Gisse Skrevet 21. august 2019 #361 Del Skrevet 21. august 2019 1 time siden, Skrottefar skrev: Jeg regnet med at det var noe sånt ja......i tillegg så kommer MA med et par grunner i innlegget sitt på bloggen, https://metteask.blogg.no/jeg-vil-betale-huseyin.html, om hvordan hun ser det for seg: MA må vel uansett skatte av hele beløpet? Så får hun heller gi litt ekstra lommepenger til mann og barn? 😳 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 21. august 2019 #362 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Og hun må vel også betale mva? Det virker det ikke som hun har tanker for overhodet. Noe sier meg at det vil komme et økonomisk smell hos henne etterhvert også. Endret 21. august 2019 av Veslefrikk 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 21. august 2019 #363 Del Skrevet 21. august 2019 Virker jo særdeles lite gjennomtenkt. Skal hun begynne å lønne mann og datter kommer det skatt og diverse andre kostnader på dette... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 21. august 2019 Populært innlegg #364 Del Skrevet 21. august 2019 Har ikke lest innlegget det refereres til, men hvis man tror at man kan SPARE penger ved å sluse noe av overskuddet over på medlemmer av egen familie, så mangler man rett og slett helt grunnleggende forståelse for hvordan forretningsdrift fungerer. En evt skattefordel vil bli slukt i rekordfart av avgiftsnivået på ansatte alene, for ikke å snakke om det faktum at hun bruker penger på personer som overhodet ikke tilfører bedriften noen inntekt. At familien legger til rette for at hun skal blogge, er ikke det samme som at hun uten videre kan utgiftsføre den samme tilretteleggingen for å oppnå skattelette/mindre overskudd. Den eneste måten dette kan bli en besparelse/ fordel, er dersom familien hennes fakturerer henne for utførte tjenester via et ENK, for så å tilbakeføre de samme pengene under bordet til henne, eller gjennom felles goder som f.eks flybilletter. Men da opererer man naturligvis langt utenfor lovens rammer, og det ville vært usedvanlig idiotisk å blogge om en slik ordning. Om ikke annet viser det viktigheten av å velge de rette rådgiverne når man forsøker å drive business. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gisse Skrevet 21. august 2019 #365 Del Skrevet 21. august 2019 3 timer siden, Veslefrikk skrev: Og hun må vel også betale mva? Det virker det ikke som hun har tanker for overhodet. Noe sier meg at det vil komme et økonomisk smell hos henne etterhvert også. Hun er nok ikke mva registrert enda... Må ha tjent over 50 000 de siste 12 mnd vel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 21. august 2019 #366 Del Skrevet 21. august 2019 Men dere har jo misforstått! Hun skriver at hun har økonomiske problemer, men hun KLARER seg jo, det er bare det at regningene hoper seg opp. Kjempegod økonomisk rådgivning der altså. Man kan da la vær å betale regninger, så har man jo allverdens penger som til og med kan deles ut! 🙄 Dum - dummere - dummest. Vi har mistet mye på veien i likestillingskampen. I følge MA ser det ut som om vi har mistet alt. Er dette holdningene hun har fått, vil jeg tro at hun vil ha lettere for å integrere seg i Tyrkia enn mannen vil i Norge. Skulle ikke lese mer på den bloggen, men togkræsjet ble for stort. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 21. august 2019 #367 Del Skrevet 21. august 2019 Og i tillegg til det flere skriver, så skal det betales arbeidsgiveravgift om man skal lønne noen. Om vedkommende bor i et annet land spiller heller ingen rolle, skattes skal det åkkesom. https://www.skatteetaten.no/person/utenlandsk/skal-du-arbeide-i-norge/skattekort/kildeskatt-pa-lonn/ Frikort for ungdom, 55 000 eller mindre: https://www.skatteetaten.no/satser/fribelop-for-ungdom/ For alle andre er det småbeløp før det skal skattes. