Pepssi Skrevet mandag kl 12:35 #46781 Skrevet mandag kl 12:35 Så bra at det ble godkjent av kommunen! Nå kan de endelig fokusere på å få solgt det 2 1 1
Bibbi_ Skrevet mandag kl 12:55 #46782 Skrevet mandag kl 12:55 Pepssi skrev (18 minutter siden): Så bra at det ble godkjent av kommunen! Nå kan de endelig fokusere på å få solgt det Da veit jo beboere i samme kommune at de kan bygge / gjøre endringer først, så søke etterpå. 8
Anelyy Skrevet mandag kl 13:19 #46783 Skrevet mandag kl 13:19 Nå blir ene carless butikken lagt ned 6
Pepssi Skrevet mandag kl 13:29 #46784 Skrevet mandag kl 13:29 Bibbi_ skrev (33 minutter siden): Da veit jo beboere i samme kommune at de kan bygge / gjøre endringer først, så søke etterpå. Regner med kommunen vet hva de gjør ☺️ 3
LivEinar Skrevet mandag kl 13:31 #46785 Skrevet mandag kl 13:31 (endret) LivEinar skrev (3 timer siden): I går delte SET følgende: «Fordi hun [den nyfødte] har gått litt dårlig opp i vekt, og ikke helt finner roen etter å ha ammet på begge bryst 💜💜 skal en tur på helsestasjon i morgen og krysser for at vekten er bedre 😍» Og flere hundre tusen fremmede følgere får sikkert en oppdatering etter det besøket. Vi som følger SET, kunne daglig ha lagt ut lignende beskrivelser som @FruJohansen la ut på insta tidligere. Dette mener SET ikke er barneeksponering, hun forsvarer at det bare er ubetydelige «drypp» (sitat), og en del av livet hennes som livsstilsinfluenser som hun har rett til å omtale: «Det er jobben min.» Jeg og mange med meg - mener det er en klar og uakseptabel eksponering av et barn. Samlet utgjør alle disse dryppene et hav av opplysninger om babyen til flere hundre tusen ukjente mennesker. Dette dreier seg om mye mer og alvorligere enn fødsel minutt-for-minutt! Som jeg skreiv tidligere i dag, følgerne ville sikkert få en oppdatering etter helsestasjon-besøket, og den kom. SET kjører på og fortsetter å utlevere det nyfødte barnet. Hun gjorde akkurat det med yngstesønnen også, i samme situasjon. Forskjellen mellom de to eldste barna (som hun fullammet) og de to yngste, er at hun nå snapper 24/7 og er «på jobb» hele døgnet - også når hun ammer. Hvilke konklusjoner kan man trekke her? Endret mandag kl 13:43 av LivEinar 8
Angel75 Skrevet mandag kl 13:37 #46786 Skrevet mandag kl 13:37 Bibbi_ skrev (41 minutter siden): Da veit jo beboere i samme kommune at de kan bygge / gjøre endringer først, så søke etterpå. For dette er et nytt fenomen som Sara er skyldig i eller? 2
Dupers Skrevet mandag kl 13:40 #46787 Skrevet mandag kl 13:40 Anelyy skrev (21 minutter siden): Nå blir ene carless butikken lagt ned Er dette den hun selv har snakket om at skal legges ned (var det Storo kanskje?) Eller er det en av de andre?
Roe Skrevet mandag kl 13:46 #46788 Skrevet mandag kl 13:46 En liten refleksjon jeg har hatt.. Hvis man oppriktig er bekymret for barnas rett til privatliv, er det da riktig å ta vare på og republisere innhold vi mener aldri burde vært delt i utgangspunktet? En snap som i teorien skulle forsvinne etter 24 timer blir istedet for lagret, analysert og videreformidlet på et offentlig forum hvor det blir lett tilgjengelig i flere år frem i tid. Jeg synes liksom det er noe fascinerende med å mene at noe aldri burde vært delt, og så velge å dele det en gang til men med enda bredere publikum og lengre levetid.. Det blir jo nesten motsatt effekt? 🤔 11 4
GulleGull Skrevet mandag kl 13:53 #46789 Skrevet mandag kl 13:53 (endret) Roe skrev (9 minutter siden): En liten refleksjon jeg har hatt.. Hvis man oppriktig er bekymret for barnas rett til privatliv, er det da riktig å ta vare på og republisere innhold vi mener aldri burde vært delt i utgangspunktet? En snap som i teorien skulle forsvinne etter 24 timer blir istedet for lagret, analysert og videreformidlet på et offentlig forum hvor det blir lett tilgjengelig i flere år frem i tid. Jeg synes liksom det er noe fascinerende med å mene at noe aldri burde vært delt, og så velge å dele det en gang til men med enda bredere publikum og lengre levetid.. Det blir jo nesten motsatt effekt? 🤔 Hvordan skal man belyse det ellers tenker du? Det beste hadde jo vært om influensere sluttet å late som de ikke eksporter barna sine, men det skjer jo ikke før det kommer ett lovverk eller en konsekvens som kjennes. Ett slikt lovverk kommer jo ikke eller blir jo ikke prioritert før det er en offentlig samfunnsdebatt som løfter opp problematikken som regel. Jeg syntes det er vanskelig om man ikke kan løfte frem snappene -fordi de forsvinner etter 24 timer så for å ha noe å dokumentere så må man nesten bruke de som eksempel -så folk blir klar over hva man får i monitor. Først DA kan kanskje man får fortere på plass noe rammeverk som er gunstigere for barna. Endret mandag kl 13:56 av GulleGull Rettet skrivefeil 5 6
Era Vulgaris Skrevet mandag kl 13:54 #46790 Skrevet mandag kl 13:54 Roe skrev (5 minutter siden): En liten refleksjon jeg har hatt.. Hvis man oppriktig er bekymret for barnas rett til privatliv, er det da riktig å ta vare på og republisere innhold vi mener aldri burde vært delt i utgangspunktet? En snap som i teorien skulle forsvinne etter 24 timer blir istedet for lagret, analysert og videreformidlet på et offentlig forum hvor det blir lett tilgjengelig i flere år frem i tid. Jeg synes liksom det er noe fascinerende med å mene at noe aldri burde vært delt, og så velge å dele det en gang til men med enda bredere publikum og lengre levetid.. Det blir jo nesten motsatt effekt? 🤔 Her inne kreves det jo dokumentasjon på en hver eneste lille påstand og mening man ytrer, så da blir det sånn da. Du vet at diskusjonen og tråden sannsynligvis hadde dødd ut hvis SE selv lot være å eksponere ungene sine for klikk og penger, OG fulgte reglene for merking av reklame. 5 5
LivEinar Skrevet mandag kl 14:05 #46791 Skrevet mandag kl 14:05 Roe skrev (17 minutter siden): En liten refleksjon jeg har hatt.. Hvis man oppriktig er bekymret for barnas rett til privatliv, er det da riktig å ta vare på og republisere innhold vi mener aldri burde vært delt i utgangspunktet? En snap som i teorien skulle forsvinne etter 24 timer blir istedet for lagret, analysert og videreformidlet på et offentlig forum hvor det blir lett tilgjengelig i flere år frem i tid. Jeg synes liksom det er noe fascinerende med å mene at noe aldri burde vært delt, og så velge å dele det en gang til men med enda bredere publikum og lengre levetid.. Det blir jo nesten motsatt effekt? 🤔 Jeg har ventet på at noen skulle komme med dette… 😉 Nå ser jeg at både @GulleGull og @Era Vulgaris allerede har gitt utmerkede svar som jeg slutter meg fullt til! 3 1
Anonym_2024 Skrevet mandag kl 14:10 #46792 Skrevet mandag kl 14:10 Bibbi_ skrev (16 timer siden): Haha, at YM støtter SE ser jeg hvertfall ikke på noe som må bety noe 😂 YM forbannet seg over alle influensere som hadde gul stjerne og reklame mellom snappene. Å synes snappingen dems og alle pengene de tjente på tull og surr var helt hull i hodet, helt til hun fikk det selv. Da fikk pipa en annen låt. Så nei, YM tar jeg og mange andre vil jeg tro, ikke seriøst i det hele tatt. Hun tenker penger hun også. Jeg klør din rygg, også klør du min 😉 2 3
