært 3. Ingen lekser og ingen kjøring til fritidsaktiviteter, men helg og masse TVtitting (dokumentert i SoMe). Det er dette JEG reagerer på i alle fall, ikke det at hun evt har beskrevet en ettermiddag der alle er samlet som travel. Hvorfor plager det deg da? Jaja, da opplever vel hu det som tidsklemme, men det er vel det samme for deg det vel?!!? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunalee Skrevet 15. september 2019 #1990 Del Skrevet 15. september 2019 (endret) Mye usaklig kritikk? Men for f - hvorfor må de to (fyll inn passende ord) dokumentere absolutt alt i SoMe? Herregud, ser de ikke selv hvordan de framstår for andre? De tror de er big shots, men hva er realiteten da? Den er iaf godt dokumentert i denne tråden. Sorry altså, men folk ler av de bak ryggen på de irl. Endret 16. september 2019 av lunalee Skrivefeil 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 15. september 2019 #1991 Del Skrevet 15. september 2019 4 timer siden, Orly skrev: Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok? Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid ! Nei. Tidsklemme har man når man skal sjonglere jobb med barn/aktiviteter og andre gjøremål. Om f.eks to aktiviteter kræsjer på tidspunkt eller et foreldremøte kræsjer med en bursdag, så kalles det fortsatt ikke tidsklemme. De er to voksne, de har to biler, og de har fri hver dag året rundt. Da KAN man faktisk ikke skryte på seg en tidsklemme for å virke "normal". Da er det noe alvorlig galt med prioriteringene og evt viljen til å hjelpe hverandre med ansvaret. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. september 2019 #1992 Del Skrevet 15. september 2019 23 minutter siden, Clara80 skrev: Nei. Tidsklemme har man når man skal sjonglere jobb med barn/aktiviteter og andre gjøremål. Om f.eks to aktiviteter kræsjer på tidspunkt eller et foreldremøte kræsjer med en bursdag, så kalles det fortsatt ikke tidsklemme. De er to voksne, de har to biler, og de har fri hver dag året rundt. Da KAN man faktisk ikke skryte på seg en tidsklemme for å virke "normal". Da er det noe alvorlig galt med prioriteringene og evt viljen til å hjelpe hverandre med ansvaret. Javel , men du sitter heldigvis ikke på fasiten! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 15. september 2019 #1993 Del Skrevet 15. september 2019 40 minutter siden, Orly skrev: Javel , men du sitter heldigvis ikke på fasiten! "Foreldre slites mellom arbeidslivets og hjemmelivets krav" er definisjonen på tidsklemma. Det er jo litt rart å bruke denne betegnelsen når man ikke er i arbeid. Hun mener vel at livet med tidvis 5 barn er krevende, og det må hun selvfølgelig få lov til å synes. Men det hun beskriver er ikke tidsklemme. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 15. september 2019 #1994 Del Skrevet 15. september 2019 "Tidsklemme er en forholdsvis ny og populær betegnelse på en følelse av at tiden ikke strekker til for det en må gjøre eller ønsker å gjøre." https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tidsklemme Det er da snakk om prioriteringer her. Hvis de velger å bruke tid de skulle brukt på noe annet med å se på tv hele dagene, så er de IKKE i denne berømte tidsklemma. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. september 2019 #1995 Del Skrevet 16. september 2019 7 timer siden, Clara80 skrev: "Foreldre slites mellom arbeidslivets og hjemmelivets krav" er definisjonen på tidsklemma. Det er jo litt rart å bruke denne betegnelsen når man ikke er i arbeid. Hun mener vel at livet med tidvis 5 barn er krevende, og det må hun selvfølgelig få lov til å synes. Men det hun beskriver er ikke tidsklemme. Hun er jo i arbeid for bloggen er jobb. Men det er vel ikke bra nok det heller for dere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 16. september 2019 #1996 Del Skrevet 16. september 2019 12 minutter siden, Orly skrev: Hun er jo i arbeid for bloggen er jobb. Men det er vel ikke bra nok det heller for dere. Å ha en jobb utenfor hjemmet som innebærer 8 timer på en arbeidsplass hver dag. Med pendling / reising til og fra så er man kanskje vekke fra hjemmet 9-10 timer hver dag er noe helt annet enn å skrive 2-3 innlegg på en uke. Innlegg som verken er kvalitetssikret i forhold til stavefeil eller inneholder noe annet matnyttig. Ikke kom her å fortell meg at dette kan sammenlignes. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. september 2019 #1997 Del Skrevet 16. september 2019 23 minutter siden, Minipilla skrev: Å ha en jobb utenfor hjemmet som innebærer 8 timer på en arbeidsplass hver dag. Med pendling / reising til og fra så er man kanskje vekke fra hjemmet 9-10 timer hver dag er noe helt annet enn å skrive 2-3 innlegg på en uke. Innlegg som verken er kvalitetssikret i forhold til stavefeil eller inneholder noe annet matnyttig. Ikke kom her å fortell meg at dette kan sammenlignes. Dere skriver hun ikke er i jobb, det er feil for bloggen er jobb men ikke i følge dere tydeligvis . Merkelig det der altså, dere skal sitte på fasiten på alt og kritikken når stadig nye høyder. Må være flere som ikke er tatt av tidsklemmen av kritikerne også , siden de har tid til å skrive innlegg her i løpet av dagen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 16. september 2019 #1998 Del Skrevet 16. september 2019 25 minutter siden, Minipilla skrev: Å ha en jobb utenfor hjemmet som innebærer 8 timer på en arbeidsplass hver dag. Med pendling / reising til og fra så er man kanskje vekke fra hjemmet 9-10 timer hver dag er noe helt annet enn å skrive 2-3 innlegg på en uke. Innlegg som verken er kvalitetssikret i forhold til stavefeil eller inneholder noe annet matnyttig. Ikke kom her å fortell meg at dette kan sammenlignes. At ikke noen forstår dette er for meg en gåte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 16. september 2019 #1999 Del Skrevet 16. september 2019 1 minutt siden, BethD skrev: At ikke noen forstår dette er for meg en gåte Det handler vel mer om hva man vil forstå 😉 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. september 2019 #2000 Del Skrevet 16. september 2019 48 minutter siden, BethD skrev: At ikke noen forstår dette er for meg en gåte Ikke forstår? Det handler mer om at flere her skriver at hun ikke har jobb, at man selv mener blogging ikke er jobb betyr ikke at man har rett. At man ikke forstår at blogging er jobb er for meg en gåte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg