Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi tenker også å kjøpe Britax Go Big2. Har lest mye om vogner og vært og testet de ut. Kom fram til at det virket som en solid og god vogn. Stod mellom den og Stokke, men synes ikke Stokke sin er like fin. 

Anonymkode: df680...953

Helt enig! Vet også at mørke Stokke Trailz falmer veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da prøver jeg det! Hadde et lite håp om at kanskje det som hører til Fox og kan passe Buffalo :)

Anonymkode: 03df0...c81

Buffaloen er noe bredere enn foxen, så ingenting av deler eller tekstil passer.

Har sett veldig mye Buffalo til salgs på markedsplassen og finn.no da :)

Anonymkode: 81e80...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aquarius04 skrev:

Noen som har erfaring med Britax Go Big2?

Eneste jeg har hørt negativt er at den er ganske kort i ryggen. Kjenner noen som har den og barnet som ikke en gang hadde fylt 1 år, hadde ikke veldig mye plass å gå på :)

 

Anonymkode: 31afa...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg har hørt negativt er at den er ganske kort i ryggen. Kjenner noen som har den og barnet som ikke en gang hadde fylt 1 år, hadde ikke veldig mye plass å gå på :)

 

Anonymkode: 31afa...fc1

Ånei glem det, blandet den og smile i farten! Nevermind me :laugh:

Anonymkode: 31afa...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ånei glem det, blandet den og smile i farten! Nevermind me :laugh:

Anonymkode: 31afa...fc1

Begynte å lure et øyeblikk, for dem jeg har snakket med som har Go Big 2 har sagt det stikk motsatte ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aquarius04 skrev:

Begynte å lure et øyeblikk, for dem jeg har snakket med som har Go Big 2 har sagt det stikk motsatte ☺️

Det skjønner jeg da! Jeg som leste litt for fort bare :laugh:

 

 

Anonymkode: 31afa...fc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei erfarne trillere! Jeg tenkte å kjøpe regntrekk til Emmaljunga Edge duo vogna jeg har kjøpt. Men mamma mener det er bortkasta penger, siden vogna er impregnert... Kommer jo til å trille i all slags vær, så mistenker at jeg har rett 😉

Annet ekstrautstyr til vogna man må ha som en førstegangs ikke har tenkt på? 

Anonymkode: a4c94...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei erfarne trillere! Jeg tenkte å kjøpe regntrekk til Emmaljunga Edge duo vogna jeg har kjøpt. Men mamma mener det er bortkasta penger, siden vogna er impregnert... Kommer jo til å trille i all slags vær, så mistenker at jeg har rett 😉

Annet ekstrautstyr til vogna man må ha som en førstegangs ikke har tenkt på? 

Anonymkode: a4c94...b68

Hehe, det hjelper ingenting om vogna er impregnert så lenge det ikke er pvc. Samt at det blir klissvått inne i vogna pga åpningen i kalesja uten beskyttelse. 

Impregnering hjelper kun mot yr og videre skade på tekstile

Tinkafu sitt er genialt 🙏

Din mor tar nok feil her ja 🙂

Anonymkode: 81e80...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det hjelper ingenting om vogna er impregnert så lenge det ikke er pvc. Samt at det blir klissvått inne i vogna pga åpningen i kalesja uten beskyttelse. 

Impregnering hjelper kun mot yr og videre skade på tekstile

Tinkafu sitt er genialt 🙏

Din mor tar nok feil her ja 🙂

Anonymkode: 81e80...254

Var det jeg mistenke 😉 Jeg har ikke gått bananas på utstyrsfronten (synes heller jeg har klart å begrense meg veldig) men det er mye stasj nå i forhold til da hun fikk første barn i 1977 😉

Anonymkode: a4c94...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilken skal jeg velge emmaljunga nxt60 eller britax smile 2? 

Anonymkode: 0b3f1...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt med valget av søskenvogn... 

Bugaboo donkey duo (som jeg egentlig ikke synes er veldig pen)

Emmaljunga viking 735 

Emmaljunga NXT Twin (helt ny modell, vet ikke helt om jeg liker utseendet på den) 

 

Bugaboo'en er veldig fristende mtp at man kan flytte om på bag/bilstol/seter med en hånd, men hvor mye blir det brukt? Ser for meg å ta med meg to små i bil, og så når vi skal ut i butikk e.l. så sover den minste, da er det kanskje kjekt å kunne holde den eldste i hånden og bruke bare en hånd for å fjerne bagdelen og klipse på bilstol med sovende baby? Eller må man først klipse på adapter? 

