Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Debbie M skrev (57 minutter siden):

IMG_7194.thumb.jpeg.e0889b0b862eb11fec970bbb7751b2cf.jpegDen jeansen er jo helt vanvittig grusom 🤮😅 har ikke sett den bak enda, men det er det vel en grunn til 🤮

Ser ikke ut som den er tilpasningsdyktig hvertfall, det snittet er for j*vlig 😬

-og hvorfor for lang i bena, må kunden legge opp selv slik som de andre «dressbuksene» som passer til ALLE fordi de kunne legges ned ?

-og hvor mange % av kundemassen har midjemålet til SE?

Der er også en feil ved klipping av lomme, foret tyter ut - ikke pent.

Lurer på hvilke sinnsyk pris hun skal ha for det maltrakterte stoffet, prøvd å sy sammen til jeans.. 😂

SKIVEBOM.

Veldig rart å ikke ta på sin egen str om du skal vise frem. Greit å vise at den passer i lengden også. Er vel ikke barebare heller å legge opp på bena med det strechy stoffet. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Jeg betviler ME'n til SET. Det har jeg god grunn til. Og tror ikke jeg er alene om å tvile. Klart man har en god dag innimellom og kanskje man da gjør litt for mye som man får svi for neste dag. Men å drive med modellkarriere, sydenturer, oppdrett, leirleder + + mens du samtidig påstår at man lå på mørkt rom, orket ikke skole, måtte ha hjelp til å dusje + +. Hvordan henger det på greip? Drive som modell er en hard jobb bl.a. 

Og hvorfor ble ME'n borte når hun begynte å få følgere og tjene penger på snap?  

Er det disse spørsmålene du mener ?

Det er skrevet om i tråden her men jeg kan skrive tydeligere.

- Hvordan henger det på greip ?    Svar : Modeller er ikke bare en ting.  Det er mange typer modell arbeid og noen av dem krever veldig lite fysisk belasting. 

- Hvorfor ble Me borte når hun begynte å tjene penger på snap ?  Svar SaraE ble bedre da hun ble gravid noe som flere me syke har blitt .

- Det står listet opp sydenturer, oppdrett, leirleder ++ og med spørsmål om hvordan SaraE kan drive på med det når hun er me syk.  Svar :  ME sykdommen svinger en del.  Man kan ha gode dager hvor man kan gjøre litt sosialt. Vi vet ikke hvordan det fungerte i forhold til hjelp/ tilrettelegging for at SaraE skulle klare det. Som følge av aktivitet så blir man dårlig.  Jeg vil tro ( vet ikke) at det er som følge av for mye aktivitet som gjorde at hun i perioder måtte ligge på mørkt rom. 

Se på forrige innlegget mitt. Der står det litt om ungdom og ME.

Veldig beleilig å ikke ville svare når en ikke har noe svar. Regner med det er derfor du ikke svarer på spørsmålet mitt  og møter det med nye spørsmål.

Bibbi_ skrev (40 minutter siden):

Sorry, men det er du som ikke svare, av en eller annen grunn. Så da avslutter diskusjonen med deg. 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Wanda_2025 skrev (1 time siden):

Og det er usmakelig å bruke en så alvorlig diagnose i markedsføring. 

Hvorfor det ?

• Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det ?

Hvorfor ikke? 

• Liker 7
Skrevet
Debbie M skrev (1 time siden):

IMG_7194.thumb.jpeg.e0889b0b862eb11fec970bbb7751b2cf.jpegDen jeansen er jo helt vanvittig grusom 🤮😅 har ikke sett den bak enda, men det er det vel en grunn til 🤮

-og hvorfor for lang i bena, må kunden legge opp selv slik som de andre «dressbuksene» som passer til ALLE fordi de kunne legges ned ?

Lurer på hvilke sinnsyk pris hun skal ha for det maltrakterte stoffet, prøvd å sy sammen til jeans.. 😂

SKIVEBOM.

Var ikke hele poenget med CL og kjolene at Sara Emilie ikke bruker bukser men bare kjoler eller skjørt ?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (2 timer siden):

Jeg syns det er usmakelig å tvile og å slå tvil om en ungdoms sykdom.

Du vet ikke hvor mye hjelp/ tilrettelegging SaraE har hatt for å klare dette.

Vet du hvordan det er å leve med ME?

Var du hjemme hos SaraE døgnet rundt hver dag så du vet hvordan alt foregikk? 

Dat er flere som opplever å bli bedre/frisk  etter svangerskap slik som SaraE ble. Har du vært i SaraE sin kropp slik at du vet at det var penger som gjorde at hun ble frisk ?

Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Var du hjemme hos SET døgnet rundt? Vet du hvor mye hjelp / tilrettelegging hun fikk? 

Minimeg1234 skrev (17 minutter siden):

Er det disse spørsmålene du mener ?