Anonym_2024 Skrevet mandag kl 14:14 #46793 Skrevet mandag kl 14:14 Roe skrev (24 minutter siden): En liten refleksjon jeg har hatt.. Hvis man oppriktig er bekymret for barnas rett til privatliv, er det da riktig å ta vare på og republisere innhold vi mener aldri burde vært delt i utgangspunktet? En snap som i teorien skulle forsvinne etter 24 timer blir istedet for lagret, analysert og videreformidlet på et offentlig forum hvor det blir lett tilgjengelig i flere år frem i tid. Jeg synes liksom det er noe fascinerende med å mene at noe aldri burde vært delt, og så velge å dele det en gang til men med enda bredere publikum og lengre levetid.. Det blir jo nesten motsatt effekt? 🤔 Nei, det blir ikke det. Det er det argumentet IG brukte når hun så de til grader tråkket over en grense når det gjaldt barn og eksponering. Det argumentet falt igjennom da, og det gjør det nå også. Det er hos influenserne det hele starter, det er de som deler i første omgang. Noe de ikke burde gjøre. 6
Angel75 Skrevet mandag kl 14:17 #46794 Skrevet mandag kl 14:17 Era Vulgaris skrev (18 minutter siden): Her inne kreves det jo dokumentasjon på en hver eneste lille påstand og mening man ytrer, så da blir det sånn da. Du vet at diskusjonen og tråden sannsynligvis hadde dødd ut hvis SE selv lot være å eksponere ungene sine for klikk og penger, OG fulgte reglene for merking av reklame. Man kan diskutere dette uten å legge ut bevis på nøyaktig hva hun sier om barna. Dette har ingen krevd bevis på. Dette skrev Marianne J noe om, og gjenta det de legger ut om barn ikke bør gjøres. Og hun fikk mye skryt om det innlegget. Men det når ikke inn hos flere her på KG. Man tar screenshot og gjenforteller gledelig hva Sara sier om sine barn. De er ikke bedre enn Sara er! 2 1
GulleGull Skrevet mandag kl 14:26 #46795 Skrevet mandag kl 14:26 Angel75 skrev (7 minutter siden): Man kan diskutere dette uten å legge ut bevis på nøyaktig hva hun sier om barna. Dette har ingen krevd bevis på. Dette skrev Marianne J noe om, og gjenta det de legger ut om barn ikke bør gjøres. Og hun fikk mye skryt om det innlegget. Men det når ikke inn hos flere her på KG. Man tar screenshot og gjenforteller gledelig hva Sara sier om sine barn. De er ikke bedre enn Sara er! Vet ikke hva du vil med innleggene dine noen ganger? Er det SET du primært ønsker diskuterer her på KG eller brukerne her inne? 8
elskersommer Skrevet mandag kl 14:27 #46796 Skrevet mandag kl 14:27 Fra Dagbladet https://www.dagbladet.no/kjendis/na-er-det-slutt/83225302 3
Roe Skrevet mandag kl 14:29 #46797 Skrevet mandag kl 14:29 Angel75 skrev (11 minutter siden): Man kan diskutere dette uten å legge ut bevis på nøyaktig hva hun sier om barna. Dette har ingen krevd bevis på. Dette skrev Marianne J noe om, og gjenta det de legger ut om barn ikke bør gjøres. Og hun fikk mye skryt om det innlegget. Men det når ikke inn hos flere her på KG. Man tar screenshot og gjenforteller gledelig hva Sara sier om sine barn. De er ikke bedre enn Sara er! 💯💯 2
LivEinar Skrevet mandag kl 14:32 #46798 Skrevet mandag kl 14:32 (endret) Angel75 skrev (15 minutter siden): Man kan diskutere dette uten å legge ut bevis på nøyaktig hva hun sier om barna. Dette har ingen krevd bevis på. Dette skrev Marianne J noe om, og gjenta det de legger ut om barn ikke bør gjøres. Og hun fikk mye skryt om det innlegget. Men det når ikke inn hos flere her på KG. Man tar screenshot og gjenforteller gledelig hva Sara sier om sine barn. De er ikke bedre enn Sara er! Jeg forteller ingenting «gledelig», jeg forteller med en blanding av tristhet og sinne. Videre har jeg prøvd å argumentere kun med ord - da kommer alltid spørsmålet: Kan du dokumentere dette? Så ille var det vel ikke? At yummymummy, frujohansen eller andre mener noe annet, er helt greit. Jeg kommer til å fortsette med både å dokumentere og skrive, for meg er det er fint at forskjellige aktører protesterer mot influensernes barneeksponering på mange ulike måter! Endret mandag kl 14:33 av LivEinar 5 3
Bibbi_ Skrevet mandag kl 14:41 #46799 Skrevet mandag kl 14:41 Angel75 skrev (1 time siden): For dette er et nytt fenomen som Sara er skyldig i eller? ? At hæ? 2
Era Vulgaris Skrevet mandag kl 14:43 #46800 Skrevet mandag kl 14:43 Angel75 skrev (25 minutter siden): Man kan diskutere dette uten å legge ut bevis på nøyaktig hva hun sier om barna. Dette har ingen krevd bevis på. Dette skrev Marianne J noe om, og gjenta det de legger ut om barn ikke bør gjøres. Og hun fikk mye skryt om det innlegget. Men det når ikke inn hos flere her på KG. Man tar screenshot og gjenforteller gledelig hva Sara sier om sine barn. De er ikke bedre enn Sara er! Ok!! Guruen har talt. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå