Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei Vi har stokke trailz til en baby på 7mnd. Får ikke plass til noe annet i bilen hvis vognen ligger i bilen. Pluss at noen ganger kan det være litt slitsomt å ta den ut og inn hvis jeg skal kun en liten tur til butikken. Vurderer å kjøpe en enkel vogn som er lett å slå sammen og som tar lite plass i bilen. Planen er at den nye vognen skal stå fast i bilen. Og jeg bruker stokke trailz når jeg går ut uten bil. Det er denne vognen jeg har sett på:

https://www.babybanden.no/products/titanium-baby-comet-trille-auto-fold-sort

Høres det greit ut? Kom gjerne med forslag😊

Anonymkode: c6424...94c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei Vi har stokke trailz til en baby på 7mnd. Får ikke plass til noe annet i bilen hvis vognen ligger i bilen. Pluss at noen ganger kan det være litt slitsomt å ta den ut og inn hvis jeg skal kun en liten tur til butikken. Vurderer å kjøpe en enkel vogn som er lett å slå sammen og som tar lite plass i bilen. Planen er at den nye vognen skal stå fast i bilen. Og jeg bruker stokke trailz når jeg går ut uten bil. Det er denne vognen jeg har sett på:

Vi har samme vogn og har kjøpt en babyzen yoyo til samme formål og av samme grunn 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, addict skrev:

Vi har samme vogn og har kjøpt en babyzen yoyo til samme formål og av samme grunn 😅

Hei Stokke trailz brukere, og alle dere andre  ;)

Vi vurderer å kjøpe denne brukt- kjøpt i 2017 i følge selger(om dette har noe å si), men hva vil dere si er fordeler og ulempen med denne vognen? Er helt fortapt i denne barnevognverden, og behøver sårt litt råd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, addict skrev:

Hehe. Er dere fornøyde ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Denobulan skrev:

Hei Stokke trailz brukere, og alle dere andre  ;)

Vi vurderer å kjøpe denne brukt- kjøpt i 2017 i følge selger(om dette har noe å si), men hva vil dere si er fordeler og ulempen med denne vognen? Er helt fortapt i denne barnevognverden, og behøver sårt litt råd!

Elsker den bortsett fra at den er tung å få inn og ut av bilen, men har løst det med reisetrille som sagt 😊 sånn ellers så er bagen stor og romslig, man får med innleggspute til sportsdelen (vi har den nyeste, vet ikke om det er med 2017) slik at man kan bruke sportsdelen tidligere (kjekt for oss med baby som hele tiden vil opp og se) og den er kjempefin og god å trille. Funker i snø og i skog og på grus og kjøpesenter. Veldig fornøyd 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Er dere fornøyde ? 

Elsker den! Perfekt kombo 😊 Men vi kjøpte den pga mulighet for baby-del og bilstoladapter. Hadde muligens kjøpt en billigere en hvis ikke, for den koster jo litt. Kjøpte brukt da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, addict skrev:

Elsker den bortsett fra at den er tung å få inn og ut av bilen, men har løst det med reisetrille som sagt 😊 sånn ellers så er bagen stor og romslig, man får med innleggspute til sportsdelen (vi har den nyeste, vet ikke om det er med 2017) slik at man kan bruke sportsdelen tidligere (kjekt for oss med baby som hele tiden vil opp og se) og den er kjempefin og god å trille. Funker i snø og i skog og på grus og kjøpesenter. Veldig fornøyd 😊

Tusen takk for svar!

Kan faktisk se ut på bilde at innleggspute ligger i sportsdelen :tommel: Fint å høre at du er fornøyd! Håper den ikke er solgt nå, fikk bare enda mer lyst på den nå :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min babyjogger city elite. Anbefales til alle som er ferdig eller nærmer seg ferdig med babybagdelen. Puttet minstemann i denne allerede fra 4 mnd i liggestilling, null stress. 

Den tar opp lite plass i bilen. Spesielt om du tar av hjulene. Jeg dytter den fint inn i bagasjerommet på en peugeot ion, denne har nesten ikke bagasjerom! 

Den slås sammen med å bare dra den opp med ett håndtak, helt fantastisk. 

