Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om en vogn som er lett å ta med på flyreise? Ikke for tung og lett og slå sammen og opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.8.2018 den 14.58, Paibunn skrev:

Noen som har tips om en vogn som er lett å ta med på flyreise? Ikke for tung og lett og slå sammen og opp igjen.

Hvis du trenger den som håndbaggasje ville jeg sett på babyjogger city tour. Hvis den skal sendes ville jeg sett på babyjogger city mini gt eller premier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden leste jeg masse negativt om Stokke. Da skulle alle ha Emmaljunga. På nyere tråder siste år ser jeg flere sier at de liker Stokke Trailz best. 

Har det skjedd en endring i kvalitet? Er det modellen Trailz som isolert har endret meningen om merket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Trailz (byttet vogn nå pga tette barn, så måtte ha søskenvogn). Veldig god vogn, jeg var kjempefornøyd. Hadde dog aldri valg Scoot eller noen av de andre vognene pga hjulene/understellet. Trailz har ordentlige hjul som funker på flere underlag enn asfalt og kjøpesentere😜 Som jeg har skrevet tidligere i tråden her var jeg kun misfornøyd med solskjermingsmulighetene og regntrekket som fulgte med. Det løste jeg ved å kjøpe solskjerm og regntrekk fra Tinkafu. 

Emmaljunga har jeg aldri vurdert fordi jeg synes de er alt for lave og for store. Men når jeg kjøpte Trailz eksisterte ikke Nxt60 og 90. Mulig jeg hadde vurdert de sammen med Trailz om jeg skulle kjøpt vogn i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke duo vogn er god å bruke både ute i ordentlige nordnorske vintre og samtidig inne på senteret? Har desember baby og det er 1. Men så vet jeg ikke om det er verdt å bruke 12 000 på ny vogn..? Noen som har gode tips? 

(Bor i nordland, så er slike nordnorske vintre jeg tenker på) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ErJoSåUsikker skrev:

Hvilke duo vogn er god å bruke både ute i ordentlige nordnorske vintre og samtidig inne på senteret? Har desember baby og det er 1. Men så vet jeg ikke om det er verdt å bruke 12 000 på ny vogn..? Noen som har gode tips? 

(Bor i nordland, så er slike nordnorske vintre jeg tenker på) 

Vi er veldig glad i vår emmaljunga modial med classic chrome understell. Den er relativt stor, men god og stabil på vinterstid. Vi bor på østlandet og kan få heftige vintere her også. Bagen er romslig med god plass til pose. Minsten her kom i november 17 og brukte bagen frem til juni. Hadde voksi city i den. Jeg ville ikke hatt noen annen vogn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Noen som vet om Emmaljunga City Cross er lav mtp hvor bag/sportsdelen står? 

Vet at jeg liker høyden på Mondial De Lux, så håper det er noe lunde likt 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pia_1991 skrev:

Hei! 

Noen som vet om Emmaljunga City Cross er lav mtp hvor bag/sportsdelen står? 

Vet at jeg liker høyden på Mondial De Lux, så håper det er noe lunde likt 😜 

City crossen er lav ja, jeg har en som barnehagevogn og virkelig hater den. Jeg er lav selv(1.60) men føler jeg må bøye meg veldig for å ta barna ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Minlillelykke skrev:

City crossen er lav ja, jeg har en som barnehagevogn og virkelig hater den. Jeg er lav selv(1.60) men føler jeg må bøye meg veldig for å ta barna ut

Tusen takk for svar! Jeg er 178, og samboer 180, så da er det gjerne ikke vognen for oss 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pia_1991 skrev:

Tusen takk for svar! Jeg er 178, og samboer 180, så da er det gjerne ikke vognen for oss 😅

Vi angrer bittert på kjøpet av den. Men den fungerer godt i barnehagen. Mondial er vi derimot fornøyd med. Vil du ha en vogn som er litt høyere ville jeg sett på babyjogger city premier, stokke trailz eller bugaboo fox. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, hobbykokken skrev:

Hvilken emmaljunga vogn er mest allsidig og robust? Altså kan gå i arv til nr 2. 🙂

Vår mondial kjøpte vi brukt, så blir brukt til barn nummer 4 nå. Like fin😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Vi angrer bittert på kjøpet av den. Men den fungerer godt i barnehagen. Mondial er vi derimot fornøyd med. Vil du ha en vogn som er litt høyere ville jeg sett på babyjogger city premier, stokke trailz eller bugaboo fox. 

Har tilbud om å kjøpe søskenbarnet mitt sin City Cross, ganske billig.. takk for tipset om Vognene, skal sjekke de ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Vi angrer bittert på kjøpet av den. Men den fungerer godt i barnehagen. Mondial er vi derimot fornøyd med. Vil du ha en vogn som er litt høyere ville jeg sett på babyjogger city premier, stokke trailz eller bugaboo fox. 

