Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Å drive business og veldig ofte være så tidsmessig bakpå, er merkelig. SET sier (så pent) at de er «tidsoptimister». 😉 En annen måte å si det på, er at de er dårlige til å planlegge og gjennomføre. 
Livet fungerer ikke slik som dette: «Ah, irriterende at man alltid må jobbe sånn. Kan man ikke bare få en god deal😆 og kunne stole på at man ikke taper penger ved å velge noen..?!»

FCB88C52-4154-4F5A-828F-FDB890BC6191.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LivEinar skrev (2 minutter siden):

Å drive business og veldig ofte være så tidsmessig bakpå, er merkelig. SET sier (så pent) at de er «tidsoptimister». 😉 En annen måte å si det på, er at de er dårlige til å planlegge og gjennomføre. 
Livet fungerer ikke slik som dette: «Ah, irriterende at man alltid må jobbe sånn. Kan man ikke bare få en god deal😆 og kunne stole på at man ikke taper penger ved å velge noen..?!»

Nei da har du nok samme erfaring som SET og mange av oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (5 minutter siden):

Ang pris på meglertjenester så skiller det gjerne svært lite i pris mellom meglerfirmaene, sist vi solgte hus skilte det kanskje 10.000 kr i pris. Så tviler på at man kan få en god deal prismessig ved å bruke tid på å innhente så mange pristilbud. Det som er viktig er å få noen som kjenner området og markedet godt som har solgt flere hus i samme «nabolag»  du skal selge i og som er litt fremoverlent og løsningsorienterte i hvordan de jobber mer en prisen de tar. For det kan lønne seg ifht hvor fort du får solgt og til hvilken pris. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (6 minutter siden):

Ang pris på meglertjenester så skiller det gjerne svært lite i pris mellom meglerfirmaene, sist vi solgte hus skilte det kanskje 10.000 kr i pris. Så tviler på at man kan få en god deal prismessig ved å bruke tid på å innhente så mange pristilbud. Det som er viktig er å få noen som kjenner området og markedet godt som har solgt flere hus i samme «nabolag»  du skal selge i og som er litt fremoverlent og løsningsorienterte i hvordan de jobber mer en prisen de tar. For det kan lønne seg ifht hvor fort du får solgt og til hvilken pris. 

Jeg har motsatt erfaring. Sist jeg solgte hus blei det innhenta tre lokale meglertilbud. Det var ganske stor forskjell både mht meglerhonorar og -tjenester, samt stipulert salgspris. 
Jeg er enig i at det er viktig å velge rett megler og undersøke markedet. Poenget mitt er også at det ikke alltid fins lettvinte løsninger, man  ofte gjøre en jobb sjøl. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Når folk, etter å ha fått forklart hva boevne er, fortsatt prøver å argumentere for at dette er lav boevne er det ikke lett å se at "de fleste her skjønner", nei.

Jeg tror ærlig talt de fleste som hev seg på med dette med boevne ikke hadde snøra peiling på hva lav boevne egentlig er før det ble påpekt. 😉

Den er god. Jeg tar poenget ditt.

Men poenget er at SE er lat og kunnskapsløs rundt mange emner, og enkelte av de viser hun frem og normaliserer til tross for at det er uhygienisk og en viss risiko knyttet til det. Som for eks heving av boller over doskåla. Eller å la rene klær ligge på skittent gulv. Å kalle dette lav boevne var mest for å synliggjøre at dette er relativt enkle ting de fleste voksne forstår og håndterer - i motsetning til SE som skal bruke dette for å fremstå som vimsete og artig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Den er god. Jeg tar poenget ditt.

Men poenget er at SE er lat og kunnskapsløs rundt mange emner, og enkelte av de viser hun frem og normaliserer til tross for at det er uhygienisk og en viss risiko knyttet til det. Som for eks heving av boller over doskåla. Eller å la rene klær ligge på skittent gulv. Å kalle dette lav boevne var mest for å synliggjøre at dette er relativt enkle ting de fleste voksne forstår og håndterer - i motsetning til SE som skal bruke dette for å fremstå som vimsete og artig.