Det er skrevet om i tråden her men jeg kan skrive tydeligere.

- Hvordan henger det på greip ?    Svar : Modeller er ikke bare en ting.  Det er mange typer modell arbeid og noen av dem krever veldig lite fysisk belasting. 

- Hvorfor ble Me borte når hun begynte å tjene penger på snap ?  Svar SaraE ble bedre da hun ble gravid noe som flere me syke har blitt .

- Det står listet opp sydenturer, oppdrett, leirleder ++ og med spørsmål om hvordan SaraE kan drive på med det når hun er me syk.  Svar :  ME sykdommen svinger en del.  Man kan ha gode dager hvor man kan gjøre litt sosialt. Vi vet ikke hvordan det fungerte i forhold til hjelp/ tilrettelegging for at SaraE skulle klare det. Som følge av aktivitet så blir man dårlig.  Jeg vil tro ( vet ikke) at det er som følge av for mye aktivitet som gjorde at hun i perioder måtte ligge på mørkt rom. 

Se på forrige innlegget mitt. Der står det litt om ungdom og ME.

Veldig beleilig å ikke ville svare når en ikke har noe svar. Regner med det er derfor du ikke svarer på spørsmålet mitt  og møter det med nye spørsmål.

• Liker 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (40 minutter siden):

Ungdom med Me sykdom vil ofte "skjule" sykdommen ved å fremstå som normal . De har et sterkt ønske om å fremstå som alle andre. De presser seg gjennom det de kan av skole og sosiale ting. De skjuler hvor slitne de er for å unngå å bli "hun/han syke"

Man opplever at sykdommen blir misforstått og kan få kommentarer som f.eks disse : "du ser frisk ut" og  "alle er litt slitne".
Det blir en skam over å ikke fungere.

Alle ser bare den korte perioden de virker ok  og ikke konsekvensene de får etterpå. De bruker mye energi på å holde fasaden. Men skjuler de sykdommen eller viser de bare ikke hele bilde ?  
Å dra det hun opplevde som ungdom  inn i hvordan hun gjør jobben sin blir helt feil.

Så for meg er det skammelig å betvile hvor syk SaraE var som ungdom. 

SaraE sin sannhet om Me sykdommen i ungdommen er hennes sannhet. Hvorfor skal voksne mennesker flere åretterpå påstå at det har sammenheng med hvordan hun driver sin "jobb"i dag ?

Alle vil være normale og friske. Det er ikke unikt for ungdom. Eller Sara Emilie.

Men Sara Emilie har ikke skjult sykdommen. Heller ikke foreldrene.

Og når hun har snakket om sykdommen er det ikke måte på hvor ille det har vært. Og når hun har snakket om hva hun har fått til er det ikke måte på hvor mye hun har jobbet for det.

De to historiene kræsjer litt. Derfor er det flere som ikke tror helt på det.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Bibbi_ skrev (4 minutter siden):

Se der ja. Du svarte på spørsmål med et spørsmål. 

Nei jeg var ikke hjemme hos SaraE for jeg kjenner henne rett og slett ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (52 minutter siden):

Ungdom med Me sykdom vil ofte "skjule" sykdommen ved å fremstå som normal . De har et sterkt ønske om å fremstå som alle andre. De presser seg gjennom det de kan av skole og sosiale ting. De skjuler hvor slitne de er for å unngå å bli "hun/han syke"

Man opplever at sykdommen blir misforstått og kan få kommentarer som f.eks disse : "du ser frisk ut" og  "alle er litt slitne".
Det blir en skam over å ikke fungere.

Alle ser bare den korte perioden de virker ok  og ikke konsekvensene de får etterpå. De bruker mye energi på å holde fasaden. Men skjuler de sykdommen eller viser de bare ikke hele bilde ?  
Å dra det hun opplevde som ungdom  inn i hvordan hun gjør jobben sin blir helt feil.

Så for meg er det skammelig å betvile hvor syk SaraE var som ungdom. 

SaraE sin sannhet om Me sykdommen i ungdommen er hennes sannhet. Hvorfor skal voksne mennesker flere åretterpå påstå at det har sammenheng med hvordan hun driver sin "jobb"i dag ?

Men mange av oss betviler ikke alle intervjuene i aviser,blader og blogger som er skrevet av Sara selv. 

• Liker 6
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Men mange av oss betviler ikke alle intervjuene i aviser,blader og blogger som er skrevet av Sara selv. 

Men det er kun Sara og hennes leger som sitter på en fasit her, ingen av oss. 

• Nyttig 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Alle vil være normale og friske. Det er ikke unikt for ungdom. Eller Sara Emilie.

Men Sara Emilie har ikke skjult sykdommen. Heller ikke foreldrene.

Og når hun har snakket om sykdommen er det ikke måte på hvor ille det har vært. Og når hun har snakket om hva hun har fått til er det ikke måte på hvor mye hun har jobbet for det.

