Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, BethD skrev:
 

Ååå :( 

Synes ikke den blir noe minde enn vår emmaljunga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby kommer april. Vi bor sentralt i oslo, går lite tur i terreng. Vi har heis opp i leiligheten. Bilen er liten (golf). Kommer til å bruke vognen på kollektivtransport/byturer/sentre osv. Kanskje en gang innimellom på grusveier o.l.

har satt opp disse kriteriene:

lett/bli liten sammenslått. 

Så god plass for barnet som mulig. 

Duovogn  (og at sportsdel kan være mot den som triller) 

fire hjul, gjerne svingbare foran med mulighet for å låse, og punkteringsfrie. 

Helst en som ikke flår oss prismessig..

Anonymkode: 56b56...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:
 

Baby kommer april. Vi bor sentralt i oslo, går lite tur i terreng. Vi har heis opp i leiligheten. Bilen er liten (golf). Kommer til å bruke vognen på kollektivtransport/byturer/sentre osv. Kanskje en gang innimellom på grusveier o.l.

har satt opp disse kriteriene:

lett/bli liten sammenslått. 

Så god plass for barnet som mulig. 

Duovogn  (og at sportsdel kan være mot den som triller) 

fire hjul, gjerne svingbare foran med mulighet for å låse, og punkteringsfrie. 

Helst en som ikke flår oss prismessig..

Anonymkode: 56b56...53e

Vi har Britax smile 2, bor i oslo, 3. Etasje uten heis og har Yaris. Den kompakt og veldig grei inne i trange butikker og kjøpesenter. Den blir ganske liten sammenslått, understell står bare under postkassa vår i smal oppgang og får fint plass i Yarisen. Setter bare bilstol rett på understellet hvis vi bare skal kort ut av bilen for å gå i butikken eller helsestasjon.ol. Det er duovogn - sportsdel kan vende begge veier. Fire hjul, de foran er svingbare, men kan låses fast. Men de er ikke punkteringsfrie, det er lufthjul. Britax smile er ganske rimelig, og er på salg innimellom, vi kjøpte vel ny til under 5000kr. Ulempen er at verken bagdel eller sportsdel er av de aller største, så hvis man har stort barn og vil vognen skal vare hele vognperioden så kan den skikkert bli litt snau på slutten. Men veldig fornøyd med vogna. 

Vi vurderte også Babyjogger city premier  og Emmeljunga nxt90f - så sjekk ut disse også :)

 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Vi har Britax smile 2, bor i oslo, 3. Etasje uten heis og har Yaris. Den kompakt og veldig grei inne i trange butikker og kjøpesenter. Den blir ganske liten sammenslått, understell står bare under postkassa vår i smal oppgang og får fint plass i Yarisen. Setter bare bilstol rett på understellet hvis vi bare skal kort ut av bilen for å gå i butikken eller helsestasjon.ol. Det er duovogn - sportsdel kan vende begge veier. Fire hjul, de foran er svingbare, men kan låses fast. Men de er ikke punkteringsfrie, det er lufthjul. Britax smile er ganske rimelig, og er på salg innimellom, vi kjøpte vel ny til under 5000kr. Ulempen er at verken bagdel eller sportsdel er av de aller største, så hvis man har stort barn og vil vognen skal vare hele vognperioden så kan den skikkert bli litt snau på slutten. Men veldig fornøyd med vogna. 

Vi vurderte også Babyjogger city premier  og Emmeljunga nxt90f - så sjekk ut disse også :)

 

Anonymkode: 6018e...f0d

Takk for tips, skal sjekke ut! Har sett litt på babyjogger i dag, og så vidt tittet på emmaljunga. Likte godt emmaljungaene som tantebarn har hatt, men de har vært litt for store for vår situasjon nå

Anonymkode: 56b56...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var å testet noen vogner på barnashus og for oss ble britax smile 2 alt for liten + smal til vår 1 åring. Anbefaler alle til å teste vogna og måle ryggen i sportsdelen🙄 De hadde desverre ikke baby jogger premier i butikken. Dere som har den, hvor stor er denne vogna i forhold til bsby jogger city elite? Jeg synst det er litt stor. Vi har liten gang😜 Ellers så vi på TFK og testet emaljunga next 60, men den virket for tung og også litt for smal for våres 1 åring. Vi bruker ikke vogn så ofte lenger, men den må være god å sitte/sove i + den må kunne tåle litt, ikke være for tung + kunne gå på tur i skogsti🤷‍♀️ Føler vi kommer til å slite med å bestemme oss☺️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:
 

Vi var å testet noen vogner på barnashus og for oss ble britax smile 2 alt for liten + smal til vår 1 åring. Anbefaler alle til å teste vogna og måle ryggen i sportsdelen🙄 De hadde desverre ikke baby jogger premier i butikken. Dere som har den, hvor stor er denne vogna i forhold til bsby jogger city elite? Jeg synst det er litt stor. Vi har liten gang😜 Ellers så vi på TFK og testet emaljunga next 60, men den virket for tung og også litt for smal for våres 1 åring. Vi bruker ikke vogn så ofte lenger, men den må være god å sitte/sove i + den må kunne tåle litt, ikke være for tung + kunne gå på tur i skogsti🤷‍♀️ Føler vi kommer til å slite med å bestemme oss☺️

Premier har hel lengde på 15 cm i sittedelen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Minlillelykke skrev:
 

Premier har hel lengde på 15 cm i sittedelen

15 cm?? Hvor tenker du på da?☺️ Vi målte fra seteryggen og opp og britax var ca 42 cm der🤷‍♀️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med babyjogger City elite med bagdel? Lurer på om den er litt ustødig mtp. At tyngdepunktet blir på forhjulet?