Søkte på vognene nå, men ser alle vognene har mindre hjul framme, det vil jeg ikke ha.. bor i et område der det ikke er gunstig.. city crossen jeg kan kjøpe har like store hjul på alle 4.. er det høyde forskjell da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Britax Smile 2

Vi har lenge vurdert denne vognen, og hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe den. Har lest litt om at den kan være kort i ryggen, men det er oppgitt av folk som sier at de har hatt store barn. I går fikk jeg høre at deres barn på 6 og 9 måneder hadde vokst ut av sportsdelen...

Lengden på ryggstøtten er 42 cm, omtrent 10 cm kortere enn mange andre vogner...

Noen innspill her? Høres fryktelig dumt ut å kjøpe en vogn som kun varer 6-9 mnd?? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kaiaermeg said:

Britax Smile 2

Vi har lenge vurdert denne vognen, og hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe den. Har lest litt om at den kan være kort i ryggen, men det er oppgitt av folk som sier at de har hatt store barn. I går fikk jeg høre at deres barn på 6 og 9 måneder hadde vokst ut av sportsdelen...

Lengden på ryggstøtten er 42 cm, omtrent 10 cm kortere enn mange andre vogner...

Noen innspill her? Høres fryktelig dumt ut å kjøpe en vogn som kun varer 6-9 mnd?? Takk for svar!

Vi har kjøpt denne. Jeg klarer ikke helt å se for meg at sportsdelen skal være for liten for et barn på 6-9 mmd. Da har man en unge med ekstremt lang rygg og vil nok ha problemer med å finne klær og annet utstyr som passer også, eller så har man litt utradisjonelle tanker om når man er for stor for en vogn. 

Jeg har sett flere bilder av 2-3 åringer som sitter i sportsdelen, bare å google litt rundt etter brukeranmeldelser. 

For vår det er det helt ok om vognen blir utvokst når ungen er 1,5-2 år da vi uansett tenker å bytte den ut da. Britax er fine vogner med god kvalitet, og billig hvis man får tak i brukt eller på salg. Alternativet for min del var vogner over dobbelt så dyre i innkjøp, og ingen garanti for at de varer spesielt mye lenger. 

Anonymkode: 6018e...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt denne. Jeg klarer ikke helt å se for meg at sportsdelen skal være for liten for et barn på 6-9 mmd. Da har man en unge med ekstremt lang rygg og vil nok ha problemer med å finne klær og annet utstyr som passer også, eller så har man litt utradisjonelle tanker om når man er for stor for en vogn. 

Jeg har sett flere bilder av 2-3 åringer som sitter i sportsdelen, bare å google litt rundt etter brukeranmeldelser. 

For vår det er det helt ok om vognen blir utvokst når ungen er 1,5-2 år da vi uansett tenker å bytte den ut da. Britax er fine vogner med god kvalitet, og billig hvis man får tak i brukt eller på salg. Alternativet for min del var vogner over dobbelt så dyre i innkjøp, og ingen garanti for at de varer spesielt mye lenger. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Takk for input!

Ja, jeg så også nylig en jente på 1,5-2 år sitte i en Brio Smile - og det er jo samme vogn...

Tenker det samme, når ungen er 1,5-2 år kommer vi sikkert til å bytte ut vognen mtp. barnehage. Vi elsker alt med Britax Smile 2, så håper virkelig ikke det er tilfellet at den er SÅ liten som noen skal ha det til... Vi fikk se den i butikk sist vi var i Oslo, og da så den helt normal ut - ikke noe minivogn liksom...

Vi satser på enten finn.no (men ser at de fleste der selger den til butikkpris...) eller på Black Friday i november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Takk for input!

Ja, jeg så også nylig en jente på 1,5-2 år sitte i en Brio Smile - og det er jo samme vogn...

Tenker det samme, når ungen er 1,5-2 år kommer vi sikkert til å bytte ut vognen mtp. barnehage. Vi elsker alt med Britax Smile 2, så håper virkelig ikke det er tilfellet at den er SÅ liten som noen skal ha det til... Vi fikk se den i butikk sist vi var i Oslo, og da så den helt normal ut - ikke noe minivogn liksom...

Vi satser på enten finn.no (men ser at de fleste der selger den til butikkpris...) eller på Black Friday i november :)

Liggelengden på smile er kortere enn andre vognet. Emmaljunga sine vanlig sittedeler er 95 cm mens de ergonomiske er 105 cm. Til sammenligning er min 3.5 åring 105 cm lang og bruker 110/116 i klær. Vet om de som må bytte ut smile før barnet er ett år. Hør gjerne i barnevognsgruppa på facebook. En annen vogn som er god i sittedelen er babyjogger city premier. De er ofte på tilbud og bagen kan kjøpes billig på finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...