Anbefales å dra og se på den, teste den ut, om du er usikker på vogn :) 

hadde tidligere emmaljunga egde duo, kjempefin men tar sååå stor plass! Samt at bagdelen er forferdelig å bære når baby ligger oppi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som flere andre her inne er jeg helt blå når det gjelder valg av vogn. Skal ikke kjøpe enda, men ser på for å være forberedt. Baby kommer i begynnelsen av november så er jo vinterstid. Blir ikke så mye snø her som regel men vil jo ha en som ikke slår seg helt vrang i eventuelt snøfall. 

Er det noen som har denne og er fornøyd? Har også sett på bugaboo fox.. Er dere fornøyd med den? Men blir så usikker når jeg leser om de forskjellige vognene. Er jo for og imot på alle😅

152BF42C-BE2D-4AA2-9B45-E3B6D5ECF100.png

Anonymkode: dbaf5...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Scarlettes skrev:

Jeg elsker min babyjogger city elite. Anbefales til alle som er ferdig eller nærmer seg ferdig med babybagdelen. Puttet minstemann i denne allerede fra 4 mnd i liggestilling, null stress. 

Den tar opp lite plass i bilen. Spesielt om du tar av hjulene. Jeg dytter den fint inn i bagasjerommet på en peugeot ion, denne har nesten ikke bagasjerom! 

Den slås sammen med å bare dra den opp med ett håndtak, helt fantastisk. 

Anbefales å dra og se på den, teste den ut, om du er usikker på vogn :) 

hadde tidligere emmaljunga egde duo, kjempefin men tar sååå stor plass! Samt at bagdelen er forferdelig å bære når baby ligger oppi. 

Og jeg har helt motsatt erfaring med sportsdelen. Grusom for de minste. Min satt som en potetsekk(6mnd), og jeg syns ingenting om å ha han vendt fra meg når han var så liten. Kjøpte en annen vogn med vendbar sittedel, og når jeg ser hvor ofte han søker meg når vi triller, får jeg vondt av å tenke på den perioden han satt fremovervendt. Men det er en knallgod vogn etter de fyller året ++. 

Anonymkode: c9f8c...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som flere andre her inne er jeg helt blå når det gjelder valg av vogn. Skal ikke kjøpe enda, men ser på for å være forberedt. Baby kommer i begynnelsen av november så er jo vinterstid. Blir ikke så mye snø her som regel men vil jo ha en som ikke slår seg helt vrang i eventuelt snøfall. 

Er det noen som har denne og er fornøyd? Har også sett på bugaboo fox.. Er dere fornøyd med den? Men blir så usikker når jeg leser om de forskjellige vognene. Er jo for og imot på alle😅

152BF42C-BE2D-4AA2-9B45-E3B6D5ECF100.png

Har venninner med bugaboo og det er definitivt ikke vintervogner ihvertfall. Babyen ligger også veldig langt nede og kalesjen er tynn. Det er også dårlig solskjerming i bagen. 

Har ikke erfaring med Brio Go men det så ikke ut som en vintervogn mtp hulene. Nå er jo vi veldig avhengig av en vogn med skikkelige dekk da pga mye snø her, så min vurdering av vogn er jo ganske farget av det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, addict skrev:

Har venninner med bugaboo og det er definitivt ikke vintervogner ihvertfall. Babyen ligger også veldig langt nede og kalesjen er tynn. Det er også dårlig solskjerming i bagen. 

Har ikke erfaring med Brio Go men det så ikke ut som en vintervogn mtp hulene. Nå er jo vi veldig avhengig av en vogn med skikkelige dekk da pga mye snø her, så min vurdering av vogn er jo ganske farget av det. 

Takk for svar😊 Hvilken vogn anbefaler du da? Vil ha en som har både ligge og sitte del, og at sittedelen kan man vende begge veier.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊 Hvilken vogn anbefaler du da? Vil ha en som har både ligge og sitte del, og at sittedelen kan man vende begge veier.. 

Selv har jeg Stokke Trailz, den fyller alle de kriteriene. Jeg elsker vogna, men den er litt stor og tung å få inn i bilen. Det funker greit i suven vår men i Leafen så er det litt tetris å få den inn og tungt å holde på med. Har en reisetrille i Leafen og det er en fin ordning, det må vi ha til slutt uansett 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noen som har erfaringer med Britax smile 2? :) Eller alternative forslag til vogn. 

Noen av de vi har vurdert er: 

- Bugaboo (den er veldig fin, men synes baby kommer for langt nede, samboer er i tillegg høy, synes også at kalesjen virker jalla, men den kan kanskje byttes?)