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/frikort/frikort-eller-skattekort/ Spons (klær, vesker, etc) skal det skattes av. (jmf annen blogger, tror det var Anne Brith selv, som skrev i boka si om hvordan man har luksusvesker og dyre klær, men ikke penger til regninger..) For å tjene penger, så må det andre type avtaler til. For eksempel betalte innlegg, som selvfølgelig skal skattes av. https://www.tv2.no/a/9810795/ La oss si vanlige bloggere tjener 10 000-30 000 på et innlegg. Av dette skal det skattes av, settes av til pensjon, utgifter for innlegget, etc. Tar man det ut som lønn skal det også betales arbeidsgiveravgift, så skal det skattes av personen som får lønna. Arbeidsgiveravgift: https://www.skatteetaten.no/satser/arbeidsgiveravgift/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gisse Skrevet 21. august 2019 #368 Del Skrevet 21. august 2019 2 timer siden, tranedatter skrev: La oss si vanlige bloggere tjener 10 000-30 000 på et innlegg. Av dette skal det skattes av, settes av til pensjon, utgifter for innlegget, etc. Tar man det ut som lønn skal det også betales arbeidsgiveravgift, så skal det skattes av personen som får lønna. Arbeidsgiveravgift: https://www.skatteetaten.no/satser/arbeidsgiveravgift/ I et enkeltpersonforetak regnes man ikke som ansatt men kan ta ut så lite/mye av overskuddet man vil, man kan heller ikke ha ektefelle som ansatt, så hun trenger ikke å tenke på noe arbeidsgiveravgift. Jeg regner også med at inntekten ikke er den aller største enda, men at hun kan føre opp ganske mange utgifter, telefon/internett/kamera/PC/reiser osv og dermed vil hun ikke ha så stort overskudd og dermed heller ikke skatte noe særlig. Siden de er gift så ville det vært mer naturlig at hun lot bloggpengene gå til reiser/hotell osv som begge nyter godt av, ikke "lønn til ektefelle". Og dattera bor gratis, det burde vel være "lønn nok"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 21. august 2019 #369 Del Skrevet 21. august 2019 På 20.8.2019 den 16.18, Adrielle skrev: Har vanskelig for å se at dette ABIP har noen annen funksjon enn å skaffe Anne Brith Davidsen noen kroner. Synes bare synd på denne blåøyde gjengen, loppet for tusenvis, og som alle går rundt og tror at de er millionærer om et par år. Det er i grunner trist. De legger mye arbeid i dette men de aller fleste vil man ikke høre noe særlig om. MA ligger blant de øverste 20 og tjener visstnok allerede greit på bloggen sin. Men hva med alle de andre, 50 til 70 eller hvor mange de er, hva med de? De vil nok sitte skuffet igjen uten millionlønninger og røde løpere. Det føles uetisk og det er ikke marked for så mange helt vanlige mennesker.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattetigeren Skrevet 22. august 2019 #370 Del Skrevet 22. august 2019 Er enig i dette. Hva med de andre som er lurt inn i ABD sitt opplegg ? Får de noe igjen? Lærer de noe ? Hva er opplegget med rød løper? Er de A- kjendiser eller D--kjendiser? Tror heller ikke sjefen er kjendis! Blir de noengang det ? Jeg Klarer ikke å finne ut her hvem de andre er , foruten MA og WL . Ligner litt på en sekt dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AstridK Skrevet 22. august 2019 #371 Del Skrevet 22. august 2019 38 minutter siden, Kattetigeren skrev: Er enig i dette. Hva med de andre som er lurt inn i ABD sitt opplegg ? Får de noe igjen? Lærer de noe ? Hva er opplegget med rød løper? Er de A- kjendiser eller D--kjendiser? Tror heller ikke sjefen er kjendis! Blir de noengang det ? Jeg Klarer ikke å finne ut her hvem de andre er , foruten MA og WL . Ligner litt på en sekt dette. Hei, det tror jeg du vet svaret på selv. Brukeren din ble opprettet for én måned siden, og det eneste du har kommentert, er kritiske innlegg om AB og ABIP. Gjerne litt provoserende ting, som at AB ser gammel ut osv. slik at flere hiver seg på diskusjonen. Selv om oppmerksomheten blir trukket til disse bloggene, ved at emnene stadig blir bumpet, så vil ingen seriøse aktører assosieres med dette tullet, og alle andre vil kun tenke at dere er latterlige. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattetigeren Skrevet 22. august 2019 #372 Del Skrevet 22. august 2019 Vet ikke helt hva du mener men jeg følger og leser her om ABD siden jeg har en nevø som hadde tenkt å melde seg på et bloggkurs. Han er heldigvis kommet på bedre tanker . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moncabang Skrevet 22. august 2019 #373 Del Skrevet 22. august 2019 På 2.8.2019 den 13.47, Pust skrev: Coach, slangeoljeselger, livsløgnpredikant ... Han lever i alle fall av å svindle naive mennesker. I bunnen har han «the secret»*, troen på at man får det som man vil - bare man tror nok og hardt, så vil universet fange det opp og gi deg det (sic!). Litt som Livets ord i Sverige, og nå også ABIP. Det handler om å lure penger fra de som trenger hjelp, de som savner noe i livet, de som er ensomme, de som er litt naive. TR er i tillegg godt hjulpet av et godt utseende. Men flink til å lure andre er han, så sånn sett er han en influencer. * The secret https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(book) https://medium.com/swlh/when-a-skeptical-behavioural-scientist-goes-to-a-tony-robbins-event-e122062798f4 https://www.headstuff.org/topical/science/heres-tony-robbins-definitely-not-guru/ https://www.forbes.com/sites/larissafaw/2018/03/02/the-scam-of-millennial-motivational-coaches/ Morsomt at du linker til en artikkel hvor skribenten først mener at han først er en slangeoljeselger, men gjennom artikkelen ganske tydelig skriver at han anbefaler Robbins sine eventer😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. august 2019 #374 Del Skrevet 23. august 2019 Det jeg ikke forstår, er at bare en har gått på dette kurset, så er en influencer? Jeg trodde at det var de som hadde mest besøk på bloggene sine, som var influencere, men kanskje jeg har misforstått litt. Det er hvertfall en av disse kursdeltakerne som er veldig ivrig på å kalle seg nettopp det. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 23. august 2019 #375 Del Skrevet 23. august 2019 3 timer siden, Honey Dew skrev: Det jeg ikke forstår, er at bare en har gått på dette kurset, så er en influencer? Jeg trodde at det var de som hadde mest besøk på bloggene sine, som var influencere, men kanskje jeg har misforstått litt. Det er hvertfall en av disse kursdeltakerne som er veldig ivrig på å kalle seg nettopp det. Jeg forstår det heller ikke. Og hvis vi tenker på den samme deltageren så kaller hun det en jobb. Hun er ikke en influencer, og det er ingen jobb!!! Det er en hobby som noen få klarer å livnære seg av fordi verden er full av tullinger som kjøper driten de reklamerer for. 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 23. august 2019 #376 Del Skrevet 23. august 2019 1 time siden, Lille_Krokodille skrev: Jeg forstår det heller ikke. Og hvis vi tenker på den samme deltageren så kaller hun det en jobb. Hun er ikke en influencer, og det er ingen jobb!!! Det er en hobby som noen få klarer å livnære seg av fordi verden er full av tullinger som kjøper driten de reklamerer for. 