Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (28 minutter siden):

14 dager er regulert av kjøpsloven, ser at det er 30 dagers bytterett ved feil str og at man får tilgodelapp fremfor penger. Det er sært, og jeg skjønner hvorfor folk selger på Finn istedenfor. 

J.. skrev (21 minutter siden):

Enig.

Bare for å presisere. 14 dagers angrerett reguleres av lov om angrerett, ikke kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (14 minutter siden):

Bare for å presisere. 14 dagers angrerett reguleres av lov om angrerett, ikke kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven. :)

Takk for presisering, Google er ikke alltid like presis 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke sett noen gå med kjolene til SE. Så en kjole som jeg først trodde var fra Careless, men den hadde hun kjøpt på Floyd😅 Vi bor på Hadeland, vært innom 3 skoler med barna, gått i tog, en liten tur til Nittedal for å besøke familie, og en tur til Roa, men nei, ingen hadde på seg kjolene. Så det at SE skryter av at mange her i området bruker kjolene er bare tull. 
Tviler ikke på at familien og venner til SE har de på i dag, men jeg har ikke sett noen. Er faktisk litt overrasket siden vi har vært overalt i dag😅 Trodde jo at jeg kom til å se noen bruke de berømte kjolene, men nei😂 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Anonyym97 skrev (39 minutter siden):

Jeg har sett flere i kjolene hennes idag

Så hyggelig. Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyym97 skrev (53 minutter siden):

Jeg har sett flere i kjolene hennes idag

Hvordan var passformen på de ulike kroppsformene når de var i bevegelse? Med så mye lett, løst stoff, bred strikk under bysten og fleksible størrelser, sier min erfaring at de vil gli og få bæreren til å se større ut. Litt derfor jeg ønsker å se en «live»

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen med kjolene hennes i dag. Det ser jo ut som noe damene fra en kristenkonservativ sekt ville kledd seg. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MøllersTran skrev (29 minutter siden):

Hvordan var passformen på de ulike kroppsformene når de var i bevegelse? Med så mye lett, løst stoff, bred strikk under bysten og fleksible størrelser, sier min erfaring at de vil gli og få bæreren til å se større ut. Litt derfor jeg ønsker å se en «live»

Jeg har sett flere live i dag , og synes den kjolen med kirsebær så veldig bra ut på et par forskjellige. Ene dama var ikke høy og flotte former, kjolen ble knallfin på . Ene lyse med no hvitt og blått framsto litt gjennomsiktig 🙈Nå gjør kanskje fargen og det mønsteret at en ser litt større ut også, framsto ikke fult så rolig som den med kirsebær . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner forresten hvorfor hun reagerer på at leke for barna kostet penger. Det har aldri vært tilfelle der vi har feiret, og fortsatt feirer 17 mai.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (19 minutter siden):

Skjønner forresten hvorfor hun reagerer på at leke for barna kostet penger. Det har aldri vært tilfelle der vi har feiret, og fortsatt feirer 17 mai.

Ikke hos oss heller,men vet enkelte skoler har gjort det slik for å dra inn penger i klassekassen ifb leirskole etter 3 år med tap pga covid.

Kan være noe sånt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japp skrev (29 minutter siden):

Det kommer jo an på hva det koster, heller noen få kroner der enn til mye annet som må selges for å få penger 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi feiret så legger skolen mye penger i dette. Men de har nok noe sponsorer og. På hver post får man en leke, ungene kan velge mellom slike poppits, såpebobler, sprettball, squizy leker og veldig mye annet små plukk. Så barna får med seg veldig mye gøy hjem etter hver lekepost. Er slush maskin, popcorn og sukkerspinn og generelt veldig bra opplegg. 

Jeg hadde og reagert på å måtte betale for hver post, men det er vel en grunn for at de gjør det. Folk vil kanskje ikke jobbe gratis, koster penger å ordne i stand ol. Men er synd, for det bremser mye for enkelte familier. Vi var for ikke så lenge siden i åpen hall for å ri på hest. Jeg trodde det var gratis å sitte på hesten en runde, men det kostet 35kr. Og jeg hadde bare råd til 1 runde da, så barnet mitt var veldig lei seg, for alle andre fikk 2 runder. Men det ordnet seg heldigvis da. Små beløp kan være små for noen, men det kan og være stort beløp for andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Dagens debatt - skolelekene.

"She works hard for the money...!" 🎶

Akkurat den må jeg si meg enig med henne i. Har nå hatt barn på skole i noen år og husker selv fra jeg var barn og har da aldri betalt for slike leker på skolen. Her må jeg si de ekskluderer de barna som ikke har mulighet til å betale for slikt. 

Skammelig😟

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Akkurat den må jeg si meg enig med henne i. Har nå hatt barn på skole i noen år og husker selv fra jeg var barn og har da aldri betalt for slike leker på skolen. Her må jeg si de ekskluderer de barna som ikke har mulighet til å betale for slikt. 

Skammelig😟

For å presisere - jeg er ikke uenig med henne.

Men hun bruker det som agn på SC for å starte en debatt = $$$$.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (22 minutter siden):

Ikke hos oss heller,men vet enkelte skoler har gjort det slik for å dra inn penger i klassekassen ifb leirskole etter 3 år med tap pga covid.

Kan være noe sånt.

Det hjelper ikke at det er grunnen. Da får de dra inn de pengene på noe annet

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (31 minutter siden):

Det hjelper ikke at det er grunnen. Da får de dra inn de pengene på noe annet

Du tenker det er bedre med dugnad som er alternativet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ene skolen her kostet det 1 kr pr aktivitet , det er hekt innafor tenker jeg. Pengene går til leirskole og det er de som skal på leirskole som arrangerer 17.mai.

Andre skolen var gratis men der må man gjøre andre ting for å få inn penger 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...