- Babyjogger city elite (virker perfekt for oss, men ønsker å ha muligheten til å snu sittedelen) 

- Stokke trailz (synes understellet virker litt lav og at vogna er for høy, dvs ustabil?)

- Emmaljunga (fine vogner, men virker litt store og tunge)

Vi bor i Oslo uten bil, så det er ikke så farlig å få plass til vogna i bil da vi uansett tenkte å kjøpe en "reisevogn" brukt på sikt. Men viktig at den er lett å manøvrere og får plass på buss og bane og at den føles liten og nett å trille. Vi ønsker oss en skikkelig turvogn/trimvogn på sikt, så trilling i terreng er ikke det viktigste, men samtidig så kommer baby til høsten, så vogna må funke på vinterføre. Vil helst ha god plass i bagasjebrettet. 

Anonymkode: 8f526...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips til barnehagevogn/sovevogn, kjøpt ny, til en billig penge? 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal kjøpe stokke trailz og trenger en som kan trilles lett på asfalt, brostein, kjøpesenter og grus. Men som ikke bråker og blir ustabil.. valget står mellom de punkteringsfrie dekkene vs terreng luft hjul. Hva har du og hvorfor? 

Anonymkode: ef2e1...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hei! Kan dere hjelpe meg? 

Vi venter januarbaby og prøver å finne veien i denne jungelen. 

Våre behov;

-jeg er liten. Ønsker ikke en tung vogn (derfor er ikke emmaljunga aktuelt føler vi) 

- vi bor ut med havet, det er lite snø men kan være slaps og våt grus i februar-mars.

- vi går mye på grus, litt i skog.

- kjører bil med stor bagasjeplass, men som sagt, jeg kan ikke løfte så tungt som Emmaljunga

- ønsker duovogn! Vil ikke bytte etter 6 mnd

har vurdert både baby jogger og buggabo, men usikker på om buggaboo er god nok for terreng eller om baby jogger er god duo? 

Håper noen har tid!

Anonymkode: d4d73...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kan dere hjelpe meg? 

Vi venter januarbaby og prøver å finne veien i denne jungelen. 

Våre behov;

-jeg er liten. Ønsker ikke en tung vogn (derfor er ikke emmaljunga aktuelt føler vi) 

- vi bor ut med havet, det er lite snø men kan være slaps og våt grus i februar-mars.

- vi går mye på grus, litt i skog.

- kjører bil med stor bagasjeplass, men som sagt, jeg kan ikke løfte så tungt som Emmaljunga

- ønsker duovogn! Vil ikke bytte etter 6 mnd

har vurdert både baby jogger og buggabo, men usikker på om buggaboo er god nok for terreng eller om baby jogger er god duo? 

Håper noen har tid!

Emmaljunga har mer enn Mondial da, nxt-vognene er ikke like store og tunge, og oppfyller alle kravene dine. Hvis det er babyjogger city elite du tenker på så kan du ikke ha babyen mot deg i sittedelen, og det gjør den uaktuell for min del hvertfall. De jeg kjenner som har buggaboo fox er veldig fornøyde med den i byen og når det ike er snø, men den er visstnok elendig ved selv det minste snøfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Ginny skrev:

Emmaljunga har mer enn Mondial da, nxt-vognene er ikke like store og tunge, og oppfyller alle kravene dine. Hvis det er babyjogger city elite du tenker på så kan du ikke ha babyen mot deg i sittedelen, og det gjør den uaktuell for min del hvertfall. De jeg kjenner som har buggaboo fox er veldig fornøyde med den i byen og når det ike er snø, men den er visstnok elendig ved selv det minste snøfall. 

Takk for svar! Det jeg var redd for med buggaboo 😕 får teste nxt vognene, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Det jeg var redd for med buggaboo 😕 får teste nxt vognene, takk.

Jeg er lett biased, da jeg har nxt90 selv 😛 

Det beste rådet er uansett å dra i en butikk med godt utvalg, og prøvekjøre. Jeg hadde flere på lista som kunne vært interessante, som Stokke trailz og buggaboo fox (fordi mannen ville), men etter å ha prøvekjørt litt var vi begge enige om hvilken vogn som passet for oss. Og det avhenger jo veldig av person 😊 Men jeg hadde mye samme krav som deg, og tror jeg landet på et bra valg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...