De to historiene kræsjer litt. Derfor er det flere som ikke tror helt på det.

Det å leve med en ME sykdom er helt jævlig på mange måter og bloggen vil  fra den tiden være farget av at hun ville passe inn og at ME er en stigmatiserende sykdom som mange mener noe om på en negativ måte.   Hun var ungdom.

Jeg har aldri lest bloggen til SaraE så den kan jeg ikke si noe om. Men jeg syns likevel det er feil å dra med det som hun gjorde /skrev i ungdommen inn i det hun gjør i dag.

Det er så mye annet enn den tiden man kan skrive om uansett om man er negativ eller positiv.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Roe skrev (7 minutter siden):

Men det er kun Sara og hennes leger som sitter på en fasit her, ingen av oss. 

🎯

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (6 minutter siden):

De intervjuene som er gitt for å markedsføre programmet  bloggerne, Careless og hennes deltagelse i 16 ukers helvete. At enkelte kaller å omtale sykdom hos mindreårig for «folkeopplysning» blir som å tro på julenissen. Det er markedsføring og inntektsbringende å bruke det som innhold. Man kan i det minste stå for hva man driver med. Det er samme innhold hos foreldrene hennes også , det deles hjertelig av sykdom og dramatikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Minimeg1234 skrev (24 minutter siden):

Se der ja. Du svarte på spørsmål med et spørsmål. 

Nei jeg var ikke hjemme hos SaraE for jeg kjenner henne rett og slett ikke. 

Å da er det veldig rart å mene at hun fikk mye hjelp og hjelpemidler. 

Jeg vet ikke noe om det. Ingen peiling. Men jeg vet hva SET har lagt ut på bloggen, SoMe og hva det har stått i media. Derfor mener jeg det er rart å si hun lå på et mørkt rom, måtte ha hjelp til ALT, i flere år.  Og at hun hadde nok med å eksistere. 🤷‍♀️

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Forbrukerrådet har varslet FT om skjult reklame, er det Forbrukerrådet som skal rydde opp i bransjen? 

«Forbrukerrådet varsler nå Forbrukertilsynet om dårlig merking og skjult reklame i sosiale medier blant flere av de mest kjente påvirkerne.

– I dag blandes reklame med hverdagsinnhold og personlige anbefalinger på en måte som gjør det vanskelig å forstå når man utsettes for kommersiell påvirkning, sier direktør i Forbrukerrådet, Mette Fossum, til TV 2.» 

https://www.tv2.no/nyheter/krever-ny-merking-etter-dette/18727221/

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Wanda_2025 skrev (5 minutter siden):

Forbrukerrådet har varslet FT om skjult reklame, er det Forbrukerrådet som skal rydde opp i bransjen? 

«Forbrukerrådet varsler nå Forbrukertilsynet om dårlig merking og skjult reklame i sosiale medier blant flere av de mest kjente påvirkerne.

– I dag blandes reklame med hverdagsinnhold og personlige anbefalinger på en måte som gjør det vanskelig å forstå når man utsettes for kommersiell påvirkning, sier direktør i Forbrukerrådet, Mette Fossum, til TV 2.» 

Takk for den artikkelen. Forbrukertilsynet er vel den som kan gi bøter og sanksjoner. 

Bet meg også merke at hun påpekte det vi ofte har snakket om her.
«Hun peker på barn og unge som ser opp til influenserne og har lett for å kjøpe det de selger. 

– De opplever ofte et slags bånd med influensere, og ser gjerne på dem som «venner». Når reklame utformes som personlige anbefalinger i stedet for et sponset samarbeid, senkes garden.»

Er jo ikke bare barn og unge som påvirkes av parasosiale mekanismer, man kan jo bare se på voksne damer/kunder sin interaksjon med SET/CL.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Wanda_2025 skrev (52 minutter siden):

De intervjuene som er gitt for å markedsføre programmet  bloggerne, Careless og hennes deltagelse i 16 ukers helvete. At enkelte kaller å omtale sykdom hos mindreårig for «folkeopplysning» blir som å tro på julenissen. Det er markedsføring og inntektsbringende å bruke det som innhold. Man kan i det minste stå for hva man driver med. Det er samme innhold hos foreldrene hennes også , det deles hjertelig av sykdom og dramatikk. 

Disse intervjuene og blogginnlegg er sikkert bare løgn

• Liker 1
Skrevet
Debbie M skrev (3 timer siden):

SKIVEBOM.

Synes ikke den buksa der var så ille (ikke at jeg kommer til å kjøpe den)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Wanda_2025 skrev (1 time siden):

Kanskje ikke det er så dumt at vi er noen som melder inn skjult reklame/dårlig merking 😃😃

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (41 minutter siden):

Kanskje ikke det er så dumt at vi er noen som melder inn skjult reklame/dårlig merking 😃😃

Bare å fortsette 👏

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...