Anelyy Skrevet 28. april 2023 #18881 Del Skrevet 28. april 2023 supermamz skrev (1 time siden): Har dem avlivet hunden? Det hadde faktisk ikke overasket meg 🥺😑 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 28. april 2023 #18882 Del Skrevet 28. april 2023 elskersommer skrev (3 timer siden): Det er jo en enkel forklaring på at han ikke liker vogna.. nytter ikke å putte han oppi der når han er noen uker gammel. Hadde det blitt gjort fra dagen de kom hjem så hadde han likt det Dette vet du faktisk ikke. Klassisk eksempel på at man tror man har fasit på noe fordi det fungerte på egne barn. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 28. april 2023 #18883 Del Skrevet 28. april 2023 supermamz skrev (4 timer siden): Men hun må jo gå ut med at hun er klesbutikk til plus size og ikke til jenter/damer som er str xs og s når de drokner i klærne.. Blir jo samme om de går og handler på zizzi, men det jør de ikke for man vet zizzi er til de som har litt mer på kroppen. Hun har da vist bikiniene på modeller som er xs og s i vanlige klær. Monica Nyhus f.eks. Man kan jo virkelig ikke påstå at hun er en størrelse L? Jeg kjøpte forøvrig en bikinitopp fra CareLess første gang hun lanserte og den passet fint i akkurat den størrelsen jeg bruker til vanlig. Og jeg er ikke plus size, jeg er M. Da skal det også sies at jeg har måtte sendt tilbake klær fra H&M i str 42 fordi jeg ikke fikk dem på meg, så det er virkelig ikke bare hos CareLess størrelsene varierer. Jeg kan bruke M i enkelte merker og XL i andre. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 28. april 2023 #18884 Del Skrevet 28. april 2023 supermamz skrev (1 time siden): Har dem avlivet hunden? Neida, den stod bak på siden av foreldrene hennes i gangen i efta. Så den er der den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 28. april 2023 #18885 Del Skrevet 28. april 2023 Minombre skrev (13 minutter siden): Hun har da vist bikiniene på modeller som er xs og s i vanlige klær. Monica Nyhus f.eks. Man kan jo virkelig ikke påstå at hun er en størrelse L? Jeg kjøpte forøvrig en bikinitopp fra CareLess første gang hun lanserte og den passet fint i akkurat den størrelsen jeg bruker til vanlig. Og jeg er ikke plus size, jeg er M. Da skal det også sies at jeg har måtte sendt tilbake klær fra H&M i str 42 fordi jeg ikke fikk dem på meg, så det er virkelig ikke bare hos CareLess størrelsene varierer. Jeg kan bruke M i enkelte merker og XL i andre. Står jo på nettsiden til Careless at man bør gå ned 1-2 str fordi "de er store i str". Så klart blir det slik da M hos de er XL hos andre.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 28. april 2023 #18886 Del Skrevet 28. april 2023 J.. skrev (Akkurat nå): Står jo på nettsiden til Careless at man bør gå ned 1-2 str fordi "de er store i str". Så klart blir det slik da M hos de er XL hos andre.. Nå kjøpte jeg bare bikinitopp da, så det blir jo litt annet enn underdel. Jeg har aldri brukt XL i hverken underdel eller bikinioverdel da, men har måtte tydd til L i bikinitopp og M i truse hos andre merker også. Har forøvrig bare prøvd den ene sorten bikinitopp også, så kan ikke si hvordan de andre er. Poenget mitt var at jeg syns det er vanskelig å finne riktig størrelse hos andre merker også, ikke bare CareLess. Syns forøvrig det er like ille når det er andre veien, som f.eks Zara, Mango og enkelte ganger H&M, som har så små størrelser at en relativt normalvektig person ikke finner klær fordi ting er for smått. Men, som noen andre her skrev, det kommer jo veldig an på kroppsfasong. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 28. april 2023 #18887 Del Skrevet 28. april 2023 Japp skrev (39 minutter siden): Dette vet du faktisk ikke. Klassisk eksempel på at man tror man har fasit på noe fordi det fungerte på egne barn. Helt enig , det der var veldig rart å påstå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunny12 Skrevet 28. april 2023 #18888 Del Skrevet 28. april 2023 J.. skrev (15 minutter siden): Står jo på nettsiden til Careless at man bør gå ned 1-2 str fordi "de er store i str". Så klart blir det slik da M hos de er XL hos andre.. Bare for å være ekstra pirkete så står det at man må gå ned 1-2 str på enkelte produkter som f.eks bhen. Men ikke alle produkter som f.eks bikinier osv. Men dette er som alle andre butikker. Man bør prøve uansett med tanke på fasong om man kan ha str sin eller opp/ned. Nå prøver du igjen å fremstille at alle klærne på careless må man gå ned 1-2 str og i sta var det 1-2 str opp. Gjerne si ifra hvis jeg tar feil men du har ikke spesifisert et produkt så vil gå ut fra at du mener generelt alle klærne som er der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28. april 2023 #18889 Del Skrevet 28. april 2023 J.. skrev (1 time siden): Men blir ikke dette litt galt? Altså om du er 115 cm under bysten.. er man da sikker på att cup på bikini passer mine bryster som er store? Kan være jeg misforstår 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 28. april 2023 #18890 Del Skrevet 28. april 2023 sunny12 skrev (3 timer siden): Hvordan får du str på careless er 1-2 str større? Ser du nederste tabellen så er stussvidde 88 på xs mens på careless så er den 82-92 på xs? Kan ikke fatte hvordan du får det til å bli 1-2 str større? Det er ganske sprøtt at Careless har 10(!!) cm å gå på i EN størrelse! Mens konkurrenten går opp en størrelse pr 4 cm. Det er også helt skremmende å se hvor mye størrelsene har endret seg de siste årene (vanity sizing). Når jeg vokste opp var størrelsene som følger: XS=34 S=36 M=38 L=40 XL=42 Nå er altså str M=40/42 og L=44/48! Om man brukte 44/48 før var man ansett som overvektig, og str 36/38 var helt normal størrelse for voksne kvinner å bruke. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 28. april 2023 #18891 Del Skrevet 28. april 2023 Minombre skrev (46 minutter siden): Hun har da vist bikiniene på modeller som er xs og s i vanlige klær. Monica Nyhus f.eks. Man kan jo virkelig ikke påstå at hun er en størrelse L? Jeg kjøpte forøvrig en bikinitopp fra CareLess første gang hun lanserte og den passet fint i akkurat den størrelsen jeg bruker til vanlig. Og jeg er ikke plus size, jeg er M. Da skal det også sies at jeg har måtte sendt tilbake klær fra H&M i str 42 fordi jeg ikke fikk dem på meg, så det er virkelig ikke bare hos CareLess størrelsene varierer. Jeg kan bruke M i enkelte merker og XL i andre. HM er jo håpløst. De har jo ulik str på ulike deler av kolleksjonen. Divided, som er såkalt ungdomssmerke, er mindre i størrelsen enn dameavdelinga. Og barneavdelingen er ironisk nok nesten størst i størrelsen. Jeg bruker 36/S i dameavdelinga, 38-40/M i Divided, og 158/164 i barneavd! (Stort sett singleter, t-skjorter, gensere og pysjamaser i barneavd altså, underdeler er noe helt annet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunny12 Skrevet 28. april 2023 #18892 Del Skrevet 28. april 2023 elskersommer skrev (7 minutter siden): Men blir ikke dette litt galt? Altså om du er 115 cm under bysten.. er man da sikker på att cup på bikini passer mine bryster som er store? Kan være jeg misforstår Er det bikinioverdel du skal se på str så er den str guiden feil for dette er på bh tror jeg? Du bør gå inn på hjemmesiden og gå på den modellen og se på strguide. Jeg får som sagt ikke lagt ut bilde 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunny12 Skrevet 28. april 2023 #18893 Del Skrevet 28. april 2023 Fotballfluen skrev (5 minutter siden): Det er ganske sprøtt at Careless har 10(!!) cm å gå på i EN størrelse! Mens konkurrenten går opp en størrelse pr 4 cm. Det er også helt skremmende å se hvor mye størrelsene har endret seg de siste årene (vanity sizing). Når jeg vokste opp var størrelsene som følger: XS=34 S=36 M=38 L=40 XL=42 Nå er altså str M=40/42 og L=44/48! Om man brukte 44/48 før var man ansett som overvektig, og str 36/38 var helt normal størrelse for voksne kvinner å bruke. Ja, jeg ser de str går inn i hverandre fra careless. Jeg personlig er veldig glad for at det har blitt mer "normalisert" men ja, tiden har forandret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 28. april 2023 #18894 Del Skrevet 28. april 2023 Fotballfluen skrev (11 minutter siden): Det er ganske sprøtt at Careless har 10(!!) cm å gå på i EN størrelse! Mens konkurrenten går opp en størrelse pr 4 cm. Det er også helt skremmende å se hvor mye størrelsene har endret seg de siste årene (vanity sizing). Når jeg vokste opp var størrelsene som følger: XS=34 S=36 M=38 L=40 XL=42 Nå er altså str M=40/42 og L=44/48! Om man brukte 44/48 før var man ansett som overvektig, og str 36/38 var helt normal størrelse for voksne kvinner å bruke. Mulig at det er SE og Careless mener med å fylle et «hull» i markedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 28. april 2023 #18895 Del Skrevet 28. april 2023 Kanin46 skrev (13 minutter siden): HM er jo håpløst. De har jo ulik str på ulike deler av kolleksjonen. Divided, som er såkalt ungdomssmerke, er mindre i størrelsen enn dameavdelinga. Og barneavdelingen er ironisk nok nesten størst i størrelsen. Jeg bruker 36/S i dameavdelinga, 38-40/M i Divided, og 158/164 i barneavd! (Stort sett singleter, t-skjorter, gensere og pysjamaser i barneavd altså, underdeler er noe helt annet.) Ja, enig i at det er håpløst. Zara og Mango likeså. Så nei, det er ikke bare CareLess som har størrelser det er vanskelig å forstå seg på. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 28. april 2023 #18896 Del Skrevet 28. april 2023 elskersommer skrev (5 timer siden): Det er jo en enkel forklaring på at han ikke liker vogna.. nytter ikke å putte han oppi der når han er noen uker gammel. Hadde det blitt gjort fra dagen de kom hjem så hadde han likt det Det er ikke nødvendigvis riktig. Min eldste trivdes ikke i vogn, selvom den var med på barsel. Synes de må plast sengene var så upersonlige at vi brukte bagen i stedet. Det trivdes han med i 2 uker. Etter det var det totalt vognnekt. Vi prøvde litt hver dag, jeg ville ut å gå tur. Jeg hadde vært passiv hele svangerskapet pga invalidiserende bekkenløsning. Heldigvis godtok han bæresele, så når han skrek bar jeg han i den i stedet. Noen barn bare liker ikke vogn. Og det får man ikke gjort noe med 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinterferie Skrevet 29. april 2023 #18897 Del Skrevet 29. april 2023 12 hours ago, Lill said: Tenker at det er flere der ute som tenker det samme. Det er vel derfor hun solgte bikinier for 5 millioner i fjor? Det er jo åpenbart at markedsstrategisk så har managementet gjort noe riktig. Hva har managementet med Careless å gjøre? Tror du mener at Careless har gjort noe riktig. Et management selger reklame. Ordner med kontrakter mellom influenser og kunde. Påser at influenser utfører det som er kontraktfestet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 29. april 2023 #18898 Del Skrevet 29. april 2023 Det er helt fjernt for meg at man får foreldrene sine over for å rydde i papp og legge sammen klær. Hente ungene i Bhg og skole for du må legge baby.. Jeg fatter ikke at det går an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 29. april 2023 #18899 Del Skrevet 29. april 2023 Sprite skrev (9 minutter siden): Det er helt fjernt for meg at man får foreldrene sine over for å rydde i papp og legge sammen klær. Hente ungene i Bhg og skole for du må legge baby.. Jeg fatter ikke at det går an Vil ikke at V skal rydde men at mor og far rydder er visst ikke et problem da. Ganske snålt,når man er 30 år. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. april 2023 #18900 Del Skrevet 29. april 2023 Sprite skrev (13 minutter siden): Det er helt fjernt for meg at man får foreldrene sine over for å rydde i papp og legge sammen klær. Hente ungene i Bhg og skole for du må legge baby.. Jeg fatter ikke at det går an Akkurat det tenker jeg må være supert , sp fint å ha foreldre som stiller opp og hjelper til. At man kan kritisere det skjønner jeg ikke, men så er vi også en familie som stiller opp for hverandre og hjelper hverandre 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå