Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

På 4.8.2019 den 9.55, Ellenn skrev:

Jeg hadde i hvert fall følt meg grundig lurt, eller kanskje mest dum. Se bare på videoen til WL hvor hun stolt forteller at hun er en av ti utvalgte, som skal være så heldig å få hjelp av ABD i et helt år..også blir de bare flere og flere. 

Man kan jo lure, etter som 3 av de som har trekt seg er fra den 1. gruppa.. og 1 fra gruppe 2..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Samen skrev:

Man kan jo lure, etter som 3 av de som har trekt seg er fra den 1. gruppa.. og 1 fra gruppe 2..

Er det allerede 4 deltagere som har trukket seg? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Isild skrev:

Er det allerede 4 deltagere som har trukket seg? 

Jeg ville vel tippet at det er flere, men hvem vet. Det er uansett nedslående å se at den som har hatt størst suksess så langt, er den som er villig til å dele det mest intime i blogg og SoMe. Annonsørene (via annonsebyrået Blogghuset ?) er allerede på plass hos den ene ABIPeren som villig har eksponert mest av sitt private liv og sine barn. Av en eller annen grunn tror bloggere det er "innafor" å eksponere umyndige verbalt/skriftlig, bare de passer på å anonymisere bildene av de samme.

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pust skrev:

Jeg ville vel tippet at det er flere, men hvem vet. Det er uansett nedslående å se at den som har hatt størst suksess så langt, er den som er villig til å dele det mest intime i blogg og SoMe. Annonsørene (via annonsebyrået Blogghuset ?) er allerede på plass hos den ene ABIPeren som villig har eksponert mest av sitt private liv og sine barn. Av en eller annen grunn tror bloggere det er "innafor" å eksponere umyndige verbalt/skriftlig, bare de passer på å anonymisere bildene av de samme.

 

Jeg syns det rett og slett er litt trist at "suksesshistorien" er nok en blogg som utleverer privatlivet til både seg selv og sine barn. Litt "arvtageren" til AB hun der. 

Hvem er annonsørene forresten ? (Ellos vet jeg om) Annonsører som sponser cllickbait- blogger mister meg. Konsekvent. Jeg mister tillilten til at de vet hva de holder på med i markedsavdelingen (og dermed sikkert også på andre områder) 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns det rett og slett er litt trist at "suksesshistorien" er nok en blogg som utleverer privatlivet til både seg selv og sine barn. Litt "arvtageren" til AB hun der. 

Hvem er annonsørene forresten ? (Ellos vet jeg om) Annonsører som sponser cllickbait- blogger mister meg. Konsekvent. Jeg mister tillilten til at de vet hva de holder på med i markedsavdelingen (og dermed sikkert også på andre områder) 

De jeg har sett (før jeg kuttet ut bloggen helt etter siste Tyrkiabesøk) er Fitliving, SparKjøp og Ellos, men det er kanskje flere. Trashprodukter uten miljøprofil eller kvalitet.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det faktisk er flere titalls deltagere på dette kurset, så er det muligens betimelig å spørre seg hvor - og ikke minst hvem - de andre 50 - 60 er? KG har mange øyne i influencerverden, men det er altså ingen her som ser ut til å ha plukket opp de andre fremadstormende påvirkerne. Ikke at alle må få sin egen tråd på KG for å være vellykket, selv om det ser ut til å være en del av kursopplegget. Men om man skal leve av å blogge, så må man jo være kjent for et større antall mennesker? Det er bare et par stykker av de angivelig over 70 deltagerne som har fått noen rekkevidde på det de produserer.

Det er kanskje tidlig i kurset å forvente seg et stort antall stjerneskudd i offentligheten?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille_Krokodille

Jeg var inne og så på bloggen til WL i går, og jeg fikk litt vondt i magen. Alle bildene der hun står og stirrer ut av vinduet mens hun beskriver veien mot kjendiseri og suksess... En del av meg håper at hun skal lykkes, men en annen del av meg tenker at dette kommer ikke til å ende bra... Bortsett fra AB da, som får fylt opp lommeboka litt. 

At hun har samvittighet til å flå og utnytte folk på denne måten. 🤬🤬🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samvittigheten til AB finnes sikkert et sted,  når den "banker" på dytter hun den bare vekk for penger og suksess betyr så uendelig mye mer for henne. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Jeg var inne og så på bloggen til WL i går, og jeg fikk litt vondt i magen. Alle bildene der hun står og stirrer ut av vinduet mens hun beskriver veien mot kjendiseri og suksess... En del av meg håper at hun skal lykkes, men en annen del av meg tenker at dette kommer ikke til å ende bra... Bortsett fra AB da, som får fylt opp lommeboka litt. 

At hun har samvittighet til å flå og utnytte folk på denne måten. 🤬🤬🤬

AB sier litt sånn "Bare vent og se" når det gjelder WL. 

Ja, vi får se da. 

Jeg var innom bloggen hennes et par ganger av nysgjerrighet (og åpen for at noen av disse nye voksenbloggerne kunne fenge)  - men la fra meg mitt siste klikk etter innlegg om "nettroll". Jeg orker ikke flere blogger om hat og nettroll -  uansett om nettrollene er ekte eller fantasitroll. 

Bloggen er ikke spesiellt bra ellers heller. Kanskje andre ser noe jeg ikke ser, men jeg ønsker henne masse lykke til. Håper hun lykkes jeg også (for hvis hun ikke får til dette her, så tror jeg kanskje hun vil ta det tungt. Hun har veldige forventninger, har tatt seieren litt på forskudd, og hun har tydeligvis  vokst enormt på dette (personlig ) så langt.

Endret av Isild
Skrivefeil som vanlig..
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Fallhøyden kan bli så stor... Hun går ut til alle og sier at hun «jobber som influencer», at hun er på vei til å bli kjendis, at ballen hr begynt å rulle. Desverre tror jeg mye av lesertallene bunner i «togkrasj-effekten». Jeg mener virkelig ikke å være slem, men hvor mange innlegg er det mulig å lage om «jeg har hatt det vondt, men nå er jeg mer bestemt enn noen gang og skal klare det!»? Det går på rullering av samme tekst og de samme bildene. 

Og nei, jeg er ikke noe nettroll. Men det burde ikke vært lov å lure folk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Fallhøyden kan bli så stor... Hun går ut til alle og sier at hun «jobber som influencer», at hun er på vei til å bli kjendis, at ballen hr begynt å rulle. Desverre tror jeg mye av lesertallene bunner i «togkrasj-effekten». Jeg mener virkelig ikke å være slem, men hvor mange innlegg er det mulig å lage om «jeg har hatt det vondt, men nå er jeg mer bestemt enn noen gang og skal klare det!»? Det går på rullering av samme tekst og de samme bildene. 

Og nei, jeg er ikke noe nettroll. Men det burde ikke vært lov å lure folk på den måten.

Lesertallene har jo allerede begynt å falle og hun er ikke lenger på topp-100 listen til Blogg.no

Tragisk at et voksent menneske kan bli så blind og ønske så sterkt å bli kjendis og influenser at hun ofrer alt.

 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Veslefrikk skrev:

Lesertallene har jo allerede begynt å falle og hun er ikke lenger på topp-100 listen til Blogg.no

Tragisk at et voksent menneske kan bli så blind og ønske så sterkt å bli kjendis og influenser at hun ofrer alt.

Hun har flyttet fra Blogg.no til eget domene. Vanlig strategi blant bloggere som ikke vil ha lett tilgjengelige lesertall.

 

Sitatet er ryddet for persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
18 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hun har vel barn som er i den litt «flaue» alderen også og morens altoppslukende ønske om å bli Norges største influenser må være pinlig for dem. 

Ja, og hun har visst forberedt dem på hvordan tilværelsen blir når hun blir kjendis og kjent igjen på gata osv... 

Jeg tenker at det kan godt hende hun blir gjenkjent på gata, men kanskje ikke på den måten hun ser for seg... 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å skrive mer i tråden om MA, ei heller lese bloggen hennes. "Suksessmetoden" er jo enkel; få en tråd på KG, la tråden holde seg varm, bruke det som skrives til blogginnlegg, og favoritten blogginnlegg på blogginnlegg om "hatet", som bloggeren selvsagt ikke bryr seg om 🙄

Niks, gidder ikke mer.

Fatter ikke hvordan hun kan bli en toppblogger? Klikkåter, søndagsmiddager, selfier og trutmunn, motstridende, too much information,og "sånn møtes vi på midten" (hans), drama fra KG. Nei, bloggeren er ikke 19 år, jeg er selv i aldersgruppen hennes og finner dette dørgende kjedelig. Ser dessverre ikke hvordan hun skal klare å holde bloggen interessant, fantasien har jo allerede forsvunnet, det går opp og opp igjen med det samme rælet. 

Men det lærer vel deltakerne på kurset. Er spent på om noen av deltakerne våger å være kritisk - de risikerer jo å bli hengt ut offentlig. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 6.21, Isild skrev:

Er det allerede 4 deltagere som har trukket seg? 

 

Interessant! Og interessant å høyre deres versjon!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Kattetigeren skrev:

 

Interessant! Og interessant å høyre deres versjon!

Tviler på at noen av dem tør å uttale seg negativt pm AB offentlig. De fleste har jo fått med seg hvordan hun håndterer denslags.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke vi får høre uttalelser fra de som evt har sluttet på kurset. Håper kursledelsen har håndtert det profft bare -  at (hvis) noen har sluttet. 

Husker jeg tenkte "lurer på hva som vil skje når de første konfliktene melder seg mellom deltagere og AB". Hun er vel ikke mest kjent for god konflikthåndtering. Et så langvarig kurs med så høye forventninger (pga målrettet "innsalg" om kjendiseri og million)  må jo nødvendigvis ende med endel "avvik" til slutt ift faktisk resultat for noen av disse. 

#villedetikkenok

Endret av Isild
La til et ord
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Felis skrev:

Det er veldig interessant hvis Anne Brith oppfordrer deltakerene på kurset til å starte tråder om seg selv på KG, gjerne med et provoserende førsteinnlegg. Selv har hun et helt kapittel viet Kvinneguiden i boka si, titulert Septiktanken. Hun har også anmeldt både forumansvarlig og teamleder. Men nå sender hun sine mer eller mindre skjøre elever rett inn i ... septiktanken? Burde hun ikke advare på det sterkeste mot dette?

Noe foregår iallefall. 

Det går ikke an å kalle det tilfeldig at så mange nye brukere herjer i de samme nyopprettede trådene - om blogger vi aldri har hørt om før - som alle viser seg å være deltagere. 

 

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...