Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (24 minutter siden):

Jeg tolker det absolutt ikke på din måte, så der får vi bare være uenig. Da hun snakket om dette på snap for mange dager siden, så sa hun «min kropp» og avsluttet det hele med å si at alle kropper reagerer ulikt og at man skal nyte den kroppen man får. Ganske tydelig spør du meg

Det er helt greit og være uenige. Vi er trossalt to personer som kan tolke det ulikt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plast skrev (11 timer siden):

Absolutt! Men ikke 45kg.. 

Jo hvis man spiser nok kcal 😊 Du kan spise 5000 kcal om dagen og fortsatt spise sunt...nå må folk lære seg at kcal er kcal enten det er fra fastfood eller salat

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya66 skrev (1 time siden):

Jo hvis man spiser nok kcal 😊 Du kan spise 5000 kcal om dagen og fortsatt spise sunt...nå må folk lære seg at kcal er kcal enten det er fra fastfood eller salat

Ja, det må altså et visst inntak til for å gå opp 45 kilo! Det blir helt feil å legge ut for hele Norge at man kun har spydd og ikke spist på 9 mnd., men likevel gått opp 45 kilo. Det er det som diskuteres her, ikke hva Sara spiser eller hvordan hun ser ut. JA, men legger også på seg vann, morkake, pupper og baby inkludert i vekta, men dette kan aldri tilsvare 45 kilo. Hun skremmer unge damer. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (1 time siden):

Ja, det må altså et visst inntak til for å gå opp 45 kilo! Det blir helt feil å legge ut for hele Norge at man kun har spydd og ikke spist på 9 mnd., men likevel gått opp 45 kilo. Det er det som diskuteres her, ikke hva Sara spiser eller hvordan hun ser ut. JA, men legger også på seg vann, morkake, pupper og baby inkludert i vekta, men dette kan aldri tilsvare 45 kilo. Hun skremmer unge damer. 

Du svarer jo ikke på det jeg skrev engang, ikke nevnt noe av det du sier jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya66 skrev (30 minutter siden):

Du svarer jo ikke på det jeg skrev engang, ikke nevnt noe av det du sier jeg 😅

Da kan du lese første setning om igjen kanskje. Hvis du leser ordentlig, så er det en fortsettelse på ditt innlegg om at all mat inneholder kalorier, + min mening på slutten. Det ser kanskje ut som at jeg tror at du er uenig, eller at jeg er uenig med det pga. sitering, men det er ikke tilfelle. Siteringen kan gi misforståelser.

Endret av Bulletproofhoware
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (5 timer siden):

Nei , det var nok like lite koselig som hos de som får kommentarer andre veien, selv om enkelte tydeligvis mener vi med liten mage bare får komplimenter. 

Jeg har aldri sagt at jeg tror dere får kun komplimenter i virkeligheten altså. Det med å øke bevisstheten rundt det å kommentere kroppene til folk det øyeblikket de blir gravide gjelder for alle kropper. Og med «bombardert av små kropper/mager» så mener jeg at det er der fokuset ligger i SoMe og media. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig litt fascinerende å se hvordan man tolker hva noen sier så utrolig forskjellig. 
At noen mener SE har et ensidig og feil fokus på vekt og mat i graviditet som kan skremme eller føre til feilinfo, mens andre synes det er befriende. 🤷🏻‍♀️
 

Det er jo egentlig et tankekors i alt annet som tas opp både her og av influencere generelt. Skal man ta hensyn til alle mulige tolkninger av hva man sier? Eller skal man ta den enkle løsningen og bare kjøre på med det man føler for å dele med følgerne sine, og drite i de som tolker det meste med kritikk? 
 