Har en 3.5 åring fra før som Sikkert kan finne på å lene seg på siden uten å tenke seg om.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frk.Sanna skrev:
 

15 cm?? Hvor tenker du på da?☺️ Vi målte fra seteryggen og opp og britax var ca 42 cm der🤷‍♀️☺️

Haha!😂 mente 105😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Noen som har erfaring med babyjogger City elite med bagdel? Lurer på om den er litt ustødig mtp. At tyngdepunktet blir på forhjulet?

Har en 3.5 åring fra før som Sikkert kan finne på å lene seg på siden uten å tenke seg om.. :)

Kommer ann på når du har termin, bagen er veldog snal, hvertfall deluxe bagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minlillelykke skrev:
 

Kommer ann på når du har termin, bagen er veldog snal, hvertfall deluxe bagen

Mai :)

men hva med stødigheten? Har du erfaring med Det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Mai :)

men hva med stødigheten? Har du erfaring med Det?

Da går det nok fint😊 synes den var stødig, da jeg testet den i skogen til storebror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minlillelykke skrev:
 

Da går det nok fint😊 synes den var stødig, da jeg testet den i skogen til storebror.

Takk for svar!

Anonymkode: 527ab...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for svar!

Anonymkode: 527ab...f88

Oi, kom borti anonym 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg bumbleride indie,veldig lett vogn,tar liten plass og har mange gode kvaliteter ved seg. Har fått testet den litt da min søster i Canada har hatt den. Men..jeg finner den ikke noe sted her,er det noen som vet om det er noen butikker som fører den eller om noen bra nettsider som man kan bestille fra?🙂

Anonymkode: 389f6...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2018 den 12.58, AnonymBruker skrev:
 

Makan så usaklige man skal være da. 

Jeg syntes barnevogntråd er god ide, tross feil ordbruk. 

Tar gjerne i mot tips om hvilken vogn som kan passe oss. Vi bor i 3. etasje uten heis og har bare en liten bil, samt tar en del kollektivt (tbane og buss), så ønsker en ganske kompakt vogn. Triller mest på grus eller elendig asfalt (Oslo.. :p), og det blir fort en del snø/is/slaps på astalten i vinteren, vi venter barn i september/oktober. Ønsker fire hjul og mulighet til å feste på både bag og sittedel, samt evnt feste bilsete i, så vi slipper mange vogner.  Noen som har tips? 

Anonymkode: 6018e...f0d

Britax smile 2. Veldig lett vogn. Fire hjul, gode dekk til å kjøre på grus. Plass til både liggedel, bilstol og sittedel. Sittedelen kan man snu slik at ungen kan sitte begge veier. Og den er også god å sove i for man kan legge ryggen helt bak. Vi har og britax rømer bilstol da som passer til understellet på vogna

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg ønsker meg bumbleride indie,veldig lett vogn,tar liten plass og har mange gode kvaliteter ved seg. Har fått testet den litt da min søster i Canada har hatt den. Men..jeg finner den ikke noe sted her,er det noen som vet om det er noen butikker som fører den eller om noen bra nettsider som man kan bestille fra?🙂

Anonymkode: 389f6...7ea

Lilleprinsen hadde den før. Men usikker på om noen i norge fører de lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med emmaljunga duo-  nxt90 eller delux? Eller begge? Vi bor landlig, så tenker spesielt på hvordan de er på ulent terreng og på snøføre. Men alt ellers av info og erfaring tar jeg imot 😊

20181011_155155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Maleficenta said:
 

Britax smile 2. Veldig lett vogn. Fire hjul, gode dekk til å kjøre på grus. Plass til både liggedel, bilstol og sittedel. Sittedelen kan man snu slik at ungen kan sitte begge veier. Og den er også god å sove i for man kan legge ryggen helt bak. Vi har og britax rømer bilstol da som passer til understellet på vogna

Det var denne vi endte opp med, fornøyd med vogna:)

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Britax smile 2. Veldig lett vogn. Fire hjul, gode dekk til å kjøre på grus. Plass til både liggedel, bilstol og sittedel. Sittedelen kan man snu slik at ungen kan sitte begge veier. Og den er også god å sove i for man kan legge ryggen helt bak. Vi har og britax rømer bilstol da som passer til understellet på vogna

Men sittedelen er veldig kort. Vår 1 åring er for stor til den🙄😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...