Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Aryamili skrev:

Hva med Babyjogger City Elite? Har kjøpt denne selv, betalte 5500 kr (40 % rabatt), med både bagdel og sportsdel. 

Bagen sitter høyt, og håndtaket kan justeres :) 

Eneste minuset er at bagen kan være trang for de som ikke får vinterbaby (jeg har termin i november, og mini er jo da liten i de periodene der man trenger en større vognpose) og at sportsdelen ikke kan snus. Sportsdelen er dog romslig og kan brukes lenge, og vognen blir også mer stødig når man ikke har vendbar sportsdel.

Populær, god og stødig vogn, til en levelig pris.

Edit: Glemte å nevne at den er utrolig enkel å legge sammen, og at den blir veldig kompakt. Hjulene er enkle å ta av ved behov.

Hei, takk for svar!

 

Skreiv feil, bytrilling og kaféturer blir det lite av her, det er stødig i terreng og vinterføre som blir det viktigste for oss. Hva tenker du om cityjogger til dette? :)

Endret av mwl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, mwl skrev:

Hei, takk for svar!

 

Skreiv feil, bytrilling og kaféturer blir det lite av her, det er stødig i terreng og vinterføre som blir det viktigste for oss. Hva tenker du om cityjogger til dette? :)

Ikke god, har hatt to stykker av eliten. Dessuten mp barnet snus altfor tidlig. Ville heller sett etter en brukt simo, enmaljunga eller evt britax go next

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en sportsvogn til 1 åringen vår. Den må være grei å trille på grusti også. Nå heller jeg mot Britax Smile 2 og baby jogger city elite. Vi har ikke så stor gang som også har betydning..Eventuelt hvilken andre vogner anbefaler dere? Har hatt Stokke Trailz som vi har vært kjempe fornøyd med, men synst det er for dyr vogn til at vi ikke bruker vogn så ofte lenger.

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 20.05, Minlillelykke skrev:

Ikke god, har hatt to stykker av eliten. Dessuten mp barnet snus altfor tidlig. Ville heller sett etter en brukt simo, enmaljunga eller evt britax go next

Noen modeller er sikkert bedre enn andre, men de to emmaljunga-vognene jeg har prøvd (venner/barselgruppa) egber seg mye dårligere i terreng enn city eliten vi har. Tunge, vanskeligere å styre og klumpete, er min erfaring. Eliten er lett, superkjapp og god å styre og har store hjul. 

Anonymkode: e1703...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen modeller er sikkert bedre enn andre, men de to emmaljunga-vognene jeg har prøvd (venner/barselgruppa) egber seg mye dårligere i terreng enn city eliten vi har. Tunge, vanskeligere å styre og klumpete, er min erfaring. Eliten er lett, superkjapp og god å styre og har store hjul. 

Anonymkode: e1703...2f1

Der får vi være enige om å være uenige. Jeg har som skrevet før hatt to elite, bor i skogen og går mye der. Eliten var ekstremt dårlig i forhold til min mondial. Stiv, bred over bakhjula og null demping. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, frk.Sanna skrev:

Vi skal ha en sportsvogn til 1 åringen vår. Den må være grei å trille på grusti også. Nå heller jeg mot Britax Smile 2 og baby jogger city elite. Vi har ikke så stor gang som også har betydning..Eventuelt hvilken andre vogner anbefaler dere? Har hatt Stokke Trailz som vi har vært kjempe fornøyd med, men synst det er for dyr vogn til at vi ikke bruker vogn så ofte lenger.

Hvis du ser brukt ville jeg sett på babyjogger city versa. En mye bedre vogn enn elite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2018 den 8.12, Minlillelykke skrev:

Hvis du ser brukt ville jeg sett på babyjogger city versa. En mye bedre vogn enn elite

 

På 28.9.2018 den 8.12, Minlillelykke skrev:

Hvis du ser brukt ville jeg sett på babyjogger city versa. En mye bedre vogn enn elite

Takk for tips. Er dette en vogn som man ikke får ny? Synst det er så vanskelig. Har sett på Britax smile, baby jogger ciry elite og select. Vi bruker ikke vogn så ofte, men den må være robust, god å trille, kunne sove i, kunne trille i på grusti etc + helst ikke ta så stor plass🤷‍♀️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

 

Takk for tips. Er dette en vogn som man ikke får ny? Synst det er så vanskelig. Har sett på Britax smile, baby jogger ciry elite og select. Vi bruker ikke vogn så ofte, men den må være robust, god å trille, kunne sove i, kunne trille i på grusti etc + helst ikke ta så stor plass🤷‍♀️☺️

Nei, den er blitt ersatter av babyjogger city premier. Britax smile er relativt kort i ryggen om barnet nærmer seg året. Jeg foretrekker  vår vetsa fremfor mini gten som vi også har, det er så koselig å ha kontakt med barnet når vi er ute på tur. Liten og flat blir den også sammenlagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Nei, den er blitt ersatter av babyjogger city premier. Britax smile er relativt kort i ryggen om barnet nærmer seg året. Jeg foretrekker  vår vetsa fremfor mini gten som vi også har, det er så koselig å ha kontakt med barnet når vi er ute på tur. Liten og flat blir den også sammenlagt

Ah ok. Tusen takk for tips, skal teste vogna en dag. Er den grei på grusti? Ser litt «simle» ut de forhjula. Jeg har en stor 1 åring, så da kan nok Britax smile bli litt knapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, frk.Sanna skrev:

Ah ok. Tusen takk for tips, skal teste vogna en dag. Er den grei på grusti? Ser litt «simle» ut de forhjula. Jeg har en stor 1 åring, så da kan nok Britax smile bli litt knapp..