Enig, man kan ikke tolke alt svart-hvitt og bokstavelig her. Man «overdriver» gjerne i språket sitt for å gjøre ett poeng ut av noe, ikke uvanlig det. Så må mottaker prøve legge godviljen til da for hva avsender legger i det.  Feks kalle det å leve i rot og uhygiene som at man da har «lav boevne» . Veldig vanskelig å kommunisere på digitale plattformer, er så mye i kommunikasjonen som blir borte når man ikke er ansikt til ansikt.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (Akkurat nå):

Enig, man kan ikke tolke alt svart-hvitt og bokstavelig her. Man «overdriver» gjerne i språket sitt for å gjøre ett poeng ut av noe, ikke uvanlig det. Så må mottaker prøve legge godviljen til da for hva avsender legger i det.  Feks kalle det å leve i rot og uhygiene som at man da har «lav boevne» . Veldig vanskelig å kommunisere på digitale plattformer, er så mye i kommunikasjonen som blir borte når man ikke er ansikt til ansikt.  

Enig der, men jeg ønsker at ansvaret for den overdrivelsen og feil inntrykk legges hos den som har dette som jobb - altså Sara Emilie.

Ønsker hun å fremstå som at hun lever i et grisehus så får hun stå for det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Enig der, men jeg ønsker at ansvaret for den overdrivelsen og feil inntrykk legges hos den som har dette som jobb - altså Sara Emilie.

Ønsker hun å fremstå som at hun lever i et grisehus så får hun stå for det.

Det må jo være mangel på noe annet å snappe om? Inspirerende kan det vel ikke være eller? Skape rot og vims klikk? Man blir jo engasjert her men «vi» er vel ikke så mange som mener noe. Hun viser det frem, hadde hun ikke vist det frem hadde det jo aldri vært ett tema.  Uansett… Blir sliten av å se andre sitt rot, har nok av mitt eget😂 Har heldigvis ikke rene klær strødd utover gulvet eller hever deig på toalettet da -men har vaskehjelp for å holde det sånn nogenlunde rent jevnt over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (3 minutter siden):

Det må jo være mangel på noe annet å snappe om? Inspirerende kan det vel ikke være eller? Skape rot og vims klikk? Man blir jo engasjert her men «vi» er vel ikke så mange som mener noe. Hun viser det frem, hadde hun ikke vist det frem hadde det jo aldri vært ett tema.  Uansett… Blir sliten av å se andre sitt rot, har nok av mitt eget😂 Har heldigvis ikke rene klær strødd utover gulvet eller hever deig på toalettet da -men har vaskehjelp for å holde det sånn nogenlunde rent jevnt over. 

Det mangler ikke på rot her heller. Og vi har og leid inn vaskehjelp en gang i ny og ne for å hjelpe litt til.

Men jeg viser ikke rotet på vaskerommet til flere tusen følgere. Jeg prøver ikke å få det til å fremstå som mer uoverkommelig enn det er. Og når vi innimellom innser at vi har for mye ting så kvitter vi oss med det vi har for mye av - vi kjøper oss ikke større hus.

Men ja, jeg er overbevist over at det er for å virke aktuell og engasjere.  :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Det mangler ikke på rot her heller. Og vi har og leid inn vaskehjelp en gang i ny og ne for å hjelpe litt til.

Men jeg viser ikke rotet på vaskerommet til flere tusen følgere. Jeg prøver ikke å få det til å fremstå som mer uoverkommelig enn det er. Og når vi innimellom innser at vi har for mye ting så kvitter vi oss med det vi har for mye av - vi kjøper oss ikke større hus.

Men ja, jeg er overbevist over at det er for å virke aktuell og engasjere.  :)

Nei -det hjelper jo ikke med større hus om man ikke gjør noe med rotårsaken til at man samler opp saker, klær og strør rundt seg😅 Trodde vi var litt forbi overforbruk i samfunnet nå, i hvertfall burde man være såpass opplyst at man tenker seg om to ganger før man går til innkjøp av noe nytt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Nei -det hjelper jo ikke med større hus om man ikke gjør noe med rotårsaken til at man samler opp saker, klær og strør rundt seg😅 Trodde vi var litt forbi overforbruk i samfunnet nå, i hvertfall burde man være såpass opplyst at man tenker seg om to ganger før man går til innkjøp av noe nytt. 