Emmaljunga viking 735 synes jeg definitivt er penest, bagdelene/sittedelene ser ut som de er høyere enn på bugaboo. 

NXT twin er jo en nxt-modell som jeg hører mange er fornøyd med, men synes den ser litt rar ut med håndtaket ikke tilkoblet bagene på noe vis. 

 

Pris er ikke et kriterium :) Jeg betaler det det koster for den vogna som gjør det lettest for meg med to små på 18 måneder mellom og ingen barnehage det første halve året 😛 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med Uppababy Vista? Synes den virker veldig flott. Vurderer den, eller stokke Trailz. Liker at man kan bruke én hånd på det meste på uppababy, mens på stokke må man stort sett bruke to på både ta av bag, endre håndtak etc. Men jeg ser ikke så mange skrive om uppababy, stokke derimot står overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Taiah skrev:

Har noen erfaring med Uppababy Vista? Synes den virker veldig flott. Vurderer den, eller stokke Trailz. Liker at man kan bruke én hånd på det meste på uppababy, mens på stokke må man stort sett bruke to på både ta av bag, endre håndtak etc. Men jeg ser ikke så mange skrive om uppababy, stokke derimot står overalt

Lurer på om Kristin Gjelsvik skrev om den på bloggen sin. De hadde kjøpt brukt, så det var ikke reklame.

Anonymkode: 2065f...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Taiah skrev:

Har noen erfaring med Uppababy Vista? Synes den virker veldig flott. Vurderer den, eller stokke Trailz. Liker at man kan bruke én hånd på det meste på uppababy, mens på stokke må man stort sett bruke to på både ta av bag, endre håndtak etc. Men jeg ser ikke så mange skrive om uppababy, stokke derimot står overalt

Fin design og en del fine løsninger, men er nok en ren byvogn. Dårlig demping og kjørekomfort, dessverre. Personlig synes jeg også at den ser/føles billigere ut enn den er. Fin på bilder, men på nært hold så føles kvaliteten billig liksom.

Silver Cross wave ligner veldig, men er i mye bedre kvalitet.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Hvilken skal jeg velge emmaljunga nxt60 eller britax smile 2? 

Anonymkode: 0b3f1...fbd

Jeg ville nok gått for Emmaljunga. Mest fordi jeg har hørt så mye om at Britax smile 2 blir fort kort i ryggen. Kjenner noen som har den til sin 1åring, og det så ikke ut som at de hadde så veldig mye å gå på :)

Anonymkode: 31afa...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok gått for Emmaljunga. Mest fordi jeg har hørt så mye om at Britax smile 2 blir fort kort i ryggen. Kjenner noen som har den til sin 1åring, og det så ikke ut som at de hadde så veldig mye å gå på :)

Anonymkode: 31afa...fc1

Dessverre er det samme tilfelle for sittedelene til Emmaljunga NXT-serien, i alle fall de ergonomiske (usikker på de flate). :( De er mye kortere i ryggen enn det Emmaljunga er kjent for å være. Jeg ville derfor dratt i fysisk butikk og målt/sammenliknet begge sittedelene.

Ellers er jo dette to veldig like vogner, men forskjellene er:

  • Britax Smile 2 har sittedelen høyere oppe
  • Smile 2 har kun lufthjul, mens Emmaljunga NXT60 tilbyr punkteringsfrie hjul og to ulike lufthjul
  • Varekurven til Smile 2 tar 7 kg, mot Emmaljungas 5 kg
  • Til Emmaljunga kan du velge mellom ergonomisk og flat sittedel, Smile 2 har kun flat

Begge er solide kvalitetsvogner, så det bunner ut i hva som er viktigst for deg. :) 

Anonymkode: 9d213...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det samme tilfelle for sittedelene til Emmaljunga NXT-serien, i alle fall de ergonomiske (usikker på de flate). :( De er mye kortere i ryggen enn det Emmaljunga er kjent for å være. Jeg ville derfor dratt i fysisk butikk og målt/sammenliknet begge sittedelene.

