Malum Skrevet 1. august 2019 #201 Del Skrevet 1. august 2019 6 minutter siden, Kjerring25 skrev: Men hva betyr egentlig influencer? Jeg er ikke så inne i gamet. Jeg syns det er mer gøy å lese her enn de fleste blogger 😂😂 Influencer = en påvirker, enkelt sagt. Mer inngående forklart: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Influenser 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerring25 Skrevet 1. august 2019 #202 Del Skrevet 1. august 2019 2 minutter siden, Malum said: Influencer = en påvirker, enkelt sagt. Mer inngående forklart: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Influenser Det står jo der at bloggere kan være influencere. Så det er nok ikke beskyttet tittel og alle kan hete det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 1. august 2019 #203 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) 4 minutter siden, Kjerring25 skrev: Det står jo der at bloggere kan være influencere. Så det er nok ikke beskyttet tittel og alle kan hete det. Jepp. Kunstner er heller ingen beskyttet tittel. Hvem som helst kan kalle seg det, uten at det betyr at de kan regne med å kunne leve av det. Endret 1. august 2019 av Malum 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerring25 Skrevet 1. august 2019 #204 Del Skrevet 1. august 2019 7 minutter siden, Malum said: Jepp. Kunstner er heller ingen beskyttet tittel. Hvem som helst kan kalle seg det, uten at det betyr at de kan regne med å kunne leve av det. Det skal veldig godt gjøres å leve av noe «kunstnerisk» og «det kreative». Da handler det som regel om talent, riktig alder, gode sosiale evner, og rett og slett flaks! Folk som sitter hjemme og ikke treffer andre så ofte, pluss sliter psykisk og fysisk, kan ikke være så sterke sosialt for å «lese» andre og påvirke store masser med folk. Kun min mening. Mulighens jeg tar feil..🙄 Tenker nå Tony Robbins som syk og ustabil bable om elendighet i livet🙄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 2. august 2019 #205 Del Skrevet 2. august 2019 (endret) 9 timer siden, Kjerring25 skrev: Det skal veldig godt gjøres å leve av noe «kunstnerisk» og «det kreative». Da handler det som regel om talent, riktig alder, gode sosiale evner, og rett og slett flaks! Folk som sitter hjemme og ikke treffer andre så ofte, pluss sliter psykisk og fysisk, kan ikke være så sterke sosialt for å «lese» andre og påvirke store masser med folk. Kun min mening. Mulighens jeg tar feil..🙄 Tenker nå Tony Robbins som syk og ustabil bable om elendighet i livet🙄 Det å skape en blogg som fenger handler jo mye om kreativitet. For å nå langt må man skille seg ut, vise fram noe ikke alle andre har. Som influenser må man i tillegg ha en markant personlighet, og evne til å inspirere andre. Bloggkonseptet begynner å bli gammelt. Markedet er nokså mettet, så å nå langt som blogger i våre dager er ikke enkelt. Om noen av deltakerne i abip kommer til å lykkes i toppen gjenstår å se. (Aner ikke hvem Tony Robbins er.) Endret 2. august 2019 av Malum Skrivefeil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 2. august 2019 #206 Del Skrevet 2. august 2019 Tråden er ryddet for injurier. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. august 2019 #207 Del Skrevet 2. august 2019 1 time siden, Malum skrev: Det å skape en blogg som fenger handler jo mye om kreativitet. For å nå langt må man skille seg ut, vise fram noe ikke alle andre har. Som influenser må man i tillegg ha en markant personlighet, og evne til å inspirere andre. Bloggkonseptet begynner å bli gammelt. Markedet er nokså mettet, så å nå langt som blogger i våre dager er ikke enkelt. Om noen av deltakerne i abip kommer til å lykkes i toppen gjenstår å se. (Aner ikke hvem Tony Robbins er.) Enig! Markedet er mettet. De store influenserne har dalende lesertall, og tittelen "influenser" har blitt lurvete (på grunn av hvordan de og bransjen har holdt på) 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 2. august 2019 #208 Del Skrevet 2. august 2019 11 timer siden, Malum skrev: Men du må da vel skjønne at de som ikke greier det bare ikke ville det nok! Ja, uff, jeg er så dum... Hadde glemt at det er sånn det fungerer... 