😳 Det må jo være en av Norges kjedeligste blogger. De samme bildene om igjen og om igjen. Den samme posituren, kikkende ut av vinduet med tekoppen løftet opp mot munnen. Litt variasjon kunne vel vært lurt. I tillegg blir jeg litt oppgitt hver gang hun snakker om kolleksjonene sine, nå sist om bluse- og skjortekolleksjonen. Hun har ihvertfall misforstått betydningen av ordet kolleksjon. Og i dag tok jeg meg tid til å se på «fredagspraten» hennes og var faktisk nødt til å se den en gang til for å se om jeg hørte feil, men hun brukte ordet «veldig» nesten 30 ganger på få minutter. Så det er ikke bare billedbruken som må varieres hvis hun ønsker å holde på leserne sine, litt variasjon i ordene er heller ikke så dumt. Forøvrig så fortalte en av stalljentene våre at ungdommer pleier å se på YouTube-videoer med henne (sminkevideoer) på fester og le og gjøre narr av henne. Hun er på vei til å bli en som folk gjør narr av og ler av og det er jo forferdelig trist. Men til syvende og sist er jeg sikker på at AB kunne forutsi mye av dette og derfor har utnyttet denne damen på det groveste. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. august 2019 #377 Del Skrevet 23. august 2019 22 minutter siden, Veslefrikk skrev: Det må jo være en av Norges kjedeligste blogger. De samme bildene om igjen og om igjen. Den samme posituren, kikkende ut av vinduet med tekoppen løftet opp mot munnen. Litt variasjon kunne vel vært lurt. I tillegg blir jeg litt oppgitt hver gang hun snakker om kolleksjonene sine, nå sist om bluse- og skjortekolleksjonen. Hun har ihvertfall misforstått betydningen av ordet kolleksjon. Og i dag tok jeg meg tid til å se på «fredagspraten» hennes og var faktisk nødt til å se den en gang til for å se om jeg hørte feil, men hun brukte ordet «veldig» nesten 30 ganger på få minutter. Så det er ikke bare billedbruken som må varieres hvis hun ønsker å holde på leserne sine, litt variasjon i ordene er heller ikke så dumt. Forøvrig så fortalte en av stalljentene våre at ungdommer pleier å se på YouTube-videoer med henne (sminkevideoer) på fester og le og gjøre narr av henne. Hun er på vei til å bli en som folk gjør narr av og ler av og det er jo forferdelig trist. Men til syvende og sist er jeg sikker på at AB kunne forutsi mye av dette og derfor har utnyttet denne damen på det groveste. Det der er utrolig trist Disse ungdommene burde lært seg folkeskikk 😡 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 23. august 2019 #378 Del Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Det der er utrolig trist Disse ungdommene burde lært seg folkeskikk 😡 Det er jeg enig i og det sa jeg ganske klart i fra om til henne også. Sa jeg var skuffet, og jeg tror hun fikk et litt annet syn på det. Men dessverre tror jeg ikke at de er de eneste i den alderen som morer seg over det samme. Disse her hadde blitt oppmerksomme på henne via Jodel og da er de garantert ikke alene. Trist. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 23. august 2019 #379 Del Skrevet 23. august 2019 22 minutter siden, Honey Dew skrev: Det der er utrolig trist Disse ungdommene burde lært seg folkeskikk 😡 Absolutt, men så har vi godt voksne som Anne Brith som legger henne på huggestabben og liksom ler av henne på Snap og sier hun skal bli modell. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 23. august 2019 #380 Del Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, minister-mio skrev: Absolutt, men så har vi godt voksne som Anne Brith som legger henne på huggestabben og liksom ler av henne på Snap og sier hun skal bli modell. Jeg forstår at enkelte kan bli blendet av lovnader om gull og grønne skoger. Det å utnytte mennesker som sliter, ta pengene deres og deretter gjør narr.... Fy fader, hun skulle vært stilt til veggs av media så det sang!!! Den mobbingen kan gjøre så utrolig stor skade for en person som ikke er helt frisk i utgangspunktet. Men det driter vel AB i.... For ei... SKLØTTE!!!!!!! 🤬🤬🤬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg