Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orly skrev (9 minutter siden):

Det var fortsatt anbefalinger ute p gikk, ingen som sa man måtte isolere seg helt men det finnes en mellomting, det er min mening så får du ha en annen mening uten at jeg irriterer meg over det

Da må du jo få la SE få ha SIN mening om det, uten at du irriterer deg om det 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (11 minutter siden):

Det var fortsatt anbefalinger ute p gikk, ingen som sa man måtte isolere seg helt men det finnes en mellomting, det er min mening så får du ha en annen mening uten at jeg irriterer meg over det

Så enig med deg 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (48 minutter siden):

Kan du dokumentere at hun er 186? 

 

Coleus skrev (47 minutter siden):

Hun er 176…

Hun skriver selv 186 så da velger jeg å tro på det hun har skrevet på sin blogg. 

Screenshot_20220125_210656_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (10 minutter siden):

 

Hun skriver selv 186 så da velger jeg å tro på det hun har skrevet på sin blogg. 

Screenshot_20220125_210656_com.android.chrome.jpg

Da foreslår jeg at du leser en gang til…

Endret av Ellasnella
Skrivefeil
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellasnella skrev (4 minutter siden):

Da foreslår jeg at du leser en gang til…

Jeg ser 😂😂😂😂😂😂😂 takk for at du gjorde meg oppmerksom på det 🙊🙊 sånn går det når man skumleser 🤦‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (10 minutter siden):

Jeg ser 😂😂😂😂😂😂😂 takk for at du gjorde meg oppmerksom på det 🙊🙊 sånn går det når man skumleser 🤦‍♀️

Hva overser jeg? Jeg leser 186🙈

Rettelse: ser det jeg og nå😂😂😂

Endret av Innsidenut
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (11 minutter siden):

Jeg ser 😂😂😂😂😂😂😂 takk for at du gjorde meg oppmerksom på det 🙊🙊 sånn går det når man skumleser 🤦‍♀️

Sånn går det når man skal forsvare vedkommende uansett…,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (1 minutt siden):

Hva overser jeg? Jeg leser 186🙈

Det er vel fakta om eksen? Tror ikke interessene hennes er fotball og motorsykler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 minutt siden):

Det er vel fakta om eksen? Tror ikke interessene hennes er fotball og motorsykler. 

Tror og det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (4 minutter siden):

Det er vel fakta om eksen? Tror ikke interessene hennes er fotball og motorsykler. 

Ja, du så sikkert ikke jeg redigerte det før du svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (5 minutter siden):

Sånn går det når man skal forsvare vedkommende uansett…,

Å skrive høyde hva har det med å forsvare å gjøre? 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innsidenut skrev (2 minutter siden):

Ja, du så sikkert ikke jeg redigerte det før du svarte :)

Nei, gjorde visst ikke det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (1 time siden):

Sånn går det når man skal forsvare vedkommende uansett…,

Word😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maydis8 skrev (På 24.1.2022 den 23.30):

Man må ikke merke med reklame om det er åpenbart at det er eget produkt. Husker ikke regelen helt. Vet andre influencere har snakket om det. Sikkert noen som kan finne dette frem. 

Jo, det må man. Snap-og Instagramkanalen hennes handler om Sara Emilies liv og hverdag, ikke bøker eller klær. Når hun da skaper et produkt og reklamerer for dette på sin personlige hverdagskanal, skal det merkes. Det er ikke som om Coca Colas facebookside reklamerer for en ny smak Coca Cola, da kanalen åpenbart er for produktet deres. Oppretter Sara Emilie en konto for bokskrivingen sin, eller for klesmerket sitt, kan hun reklamere i hytt og kav for produktene uten å trenge å merke det.

Er det noe man kan kritisere SE for er det altså denne reklamering, eller,  mangelen på. Men brukerne her har visst bedre ting å diskutere,  som hverandre,  og høyden hennes i stedet. Setter virkelige problemer med influencere på kartet, si.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StriLenke skrev (1 time siden):

Jo, det må man. Snap-og Instagramkanalen hennes handler om Sara Emilies liv og hverdag, ikke bøker eller klær. Når hun da skaper et produkt og reklamerer for dette på sin personlige hverdagskanal, skal det merkes. Det er ikke som om Coca Colas facebookside reklamerer for en ny smak Coca Cola, da kanalen åpenbart er for produktet deres. Oppretter Sara Emilie en konto for bokskrivingen sin, eller for klesmerket sitt, kan hun reklamere i hytt og kav for produktene uten å trenge å merke det.

Er det noe man kan kritisere SE for er det altså denne reklamering, eller,  mangelen på. Men brukerne her har visst bedre ting å diskutere,  som hverandre,  og høyden hennes i stedet. Setter virkelige problemer med influencere på kartet, si.

@Maydis8 har rett. YummyMummy har snakka om det tidligere og her står det ifht Mads Hansen

https://fagpressenytt.no/artikkel/forbrukertilsynet-ikke-et-absolutt-krav-influencer-reklame-skal-merkes

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StriLenke skrev (1 time siden):

Jo, det må man. Snap-og Instagramkanalen hennes handler om Sara Emilies liv og hverdag, ikke bøker eller klær. Når hun da skaper et produkt og reklamerer for dette på sin personlige hverdagskanal, skal det merkes. Det er ikke som om Coca Colas facebookside reklamerer for en ny smak Coca Cola, da kanalen åpenbart er for produktet deres. Oppretter Sara Emilie en konto for bokskrivingen sin, eller for klesmerket sitt, kan hun reklamere i hytt og kav for produktene uten å trenge å merke det.

Er det noe man kan kritisere SE for er det altså denne reklamering, eller,  mangelen på. Men brukerne her har visst bedre ting å diskutere,  som hverandre,  og høyden hennes i stedet. Setter virkelige problemer med influencere på kartet, si.

Du tar feil. 
 

Flere influensere har vært i kontakt med FT og har fått beskjed at de ikke trenger å merke så lenge det er liten, til ingen tvil om at produktet er deres👌🏻

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (12 minutter siden):

Du tar feil. 
 

Flere influensere har vært i kontakt med FT og har fått beskjed at de ikke trenger å merke så lenge det er liten, til ingen tvil om at produktet er deres👌🏻

Nei, jeg tar ikke feil. Jeg er klar over at influencere,  Sara inkludert -  jeg har diskutert dette med henne også, tar kontakt med Forbrukertilsynet og får et vagt svar tilbake som de velger å tolke i sin favør. Men FT er tydelig på nettsiden sin, selv om de sjeldent gidder å utføre jobben sin med å regulere loven.

Under "Hva skal jeg merke?" står det: "Skjult reklame er forbudt. Loven krever at markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring. Det innebærer at hvis du legger ut reklame eller markedsføring i kanaler eller på steder som også inneholder andre typer innhold, må du sørge for at markedsføringen klart og tydelig skiller seg ut fra det andre innholdet."

Under samme punkt står det også definert "Hva er egentlig reklame og markedsføring?", der står det skrevet: "Du driver din egen næringsvirksomhet, og legger ut egenreklame. Dette kan for eksempel være at du har en egen kleskolleksjon eller nettbutikk, og det du legger ut på din personlige profil i sosiale medier eller på blogg er med på å fremme salg av varer eller tjenester som du har en interesse i. Dette gjelder uansett om du driver næringsvirksomheten alene eller om du gjør i det i samarbeid med andre."

"Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi."

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...