🤪 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerring25 Skrevet 2. august 2019 #209 Del Skrevet 2. august 2019 2 hours ago, Malum said: Det å skape en blogg som fenger handler jo mye om kreativitet. For å nå langt må man skille seg ut, vise fram noe ikke alle andre har. Som influenser må man i tillegg ha en markant personlighet, og evne til å inspirere andre. Bloggkonseptet begynner å bli gammelt. Markedet er nokså mettet, så å nå langt som blogger i våre dager er ikke enkelt. Om noen av deltakerne i abip kommer til å lykkes i toppen gjenstår å se. (Aner ikke hvem Tony Robbins er.) Tony Robbins er verdens kjent coach 😝 og kan vel kalles for en influencer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerring25 Skrevet 2. august 2019 #210 Del Skrevet 2. august 2019 46 minutter siden, Isild said: Enig! Markedet er mettet. De store influenserne har dalende lesertall, og tittelen "influenser" har blitt lurvete (på grunn av hvordan de og bransjen har holdt på) Hva som er «inn» nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. august 2019 #211 Del Skrevet 2. august 2019 25 minutter siden, Kjerring25 skrev: Hva som er «inn» nå da? Aner ikke, jobber ikke i bransjen. Ser bare (som vanlig forbruker og leser) at lesertall og følgertall har stupt ganske mye for de største påvirkerne de siste årene. Det sier meg noe om at markedet er mettet, og at det er lenge siden "Voe" nå. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borifrankrike Skrevet 2. august 2019 #212 Del Skrevet 2. august 2019 Nisjeblogger (mat, hobby, reise, trening, mote) fungerer bedre enn rosablogger i dette store havet av blogger som eksisterer i dag... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 2. august 2019 #213 Del Skrevet 2. august 2019 (endret) 1 time siden, Kjerring25 skrev: Tony Robbins er verdens kjent coach 😝 og kan vel kalles for en influencer Coach, slangeoljeselger, livsløgnpredikant ... Han lever i alle fall av å svindle naive mennesker. I bunnen har han «the secret»*, troen på at man får det som man vil - bare man tror nok og hardt, så vil universet fange det opp og gi deg det (sic!). Litt som Livets ord i Sverige, og nå også ABIP. Det handler om å lure penger fra de som trenger hjelp, de som savner noe i livet, de som er ensomme, de som er litt naive. TR er i tillegg godt hjulpet av et godt utseende. Men flink til å lure andre er han, så sånn sett er han en influencer. * The secret https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(book) https://medium.com/swlh/when-a-skeptical-behavioural-scientist-goes-to-a-tony-robbins-event-e122062798f4 https://www.headstuff.org/topical/science/heres-tony-robbins-definitely-not-guru/ https://www.forbes.com/sites/larissafaw/2018/03/02/the-scam-of-millennial-motivational-coaches/ Endret 2. august 2019 av Pust Lagt til lenker 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sussudio Skrevet 2. august 2019 #214 Del Skrevet 2. august 2019 Og så lenge det predikes at alle kan lykkes bare de vil det nok og arbeider hardt nok, så er jo også coach/kursholder/bloggmamma fri fra kritikk. For det er alltid deltakeren/kunden som bærer ansvaret, og å mislykkes er ens egen feil fordi man ikke jobbet nok eller trodde nok. Så tragisk. Men om man har et minimum av livserfaring og interesse for samfunnet rundt seg, så vet man at dette objektivt sett ikke er sant. Vi har alle forutsetninger, begrensninger og omstendigheter som er med på å sette rammer for livene vi lever. Alle kan ikke bli hva de vil, selv om de måtte ønske det inderlig og gjøre alt i sin makt for å nå dit. Å påstå noe annet er slik jeg ser det å kaste blår i øynene på folk, og kan i ytterste konsekvens være veldig skadelig for de som lever livet sitt etter slike mantra. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. august 2019 #215 Del Skrevet 2. august 2019 19 timer siden, Kjerring25 skrev: Det står jo der at bloggere kan være influencere. Så det er nok ikke beskyttet tittel og alle kan hete det. Åpenbart 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 2. august 2019 #216 Del Skrevet 2. august 2019 2 timer siden, Sussudio skrev: Og så lenge det predikes at alle kan lykkes bare de vil det nok og arbeider hardt nok, så er jo også coach/kursholder/bloggmamma fri fra kritikk. For det er alltid deltakeren/kunden som bærer ansvaret, og å mislykkes er ens egen feil fordi man ikke jobbet nok eller trodde nok. Så tragisk. Men om man har et minimum av livserfaring og interesse for samfunnet rundt seg, så vet man at dette objektivt sett ikke er sant. Vi har alle forutsetninger, begrensninger og omstendigheter som er med på å sette rammer for livene vi lever. Alle kan ikke bli hva de vil, selv om de måtte ønske det inderlig og gjøre alt i sin makt for å nå dit. Å påstå noe annet er slik jeg ser det å kaste blår i øynene på folk, og kan i ytterste konsekvens være veldig skadelig for de som lever livet sitt etter slike mantra. Anne Brith holder steinhardt på mantraet om at alle kan lykkes bare de vil nok og jobber hardt nok, det har hun gjort lenge. I fjor høst var det en liten diskusjon i kommentarfeltet under ett blogginnlegg om dette der en mor med en datter som var ung ufør påpekte at enkelte faktisk har begrensninger som gjør at enkelte drømmer må legges på hylla. AB var uenig og da moren skrev noe om at det faktisk er viktig at man er god nok når man har gjort sitt beste presterte AB å vri det til at dama følte seg krenket.