Vi har med gt hjul, fungerer godt på alt utenom masse snø, sandstrand og tøff skog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Vi har med gt hjul, fungerer godt på alt utenom masse snø, sandstrand og tøff skog

Ah, men hvorfor GT hjul? Er ikke det en kjøpesenter trille?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått en gammel Stokke-vogn, en såkalt Stokke Crusi. Det er da forgjengeren til Trailz. Av det jeg har forstått, så har Crusi plasthjul med dårligere demping, et håndtak som det ikke kan stilles vinkel på, det er litt lettere og det tar litt mindre plass i bilen. Ellers er mye likt. 

For vår del har ikke vinkel på håndtaket noe å si, da vi begge to er høye og nok må bruke øverste innstilling uansett. At det er lettere og tar mindre plass er en fordel siden vi har en lang og bratt bakke utenfor huset og ikke så stor bil. Når det gjelder hjul, så kan man bytte alle fire til Trailz sin versjon, og da får man hjul med samme demping. 

Er det noen andre forskjeller vi har gått glipp av her? Jeg kjenner ikke til noen av vognene, og har bare funnet informasjon på Internett. 

Anonymkode: df519...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frk.Sanna skrev:

Ah, men hvorfor GT hjul? Er ikke det en kjøpesenter trille?☺️

Jeg bruker versaen på ferie osv. Synes emmaljungaen blir for stor for å dra med på ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Og da fikk du med mer enn bare understellet?

Anonymkode: a62bc...636

Ja, fikk en komplett vogn for 7600 kr. Nå har jeg fått vognen hjem, og er storfornøyd. Kan dermed bekrefte at det bare er en myte at det aldri er rabatt/kampanjer på Bugaboo sine vogner. 

Anonymkode: 3295a...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Vi har fått en gammel Stokke-vogn, en såkalt Stokke Crusi. Det er da forgjengeren til Trailz. Av det jeg har forstått, så har Crusi plasthjul med dårligere demping, et håndtak som det ikke kan stilles vinkel på, det er litt lettere og det tar litt mindre plass i bilen. Ellers er mye likt. 

For vår del har ikke vinkel på håndtaket noe å si, da vi begge to er høye og nok må bruke øverste innstilling uansett. At det er lettere og tar mindre plass er en fordel siden vi har en lang og bratt bakke utenfor huset og ikke så stor bil. Når det gjelder hjul, så kan man bytte alle fire til Trailz sin versjon, og da får man hjul med samme demping. 

Er det noen andre forskjeller vi har gått glipp av her? Jeg kjenner ikke til noen av vognene, og har bare funnet informasjon på Internett. 

Anonymkode: df519...44d

Min venninne prøvde mine Trailz-hjul på sin Crusi uten at de passet, så jeg ville ikke gått ut fra at du bare kan bytte hjul. Hvis ikke det er en forhandler som har sagt de kan fikse det, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Min venninne prøvde mine Trailz-hjul på sin Crusi uten at de passet, så jeg ville ikke gått ut fra at du bare kan bytte hjul. Hvis ikke det er en forhandler som har sagt de kan fikse det, selvfølgelig. 

Åh, det er rart. Det skal være mulig å bytte. Har hørt det både fra butikk og fra diverse sammenlignings-videoer. Kan kanskje være lurt å sjekke det før vi bestiller da. 

Anonymkode: df519...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei  

Vi vuderer å kjøpe Nordic Crown Nordkapp duo vognen til en maibaby, er det noen som har erfaring med denne vognen eller har sett på denne i butikk? Hvorfor valgte dere denne vognen evt. ikke valgt den? Det er ingen butikker i nærheten av der vi bor som fører denne så vi må derfor handle på nett og ønsker derfor å høre litt hva folk mener og synes :) 

Anonymkode: 4c878...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) fått tilbud fra en kompis av min mann å kjøpe en «bogaboo cameleon» vogn men fins det flere typer av denne vognen? Er den sånn barnet kan vokse i? Altså, sportsdel? Og er den lett å klapse sammen å putte i bil? Tar den stor plass? 

Tusen takk for svar, har absolutt null peiling på vogner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BethD skrev:
 

Hei :) fått tilbud fra en kompis av min mann å kjøpe en «bogaboo cameleon» vogn men fins det flere typer av denne vognen? Er den sånn barnet kan vokse i? Altså, sportsdel? Og er den lett å klapse sammen å putte i bil? Tar den stor plass? 

Tusen takk for svar, har absolutt null peiling på vogner :) 

Den tar litt plass ja. Vi har den fast i spania og den tar nesten hele baggasjerommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Minlillelykke skrev:
 

Den tar litt plass ja. Vi har den fast i spania og den tar nesten hele baggasjerommet

Ååå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...