Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har hørt om britax B-motion 4+?

det viktigste for meg er at den er sikker, lett og bære og billig🤑

det står at den lift delen er 75 cm, altså kan han ligge der til han er ca 1 år. Vi bor i leilighet i by så han skal ikke sove ute i vogna. Den der sittedelen kan visst legges ned så han kan sove der.

noen som vet om den liften burde vert lenger, eller er det ikke nødvendig?

Anonymkode: ffc26...b97

Hva mener du med "lift delen"? Er det bag-delen du mener? Altså den man bruker den første tiden? 

75 cm er helt standard lengde. Det er ikke mange vognene som har lengre bagdeler enn det. Og uansett vil han nok neppe bruke bagdelen til han er et år gammel. Da er de fleste gått over til bag-del for lengst. 

Anonymkode: b32cd...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "lift delen"? Er det bag-delen du mener? Altså den man bruker den første tiden? 

75 cm er helt standard lengde. Det er ikke mange vognene som har lengre bagdeler enn det. Og uansett vil han nok neppe bruke bagdelen til han er et år gammel. Da er de fleste gått over til bag-del for lengst. 

Anonymkode: b32cd...538

Ok takk for svar. Hu der i butikken kalte den liggedelen for «lift». Er det det samme som bag-delen? Altså den som babyer ligger i? Også senere kan den gjøres om til en sittevogn?

hun sa nemlig at 75 cm var litt lite sammenlignet med andre vogner, og vi måtte beslutte hvor lenge vi vil la han sove i vogna....? Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig, men du mener altså st 1 år er mer enn nok? 

Anonymkode: ffc26...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Ok takk for svar. Hu der i butikken kalte den liggedelen for «lift». Er det det samme som bag-delen? Altså den som babyer ligger i? Også senere kan den gjøres om til en sittevogn?

hun sa nemlig at 75 cm var litt lite sammenlignet med andre vogner, og vi måtte beslutte hvor lenge vi vil la han sove i vogna....? Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig, men du mener altså st 1 år er mer enn nok? 

Anonymkode: ffc26...b97

Alle mine 3 har byttet til sportsdel når de var 6-7 måneder gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Ok takk for svar. Hu der i butikken kalte den liggedelen for «lift». Er det det samme som bag-delen? Altså den som babyer ligger i? Også senere kan den gjøres om til en sittevogn?

hun sa nemlig at 75 cm var litt lite sammenlignet med andre vogner, og vi måtte beslutte hvor lenge vi vil la han sove i vogna....? Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig, men du mener altså st 1 år er mer enn nok? 

Anonymkode: ffc26...b97

Aner ikke hva kvinnemennesket i butikken mener, men 75cm på en bag er ikke lite. De aller fleste bytter rundt 6 mnd, mange før. Babyer kan sove i sittedelen også, denne har også full liggestilling. 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min første unge for fem år siden valgte jeg tfk joggster twist med multi x baggen. Nå er det en ny unge på vei, og jeg må finne ut hvordan vogn jeg ønsker meg nå. 

Jeg vil aller helst ha med håndbrems, men det er kanskje fortsatt få som har det? Jeg vil veldig gjerne ha barnet vendt mot meg i starten av tiden den er i sportsvogn, der var multi x baggen genial. 

Vognen kommer til å bli brukt i terreng, så det er viktig med gode hjul. Gubben vil veldig gjerne ikke ha tre hjul, men tenker at det ikke er så farlig. 

Noen som har noe forslag? 

Anonymkode: 7263d...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Til min første unge for fem år siden valgte jeg tfk joggster twist med multi x baggen. Nå er det en ny unge på vei, og jeg må finne ut hvordan vogn jeg ønsker meg nå. 

Jeg vil aller helst ha med håndbrems, men det er kanskje fortsatt få som har det? Jeg vil veldig gjerne ha barnet vendt mot meg i starten av tiden den er i sportsvogn, der var multi x baggen genial. 

Vognen kommer til å bli brukt i terreng, så det er viktig med gode hjul. Gubben vil veldig gjerne ikke ha tre hjul, men tenker at det ikke er så farlig. 

Noen som har noe forslag? 

Anonymkode: 7263d...369

Vi har nye TFK adventure nå, med multiX bag. Superfornøyd! Er det en grunn til at du ikke vil ha samme vogn?

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer om jeg skal ha samme vogn nå, for jeg var egentlig veldig fornøyd med den. Men så kan det jo hende det at det har kommet noen nye på markedet som jeg kanskje kommer til å like bedre

Anonymkode: 7263d...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har sett den nye Emmaljunga NXT Twin utstilt noe sted? Jeg trenger søskenvogn til våren, og jeg trenger egentlig en ny og lettere sportsvogn til ettåringen nå, så jeg tenkte jeg skulle være lur og kjøpe en av disse man kan gjøre om. Bugaboo utgår pga demping, så jeg står igjen med Emmaljunga Viking 735 (kjøpe to understell). 

Nå ser jeg i brosjyre jeg fikk at det har kommet tvillingunderstell til NXT-delene, og at man kan bruke de om hverandre på samme måte som viking. Men ingenting på nettet, har kun funnet det i brosjyren. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altså Twin, ikke go double eller hva den heter. Jeg vil kun ha vogn med ungene ved siden av hverandre, ikke etter hverandre. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Babyjogger City Elite på lån, og jeg digger mye ved den. Men jeg digger ikke kurven under setet, den er jo tilnærmet umulig å komme til, og jeg skulle så gjerne hatt baby vendt mot meg litt lengre (kun 8 mnd gammel). 