Nettopp. Overforbruk.

Jeg husker fortsatt det svære slottet hun kjøpte spontant til ungene, som hun måtte kaste når sommeren var over fordi de ikke hadde vedlikeholdt det eller vasket det siden det ble montert. Hun snakket om prislappen på det og, og prøvde igjen å fremstå vimsete og gjenkjennelig.

Ekstremt overforbruk.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Overforbruk.

Jeg husker fortsatt det svære slottet hun kjøpte spontant til ungene, som hun måtte kaste når sommeren var over fordi de ikke hadde vedlikeholdt det eller vasket det siden det ble montert. Hun snakket om prislappen på det og, og prøvde igjen å fremstå vimsete og gjenkjennelig.

Ekstremt overforbruk.

Når man vasser i klær og ikke har plass til de i garderoben. Så er det greit å ta en fot i bakken. Disse vareprøvene er vel lett å pakke ned i eskene de kom i og stable ett sted. Tar 15 minutter etter man er ferdig med de. De burde leie ett lite lager til overflødig vareprøver om det er så mye at det  tyter ut hjemme.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (2 timer siden):

Om hun ikke sørger for att de har ett kontor når de flytter i nytt hus så vil det bli like rotete der.  Å da må hun få vareprøver sendt til nytt kontor

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luby Lu skrev (4 timer siden):

Ser ut såm de elsker kjoler og handler lell 😃 blir aldri nåk blomster kjoler 😃

Ja, noen vil nok alltids handle, men de fleste vil ikke. Mange oppegående mennesker forstår at klesproduksjon er en stor miljøbelastning også, men det gjør sikkert ikke alle. En bør tenke på fremtiden til barna og ikke brenne ned kloden

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (46 minutter siden):

Om hun ikke sørger for att de har ett kontor når de flytter i nytt hus så vil det bli like rotete der.  Å da må hun få vareprøver sendt til nytt kontor

Tror nok at vareprøver kommer til å fortsette å sendes hjem til henne uansett om de får kontor eller ikke. Hun trives med å jobbe hjemmefra så det kontoret blir nok et sted hvor V jobber en gang i blandt, støttestaben sitter og SE kommer innom for å vise ansikt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (7 timer siden):

Det var overraskende lite fra droppet, ja, kun ei melding etter sju minutter - så blei det stille til hun kort takket de som hadde handlet. 

Kan jo være att folk faktisk er mer forsiktig med handel nå om dagen. Økonomien i verden er jo i ubalanse 😟 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dupers skrev (1 time siden):

Tror nok at vareprøver kommer til å fortsette å sendes hjem til henne uansett om de får kontor eller ikke. Hun trives med å jobbe hjemmefra så det kontoret blir nok et sted hvor V jobber en gang i blandt, støttestaben sitter og SE kommer innom for å vise ansikt. 

Ja da er hun jo like langt. Da vil det ikke blir noe bedre i nytt hus

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldigvis noen av dere som fikk med dere når Guro kjolen hun viste for noen uker siden kommer? Jeg eier ikke en eneste plagg fra careless og liker ikke alle disse uformelige blomstergreiene, men Guro kjolen likte jeg faktisk kjempe godt! Skikkelig fin sommerkjole! 

Jeg har selvfølgelig sjekket nettsiden, men finner ingenting om Guro kjolen der i det hele tatt. Har jeg bare drømt at jeg så den snappen? 🧐

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (10 minutter siden):

Er det tilfeldigvis noen av dere som fikk med dere når Guro kjolen hun viste for noen uker siden kommer? Jeg eier ikke en eneste plagg fra careless og liker ikke alle disse uformelige blomstergreiene, men Guro kjolen likte jeg faktisk kjempe godt! Skikkelig fin sommerkjole! 

Jeg har selvfølgelig sjekket nettsiden, men finner ingenting om Guro kjolen der i det hele tatt. Har jeg bare drømt at jeg så den snappen? 🧐

Spør på fb siden Careless kjøpe/bytte, de har stålkontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (2 timer siden):

Spør på fb siden Careless kjøpe/bytte, de har stålkontroll. 

Jeg har ikke Facebook 🙈🙈 har sendt henne chat på snap, men ikke fått noe svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...