Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Kjerring25 skrev:

Det står jo der at bloggere kan være influencere. Så det er nok ikke beskyttet tittel og alle kan hete det. 

Jepp. Kunstner er heller ingen beskyttet tittel. Hvem som helst kan kalle seg det, uten at det betyr at de kan regne med å kunne leve av det. :)

 

Endret av Malum
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Malum said:

Jepp. Kunstner er heller ingen beskyttet tittel. Hvem som helst kan kalle seg det, uten at det betyr at de kan regne med å kunne leve av det. :)

 

Det skal veldig godt gjøres å leve av noe «kunstnerisk» og «det kreative». Da handler det som regel om talent, riktig alder, gode sosiale evner, og rett og slett flaks! Folk som sitter hjemme og ikke treffer andre så ofte, pluss sliter psykisk og fysisk, kan ikke være så sterke sosialt for å «lese» andre og påvirke store masser med folk. Kun min mening. Mulighens jeg tar feil..🙄

Tenker nå Tony Robbins som syk og ustabil bable om elendighet i livet🙄 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kjerring25 skrev:

Det skal veldig godt gjøres å leve av noe «kunstnerisk» og «det kreative». Da handler det som regel om talent, riktig alder, gode sosiale evner, og rett og slett flaks! Folk som sitter hjemme og ikke treffer andre så ofte, pluss sliter psykisk og fysisk, kan ikke være så sterke sosialt for å «lese» andre og påvirke store masser med folk. Kun min mening. Mulighens jeg tar feil..🙄

Tenker nå Tony Robbins som syk og ustabil bable om elendighet i livet🙄 

Det å skape en blogg som fenger handler jo mye om kreativitet. For å nå langt må man skille seg ut, vise fram noe ikke alle andre har. Som influenser må man i tillegg ha en markant personlighet, og evne til å inspirere andre. Bloggkonseptet begynner å bli gammelt. Markedet er nokså mettet, så å nå langt som blogger i våre dager er ikke enkelt. Om noen av deltakerne i abip kommer til å lykkes i toppen gjenstår å se. 

(Aner ikke hvem Tony Robbins er.)

Endret av Malum
Skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Malum skrev:

Det å skape en blogg som fenger handler jo mye om kreativitet. For å nå langt må man skille seg ut, vise fram noe ikke alle andre har. Som influenser må man i tillegg ha en markant personlighet, og evne til å inspirere andre. Bloggkonseptet begynner å bli gammelt. Markedet er nokså mettet, så å nå langt som blogger i våre dager er ikke enkelt. Om noen av deltakerne i abip kommer til å lykkes i toppen gjenstår å se. 

(Aner ikke hvem Tony Robbins er.)

Enig! 

Markedet er mettet. De store influenserne har dalende lesertall, og tittelen "influenser" har blitt lurvete (på grunn av hvordan de og bransjen har holdt på) 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Malum skrev:

Men du må da vel skjønne at de som ikke greier det bare ikke ville det nok! :nigo:

 

Ja, uff, jeg er så dum... Hadde glemt at det er sånn det fungerer... 🤪

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Malum said:

Det å skape en blogg som fenger handler jo mye om kreativitet. For å nå langt må man skille seg ut, vise fram noe ikke alle andre har. Som influenser må man i tillegg ha en markant personlighet, og evne til å inspirere andre. Bloggkonseptet begynner å bli gammelt. Markedet er nokså mettet, så å nå langt som blogger i våre dager er ikke enkelt. Om noen av deltakerne i abip kommer til å lykkes i toppen gjenstår å se. 

(Aner ikke hvem Tony Robbins er.)

Tony Robbins er verdens kjent coach 😝 og kan vel kalles for en influencer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Isild said:

Enig! 

Markedet er mettet. De store influenserne har dalende lesertall, og tittelen "influenser" har blitt lurvete (på grunn av hvordan de og bransjen har holdt på) 

 

Hva som er «inn» nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kjerring25 skrev:

Hva som er «inn» nå da? 

Aner ikke, jobber ikke i bransjen. Ser bare (som vanlig forbruker og leser) at lesertall og følgertall har stupt ganske mye for de største påvirkerne de siste årene. Det sier meg noe om at markedet er mettet, og at det er lenge siden "Voe" nå. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisjeblogger (mat, hobby, reise, trening, mote) fungerer bedre enn rosablogger i dette store havet av blogger som eksisterer i dag...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjerring25 skrev:

Tony Robbins er verdens kjent coach 😝 og kan vel kalles for en influencer

Coach, slangeoljeselger, livsløgnpredikant ... Han lever i alle fall av å svindle naive mennesker. I bunnen har han «the secret»*, troen på at man får det som man vil - bare man tror nok og hardt, så vil universet fange det opp og gi deg det (sic!). Litt som Livets ord i Sverige, og nå også ABIP. Det handler om å lure penger fra de som trenger hjelp, de som savner noe i livet, de som er ensomme, de som er litt naive. TR er i tillegg godt hjulpet av et godt utseende. Men flink til å lure andre er han, så sånn sett er han en influencer.

* The secret https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(book)

https://medium.com/swlh/when-a-skeptical-behavioural-scientist-goes-to-a-tony-robbins-event-e122062798f4

https://www.headstuff.org/topical/science/heres-tony-robbins-definitely-not-guru/

https://www.forbes.com/sites/larissafaw/2018/03/02/the-scam-of-millennial-motivational-coaches/

Endret av Pust
Lagt til lenker
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så lenge det predikes at alle kan lykkes bare de vil det nok og arbeider hardt nok, så er jo også coach/kursholder/bloggmamma fri fra kritikk. For det er alltid deltakeren/kunden som bærer ansvaret, og å mislykkes er ens egen feil fordi man ikke jobbet nok eller trodde nok. Så tragisk.

Men om man har et minimum av livserfaring og interesse for samfunnet rundt seg, så vet man at dette objektivt sett ikke er sant. Vi har alle forutsetninger, begrensninger og omstendigheter som er med på å sette rammer for livene vi lever. Alle kan ikke bli hva de vil, selv om de måtte ønske det inderlig og gjøre alt i sin makt for å nå dit. Å påstå noe annet er slik jeg ser det å kaste blår i øynene på folk, og kan i ytterste konsekvens være veldig skadelig for de som lever livet sitt etter slike mantra.

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kjerring25 skrev:

Det står jo der at bloggere kan være influencere. Så det er nok ikke beskyttet tittel og alle kan hete det. 

Åpenbart

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sussudio skrev:

Og så lenge det predikes at alle kan lykkes bare de vil det nok og arbeider hardt nok, så er jo også coach/kursholder/bloggmamma fri fra kritikk. For det er alltid deltakeren/kunden som bærer ansvaret, og å mislykkes er ens egen feil fordi man ikke jobbet nok eller trodde nok. Så tragisk.

Men om man har et minimum av livserfaring og interesse for samfunnet rundt seg, så vet man at dette objektivt sett ikke er sant. Vi har alle forutsetninger, begrensninger og omstendigheter som er med på å sette rammer for livene vi lever. Alle kan ikke bli hva de vil, selv om de måtte ønske det inderlig og gjøre alt i sin makt for å nå dit. Å påstå noe annet er slik jeg ser det å kaste blår i øynene på folk, og kan i ytterste konsekvens være veldig skadelig for de som lever livet sitt etter slike mantra.

 

Anne Brith holder steinhardt på mantraet om at alle kan lykkes bare de vil nok og jobber hardt nok, det har hun gjort lenge. I fjor høst var det en liten diskusjon i kommentarfeltet under ett blogginnlegg om dette der en mor med en datter som var ung ufør påpekte at enkelte faktisk har begrensninger som gjør at enkelte drømmer må legges på hylla. AB var uenig og da moren skrev noe om at det faktisk er viktig at man er god nok når man har gjort sitt beste presterte AB å vri det til at dama følte seg krenket.🤦‍♀️

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Christiane_W skrev:

Anne Brith holder steinhardt på mantraet om at alle kan lykkes bare de vil nok og jobber hardt nok, det har hun gjort lenge. I fjor høst var det en liten diskusjon i kommentarfeltet under ett blogginnlegg om dette der en mor med en datter som var ung ufør påpekte at enkelte faktisk har begrensninger som gjør at enkelte drømmer må legges på hylla. AB var uenig og da moren skrev noe om at det faktisk er viktig at man er god nok når man har gjort sitt beste presterte AB å vri det til at dama følte seg krenket.🤦‍♀️

Den husker jeg! Det er helt urealistisk å tenke at alle kan klare og bli like god i alt. Alt er ikke for alle, og det er jo helt greit. Men at alle er gode på noe er mye viktigere å huske på. Og så må man lære at man må legge inn en innsats på veien til å mestre noe nytt. Enten det er lesing, fotball eller ukulele. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den reklamen hun hadde på snap angående kurset er så grovt villedende at jeg har nesten ikke ord.

Jeg fulgte linken hun la ut, og det er ikke oppgitt pris noen steder. Man må først oppgi all informasjon om seg selv, og da har man altså gitt AB og gjengen muligheten til å ringe å legge press på å ta kurset. 

Hun « lover « millionen innen et par år.  Det er det nok ikke store sjangser for, men det  er nok en del naive som kan gå på limpinnen.

Den bloggeren hun oppgir som  suksesshistorien sin, er etter mitt syn den nye AB. Med det mener jeg at hun er villig til å miste sitt gode navn å rykte på dyneløfting, clickbaiting, og utlevering av andre personer.

Jeg vil tro at de fleste ikke er klar for det, og det er jo litt kjedelig å finne ut av etter at kurset er betalt.

Er denne reklamen i det hele tatt lovlig ? Var reklamen merket som reklame ? ( Det husker jeg ikke. ) Jeg får sende bekymringsmelding til forbrukertilsynet, så får de vurdere det.

 

 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
11 timer siden, Infinity skrev:

Den reklamen hun hadde på snap angående kurset er så grovt villedende at jeg har nesten ikke ord.

Jeg fulgte linken hun la ut, og det er ikke oppgitt pris noen steder. Man må først oppgi all informasjon om seg selv, og da har man altså gitt AB og gjengen muligheten til å ringe å legge press på å ta kurset. 

Hun « lover « millionen innen et par år.  Det er det nok ikke store sjangser for, men det  er nok en del naive som kan gå på limpinnen.

Den bloggeren hun oppgir som  suksesshistorien sin, er etter mitt syn den nye AB. Med det mener jeg at hun er villig til å miste sitt gode navn å rykte på dyneløfting, clickbaiting, og utlevering av andre personer.

Jeg vil tro at de fleste ikke er klar for det, og det er jo litt kjedelig å finne ut av etter at kurset er betalt.

Er denne reklamen i det hele tatt lovlig ? Var reklamen merket som reklame ? ( Det husker jeg ikke. ) Jeg får sende bekymringsmelding til forbrukertilsynet, så får de vurdere det.

 

 

Jeg tror ikke «innen et par år» er innafor. Det er ikke slik kjøpsloven fungerer. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...