Ellers er jo dette to veldig like vogner, men forskjellene er:

  • Britax Smile 2 har sittedelen høyere oppe
  • Smile 2 har kun lufthjul, mens Emmaljunga NXT60 tilbyr punkteringsfrie hjul og to ulike lufthjul
  • Varekurven til Smile 2 tar 7 kg, mot Emmaljungas 5 kg
  • Til Emmaljunga kan du velge mellom ergonomisk og flat sittedel, Smile 2 har kun flat

Begge er solide kvalitetsvogner, så det bunner ut i hva som er viktigst for deg. :) 

Anonymkode: 9d213...f51

Ååh det visste jeg ikke! Ikke lest at noen har skrevet det, så derfor ikke fått det med meg.

Da var ditt svar mer informativt enn mitt :laugh: 

Anonymkode: 31afa...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/2/2019 at 1:57 PM, AnonymBruker said:

Jeg ville nok gått for Emmaljunga. Mest fordi jeg har hørt så mye om at Britax smile 2 blir fort kort i ryggen. Kjenner noen som har den til sin 1åring, og det så ikke ut som at de hadde så veldig mye å gå på :)

Anonymkode: 31afa...fc1

 

On 10/2/2019 at 2:11 PM, AnonymBruker said:

Dessverre er det samme tilfelle for sittedelene til Emmaljunga NXT-serien, i alle fall de ergonomiske (usikker på de flate). :( De er mye kortere i ryggen enn det Emmaljunga er kjent for å være. Jeg ville derfor dratt i fysisk butikk og målt/sammenliknet begge sittedelene.

Ellers er jo dette to veldig like vogner, men forskjellene er:

  • Britax Smile 2 har sittedelen høyere oppe
  • Smile 2 har kun lufthjul, mens Emmaljunga NXT60 tilbyr punkteringsfrie hjul og to ulike lufthjul
  • Varekurven til Smile 2 tar 7 kg, mot Emmaljungas 5 kg
  • Til Emmaljunga kan du velge mellom ergonomisk og flat sittedel, Smile 2 har kun flat

Begge er solide kvalitetsvogner, så det bunner ut i hva som er viktigst for deg. :) 

Anonymkode: 9d213...f51

Takk for svar ☺️ Da blir det britax smile. Synes den var mye bedre å trille. Likte egentlig alt bedre med den, høyere sete. bedre handlekurv, bedre demping, bedre håndtak osv. 

Anonymkode: 0b3f1...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle om fordeler og ulemper med stokke trailz? Lener veldig mot den!

Anonymkode: 3933a...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan fortelle om fordeler og ulemper med stokke trailz? Lener veldig mot den!

Anonymkode: 3933a...90f

Vi hadde denne vognen i tre år og elsket den. :)

Fordeler (for oss):

  • Solid, robust vogn
  • Store, gode lufthjul, ideell for trilleturer på grusveier o.l.
  • Fungerte godt i snø
  • Stor handlekurv under, godt beskyttet mot søle, tar 10 kg
  • Høy vogn, både liggedelen og sittedelen havner svært høyt oppe sammenliknet med mange andre vogner
  • Ergonomisk sittedel
  • Kneleddshåndtak
  • De nye modellene har bedre kalesje enn de eldre modellene
  • Innebygget myggnetting i kalesjen
  • Sittedelen kan snus begge veier
  • Vognen holdt seg svært godt – vi brukte den hver dag i tre år, og den var overraskende lite slitt

Ulemper:

  • Siden det er lufthjul, kan de punktere
  • Noen vogner har snedigere sammenslåing enn Trailz, der du kan slå sammen understellet og sittedel sammen
  • Noen vil nok også si at vognen er tung (ikke en ulempe for oss), mindre pen (vi synes den var pen), stiv (ikke noe vi merket noe til), kunne hatt enda lengre kalesje, har ikke flatt sittedel (vi ville ha ergonomisk) osv. osv.

Det koker egentlig ned til hva dere liker, f.eks. kneleddshåndtak kontra teleskophåndtak. Det er ikke slik at noe nødvendigvis er bedre enn noe annet, det er smak og behag. :)

Lykke til med valget!

Anonymkode: 9d213...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...