Man har et visst samfunnsansvar, samtidig finnes det jo grenser for hvor mange tær man skal forsøke å unngå…

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om det eneste SE tenker på ved en 45kg vektoppgang er utseendet og bikinikropp. Hun må gjerne for min del «normalisere» og vise frem en kropp som har endret seg etter svangerskap…

Men dette er jo kun overfladisk og svært snevert! Det EGENTLIGE problemet med en vektoppgang på 45 kg i et svangerskap er jo økt risiko for svangerskapskomplikasjoner, komplikasjoner under fødsel og redusert helse hos mor. Og ikke minst er det en sammenheng mellom dette og barnets helse senere i livet, med økt risiko for barnet til å få fedme, diabetes type 2, og høyt kolesterol blant mer. Altså potensielt store konsekvenser for både mor og barn. Er det en periode i livet man bør passe på helsen sin så godt det lar seg gjøre er det under svangerskap og amming - det angår jo tross alt ikke bare en selv. Å spise boller er kanskje bedre enn ingenting (?), men jeg ville vært forsiktig med å fronte dette til følgerne sine på den måten hun gjør. 

Det er fint at hun viser at hun er glad i kroppen sin, men alt det andre er potensielt farlige holdninger å spre. 

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteP skrev (8 timer siden):

Forventer ho å bli tatt seriøst når ho sier test personen av amme bhen gråt av glede? 

Sa hun det?! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteP skrev (8 timer siden):

Forventer ho å bli tatt seriøst når ho sier test personen av amme bhen gråt av glede? 

Dummeste jeg har hørt på år og dag 😂😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakini skrev (29 minutter siden):

Og ikke virker amme-BH-en særlig praktisk heller, med all den ‘pynten’ på. Må jo bare komme i veien tenker jeg

Jeg er enig , den pynten var forlvrig ikke noe fin

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (3 timer siden):

Det er egentlig litt fascinerende å se hvordan man tolker hva noen sier så utrolig forskjellig. 
At noen mener SE har et ensidig og feil fokus på vekt og mat i graviditet som kan skremme eller føre til feilinfo, mens andre synes det er befriende. 🤷🏻‍♀️
 

Det er jo egentlig et tankekors i alt annet som tas opp både her og av influencere generelt. Skal man ta hensyn til alle mulige tolkninger av hva man sier? Eller skal man ta den enkle løsningen og bare kjøre på med det man føler for å dele med følgerne sine, og drite i de som tolker det meste med kritikk? 
 

Man har et visst samfunnsansvar, samtidig finnes det jo grenser for hvor mange tær man skal forsøke å unngå…

Når man er influencer har man faktisk et ansvar , at Mange unnskylder og mener influencere ikke skal tenke over hva de skriver blir merkelig for min del. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (52 minutter siden):

Når man er influencer har man faktisk et ansvar , at Mange unnskylder og mener influencere ikke skal tenke over hva de skriver blir merkelig for min del. 

Jeg er helt enig i at de har et ansvar😊 hovedpoenget mitt var at det er fascinerende at folk tolker ting så vidt forskjellig utifra samme kommentar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sprite skrev (48 minutter siden):

Hun klarer å smyge graviditeten inn i hver eneste setning. Imponerende. 
 

Ikke sant. Skikkelig imponerende at ho klarer mange timer i frisørstolen også. med alle lukter som er der. Tar til og med sjansen på å bestille taco. Hun som ikke har klart å holde på noe anna enn boller (og saltstenger). De aller fleste ville nok testet ut taco i frisørsalongen da ja. 

Kan rett og slett ikke forstå at folk setter spørsmålstegn med ting ho sier og gjør🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteP skrev (5 minutter siden):

Ikke sant. Skikkelig imponerende at ho klarer mange timer i frisørstolen også. med alle lukter som er der. Tar til og med sjansen på å bestille taco. Hun som ikke har klart å holde på noe anna enn boller (og saltstenger). De aller fleste ville nok testet ut taco i frisørsalongen da ja. 

Kan rett og slett ikke forstå at folk setter spørsmålstegn med ting ho sier og gjør🙄

Syns denne «kvalmen» er litt av og på…når det gjelder jobb og sponsa frisørtime så virker hun å være i god form.

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (4 minutter siden):

Syns denne «kvalmen» er litt av og på…når det gjelder jobb og sponsa frisørtime så virker hun å være i god form.

Blir rett og slett flau på hennes vegne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...