Finns det en vogn med ca samme trillekomforten, like lett å styre, like lett å trille (kjenner nesten ikke at man dytter den, den er lett!), lett å legge sammen etc? 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter en baby i februar og er ikke sikker på hvilken vogn jeg skal velge. Bor i en storby og er avhengig av buss (har ikke bil), Har en litt liten gang, men bor i første etasje. Ønsker en vogn der bagdelen ikke er så lav som enkelte vogner har de.

Hvilken vogn ville du anbefalt meg å kjøpe?

Anonymkode: 84136...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Venter en baby i februar og er ikke sikker på hvilken vogn jeg skal velge. Bor i en storby og er avhengig av buss (har ikke bil), Har en litt liten gang, men bor i første etasje. Ønsker en vogn der bagdelen ikke er så lav som enkelte vogner har de.

Hvilken vogn ville du anbefalt meg å kjøpe?

Anonymkode: 84136...1c4

Jeg er veldig fornøyd med Britax smile 2, fikk barn i september og så langt er alt fint. Super å manøvrere på trange steder og grei høyde. Tar ikke så stor plass som mange av disse trehjulingene. Vi bor i blokk i Oslo og setter understellet under postkassene i den trange oppgangen og tar bag/sittedel inn i leiligheten - lett å slå sammen.  Vi har liten Yaris og er problem å få med vogna, sånn hvis dere snull kulle kjøpt eller lånt bil. Kan også ha bilstolen på. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Britax smile 2, fikk barn i september og så langt er alt fint. Super å manøvrere på trange steder og grei høyde. Tar ikke så stor plass som mange av disse trehjulingene. Vi bor i blokk i Oslo og setter understellet under postkassene i den trange oppgangen og tar bag/sittedel inn i leiligheten - lett å slå sammen.  Vi har liten Yaris og er problem å få med vogna, sånn hvis dere snull kulle kjøpt eller lånt bil. Kan også ha bilstolen på. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Slenger meg på denne. Har selv vogna, og tror den vil oppfylle mange av kravene.

Anonymkode: fbda6...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er ikke Britax Smile 2 ganske kort i sittedelen? Hørt at mange må kjøpe ny vogn ved ca 2 års alder.. 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kjempedumt å kjøpe Britax Smile 2 til en helt gjennomsnittlig jentebaby på 8.5 mnd? Hun er 69 cm og rett under 8kg nå. Tenker uansett å kjøpe Babyjogger City Elite som ekstravogn som vil ta over som hovedvogn etterhvert når jeg er klar for å ha henne fra meg fast.

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjempedumt å kjøpe Britax Smile 2 til en helt gjennomsnittlig jentebaby på 8.5 mnd? Hun er 69 cm og rett under 8kg nå. Tenker uansett å kjøpe Babyjogger City Elite som ekstravogn som vil ta over som hovedvogn etterhvert når jeg er klar for å ha henne fra meg fast.

Anonymkode: 3c19a...7a2

Jeg vurderer det faktisk til gutten min på 11 måneder! Er skikkelig lei den store, tunge emmaljungaen... Problemet er at jeg trenger søskenvogn til våren. Lurer på om det er greit å kanskje ha to vogner, en singelvogn og en søskenvogn? Kan jo bruke smile til den nyfødte også, hvis jeg skal på tur med bare babyen. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer det faktisk til gutten min på 11 måneder! Er skikkelig lei den store, tunge emmaljungaen... Problemet er at jeg trenger søskenvogn til våren. Lurer på om det er greit å kanskje ha to vogner, en singelvogn og en søskenvogn? Kan jo bruke smile til den nyfødte også, hvis jeg skal på tur med bare babyen. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Jeg har Stokke Trailz, så samme grunn her 😅 Jeg hadde nok gått for begge deler selv om jeg var i din situasjon! 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med Petit Cherié vognene? (Ikke trillene)

Anonymkode: d994c...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2019 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Men er ikke Britax Smile 2 ganske kort i sittedelen? Hørt at mange må kjøpe ny vogn ved ca 2 års alder.. 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Jeg var også redd for det da vi kjøpte, men testet sittedelen på vogna nå med nevø som blir 3 år i november og han både sitter og ligger helt fint i den. :) Han er riktignok ikke den største 2,5-åringen, men likevel normal for sin alder, så jeg vil tro at vår unge må være en hel del større enn snittet før det blir noe problem allerede ved 2-års alder. Vi kjøpte Britaxen vår ny til 5200 kroner, altså rundt halvparten av hva andre duo-vogner koster, så vi har i verste fall råd til å bytte i en babyjogger eller lignende sportsvogn om noen år hvis vi ser behovet.

Jeg synes forøvrig at det er like viktig at sittedelen ikke er for stor, da det kan bli ukomfortabelt for små barn som skal sitte. Samme nevø ville «opp og sitte» og se verden ved rundt 6-måneders alder og han satt absolutt ikke komfortabelt i den vognen han hadde på den tiden (Emmaljunga edge duo). Sittedelen var så stor at han druknet litt i den og ble sittende veldig langt nede og uten å få sett noe, noe som igjen førte til at han ble mer rastløs. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får oktoberbaby, så vil trenge en vogn med stor nok bag. Bor i Oslo, men med parkering og heis. Kommer nok til å trille mest på asfalt, men elsker marka og fjellet så blit nok endel grusvei også. 

Skal jeg velge kun basert på utseendet blir det Emmaljunga Edge Duo med Classic crome understell. Liker også at hjulene er fast, og at det er så god demping. 

Men, er første barn og vet jo egentlig ikke hva jeg trenger... Dere med Edge Duo, hva er fordeler og ulemper med den vogna...? Den er stor, skjønner jeg, men det er jeg også (1,80 høy), så vil ha litt størrelse på vogna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...