🤦♀️ 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inzila Skrevet 3. august 2019 #217 Del Skrevet 3. august 2019 10 timer siden, Christiane_W skrev: Anne Brith holder steinhardt på mantraet om at alle kan lykkes bare de vil nok og jobber hardt nok, det har hun gjort lenge. I fjor høst var det en liten diskusjon i kommentarfeltet under ett blogginnlegg om dette der en mor med en datter som var ung ufør påpekte at enkelte faktisk har begrensninger som gjør at enkelte drømmer må legges på hylla. AB var uenig og da moren skrev noe om at det faktisk er viktig at man er god nok når man har gjort sitt beste presterte AB å vri det til at dama følte seg krenket.🤦♀️ Den husker jeg! Det er helt urealistisk å tenke at alle kan klare og bli like god i alt. Alt er ikke for alle, og det er jo helt greit. Men at alle er gode på noe er mye viktigere å huske på. Og så må man lære at man må legge inn en innsats på veien til å mestre noe nytt. Enten det er lesing, fotball eller ukulele. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 3. august 2019 #218 Del Skrevet 3. august 2019 Den reklamen hun hadde på snap angående kurset er så grovt villedende at jeg har nesten ikke ord. Jeg fulgte linken hun la ut, og det er ikke oppgitt pris noen steder. Man må først oppgi all informasjon om seg selv, og da har man altså gitt AB og gjengen muligheten til å ringe å legge press på å ta kurset. Hun « lover « millionen innen et par år. Det er det nok ikke store sjangser for, men det er nok en del naive som kan gå på limpinnen. Den bloggeren hun oppgir som suksesshistorien sin, er etter mitt syn den nye AB. Med det mener jeg at hun er villig til å miste sitt gode navn å rykte på dyneløfting, clickbaiting, og utlevering av andre personer. Jeg vil tro at de fleste ikke er klar for det, og det er jo litt kjedelig å finne ut av etter at kurset er betalt. Er denne reklamen i det hele tatt lovlig ? Var reklamen merket som reklame ? ( Det husker jeg ikke. ) Jeg får sende bekymringsmelding til forbrukertilsynet, så får de vurdere det. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 3. august 2019 #219 Del Skrevet 3. august 2019 (endret) 11 timer siden, Infinity skrev: Den reklamen hun hadde på snap angående kurset er så grovt villedende at jeg har nesten ikke ord. Jeg fulgte linken hun la ut, og det er ikke oppgitt pris noen steder. Man må først oppgi all informasjon om seg selv, og da har man altså gitt AB og gjengen muligheten til å ringe å legge press på å ta kurset. Hun « lover « millionen innen et par år. Det er det nok ikke store sjangser for, men det er nok en del naive som kan gå på limpinnen. Den bloggeren hun oppgir som suksesshistorien sin, er etter mitt syn den nye AB. Med det mener jeg at hun er villig til å miste sitt gode navn å rykte på dyneløfting, clickbaiting, og utlevering av andre personer. Jeg vil tro at de fleste ikke er klar for det, og det er jo litt kjedelig å finne ut av etter at kurset er betalt. Er denne reklamen i det hele tatt lovlig ? Var reklamen merket som reklame ? ( Det husker jeg ikke. ) Jeg får sende bekymringsmelding til forbrukertilsynet, så får de vurdere det. Jeg tror ikke «innen et par år» er innafor. Det er ikke slik kjøpsloven fungerer. Endret 3. august 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 3. august 2019 Populært innlegg #220 Del Skrevet 3. august 2019 (endret) Legger merke til at en viktig del av ABIP sin skole er at bloggerne må ha en diskusjonstråd her på rampelyset. Uten dette blir det vanskelig å øke lesertallet. For da må man jo faktisk ha en så god blogg at man tiltrekker seg lesere pga kvalitet. Så oppskriften blir da å få opprettet tråd her på rampelys -helst med hele bloggnavnet/bloggadressen i overskriften. Deretter legge ut en litt provoserende startinnlegg som legger opp til diskusjon. Så kan bloggeren "sjokkert" skrive om alt hatet og nettroll som ikke skal få knekke henne -og deretter følge tråden her med argusøyne. problemet er at med 50-100 elever -så skal kampen om oppmerksomhet både her og generelt i blogglandia bli ganske hard. Jeg håper KG lesere/seriøse brukere bare IKKE lar seg lure av dette opplagte tøvet.. Mette Ask klarte det (dessverre) og har etablert seg som en aktiv tråd her inne som engasjerer veldig til tider. Nå prøver flere andre hardt det samme.. Dette blir for dumt.. Hvis alle som er med på Anne Brith sin "toppbloggerskole" nå skal opprette tråder om egne blogger -så håper jeg moderatorer reagerer kraftig her.. Problemet til alle disse håpefulle er at Anne Brith skal gjøre 50-100 bloggere til norges nye toppblogger -da blir det mange nye tråder her på rampelys også gitt. La oss ekte KG brukere bruke vår fornuft og la slike tråder dø ut.. Bare.ikke.Bit.På.Agnet. Endret 3. august 2019 av Cessa74 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg