Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 19.49):

Hei! Jeg har et spørsmål angående vogn og bilstol☺️ 

Vi bestilte en Uppababy Vista V2 Greyson på mandag, og fikk den i posten i dag🤩 I likhet med dere andre syns jeg det var fryktelig mye penger å bruke på ei vogn, men vi benyttet oss også av 10% rabattkoden til babyshop, og sparte i hvert fall 1249kr på det🤗

Så over til spørsmålet! Jeg har sett litt på diverse tester av bilstoler, og falt litt for denne: Bugaboo Turtle Air By Nuna «https://www.babyshop.no/turtle-air-by-nuna-babystol-gra/p/354635

Ser at vi kan kjøpe adaptere for vogna som passer til Nuna sine bilstoler, men er usikker på om disse vil passe til denne bilstolen siden den er «spesiallaget» for bugaboo? Noen som vet, eller har erfaringer? ☺️

Anonymkode: 6ade9...5a0

Denne passer kun til bugaboo ble jeg fortalt 😄

Når det er sagt, så vil jeg på det sterkeste anbefale å prøve Bilstol i bil før kjøp. Er stor forskjell på setene i biler. Jeg har flate seter, så fikk 45 grader helling uten problem. Min søster har bratte seter, og fikk ikke mer enn 33 grader helling. Med mindre dere skal beltemontere da. Da er det jo bare å sette en teipbit på seteryggen der dere får rett helling og justere setet etter den hver gang😄 

Anonymkode: dcca3...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er bl.a denne jeg forsøker å forstå meg på. Kombivogn. Mens denne er beskrevet som duovogn. Samme pris, så blir så usikker på hva som er best.

Anonymkode: 29553...2c7

Den regnes som kombivogn, fordi bagen også er en sportsdel. Jollyroom sin beskrivelse var noe merkelig, men det skal sies at TFK mono har en egen sportsdel også som kan benyttes når bagdelen er utvokst også som sportsdel, da den bare varer til ca 18 mnd eller noe sånt 😊

Anonymkode: 07e0d...184

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er samme vognen. Det er fordi baggen gjøres om til sete, ergo kan de kalle det en kombivogn 😄

Jeg syns fortsatt det er vanskelig å forstå. At det er samme vognen? Men kombi er at at baggen gjøres om til sete, men hvis man kjøper duo så kommer vognen i to deler - en del bag og en del sportsdel? Det er jo ganske to forskjellige utfall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns fortsatt det er vanskelig å forstå. At det er samme vognen? Men kombi er at at baggen gjøres om til sete, men hvis man kjøper duo så kommer vognen i to deler - en del bag og en del sportsdel? Det er jo ganske to forskjellige utfall.

Nei, kjøper du duo må du kjøpe bagdelen utenom. Det er samme understell på begge vognene, og to deler, hvor den ene delen kan være både bag og vendbar sportsdel, mens den andre (duovogn) bare har en sportsdel, som er vendt fra fører. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 8.37):

Denne passer kun til bugaboo ble jeg fortalt 😄

Når det er sagt, så vil jeg på det sterkeste anbefale å prøve Bilstol i bil før kjøp. Er stor forskjell på setene i biler. Jeg har flate seter, så fikk 45 grader helling uten problem. Min søster har bratte seter, og fikk ikke mer enn 33 grader helling. Med mindre dere skal beltemontere da. Da er det jo bare å sette en teipbit på seteryggen der dere får rett helling og justere setet etter den hver gang😄 

Tusen takk for svar!☺️

Anonymkode: 6ade9...5a0

Skrevet

Jeg skal bytte fra bagdelen til sittedel, og har emmaljunga nxt90. Men det er jo ingen steder å kjøpe KUN sittedelen?? Enten utsolgt eller så er det ikke å finne kun sittedel😭 Hva gjør jeg da?

Anonymkode: df53a...93e

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal bytte fra bagdelen til sittedel, og har emmaljunga nxt90. Men det er jo ingen steder å kjøpe KUN sittedelen?? Enten utsolgt eller så er det ikke å finne kun sittedel😭 Hva gjør jeg da?

Anonymkode: df53a...93e

Du spør butikken om de kan bestille for deg  :) Både Barnas Hus, Rudi og Babyshop fører Emmaljunga og kan sikkert hjelpe.

Anonymkode: 85a2f...5ea

Skrevet

Noen som har erfaring med barnevogn som passer fint i bagasjerommet på en tesla model 3? Spør fordi jeg synes det er så liten bagasjeromåpning på bilen så redd de større vognene er masete å få inn der 😄 

Anonymkode: 61a24...ded

Skrevet

Ser alle bare diskuterer og kjøper disse dyrere vognene, er det noen som har vogn på budsjett å anbefale her også?

10.000-20.000 er alt for mye😊

Anonymkode: 0f589...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser alle bare diskuterer og kjøper disse dyrere vognene, er det noen som har vogn på budsjett å anbefale her også?

Baby Jogger city premier, kjøpt brukt. 

Emmaljunga 60/90, kjøpt brukt. 

Britax Go Big 2, kjøpt brukt. 

Vogner skal godt gjøres å brukes til de ikke er brukbare igjen, etter bare 1 barn, så kjøp for all del brukt og spar miljøet og pengeboka for unødig påkjenning 🙂

• Liker 1
Skrevet

Mange av de såkalt "premiummodellene" finnes til en god pris på Finn. 

Om man helst ønsker å kjøpe nytt, er jo kanskje både Britax Smile og Baby jogger City Elite gode alternativer.  :) 

Kommer jo egentlig litt an på hvor mye dere ønsker å bruke på barnevogn, og hvordan den blir brukt. Og selvsagt hvilke "krav" dere har til vognen dere skal ha. 

Pris og kvalitet/funksjoner henger nok sammen til en viss grad. Dersom man ikke skal bruke barnevognen annet enn på asfaltert vei eller til soving, trenger man jo ikke å stille så store krav til vognen som om den skal brukes på tøft terreng og i all slags vær og føre. 

Man kan jo fint kjøpe en ny vogn til 4-5000 kroner, men da må man nok regne med at kvaliteten er en annen enn på en vogn til 10-12000. 

• Liker 1
Skrevet

Har en på 3 1/2 år og venter nr.2 i november.

Vil det være for sent å investere i søskenvogn med en sittedel og en bag-del når eldstemann er såpass stor? 3-åringen er litt liten for alderen, og bruker trille av og til. 

Har vurdert et slikt brett man fester til vognen som eldste kan sitte eller stå på. Men hører mange si de må gå ved siden av vognen    for å trille når brettet er festet til, og dette fremstår som litt upraktisk slik jeg ser det.

Anonymkode: 8e17c...222

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har en på 3 1/2 år og venter nr.2 i november.

Vil det være for sent å investere i søskenvogn med en sittedel og en bag-del når eldstemann er såpass stor? 3-åringen er litt liten for alderen, og bruker trille av og til. 

Har vurdert et slikt brett man fester til vognen som eldste kan sitte eller stå på. Men hører mange si de må gå ved siden av vognen    for å trille når brettet er festet til, og dette fremstår som litt upraktisk slik jeg ser det.

Jeg ville tenkt at det ikke er vits med et så stort barn, med mindre det er noen notoriske utfordringer ol. 

Vår jente var 2,5 år da vi fikk nr 2 og det var aldri aktuelt å skaffe søskenvogn her. Eldste er altfor stor til å gidde å sitte i vogn - hun går, løper, sparkesykler eller bruker ståbrett mens jeg triller baby til og fra barnehagen ol. 

Ja, ståbrett kan sikkert være litt upraktisk, men på vår Britax smile kan man fint trille normalt mens toåringen står på ståbrettet 🤷

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg ville tenkt at det ikke er vits med et så stort barn, med mindre det er noen notoriske utfordringer ol. 

Vår jente var 2,5 år da vi fikk nr 2 og det var aldri aktuelt å skaffe søskenvogn her. Eldste er altfor stor til å gidde å sitte i vogn - hun går, løper, sparkesykler eller bruker ståbrett mens jeg triller baby til og fra barnehagen ol. 

Ja, ståbrett kan sikkert være litt upraktisk, men på vår Britax smile kan man fint trille normalt mens toåringen står på ståbrettet 🤷

Så bra. Vi har Britax Smile 2. Kan jeg spørre hvilket ståbrett dere har? Jeg har sett på et universalbrett med sete som skal passe til alle vogner men har Britax egne ståbrett er det kanskje best å satse på?

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra. Vi har Britax Smile 2. Kan jeg spørre hvilket ståbrett dere har? Jeg har sett på et universalbrett med sete som skal passe til alle vogner men har Britax egne ståbrett er det kanskje best å satse på?

Vi har bumprider

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Denne er ganske grei. Om du sjekker på Finn kan du kanskje finne den til halv pris.

https://www.rudo.no/products/crescent-performance-komplett-vogngrey-melange?gclid=CjwKCAjwj8eJBhA5EiwAg3z0m849xDDfBQz_6O5c-CsH_BxjXFzBowWLPRlRrMmHDHCxt40ocD-jOxoCsd0QAvD_BwE

• Liker 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi kjøpte n Britax smile på salg, var vel litt under 5000, også en Brio vogn på finn til 300 og en Simovogn på finn til 500.

• Liker 1
Skrevet

Thule Urban Glide 2:
Jeg har kikket litt på denne vognen på nett og ser at den har 5-punkt sele. Er denne selen fast? Eller kan man løsne skulderstroppen og hoftestroppen fra hverandre, slik at man kan tre selene i en vognpose med faste hull? Eller må man ha en vognpose med lignende utforming på hullene som f.eks Easygrow Lyng?

Er det noen som vet om noen fysiske butikker som selger vognen? Skulle gjerne ha prøvetrillet vognen🙈

Anonymkode: a71b3...40d

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Thule Urban Glide 2:
Jeg har kikket litt på denne vognen på nett og ser at den har 5-punkt sele. Er denne selen fast? Eller kan man løsne skulderstroppen og hoftestroppen fra hverandre, slik at man kan tre selene i en vognpose med faste hull? Eller må man ha en vognpose med lignende utforming på hullene som f.eks Easygrow Lyng?

Er det noen som vet om noen fysiske butikker som selger vognen? Skulle gjerne ha prøvetrillet vognen🙈

Anonymkode: a71b3...40d

Du kan løsne dem, men de er dritt å feste igjen. Har ikke sett en vogn de er verre på. Men bortsett fra det er vogna fantastisk! 

Anonymkode: 5955c...f2e

• Liker 1
Skrevet

Noen som har erfaring med Beemoo sportsvogner? Vurderer disse to. Synes de så både fine og solide ut! Og rimeligere enn Baby Jogger som jeg vurderte i utgangspunktet. Skal brukes på turer, reise og som sovevogn.

https://www.jollyroom.no/barnevogner/sportsvogner/vendbar-sittedel/beemoo-shade-sportsvogn-black-melange?gclid=EAIaIQobChMIjNvO4L3l8gIViIbVCh0RpQgDEAQYAiABEgJYDPD_BwE

https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/beemoo-bff40-trille-black?gclid=EAIaIQobChMIjNvO4L3l8gIViIbVCh0RpQgDEAQYASABEgJo_PD_BwE

Anonymkode: 1e025...d93

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...