Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Bortkasta markedsføringskroner der ja..

Sånn apropos bortkasta markedsføringskroner så var vel Kielturen som erstatta Vegastur også sponset. Jeg tviler sterkt på at Color Line opplevde stor økning i antall bookinger etter at Camilla og Kim var på tur...:unsure:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Christiane_W skrev:

Sånn apropos bortkasta markedsføringskroner så var vel Kielturen som erstatta Vegastur også sponset. Jeg tviler sterkt på at Color Line opplevde stor økning i antall bookinger etter at Camilla og Kim var på tur...:unsure:

Han fikk nok tak i slike gratiskoder for selve turen, som de fleste kan få tak i. Enten ved handling over 1500 i utvalgte butikker eller de som fergeselskapet selv gir ut🤔

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skrottefar skrev:

Er merket med spons ja, men men, de liker vel å kaste bort sine markedsføringskroner der oppe i Vestlia da regner jeg med, VP gjør de nok en bjørnetjeneste der, for Vestlia vil ikke være et sted jeg vil besøke og legge igjen mine kroner 😎

Skal ikke alle SoMe kanalene merkes? Og det fra første stund?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marriet skrev:

Hun har visst sletta hele setningen fra IG nå🤗 

Var det den setningen som ble til "hotellet tilbyr aktiviteter for alle stakkars", endret til "hotellet tilbyr aktiviteter for alle aldere", så til "hotellet tilbyr aktiviteter for alle aldre"?

Endret av FruRosa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Konabakmannen skrev:

Skal ikke alle SoMe kanalene merkes? Og det fra første stund?

Jo!

Og ikke lov å vise alkohol på bilder fra stedet.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marthes skrev:

Setter ikke vestlia i godt lys dette her. Vurderer å sende Mail og takke for meg som kunde! Har vært der mange ganger men nå ønsker jeg ikke mer. 

Håper du gjør det. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skrottefar skrev:

Er merket med spons ja, men men, de liker vel å kaste bort sine markedsføringskroner der oppe i Vestlia da regner jeg med, VP gjør de nok en bjørnetjeneste der, for Vestlia vil ikke være et sted jeg vil besøke og legge igjen mine kroner 😎

De første innleggene var ikke merket spons, det er tipset forbrukertilsynet

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruRosa skrev:

Var det den setningen som ble til "hotellet tilbyr aktiviteter for alle stakkars", endret til "hotellet tilbyr aktiviteter for alle aldere", så til "hotellet tilbyr aktiviteter for alle aldre"?

Det stemmer nok. Jeg så kun "tilbyr aktiviteter i/for alle sjangler". Og det som står nå selvsagt. Skal ikke være lett gitt 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marriet skrev:

Det stemmer nok. Jeg så kun "tilbyr aktiviteter i/for alle sjangler". Og det som står nå selvsagt. Skal ikke være lett gitt 😅

Nei den der var skikkelig vrien, gitt 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Hvis denne «jobbe-spa-turen» til Vestlia virkelig er sponset, må de da føle seg nokså snytt. Knappe 200 likes på IG.

Frøken grønnsaks egenreklame for tjenester har resultert i 133 likes.

Er det tid for å undersøke om Narvesen ansetter folk? 

Facebookoppdatering om nytt blogginnlegg ligger på 2-3 likes

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at turen til Vestlia var sponset (hvordan de har fått til dette er jo et under i seg selv). Da tenker jeg at godeste Frk Paprika må ta seg et annonsering for dummies kurs rimelig lynkjapt for ca 10% av snappene og insta innleggene har vært merket på denne turen. I tillegg er alkohol med i diverse sammenhenger noe det ikke er lov til å gjøre. Har de virkelig ikke fått dette med seg??!?!

Endret av Minipilla
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnattingen er sikkert sponset. Men så kommer resten da, så vinningen går opp i spinninga. Hotellet hadde vel uansett et ledig rom, og Paprika paret var ledige og fleksible. Er jo ikke akkurat en helg det er snakk om her heller. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Minipilla skrev:

Ser at turen til Vestlia var sponset (hvordan de har fått til dette er jo et under i seg selv). Da tenker jeg at godeste Frk Paprika må ta seg et annonsering for dummies kurs rimelig lynkjapt for ca 10% av snappene og insta innleggene har vært merket på denne turen. I tillegg er alkohol med i diverse sammenhenger noe det ikke er lov til å gjøre. Har de virkelig ikke fått dette med seg??!?!

Dere må ta det videre til rette instanser, hjelper lite å skrive her

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Minipilla skrev:

Send mail til hotellet, så får dere nok svar på det spørsmålet! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trua skrev:

Facebookoppdatering om nytt blogginnlegg ligger på 2-3 likes

Og dette er vel et ganske klart eksempel på rekkevidden av hennes lesere. På instagram også -det er mellom 15-600 likes -sjelden mer enn rundt 200. (inkludert familie og venner). Så at paprika har over 42000 aktive følgere er selvsagt fullstendig feilaktig tall -og kommer fra den tiden man lett kunne kjøpe seg følgere.

Problemet er at firmaer som de kontakter for å få spons av blir henvis til at bloggeren har over 42000 følgere. Og man finner jo ikke en offesiell statistikk over antall lesere på bloggen -som trolig ligger på samma antall som antall likes -dvs langt under hva mange "ukjente" har av aktive følgere og lesere. Men det blir å være uærlig i sin "markedsføring" når man fremlegger sin rekkevidde/antall følgere/lesere for å få spons -og det burde bli strammet inn på.

(Og så må paprika huske på at sponsa hotell og danskebåtenturer IKKE gir noe som helst penger til regninger og mat. Hun får en "gratis" opplevelse som hun så må huske å betale 30% skatt av. Dvs; "Får" hun et opphold på Vestlia til en verdi av 5000, så sitter hun egentlig igjen med en opplevelse rikere og 1500 kr fattigere.. Men fint at hun kan kose seg med aktiviteter i alle sjangler -enetse jeg synes er bra her er at barn ikke er involvert i sammensuriumet av sponsa innlegg, bilder av øl og innlegg hvor det er glemt å merkes -hvor vanskelig er det å finne sin lille #rekalme??

Endret av Cessa74
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...